laura1987 schreef:Je weet toch hoe politiek correct bokt is?
Dit heeft toch niks met politiek correctheid te maken? Die regels zijn er met een reden. Maar TS vind dat die niet gelden, met als enige echte reden dat ze graag op reis wil. Ik kan duizenden redenen bedenken die sterker zijn dan dat waar je geen vrij voor krijgt. Gooit het eerst ook nog eens op de ervaring voor de kinder, terwijl de kinder te jong zijn om überhaupt te onthouden wat ze op vakantie allemaal gezien hebben. Ik weet nog maar kleine stukken van de vakanties die ik voor mijn 12e had, en echt helemaal niks van toen ik 1 was. Dat is gewoon excuses zoeken om je slechte gedrag goed te praten, en nu doen alsof die 1 jarige baby gevormd gaat worden door 1 vakantie is net zo goed goedpraten.
Daarbij, als iedereen nu ff overal en nergens paar dagen extra vakantie zou gaan oppakken, doe denk je dat dat voor de school z'n administratie gaat zijn? Terwijl basisscholen al overwerkt zijn. Dat is ook de reden dat er veel lessen uitvallen. Een te kort aan leraren, mede door de hoge werkdruk en ouders die niet normaal tegen ze kunnen doen. Laten we die vooral extra onzin geven omdat ouders vinden dat ze op vakantie kunnen wanneer ze maar willen. Dan zijn die paar daagjes opeens wel belangrijk. Want als TS het mag, dan mag de rest het ook. Daarom is er een harde grens gesteld die voor iedereen gelijk is. Maarja, zo ver wordt er niet gekeken door de meesten. Alleen naar TS en wat haar kinder missen.
Iedereen moet gewoon in de vakanties plannen. Veel mensen maken nooit zo'n grote reis, of plannen dat voor of na de kids hun leerplicht (of zelfs tot na ze uit huis zijn). Worden ze niet minder van. Wat maakt TS zo veel belangrijker dat het nu moet. Dat het haar droom is? Een droom die zo belangrijk is dat ze niet anders kon plannen zodat het wel normaal kan? Ik vind het allemaal vooral heel erg entitled. Niks meer en niks minder.
En ja, wij hebben het idd ook gehad dat het eigenlijk niet uitkwam om te reizen om het enige moment dat het wel kon. We waren liever een jaar later gegaan ofzo, maar dat kan niet met de leerplicht. Dus dan kies je of om je plannen aan te passen zodat je kan gaan op een moment dat het wel kan (zei een andere datum, zei een kortere vakantie) of je gaat niet. Dan ga je niet roepen "ja maar ik wil op vakantie dus moet de wet niet voor mij gelden".
Mensen hebben het hier over de lessen die je je kinder meegeeft hiermee. Als je het mij vraagt leer je je kind dat het wettelijke verplichtingen kan afkopen en dus niet gelden als je geld hebt (en daar zit helaas een kern van waarheid in, maar je versterkt dat enkel zo). En dat je geen geduld en planning nodig hebt maar de rest van de wereld zich maar gewoon aan jouw plan moet aanpassen zodat jij alles lekker nu nu nu kan doen. Zouden niet de lessen zijn die ik mijn kind zou willen meegeven...
En die batterij ontladen, dat kan ook op een kortere vakantie dan je droomwereldreis he? En dan kun je het gewoon in de normale vakanties plannen, zoals elk ander persoon.