Madeira

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:54

Wandelen kan zeker langs enkele levada's als je minder goed loopt.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 10:48

Hier zijn de plannen helaas gewijzigd. Vanwege een veranderende situatie en onverwachte hele hoge financiële kosten moet ik de vakantie naar Madeira noodgedwongen opschuiven naar volgend voorjaar.

In tussen tijd geniet ik nog mee van de voorpret van anderen. :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:15

Schopje *\o/*

Ik heb gisteren tickets geboekt voor 10 dagen volgend jaar half april, vliegen vanaf Düsseldorf.

Nu op zoek naar 3 mooie accommodaties verdeeld over het eiland en een huurauto.

Mijn man is 2 meter, hebben degenen die er geweest zijn toevallig gelet op de afmetingen van de bedden? :P

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:24

Het viel me vooral op dat de bedden wat hard waren :') wij zijn niet erg lang, dus het is ons niet opgevallen of de bedden lang of kort waren

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 17:50

Prairy schreef:
Schopje *\o/*

Ik heb gisteren tickets geboekt voor 10 dagen volgend jaar half april, vliegen vanaf Düsseldorf.

Nu op zoek naar 3 mooie accommodaties verdeeld over het eiland en een huurauto.

Mijn man is 2 meter, hebben degenen die er geweest zijn toevallig gelet op de afmetingen van de bedden? :P

http://villa-agua-de-mel-funchal.hotels ... al.com/en/
Staat bij Kingsize bed, alleen geen afmetingen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 22:02

Oke, even een schop omhoog.

Door wat stomme, plotselinge veranderingen kan ik in juni dan toch naar Madeira. Maar ik zit nu te kijken naar vluchten. Is een rechtstreekse vlucht het geld waard? Of zijn er ook mensen die kiezen voor een overstap? En waarom zou je kiezen voor een overstap?

Let me know!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 02:21

Een overstap op zo'n korte vlucht zou mijn keus niet zijn. Transavia vliegt er gewoon rechtstreeks op iig.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 04:07

CupCakes_ schreef:
Oke, even een schop omhoog.

Door wat stomme, plotselinge veranderingen kan ik in juni dan toch naar Madeira. Maar ik zit nu te kijken naar vluchten. Is een rechtstreekse vlucht het geld waard? Of zijn er ook mensen die kiezen voor een overstap? En waarom zou je kiezen voor een overstap?

Let me know!

Ik kies altijd voor een overstap als dat serieus geld scheelt. Alles wat ik bespaar kan ik besteden aan leuke excursies of nog een vakantie. Ik vlieg altijd spotgoedkoop dus ik zal altijd zeggen doe maar die overstap. Tenzij het amper wat scheelt natuurlijk
Fijn dat je nu eindelijk naar Madeira kunt gaan. Ik zit zelf rond die tijd op de Azoren. Beetje hetzelfde idee. Madeira staat ook nog op het lijstje, vandaar dat ik meelees.
Als Madeira bevalt gok ik dat Kaapverdië ook wel wat voor je is. Daar was ik afgelopen jaar. Santo Antão is mooooooi

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:52

Op zich is wel of geen overstap een legitieme vraag, maar in het geval van Madeira lijken de directe vluchten het goedkoopst? Zie https://www.vliegennaar.nl/vliegen-naar-madeira ik zou dus niet moeilijk doen! Overigens kan je op deze pagina ook een flight alert voor Madeira aanmaken (krijg je bericht als Madeira bij Corendon Airlines, Transavia, Cheaptickets oid in de aanbieding is)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:40

Ik heb een ontzettende hekel aan landen en opstijgen (ok en aan vliegen ook) dus ik kies zoveel mogelijk voor rechtstreeks. Zonde van mijn tijd ook, overstappen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:43

Ik volg even. In 2026 ga ik met mijn beste vriendin twee weken naar Madeira.
Nu dus alvast bezig met het inlezen van de tips en adviezen :D

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:55

Even een stipje, want wij gaan over twee weken voor een weekje. Lang getwijfeld waar naar toe, maar toch Madeira verkozen boven bv Canarische eilanden vanwege het karakter van het eiland.

Ben nog wel op zoek naar wat mooie wandelingen die niet te moeilijk zijn (ik heb zelf moeite met afdalingen over paden met veel losse stenen etc.), dus ik ga me nog verdiepen in de verschillende levada wandelingen.

Ik zag net de vraag over rechtstreekse vluchten, wij vliegen vanwege Dusseldorf vanwege het aanzienlijke prijsverschil (rechtstreeks met Eurowings).

