Castlefest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Re: Castlefest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:35

Castlefest tickets : check!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 14:41

Eclare schreef:
Ik heb tickets voor Elfia Haarzuilens besteld voor het eerst! Nog nooit naar zoiets geweest maar wil al een tijdje gaan maar heb geen vrienden die dat leuk vinden. Nu maar gewoon de stoute schoenen aangetrokken. Nog meer mensen die wel eens alleen naar zulke dingen gaan of een plek om alsnog gelijken te vinden om samen te gaan?

Ook in je eentje heb ik me altijd prima vermaakt :j
Soms kom je mensen steeds weer tegen op het terrein en maak je steeds even snel een praatje, anderen kom je tegen en willen hetzelfde zien en bieden aan om samen te gaan. Dus grote kans dat je wel iemand ontmoet om even mee te kletsen :D

Op welke dag ga je? Ik twijfel nog een beetje, maar zou zelf dan ook alleen gaan.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 14:57

Ik weet niet of er voor Haarzuilens ook zo iets bestaat maar er is een castlefest fan page op facebook waar wel vaker oproepjes voorbij komen van mensen die alleen gaan. Anders kun je het misschien ook op de castlefest pagina vragen, geheid dat er daar mensen zijn die naar elfia gaan

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 15:49

Ik heb mijn kaartjes voor Haarzuilens en Castlefest ook binnen, maat beiden zijn echt een stuk duurder geworden zeg.

Edit: Haarzuilens ga ik zaterdag met een vriendin als het goed is en zondag met mijn zoon.
Castlefest voor alsnog vier dagen alleen, of een vriend(in) moet nog een kaartje kopen.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 16:25

Ik wil al langere tijd eens naar Castlefest want het lijkt me echt geweldig! Maar ik ben erg gevoelig voor (hard) geluid en dat houdt me tot nu toe tegen...In de bioscoop en het theater draag ik bijvoorbeeld standaard oordopjes (in-ear), omdat ik anders met knallende koppijn en suizende oren weer buiten kom.

Kunnen de ervaren Castlefest-gangers me iets vertellen over hoe het daar is qua geluid? Zijn er veel (muziek)optredens? Zijn er ook stille(re) plekken waar je even uit het geluid kan?
Ik kan natuurlijk een cyberpunk-achtige outfit verzinnen icm in-ear dopjes én gehoorbeschermers, maar het zou ook leuk zijn als ik wel iemand kan verstaan als ik daar rondloop :+

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 18:26

Castlefest is voor mij een een uitlaatklep. Zelf ook het nadeel van te gevoelig voor geluid zijn, maar bij Castlefest zijn er genoeg plekken waar je kunt ontprikkelen. Bij Forest stage, hoofdpodium kan het geluid echt wel hard zijn, dus oordoppen zijn wel raadzaam, maar verder kon ik het prima trekken.

Mijn probleem is nu alleen of ik nu voor 1 dag ga of voor drie dagen omdat ik 103,- best even slikken vind en we nog niet weten wie er komt. Heeft iemand toevallig al gezien wanneer dat bekend wordt? Kon het in de Facebook groep nog niet terug vinden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 18:44

Er zijn inderdaad rustigere plekken maar ik zou wel aanraden om zondag te gaan en niet zaterdag

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 19:04

Dat vond ik dit jaar tegenvallen eerlijk gezegd. Vond alle drie de dagen goed druk bezocht en dan inderdaad wel de zaterdag op zijn drukst. Zelfs de vrijdag was populair dit jaar.

Maar er zijn echt genoeg ontprikkel plekken daar. ^^
Zelf ben ik fan van de plek bij de boekenmarkt en de beeldentuin.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:37

Siamsmeesje schreef:
Eclare schreef:
Ik heb tickets voor Elfia Haarzuilens besteld voor het eerst! Nog nooit naar zoiets geweest maar wil al een tijdje gaan maar heb geen vrienden die dat leuk vinden. Nu maar gewoon de stoute schoenen aangetrokken. Nog meer mensen die wel eens alleen naar zulke dingen gaan of een plek om alsnog gelijken te vinden om samen te gaan?

Soms kom je mensen steeds weer tegen op het terrein en maak je steeds even snel een praatje, anderen kom je tegen en willen hetzelfde zien en bieden aan om samen te gaan. Dus grote kans dat je wel iemand ontmoet om even mee te kletsen :D

Op welke dag ga je? Ik twijfel nog een beetje, maar zou zelf dan ook alleen gaan.

Op zaterdag! Snap wat je zegt inderdaad maar ben redelijk introvert en zou dan toch graag van te voren al wat mensen "kennen", maar wellicht gaat het zo makkelijk als je zegt en moet ik die drempel gewoon over!

Amber_anne schreef:
Ik weet niet of er voor Haarzuilens ook zo iets bestaat maar er is een castlefest fan page op facebook waar wel vaker oproepjes voorbij komen van mensen die alleen gaan. Anders kun je het misschien ook op de castlefest pagina vragen, geheid dat er daar mensen zijn die naar elfia gaan

Oh dat is een goed idee eventueel! Dankje!

