Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dorine92 schreef:Maar precies wat je zegt. Excursies geregeld via mannetje van het hotel. Dat zijn dus de excursies waarbij je naar zulke plekken wordt gestuurd, met opdringerige mensen. De kinderen daar krijgen het ook van hun ouders weer mee. Hun eerste woord is niet "mama" maar "gelloooww-whereyoufrom"?
@ts ik denk ook dat Egypte beter voor je is dan Kaapverdië gezien je wensen. Kaapverdië is niet zo leuk als je zoekt naar een all inclusive hotel, want dan kom je terecht op Sal of Boa Vista.
Dorine92 schreef:Oke ja ik heb geen tips voor chique hotels maar ik weet wel een leuk plekje waar je midden in een nationaal park in een tentje kunt slapen, waar ze dan Egyptisch voor je koken (geen Egypt belly, die vrouw is Nederlands en snapt dus onze hygiënestandaarden). Je wordt wakker met de zee voor je neus, waar je elk moment in kunt om mooi te snorkelen. Het rif ligt voor je neus en het is er heel rustig. Dus er is wel natuur (vooral dus onder water) maar er is niet echt veel te hiken daar, wat je toch al niet wilt. Je zou het kunnen combineren met een dagje Sharm el Sheikh, en Dahab is dus ook binnen bereik (en dus ook de Blue Lagoon)
Kaapverdië kan ik je niet mee helpen, omdat je voor water hoe dan ook op 1 van mijn twee minst favoriete eilanden terecht komt. Zeker nu São Vicente naar de gallemiezen is. Daar lag ook wel een mooi strand
Yv_ schreef:Ik zie echt heel veel opmerkingen voorbij komen over diarree, buikpijn etc.
Denk dat dat ook echt wel afhankelijk is van je eigen afweerstelsel.
Ik weet altijd juist graag de lokale gerechtjes (ben normaal gesproken een reiziger die 1 of 2 nachten op 1 plek slaapt en weer doortrekt en dus massa's in hotelbuffetten ontloopt). Zo veel en uniek mogelijk, in tal van verschillende landen ondertussen. Ik heb ooit 1x last van mijn buik gehad, en dat was na een braai met te veel alcohol en gezelligheid en daardoor niet goed op de braai gelet. Was nota bene bij familie in Zuid Afrika. Dus denk dat de gevoeligheid van een eigen lichaam er ook echt wel mee te maken heeft of je wel of geen last krijgt.
Love_myhorse schreef:Wij zijn naar beide landen geweest, kaapverdie het eiland Sal (Riu hotel) en Egypte El Gouna (three corners Rihana).
Hotels waren dikke prima maar beide landen zullen we niet zo gauw naar terug keren.
Waarom niet de Canarische eilanden?
LadyDaily schreef:Nu willen we toch jungle in egypte gaan boeken.
Alleen is prijsvrij de allergoedkoopste(scheelt zo 2000 euro met tui)
Is prijsvrij een beetje betrouwbaar?