Een nieuwe Homestead in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Een nieuwe Homestead in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 07:46

2ha, en er valt nog genoeg rotzooi onder planten en aarde vandaan te halen :+

De structuren hebben we allemaal wel ontdekt denk ik zo, ze deden niet echt aan kleine dingen haha

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 12:21

Dat is idd wel te overzien zo.

Heel benieuwd hoe het allemaal zal evolueren!
Al meer gehoord over de safer en alle andere dingen die rond moeten zijn voor de definitieve acte?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 21:16

Nou, nog een week wachten en dan is de overdracht, 19 mei om 10.30 uur.

Wel zonder ons -O- Daarvoor hadden we die machtiging getekend.

8 juni gaan we er voor de eerste keer als eigenaar heen :)

Nu in 3x geld overschrijven want max 50.000 per dag of een gesprek met de bank waarom de limiet verhoogd moet worden. Laat maar, ik splits het wel :')

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:19

Heb ik ook gedaan, in 3 keer overgemaakt. Is zo gebeurd. Daarna de notaris even gemaild of het aangekomen was.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:22

8 juni is een mooie dag :o
Mijn verjaardag haha

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:35

Fijne stappen Prairy, die tijd vliegt ook zo voorbij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:48

19 mei ben ik er wel :(:) :+

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:38

Dat gaat opschieten Prairy. Leuk!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 22:39

Haha haha had gekund karuna :+ Maar het is gelukkig al geregeld.

Huis op Curaçao heb ik ook in een paar keer moeten doen, maar niet op verschillende dagen. Oh well, zo is het er in ieder geval op tijd.

Froukje (zo heet mijn oma :))) alvast gefeliciteerd dan, ben ik in ieder geval op tijd :+

Mo, ja zeker. En in NL ook genoeg te doen met de start van mijn nieuwe bedrijf, ik sta zelfs in de Jan Magazine :D

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 09:34

Wat gaaf dat je in de Jan staat. Leuk man, eh vrouw. Ook leuk om een picture nu bij jou te hebben. Ik kan helaas het art niet lezen als ik inzoom is het te vaag. Wel doorgeklikt naar je site, stond die link altijd al in je onderschrift? Nooit opgevallen. Insta heb ik niet, maar op je site meer gelezen, ik snap je nu ook beter met bos en kas etc dat je wilt gaan doen. Nog een idee om je Jan-artikel op je site te zetten?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 09:53

Dat mag nog niet :+ pas 2 maanden na de uitgave.

Maar dan komt hij er zeker op!

Link heb ik vorige week pas erop gezet geloof ik :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 10:22

O aha, ik snap het en kdaggal da kenknognie die link, mooie site!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:50

Leuk dat het eindelijk bijna zo ver is!
Hoe lang zat er exact tss compromis en akte?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:51

Monique1963 schreef:
O aha, ik snap het en kdaggal da kenknognie die link, mooie site!

Quoi? :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 22:03

Elle ne connais pas mon website :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 22:14

Prairy schreef:
Elle ne connaiT pas mon site web :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 22:50

Merci beaucoup _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 22:51

De rien :P

Oh boy ik ben echt volledig overkookt kwa hersens vandaag. %) jullie krijgen dat dan ook nog een keer mogelijk :(:)

Kwa site mis ik nog wel prijs indicaties wat vriesdrogen kost kwa apparaat, fotos van hoe dat eruit ziet kwa apparaat en hoe je het daarna bewaard, wel interessant, kan het ook met kool prei en selderij?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 00:09

Dat is expres een beetje. Omdat ik nog niet helemaal zeker ben of en hoe ik het op mijn site wil. Ik ben geen eigenaar van de fabriek, ook zij hebben geen prijzen op hun site staan, zou beetje vreemd zijn als ik dat dan wel zou hebben.

Bijna alles kan er in, behalve hele vette dingen en met super veel suiker.

Ik zal eens wat filmpjes maken over bewaren.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 19:51

Ik wil graag jullie mening.

Ik blijf heen en weer gaan tussen chalet bouwen of toch eerst een kamer en later een soort appartement in de molen bouwen.

De molen is dus volledig toegankelijk, er zitten geen ramen en deuren in.

Boven is 1 kamer die, denken we, relatief makkelijk af te sluiten zou zijn. Er zit 1 raam opening en aan 2 kanten een deur opening. Het is op de 1e verdieping en er is geen trap. Er ligt wel een houten vloer en er is een plafond (vloer van de verdieping erboven). Het dak is als het goed is dicht daar boven.

