Horse Event 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 07:31

Er is vandaag ook jaarmarkt in Vijfhuizen, dus door het dorp heen rijden (of parkeren) is echt geen optie.

Seni

Re: Horse Event 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 07:35

Hier ook een heel programma lijst gemaakt haha
Nu klaarmaken en zo maar vertrekken die kant op!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 07:43

Ik ga ook rond 08.00 in de auto. :D

Marcato, ik hoef gelukkig niet door het dorp, je wordt zodra je van de snelweg afkomt al met borden begeleid, het gaat echt heel soepel.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 07:47

Veel plezier voor degenen die vandaag gaan! Ben benieuwd naar de verhalen en de aanbiedingen straks ;)
Wij moeten morgen om kwart over zeven al in de auto zitten, dat is wel even wat minder

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 07:55

Dat is lekker op tijd. Ik kan wel later weg maar dan is de rij zo lang en daar heb ik geen zin in. :=

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 16:27

Wij vertrekken morgen ook weer rond half 8 :)
Hoe was het vandaag?
Zijn er nog leuke clinics / stands die je echt niet mag missen? :D

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:10

Ik vond het heel erg geslaagd! Alleen de laatste demo van Santi Serracamps vond ik niks. Ik had het idee dat er veel stress was bij de paarden, hij liet een paard staan op een ander liggend paard.. hoorde toen ook wel echt protest van het publiek. Paarden liepen vaak bij hem weg. Net daarvoor hadden we Maikel van der Vleuten en Jesse Drent gezien, dat was echt een heel ander beeld. Vond het eerlijk gezegd niet zo chique dat Horse Event hem had uitgenodigd. Hopelijk volgende keer niet meer :n

Verder was alles super leuk en goed georganiseerd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:16

Ik heb Santi geskipt, had hem al eerder gezien in de recreatiepiste. Vond het toen al niet zo bijzonder dat ik al besloten had om niet naar de eindshow te gaan.

Ik vond de eventingwedstrijd erg tof! Het ging hard!!

Dinja daarna was ook leerzaam. Leuk paard ook die McLaren!!

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 22:45

We hebben zo vreselijk veel gekocht vandaag, het is schandalig....
Bij PharmaHorse echt megaveel, bijna tweehonderd, waardoor we allemaal goodies kregen, we hebben ingeslagen bij VitalBix, VitalStyle, Havens en Hartog. Bij LeMieux hadden we in de outlet-stand buiten 10 dekjes (deden ze keurig afronden naar €400,00), en binnen nog van alles, waaronder rondom beenbeschermers, en daar kreeg ik een heerlijke haarband cadeau voor de winter! Ik vond het kruidenbuffet bij HorseFlex ook fantastisch!

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:06

Hermelijnhof schreef:
We hebben zo vreselijk veel gekocht vandaag, het is schandalig....
Bij PharmaHorse echt megaveel, bijna tweehonderd, waardoor we allemaal goodies kregen, we hebben ingeslagen bij VitalBix, VitalStyle, Havens en Hartog. Bij LeMieux hadden we in de outlet-stand buiten 10 dekjes (deden ze keurig afronden naar €400,00), en binnen nog van alles, waaronder rondom beenbeschermers, en daar kreeg ik een heerlijke haarband cadeau voor de winter! Ik vond het kruidenbuffet bij HorseFlex ook fantastisch!

Oei, je maakt me nu al bang voor wanneer ik ga :') Ik kan niet wachten op volgend weekend *\o/*

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:54

Parkeren en aanrijden was echt super geregeld. Pas 2km van te voren was er wat file maar daar waren we met nog geen 10 min ook doorheen en stonden we geparkeerd. We wilden graag om 10.15uur bij de eerste show zijn en dat is ruim gelukt. Wel echt hondsvroeg vertrokken want vijfhuizen was 3.5uur sturen met de kleine omleiding om vriendin op te halen.

Een aantal kleine zakken hondenvoer gekocht van Belcando wat ik interessant vond maar eerst eens wil zien of de heren het hier willen eten en hoe ze erop reageren. Fijne trainingssnacks bij WoefWoef snacks, een emmer paardenkoekjes en 2 voerschalen met deksel bij Agrobs.

Aanbiedingen bij Horseflex en Pharmahorse waren heel mooi, ruiterstad/lemieux ook wel (maar mijn verzameling is al te groot) Super fijne winterjas gespot bij Atorka, maar die prijs... := Wel jammer dat er bij een heel aantal stand geen prijzen/duidelijke aanbiedingen vermeld stonden. Dan moest je echt iemand vragen naar de prijs maar die stonden er dan vaak wat ongeinteresseerd bij dat je denkt laat maar... Nu hadden wij toch weinig tijd om echt te gaan shoppen door het volle show programma.

Lunchtip; de Satè als je van pittig houdt, die was heel goed!

Wat ons heel erg opviel was dat er bij veel clinics meer ruimte was voor de paarden om te ontspannen tussen het rijden door. Dit werd dan ook benadrukt door de clinicgevers dat ze steeds weer 'opnieuw' beginnen met rijden door na een goede oefening/ronde de teugels lengte te geven en het paard even te laten ontspannen en zelf te laten lopen. De clinics van Roos Dyson en Zoe Coade waren boven verwachting interessant om te zien.

