Egypte of kaapverdie oktober

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love_myhorse

Re: Egypte of kaapverdie oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 07:57

Wij zijn naar beide landen geweest, kaapverdie het eiland Sal (Riu hotel) en Egypte El Gouna (three corners Rihana).
Hotels waren dikke prima maar beide landen zullen we niet zo gauw naar terug keren.

Waarom niet de Canarische eilanden?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:01

Dorine92 schreef:
Maar precies wat je zegt. Excursies geregeld via mannetje van het hotel. Dat zijn dus de excursies waarbij je naar zulke plekken wordt gestuurd, met opdringerige mensen. De kinderen daar krijgen het ook van hun ouders weer mee. Hun eerste woord is niet "mama" maar "gelloooww-whereyoufrom"?

@ts ik denk ook dat Egypte beter voor je is dan Kaapverdië gezien je wensen. Kaapverdië is niet zo leuk als je zoekt naar een all inclusive hotel, want dan kom je terecht op Sal of Boa Vista.

Toch verklaart dit toch goed waarom niet iedereen echt gecharmeerd is van de Egyptenaren. In andere vakantielanden kun je namelijk wel naar de toeristische plekken zonder dat dit zo erg gebeurt.

Dus nee, dit gaat niet op voor alle Egyptenaren, maar ja, dit is wel wat er gebeurt als je je als een gewone toerist gedraagt, zoals de meeste vakantiegangers dus.
Het is ook niet helemaal eerlijk om de vakantieganger nu te victim blaimen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 10:44

Nja dat is niet specifiek in Egypte alleen. Heb me kapot geïrriteerd in oa Petra en Trinidad.
Maar het is wel jammer dat de gemiddelde toerist de minder mooie kanten van het land ziet (door eigen toedoen) en dan gaat zeggen dat het land niks is.
Egypte was 1 van mijn mooiste reizen. Het land is zo divers. En dan boekt Gerda van 4 hoog achter een weekje "Egypte" in een resort in de lelijkste uithoek van Egypte, en gaat dan verkondigen dat Egypte een stom land is met vervelende mensen en zeker niet voor herhaling vatbaar. Ik vind daar wat van

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 10:56

Dorine92 schreef:
Oke ja ik heb geen tips voor chique hotels maar ik weet wel een leuk plekje waar je midden in een nationaal park in een tentje kunt slapen, waar ze dan Egyptisch voor je koken (geen Egypt belly, die vrouw is Nederlands en snapt dus onze hygiënestandaarden). Je wordt wakker met de zee voor je neus, waar je elk moment in kunt om mooi te snorkelen. Het rif ligt voor je neus en het is er heel rustig. Dus er is wel natuur (vooral dus onder water) maar er is niet echt veel te hiken daar, wat je toch al niet wilt. Je zou het kunnen combineren met een dagje Sharm el Sheikh, en Dahab is dus ook binnen bereik (en dus ook de Blue Lagoon)

Kaapverdië kan ik je niet mee helpen, omdat je voor water hoe dan ook op 1 van mijn twee minst favoriete eilanden terecht komt. Zeker nu São Vicente naar de gallemiezen is. Daar lag ook wel een mooi strand

Tentje is mij net te primitief. Eventueel niet all incl, maar gewoon appartement is prima.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:45

Ik zie echt heel veel opmerkingen voorbij komen over diarree, buikpijn etc.
Denk dat dat ook echt wel afhankelijk is van je eigen afweerstelsel.

Ik weet altijd juist graag de lokale gerechtjes (ben normaal gesproken een reiziger die 1 of 2 nachten op 1 plek slaapt en weer doortrekt en dus massa's in hotelbuffetten ontloopt). Zo veel en uniek mogelijk, in tal van verschillende landen ondertussen. Ik heb ooit 1x last van mijn buik gehad, en dat was na een braai met te veel alcohol en gezelligheid en daardoor niet goed op de braai gelet. Was nota bene bij familie in Zuid Afrika. Dus denk dat de gevoeligheid van een eigen lichaam er ook echt wel mee te maken heeft of je wel of geen last krijgt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:56

Yv_ schreef:
Ik zie echt heel veel opmerkingen voorbij komen over diarree, buikpijn etc.
Denk dat dat ook echt wel afhankelijk is van je eigen afweerstelsel.

Ik weet altijd juist graag de lokale gerechtjes (ben normaal gesproken een reiziger die 1 of 2 nachten op 1 plek slaapt en weer doortrekt en dus massa's in hotelbuffetten ontloopt). Zo veel en uniek mogelijk, in tal van verschillende landen ondertussen. Ik heb ooit 1x last van mijn buik gehad, en dat was na een braai met te veel alcohol en gezelligheid en daardoor niet goed op de braai gelet. Was nota bene bij familie in Zuid Afrika. Dus denk dat de gevoeligheid van een eigen lichaam er ook echt wel mee te maken heeft of je wel of geen last krijgt.

Ik heb op Cuba en Egypte na geen noemenswaardige klachten gehad. Cuba was meteen na een orkaan waardoor er een week geen stroom was, en ze dachten dat het ingevroren spul nog wel kon. Dom natuurlijk, maar ze zijn zo arm, weggooien komt niet in ze op wellicht.
In Egypte had ik problemen door mijn enige georganiseerde stukje van de reis, overal waar ik gewoon zelf op pad was en lokaal heb gegeten, had ik geen problemen.
Alle andere landen ook geen problemen gehad, maar ik zit dus nooit in hotels en resorts met buffetten, want de locals zeggen eigenlijk overal dat dat het grootste probleem is
Op Kaapverdië is het bekend dat er daar een tijdje bij de hotels 1 of andere ziekte onder de toeristen heerste inderdaad. Ik zit al eeuwen in de Facebookgroepen, dus ik heb dat allemaal meegekregen. Maar als jij gewoon lokaal eet op Santo Antão bijvoorbeeld, is er echt niks aan de hand. Je kunt ook gewoon bij de locals thuis eten

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:24

Nu willen we toch jungle in egypte gaan boeken.
Alleen is prijsvrij de allergoedkoopste(scheelt zo 2000 euro met tui)
Is prijsvrij een beetje betrouwbaar?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:21

Love_myhorse schreef:
Wij zijn naar beide landen geweest, kaapverdie het eiland Sal (Riu hotel) en Egypte El Gouna (three corners Rihana).
Hotels waren dikke prima maar beide landen zullen we niet zo gauw naar terug keren.

Waarom niet de Canarische eilanden?

Ja Canarische eilanden is ook mijn favo voor een dag of 8 a 10.
Is Cyprus trouwens niks? Ligt ook op zo’n 4 uurtjes vliegen en is ook in oktober nog lekker qua weer. Valt ook nog eea te zien van historie op het eiland.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:28

LadyDaily schreef:

Yep, 2x via hun website op vakantie geweest (Mallorca en Cyprus) en ben nu ook weer via hun aan het rondkijken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Ja hoor, juni met prijsvrij naar gran canaria geweest en over 2 weken vliegen we met ze naar Djerba Tunesië.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:20

LadyDaily schreef:

Wij hebben Rome via Prijsvrij geboekt, dat was goed gegaan.
Wij gaan ook naar Jungle Park in Egypte, ook met Prijsvrij ;)
Volgens mij niets mis mee..
Transfer zit erbij, ruimbagage zit erbij..

Misschien zien we elkaar daar wel :=
Wij vertrekken de 17e pas