Ik heb gereisd toen mijn zoon 6 maand was en nu net op 14 maand . Voorheen hielp ik mijn zus met 2 dochters.
De buggy ( kinderwagen ), je kind wil niet altijd uren in de draagzak. Ik had een draagzak kind en God wat was ik blij dat hij daar fysiek in kon liggen . Zo heeft die ook minder fysieke prikkels van ook jouw lichaam dat mogelijks stress vertoont. - een goedkope plooi / vouw buggy meenemen . Onderaan er niets in doen . Je vraagt bij de incheck balie waar je hem afgeeft . De ene keer moet dit bij de deur van het vliegtuig. De andere keer aan de balie vlak voor het boorden. - je krijgt een sticker voor op de buggy. Hang deze ergens waar hij niet af kan schuiven over een stang die aan weerskanten afgesloten is. - je krijgt een sticker met de code van deze buggy apart. Deze moet je bij houden moest deze verloren raken . Dit is iets dat veel mensen kwijt spelen of geen waarde aan hechten - bij het afgeven van de buggy vraag je waar je deze terug krijgt . Soms is dit direct aan de vliegtuig deur , soms komt deze bij de bagage band .
Ik nam mee in grote materialen - een buggy , een rugzak en mijn partner een valies. Als jij een kinderzak( wat overigens mag , je kleintje krijgt zijn eigen bagage ) een eigen valiesje en je partner ook meeneemt is het worstelen . 2 handen aan een buggy , partner met trolley bagage en een rugzak op de rug. Zo kan je makkelijk nog eens wisselen
Ik stak in de rugzak - eten voor 24 uur in de hand bagage ( 3 flesjes al gevuld met water en poeder , en een fles water van maximum 1liter ) niet overdrijven want meer dan 2 liter is ‘ne moeilijke’ voor de douane - een extra kleding outfit , onder het jaar 2x rompertje - Pampers voor 24 uur - pamper doekjes - een hydrofiele doek klein , en groot ( van deze kan je een nestje maken in je buggy indien nodig) - fruit of fruitpap ( geen slabber ik gaf het zelf om smossen en viezigheid te voorkomen ) - nieuw ongekend speelgoed 2x - gekend speelgoed 2x - chips / koekjes voor babies - extra tutten - op mijn gsm series voor babies gedownload ( zeker 4 verschillende )
In de trolley handbagage stak een nieuwe pot babyformule , nog een extra kleding set en kleding / extra’s voor ouders
Ik zie dat ik mijn kind een tut en water aanbiedt tijdens het opstijgen. Eten van pap kan ook . Zo lang de zuig reflex er is om druk op de oren te vermijden.
Ik leerde dat vanaf 1 jaar het moeilijk wordt om je kind op de schoot te houden.
Ik zag ook in dat een plek aan de raam waardoor jij jezelf kan draaien met je rug richting de midden plek een mooie barrière kan vormen en een stuk af kan schermen waar je kind een beetje vrijheid heeft. Een midden plek is veruit verschrikkelijk . Een gang pad , laat keer op keer het idee geven dat er contact kan gemaakt worden met anderen of dat die de gang op wilt gaan wat best lastig is
Je kan opstaan . Je kan wandelen in een vliegtuig. De meeste crew laat ook toe dat je kind even mag rond stappen in de 2 grote ruimtes aan weerszijde van een vliegtuig.
En vooral , ontspan !
Ja, ze gaan u sowieso controleren bij de douane vanwege de vloeistoffen . Ja, dit mag allemaal mee . Water, fruit , …. Ja, ze gaan u helpen als er iets is En ja , vraag of het vliegtuig vol is , dat moest er een plek zijn voor de passagier naast u , om deze te verplaatsen . Dat ze die persoon ‘sparen’ en jij meer ruimte hebt. Dit doen ze ook.
Kabayo
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-25 11:47
thequeensmum schreef:
Ach gut, die rode wangetjes Gaat het goed TS, is ze beetje gewend, ook aan het tijdverschil? ( geen idee hoeveel dat is )
Sorry ben vergeten te reageren . Naar Canada toe geen problemen qua tijd. Thuis wel helemaal ontregeld en jetlag. Normaal sliep ze ‘s nachts door en nu niet Zal straks wel weer goed zijn. We zijn nu weer een week thuis
Terug naar huis is ook goed gegaan. We vlogen ‘s nachts en helaas is ze bijna de hele vlucht wakker geweest. Maar ze was zooooo moe. Tuttebel