Al met al hele gezellige dag gehad, heerlijk bijgepraat met goede vriendin, genoten van het zonnetje en leuke shows.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:46

Ik vond de standjes erg tegenvallen dit jaar..

Veel rommelige standjes, Veel voer en supplementen en veel lege plekken.

Voor ons was Emiel Voest zeer geslaagd en Dinja van Lieren die tot onze verassing de vader van mijn vriendin haar veulen mee had! Jammer dat demo tegelijk viel met Jesse Drenth maar die zien we wellicht volgende week nog, dan zijn we er met onze paardjes voor een demo.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:57

Oh ik vond Jesse Drent juist heel erg leuk. Mooi om te zien hoe hij met een wat onervarener paard werkt!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 14:51

Wij vonden de standjes ook tegenvallen. Ik wilde graag een mooie kaptoom en een nieuwe longeerlijn, die waren er gewoon niet..
Veel standjes hetzelfde en inderdaad veel voer.

Wel enorm genoten van Emiel Voest, dat blijft toch echt mijn favoriet!

Verder een super leuke dag gehad, maar wel blij dat we ook dit jaar maar één dag gaan en niet het hele weekend..

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:29

Jasia schreef:
Wij vonden de standjes ook tegenvallen. Ik wilde graag een mooie kaptoom en een nieuwe longeerlijn, die waren er gewoon niet..

Verder een super leuke dag gehad, maar wel blij dat we ook dit jaar maar één dag gaan en niet het hele weekend..

Ben ik dus niet de enige die geen longeerlijn of kaptoom kan vinden :')

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:09

Weet iemand toevallig ook of de Nalanta stand de producten ook met beurs aanbiedingen combineert? Wil vl week eigenlijk de barebackpad meenemen en was benieuwd of ik ook voordeliger uit zou zijn op HE.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:29

Ik miste inderdaad ook heel veel diversiteit in stands, geen western, men of rassen (behalve het welsh standboek).

Ik vind het opdelen van HE in youth & Pro wel echt fijn, maar hoop dat Horse Event toch wel weer wat veelzijdiger & divers kan worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:45

Ik ben ook erg blij met de verdeling, geen gillende kinderklassen meer. :o

Western mis ik al jaren. Ja er zijn een paar demo's en je ziet her en der een westernzadel liggen maar meer niet. Eurohorse zou daar moeten staan en bijvoorbeeld Arthur's. Die heeft trouwens wel al eens eerder gestaan. Volgens mij nog in Deurne.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:51

Dan moeten we deze winter naar Equitana :D Daar heb je veel meer western!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 18:52

Snoraly schreef:
Jasia schreef:

Ben ik dus niet de enige die geen longeerlijn of kaptoom kan vinden :')

Haha nee.. meerdere rondjes gelopen, maar 0 kunnen vinden. Dat wordt binnenkort dus een ritje naar de Epplejeck O:)

De eindshow hadden we wat mixed feelings over. Sommige stukken waren wel aardig, maar een hond over paarden laten springen, paarden over paarden laten springen en zelfs een paard op een ander liggend paard laten staan met de voorbenen.. dat vonden we niet heel vriendelijk..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:53

Daarom heb ik die eindshow geskipt. Ik vond hem in zijn korte demo al niet zo. Daar liet hij idd een Arabier over een andere springen terwijl die op zijn rug lag. (zie mijn foto in het fotoverslag)

Maureen, dat lijkt mij idd wel es tof!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:55

Niks gekocht...
Blijkbaar heb ik alles wel :)*

Hele leuke dag gehad.
Iets minder spektakel of bijzondere shows naar mijn mening, maar goed, verzin ook elke keer maar iets nieuws
Ik vond de eindshow echt niet leuk om naar te kijken, we zijn daar eerder weg gegaan..

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:55

Wij zochten een gewone zweep, met een fijn rubber handvat (zoals van Fleck), ook niet te vinden! Slechts 2 stands op de hele beurs met zwepen en dan alleen van die dingen met glittersteentjes op het handvat, of materiaal dat heel snel stuk gaat. Ook maar 1 stand met caps gezien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:58

Ik zocht een stand met veel halstersets in verschillende kleuren. En dan geen touwhalsters. Heb er 1 gezien en daar dus maar een set gekocht maar ik had graag meer variatie gehad. Deze stand had ook niet heel veel keus.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:09

Ik vond het wel weer een leuk gezellig paardendagje met veel interessante en leerzame demo's. Maar het viel me wel op dat het veel rustiger was dan vorige jaren. Dat er ook minder winkeltjes waren en de rij met rassen defile was er nu niet. Het geluid van de presentaties/shows was deze keer ook moeilijk te verstaan. Bij het gezondheidsplein was er teveel herrie omheen en bij de instructiepiste gewoon te veel galm. Alsnog heb ik best wel weer wat opgestoken en veel gezien.