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:56

Hier besloten voor een zondag kaart en drie parkeer tickets voor de vrijdag/zaterdag en zondag dat mochten er dan nog leuke bandjes komen ik dan alsnog kan omzetten naar de passé partout en anders kan ik dan altijd andere mensen blij maken wanneer dat niet zo is.

Maar vond het te duur om nu al voor drie dagen te beslissen zonder bands bekendmaking.

En deze tip kreeg ik van iemand uit de groep. Na vorig jaar begrijp ik waarom. :')

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:04

Eclare schreef:
Siamsmeesje schreef:

Op zaterdag! Snap wat je zegt inderdaad maar ben redelijk introvert en zou dan toch graag van te voren al wat mensen "kennen", maar wellicht gaat het zo makkelijk als je zegt en moet ik die drempel gewoon over!

Ik ben zelf behoorlijk introvert, maar mijn ervaring met Elfia is gewoon dat de meeste mensen zo relaxed zijn dat een babbeltje zo gemaakt is (ook in de trein of in een wachtrij). Maar ik snap ook prima je wens om alvast wat mensen te 'kennen', dat is gewoon een fijn idee :j
Toch maar eens gaan kijken of ik echt wil gaan, want het lijkt me toch wel leuk weer. Is lang geleden inmiddels :D

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:56

Ik ga vier dagen, vind het ook zo chill aan de donderdag dat het dan nog lekker rustig is :)

Je hebt ook de Green Light Movement op Facebook, is niet alleen voor daten maar ook zeker voor festivalbuddies :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:56

xSagan schreef:
Hier besloten voor een zondag kaart en drie parkeer tickets voor de vrijdag/zaterdag en zondag dat mochten er dan nog leuke bandjes komen ik dan alsnog kan omzetten naar de passé partout en anders kan ik dan altijd andere mensen blij maken wanneer dat niet zo is.

Maar vond het te duur om nu al voor drie dagen te beslissen zonder bands bekendmaking.

En deze tip kreeg ik van iemand uit de groep. Na vorig jaar begrijp ik waarom. :')

Het is ook maar net waarvoor je gaat. Wij gaan om 'thuis te komen', leuke mensen te zien, heerlijk te eten, bij de kraampjes te neuzen x 1000 en te chillen/dansen bij de muziek. Balfolken kan altijd en meestal zit er ook genoeg leuks tussen de andere bands. Afgelopen jaar had ik Faun heel graag willen zien, maar ivm de oppas waren we toen al naar huis. En we logeren op camping le Parage met onze eigen caravan. Schoon, rustig, stroom, onze eigen wc en 's ochtends gewoon lekker een broodje bakken en een kopje thee zetten in de caravan. Ik haat festivalcampings... en passepartout + le parage = nog steeds veel goedkoper dan castlefanatic + camping.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:02

Lijsken schreef:
Ik wil al langere tijd eens naar Castlefest want het lijkt me echt geweldig! Maar ik ben erg gevoelig voor (hard) geluid en dat houdt me tot nu toe tegen...In de bioscoop en het theater draag ik bijvoorbeeld standaard oordopjes (in-ear), omdat ik anders met knallende koppijn en suizende oren weer buiten kom.

Kunnen de ervaren Castlefest-gangers me iets vertellen over hoe het daar is qua geluid? Zijn er veel (muziek)optredens? Zijn er ook stille(re) plekken waar je even uit het geluid kan?
Ik kan natuurlijk een cyberpunk-achtige outfit verzinnen icm in-ear dopjes én gehoorbeschermers, maar het zou ook leuk zijn als ik wel iemand kan verstaan als ik daar rondloop :+

Ik vind het qua geluid goed te doen.
Je kan overal genoeg afstand van de podia nemen om niet vol in het geluid te hoeven komen.

En er zijn genoeg plekjes te vinden waar je even rustig kan zitten in stilte.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:08

Tink89 schreef:
xSagan schreef:

Het is ook maar net waarvoor je gaat. Wij gaan om 'thuis te komen', leuke mensen te zien, heerlijk te eten, bij de kraampjes te neuzen x 1000 en te chillen/dansen bij de muziek. Balfolken kan altijd en meestal zit er ook genoeg leuks tussen de andere bands. Afgelopen jaar had ik Faun heel graag willen zien, maar ivm de oppas waren we toen al naar huis. En we logeren op camping le Parage met onze eigen caravan. Schoon, rustig, stroom, onze eigen wc en 's ochtends gewoon lekker een broodje bakken en een kopje thee zetten in de caravan. Ik haat festivalcampings... en passepartout + le parage = nog steeds veel goedkoper dan castlefanatic + camping.

