Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:10

Ik studeerde nog, mijn man woonde al hier.
Dus ik ben van mijn studentenkamer hier ingetrokken en dus een baan gezocht toen ik hier al woonde.
Tijdens de studie eerst nog als postbezorger.
Toen ik afgestudeerd was, was de eerste baan bijna een uur treinen en fietsen, maar dat was sowieso maar een tijdelijke (inval)baan.

Huidige baan kwam erna en dat is voor een landelijk werkende overheids,.dus maakte het voor überhaupt niet uit waar ik woonde, ik was toch wel aangenomen, we hebben altijd mensen nodig.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:40

Dit topic is wel een erg goede reminder om Funda te bekijken. Maar helaas elke keer niks. Blijft een lastig eisenpakket wat we hebben aan onze droomwoning. :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:42

Celebi schreef:
Dit topic is wel een erg goede reminder om Funda te bekijken. Maar helaas elke keer niks. Blijft een lastig eisenpakket wat we hebben aan onze droomwoning. :')

Wij hebben 2 jaar gezocht. Populaire omgeving:=

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:54

Ja daar ben ik me akelig bewust van! Paarden aan huis, ruiterpaden in de achtertuin, met de hond eindeloos kunnen wandelen en genieten van de rust en al het moois. Ik snap wel dat het daar druk is. Misschien nog een mazzeltje dat we geen klein huisje zoeken en door gezamelijke koop we wat groter zoeken en het tegen een redelijke prijs ook een bouwval mag zijn. Daar is misschien toch iets minder animo voor?

Het lastigste is dat mijn ouders een grote hal erbij willen. Een oude loods/schuur als verkapte garage. Dat vind je toch meer bij oude veebedrijven en die staan helaas toch vaker in de polder dan op de Veluwe. Tips mogen natuurlijk altijd via pb's gestuurd worden. ;)

Anyhow: Fletcher heeft blijkbaar meer hondvriendelijke hotels op de Veluwe dus ik ga binnenkort eens een rondje bellen waar we terecht kunnen met onze mini van nog geen 2 kilo. Er zal vast wel één hotel tussen zitten waarbij hij in een tas mee kan naar het ontbijt/diner, desnoods op een tafeltje wat meer achteraf. :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:08

Cantharel mag de hond ook mee :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:18

Hier ook een Veluwe liefhebber. Ik rijd wekelijks heen en weer. Mijn pony staat er maar ik woon nog in de randstad. Ik maak er ook vaak gelijk een mooie wandeling (zonder paard want die is met pensioen). Mochten er mensen zijn die graag samen wandelen omgeving Garderen / Kootwijk (voorkeur donderdag middag)hoor ik het graag via pb. Alleen wandelen is altijd minder leuk dan samen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:21

Celebi schreef:
Ja daar ben ik me akelig bewust van! Paarden aan huis, ruiterpaden in de achtertuin, met de hond eindeloos kunnen wandelen en genieten van de rust en al het moois. Ik snap wel dat het daar druk is. Misschien nog een mazzeltje dat we geen klein huisje zoeken en door gezamelijke koop we wat groter zoeken en het tegen een redelijke prijs ook een bouwval mag zijn. Daar is misschien toch iets minder animo voor?

Het lastigste is dat mijn ouders een grote hal erbij willen. Een oude loods/schuur als verkapte garage. Dat vind je toch meer bij oude veebedrijven en die staan helaas toch vaker in de polder dan op de Veluwe. Tips mogen natuurlijk altijd via pb's gestuurd worden. ;)

Anyhow: Fletcher heeft blijkbaar meer hondvriendelijke hotels op de Veluwe dus ik ga binnenkort eens een rondje bellen waar we terecht kunnen met onze mini van nog geen 2 kilo. Er zal vast wel één hotel tussen zitten waarbij hij in een tas mee kan naar het ontbijt/diner, desnoods op een tafeltje wat meer achteraf. :D

Pas toen we onze bouwvalplannen lieten varen hebben we wat gevonden :=
En als dubbele bewoning een eis is dan is het helemaal lastig.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:42

De dubbele bewoning is tot dusver geen probleem geweest in onze zoektocht. Grappig! Helemaal af mag trouwens ook, bouwval ook. Liefst al een plek waar paarden gehouden worden, maar kaal kan ook. Maakt eigenlijk geen bal uit. :+ Als er maar plek is voor 2x 2 mensen (waarvan ik en mijn vriend weinig ruimte nodig hebben), er een riante hal/loods bij zit en het vrijwel direct aan de ruiterpaden zit. Tot nu toe was het of aan de ruiterpaden, of een loods en niet beide. Ja, of het was gelijk een paar miljoen natuurlijk. _O-

Dank voor de aanbeveling van de cantharel! Ga ik zeker even rondneuzen. Daar ben ik nog nooit geweest ook. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:43

Direct aan de ruiterpaden is ook wel lastig natuurlijk. Aan de kant van Ede is dat al haast niet te vinden. Daar is wel veel buitengebied, oa Lunteren, Voorthuizen etc. Mijn oom had daar paarden aan huis, wij moesten altijd een stuk langs de weg voor we in het bos waren, ter hoogte van de Goudsberg ( ik ging mee als groom, hij had ze in het tweespan lopen). Wij hebben zelf ons 1e paard in Lunteren gestald gehad, moesten we eerst het centrum van Lunteren door.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 08:03

Celebi schreef:
Dank voor de aanbeveling van de cantharel! Ga ik zeker even rondneuzen. Daar ben ik nog nooit geweest ook. :D

De Cantharel is heel hondvriendelijk, honden mogen mee in de eetzaal. Vorig jaar een hondenarrangement geboekt. Wij hebben een reactieve hond en een ‘normale’ en dan vind ik dit niet zo handig.
Ik hoop nog steeds op leuke verblijfsadressen. -O-

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:50

Ik zelf werkte al in Ermelo en woonde in Flevoland. Dus 30 minuten reistijd enkele reis. Maar ik hou van autorijden, dus dat was een afstand van niks voor mij. Tot bijna 4 jaar geleden ik een woning kon overnemen van mijn werkgever. Deze had die aangehouden voor familie die eventueel op bezoek kwam en af en toe als vakantie woning aangeboden. Ik heb dus enkel mijn huis gewisseld, niet mijn baan :+
Beviel wel om eerlijk te zijn. Dus eerst een baan, daarna een huis. Reistijd even voor lief nemen.