Dus:
Raam+kozijn
Deuren+kozijn
Laminaat vloer
Wanden schilderen
Plafond dicht maken met plaatwerk
Elektrisch kacheltje
Ecoflow (powerstation) kan daar niet staan want zo lang zijn de verlengkabel van de zonnepanelen niet (zouden we misschien wel kunnen bestellen, zou ik moeten uitzoeken of dat kan over die lengte)
Keukentje
Douche geen idee qua afvoer maar waarschijnlijk ergens beneden in de molen
Trap maken
Kosten, ik denk een €5.000
Voordeel, dit kan dan later een gastenverblijf worden of iets anders (staat nu losjes ingetekend als bibliotheek)
Nadeel: tijdelijke ruimte, wat te doen met afvoeren en kan in de weg zitten als we met de molen aan de slag willen.

Chalet zal ongeveer 25.000 kosten
Voordeel: relaxt wonen als we het huis bouwen, deur dicht trekken, en weer naar NL.
Redelijk geïsoleerd, ook voor de winter
Iets makkelijker te bouwen denk ik
Kunnen er een hek omheen zetten zodat we de katten ook makkelijker mee kunnen nemen

Nadeel, heeft niet echt een functie als het huis klaar is. En de locatie waar hij mogelijk mag staan, vind ik niet fijn omdat dat in het zon gebied is waar ik uiteindelijk het voedselbos wil maken.

God knows dat we genoeg woonoppervlakte hebben als we aan de molen gaan beginnen :') Dus dan zou het misschien verkopen worden.

Of kijken of we een simpel tuinhuisje op de kop kunnen tikken en dat tijdelijk inrichten. Wel frisjes in de winter weet ik uit ervaring van mijn huidige huisje in het bos :+

Wat zou jij doen en waarom?
Dit zou de kamer zijn, ik weet zo even niet de afmetingen maar ik gok even 3/4 meter in het vierkant.
Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:56

Ik zou een simpel tuinhuisje kopen. Of een bouwkeet of nog beter een toercaravan. Eventueel met een vuilwater tank. Dan kun je koken, slapen zitten desnoods met gasflessen verwarmen. Best comfortabel eventueel met voortent als daar behoefte aan is

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:58

En iets op wielen? Een (sta)caravan? Of een tiny house, dat moet nog wel weer goed doorverkoopbaar zijn.

Het voordeel van iets in huis doen is dat je dat geld sowieso gaat investeren of dat nou nu of later is. Maar in een doorlopende verbouwing wonen lijkt me geen pretje..

Hoe dan ook, ik volg graag mee. Een fantastisch project waar jullie aan beginnen!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 20:21

Sorry, vergeten te zeggen, de bouwkeet met een bed erin hebben we al klaar staan. Maar dat is niet iets waar ik de komende zeg 5 jaar in wil verblijven, of in een toercaravan. Die moet schijnbaar ook elke 3 maanden verplaatst worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:31

Ah op zich een bouwkeet en een toer caravan (die heb je ook in enorme dubbelasser modellen) misschien een idee? Bouwkeet om te slapen, goed te verwarmen en en caravan voor het kookwerk en overdag? Of omgekeerd Moet je die wel op eigen terrein verplaatsen steeds? Bij mij heeft een oldtimer caravan 3 jaar naast het huis en erg zichtbaar vanaf de weg gestaan. Wel met toestemming van. De snelste weg is dan vragen aan de burgemeester of hij toestemming geeft. Een bouwkeet zou dan toch hetzelfde probleem geven?

Citaat:
La loi autorise les camping-caristes à installer leur caravane sur un terrain privé, sous réserve de l'accord du propriétaire bien sûr et d'une déclaration en mairie pour tout hivernage supérieur à une durée de trois mois.

Citaat:
Les caravanes, les camping-cars, les roulottes, peuvent être installés aussi. Vous pouvez donc faire de votre terrain non constructible un lieu de villégiature, mais il vous faudra tout de même en toucher un mot à la mairie.27

Of kijk of je een tweedehands sta caravan op de kop kunt tikken, groter en ruimer en hele volksstammen wonen daar permanent in.ook in een camper trouwens :P en tinyhouse is max 25 m2.

Anders zou ik voor een blokhut gaan die groot genoeg is om makkelijk te wonen. Jaren op 1 kamer op de eerst verdieping wonen lijkt mij juist geen pretje. :n

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:38

Iets dat niet interessant is voor vandalisme en diefstal lijkt mij de beste optie. En dan is het kijken naar kamer zonder vaste trap en enkel goede kampeeruitrusting optie. Als je er een takel aan de nok kan hangen kan je er misschien ook wel wat bouwmaterialen veiliger opslaan als je er niet bent.
Tenzij je er al meteen voltijd wil gaan wonen en van wat ik begrijp is dat geen optie? Kan je beter een luxe kampeerplek maken en dan zijn stenen muren praktischer dan caravan of tent. Voor winter is het met zo'n open gebouw toch de vraag hoeveel je dan kan doen met kou en regen. Meer binnen doen in de winter zal toch pas van toepassing worden als gebouw wind en waterdicht is en meer isolatie heeft. Winterstop als weer daar blijven te problematisch maakt is ook optie.