Ja precies, mij zal je ook nooit op de camping zien staan.
Ik hou ook ontzettend van het gevoel thuis komen, maar na een dag meestal wel verzadigd met kraampjes kijken met meerdere dagen en niet alle dagen lukt het lange chillen op de grond, dus vandaar het passen en meten bij mij, maar dit jaar voor het eerst mijn visserskrukje mee gehad zoals je zoiets noemt en dat ging al veel beter! Was wel goed opletten dat ie waterpas stond. :')

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:15

Ik probeer zonder tas rond te lopen, maar wij hebben het geluk dat vrienden in het re-enactmentkamp stonden. Daar kunnen we dus makkelijk een vest/jas/cape neergooien. En dan een riem met bekerhouder en klein tasje eraan voor telefoon, muntjes, paracetamol en dextro's en ik kom de dag wel door.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 17:29

Ik probeer op de bestelsite voor de Elfia tickets te komen. Op Google zie ik wel prijzen staan bij de link naar de Elfia-site, maar zodra ik die aanklik kom ik een pagina met alleen maar tekst&uitleg. Niks geen bestellen van tickets....
Iemand die een linkje heeft voor me? Ik wil eigenlijk net als vroeger gewoon op de zaterdag gaan, zodat ik de zondag kan bijkomen als het laat is geworden _O-

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 18:00

Ik kan gewoon naar de site van Elfia gaan en rechts staat een knop met Tickets. Daarop klikken en naar beneden scrollen :)
https://www.elfia.com

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 18:09

Dank voor de antwoorden op mijn vraagt mbt geluid :j
Ik ga het erop wagen!

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 19:34

Tink89 schreef:
Ik probeer zonder tas rond te lopen, maar wij hebben het geluk dat vrienden in het re-enactmentkamp stonden. Daar kunnen we dus makkelijk een vest/jas/cape neergooien. En dan een riem met bekerhouder en klein tasje eraan voor telefoon, muntjes, paracetamol en dextro's en ik kom de dag wel door.

Altijd handig! Ik zag laatst bij Elfia Arcen in een re enactmentkamp alles van die tijd die ze wilden uitstralen en daarnaast gerust een gas barbecue staan. Daar moest ik dan weer even om grinniken, gewoon vanwege die tegenpool zeg maar. xD

@Lijsken, super leuk en zoals wij zeggen: welkom thuis!^^

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:04

DJZ schreef:
Ik kan gewoon naar de site van Elfia gaan en rechts staat een knop met Tickets. Daarop klikken en naar beneden scrollen :)

Dan deed ik ook, en kreeg toen helemaal geen ticketverkoop, maar een soort uitleg-pagina. Net weer even geprobeerd, en dit is wat ik heb als ik naar beneden scroll nadat ik op de knop Tickets heb gedrukt.
Afbeelding

Op de hele pagina maar twee werkende linken, en de melding dat de entreetickets vanaf nu te koop zijn. Maar helaas daar geen werkende link bij.
Dus als iemand een direct linkje heeft naar de verkoop, heel graag!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:48

Siamsmeesje schreef:
DJZ schreef:

Dan deed ik ook, en kreeg toen helemaal geen ticketverkoop, maar een soort uitleg-pagina. Net weer even geprobeerd, en dit is wat ik heb als ik naar beneden scroll nadat ik op de knop Tickets heb gedrukt.
[ Afbeelding ]

Op de hele pagina maar twee werkende linken, en de melding dat de entreetickets vanaf nu te koop zijn. Maar helaas daar geen werkende link bij.
Dus als iemand een direct linkje heeft naar de verkoop, heel graag!

Als ik op dezelfde pagina kijk, kan ik gewoon naar beneden scrollen voor de tickets. Saturday l Late Elf Ticket zijn nog beschikbaar.
Heb je misschien in je instellingen iets staan van 'pop ups uit' of zo?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 15:07

Tink89 schreef:

Altijd handig! Ik zag laatst bij Elfia Arcen in een re enactmentkamp alles van die tijd die ze wilden uitstralen en daarnaast gerust een gas barbecue staan. Daar moest ik dan weer even om grinniken, gewoon vanwege die tegenpool zeg maar. xD

@Lijsken, super leuk en zoals wij zeggen: welkom thuis!^^[/quote]

Je bedoelt zeker het kamp bij het restaurant?
De mensen van de gasbarbecue hoorden niet bij de groep van het kampement.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 14:15

Marie111 schreef:
Tink89 schreef:

@Lijsken, super leuk en zoals wij zeggen: welkom thuis!^^

Je bedoelt zeker het kamp bij het restaurant?
De mensen van de gasbarbecue hoorden niet bij de groep van het kampement.[/quote]

Ja klopt! Die bedoelde ik inderdaad

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:07

Het was hier al eerder aangekaart en Vana heeft volgens mij meegelezen, want vanaf aankomende editie zijn honden (met uitzondering van hulphonden) niet meer toegestaan op het terrein. Goed nieuws imo! *\o/*