Ben de afgelopen dagen heerlijk het bos in geweest. Zaterdag met de nieuwe westernlespaarden van mijn stal en eigenaar van stal (en personeel) en ik met de menwagen. En gisteren met mijn vriendin en een stalgenoot. Zus van stalgenoot op de wagen, want haar paard heeft een blessure. Grootste lol gehad, heerlijk weer en prachtige omgeving. Dan kan ik zo tot rust komen. :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:59

We zijn je niet tegen gekomen chamion.
Wij waren zaterdag weer even lekker bij Boshuis Drie. Rondje van 25 km gedaan.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 11:21

Komt omdat we zaterdag niet die hoek in zijn gegaan :+ We hadden maar een klein rondje gedaan, die western lespaarden waren en jong en 1ste keer in het bos. We zijn dus aardig in de buurt van stal gebleven. Rondje haspel zegmaar.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 11:42

Wij hebben al 8,5 jaar een vakantiehuis in Ermelo, stenen huisje op niet commercieel park, echt heerlijk.

We proberen ieder weekend te gaan en als we langer gaan gaat mijn paard mee en staat dan vlakbij vanwaar ik zo het bos inrij.
Leuke stalgenoten met wie ik dan ga rijden of wandelen. En ondertussen pas ik ook regelmatig op waar mijn paard dan staat.
Waar we in het begin alleen in de buurt wandelden gaan we ook steeds op andere plekken wandelen en in de zomer fietsen met de hondenkar.

Het is de bedoeling over paar jaar ook te verhuizen die kant op.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:01

Geboren en getogen op de Veluwe.
Woon inmiddels in Groningen, maar als het even kan wil ik wel weer terug die kant op!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:41

Ik vond eerst een baan, in Apeldoorn, en daarna een huis in Apeldoorn (we wonen aan de kant van Beekbergen, tegen Ugchelen aan, dus niet midden op de Veluwe maar wel heel dichtbij). Ik kwam daarvoor uit het buitenland en daarvoor uit de randstad, maar wist wel dat ik niet meer in de randstad wilde wonen.

Baan in Apeldoorn beviel toch niet helemaal dus nu werk ik in Hoofddorp/Amsterdam :+ Maar ik zou nog steeds nergens anders willen wonen. Eerlijk gezegd miste ik ook wel een stukje randstad, misschien vooral qua werk omdat hier op Centraal Beheer na niet veel grote bedrijven zitten, dus ik vind deze combinatie ideaal. Treinverbinding is prima en ik werk een paar keer per week thuis, vind het prima zo. Iemand zei het volgens mij al op de vorige pagina, maar als ik onderweg naar huis voorbij Amersfoort ben en de bossen zie voel ik me echt meteen thuis <3

Wij wandelen vooral veel tussen Beekbergen/Ugchelen en Hoenderloo, waar mijn ouders wonen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:18

Beekbergen is ook mooi vind ik.

Voor degenen die graag een huis aan de ruiterpaden wilt hebben..die zijn er wel maar dan betaal je al snel bijna een miljoen. Niet te betalen.

Wij moesten altijd met de trailer naar het bos, voordeel is dan wel dat je altijd een ander bos kunt kiezen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:54

Zonder trailer naar buiten was voor mij ook een eis. Anders had ik ook in Utrecht kunnen blijven. Dat is gelukkig gelukt. Maar wel duur inderdaad.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:03

Daarom heb ik met de verhuizing gekozen voor een pensionstal aan het bos en niet de paarden aan huis. Een huis met grond, bij het bos was niet te betalen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:51

Ik zit op 2km van het bos, maar op paar 100m beginnen de zandpaden al.
Dit is paar huizen verderop
Afbeelding

En lekker in het bos/heide

Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:56

Oh maar dat is ook meer dan prima :j
Mooie omgeving!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:57

Nee dat is bij ons inderdaad ook wel een eis. Hoeft niet perse echt meteen aan het bos, maar in ieder geval niet nog 20 minuten verhard moeten stappen en daarbij allerlei drukke onhandige kruisingen over te moeten. Dan kan ik net zo goed hier blijven inderdaad. :+

Er staat trouwens 1 geschikt pand al een tijd te koop maar de prijs is veel te hoog voor de staat van het geheel. Dus er komt vast ooit iets wat wel passend is.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:58

Iemand nog tips voor leuke vakantie parken op de Veluwe?
Afgelopen mei naar Landal Mkggelenberg geweest, dat is sowieso n leuk park!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:00

Ik vind Miggelenberg echt by far de leukste, veel ruimte tussen de huisjes, heuvelachtig, direct in het bos en ideaal voor mij omdat ik er meestal alleen naartoe ga de brasserie en de parkshop. Ben wel bij andere wezen kijken, maar die bevielen toch minder, vooral qua ruimte tussen je buren en jezelf.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:01

Qua locatie ligt Rabbit Hill erg mooi.