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:45

Wat een leuk topic! Mijn man en ik gaan in de zomervakantie naar Madeira en vliegen rechtstreeks vanuit Amsterdam met Transavia. Wij hebben nu ca. € 650,- p/p betaald incl. stoelen bij de nooduitgang. Mijn man is dus 2.05m lang en vliegt niet meer zonder de extra beenruimte. (altijd duurder :P)

Wij hebben een appartement via booking.com geboekt met in elk geval 2 bedden waarvan 1x een 2-persoonsbed, zodat hij (ongeacht de grootte) sowieso in z'n eentje in het grote bed past.

We gaan vooral ook veel wandelen. Heb de voorbij gekomen link al opgeslagen! Binnenkort eens op ons gemakje kijken waar dat ons brengt. :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:48

whoopylover schreef:
Wat een leuk topic! Mijn man en ik gaan in de zomervakantie naar Madeira en vliegen rechtstreeks vanuit Amsterdam met Transavia. Wij hebben nu ca. € 650,- p/p betaald incl. stoelen bij de nooduitgang. Mijn man is dus 2.05m lang en vliegt niet meer zonder de extra beenruimte. (altijd duurder :P)

Wij hebben een appartement via booking.com geboekt met in elk geval 2 bedden waarvan 1x een 2-persoonsbed, zodat hij (ongeacht de grootte) sowieso in z'n eentje in het grote bed past.

We gaan vooral ook veel wandelen. Heb de voorbij gekomen link al opgeslagen! Binnenkort eens op ons gemakje kijken waar dat ons brengt. :)

Ja de bedden zijn wel een dingetje :') zowel in Portugal als Frankrijk, 140x190 is eerder regel als uitzondering :+

Mijn man is 196 dus ik heb een beetje hetzelfde probleem.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 16:06

Ik zou kiezen voor een rechtstreekse vlucht, Madeira heeft nogal eens vertragingen ivm wind etc.

De meeste levada wandelingen zijn vlak, ik vond de caldeiro Verde erg mooi.

Sao laurenco is prachtig maar daar zitten wel wat lastigere stukken bij.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 16:44

Prairy schreef:
whoopylover schreef:

Ja de bedden zijn wel een dingetje :') zowel in Portugal als Frankrijk, 140x190 is eerder regel als uitzondering :+

Mijn man is 196 dus ik heb een beetje hetzelfde probleem.

Bij ons zelfde probleem. Dus ga dit ook zeker mee nemen bij het zoeken naar accommodatie

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:30

Hier staat Madeira ook op het lijstje. Alleen lees ik hier dat iedereen aanraadt een auto te huren. Ik heb alleen geen rijbewijs. Is het zonder auto ook de moeite waard? Is er ook ov? Of kan ik dan beter wachten tot ik iemand vind die mee wil en daar kan en durft te rijden (ken ik op dit moment niet helaas :') )?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:44

Picopico schreef:
Hier staat Madeira ook op het lijstje. Alleen lees ik hier dat iedereen aanraadt een auto te huren. Ik heb alleen geen rijbewijs. Is het zonder auto ook de moeite waard? Is er ook ov? Of kan ik dan beter wachten tot ik iemand vind die mee wil en daar kan en durft te rijden (ken ik op dit moment niet helaas :') )?

Vanuit Funchal prima te doen, bussen en veel shuttle services. Met huurauto ben je wel wat flexibeler. Ik vond Bolt ook niet duur, wij hebben een paar keer bolt naar het beginpunt van de wandeling genomen, soms ook gedeeld met andere wandelaars.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:58

Ik vind een auto wel een must op Madeira.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:59

Zijn er nog tips voor wijn/farm/food tours? Er is veel aanbod, wij houden vooral van wat kleinere aanbieders. Iemand misschien wat gedaan wat echt een aanrader is?

Horsejansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:21

Op Youtube heeft Bram de Wijs een onwijs leuke swrie over Madeira, aanrader! *\o/*

CxKenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 22:47

Vorig jaar zijn we 2 weken naar Madeira geweest, auto gehuurd en heel het eiland af gecrossed. Veel gewandeld, en activiteiten gedaan. Wat wel merkbaar was, was de opkomende massatoerisme. Veel hotels in aanbouw, en op wandelroutes soms erg druk. Ik hoop dat het authentieke blijft maar ben bang dat het eiland de komende jaren enorm veranderd....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 22:58

Op de populaire routes zoals de 25 fontes is het polonaise wandelen, en dat was in coronatijd...

Er zijn gelukkig talloze minder instagram famous wandelingen. Wij hadden een hele mooie nabij Ponta do Sol met een flinke waterval halverwege. Hartstikke mooi en weinig mensen. Al hadden we nogal wisselvallig weer, dus misschien lag het daar aan.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:21

Ik ben er vorig jaar geweest, eind juni begin juli. Het was toen op veel wandelroutes erg rustig! Op sommige plekken wel iets meer drukte, maar zeker goed te overzien. Ik heb toen een auto gehuurd en dit kwam goed van pas, want je kan dan natuurlijk overal gaan en staan waar je wilt. Mocht een plek te druk zijn, rij je zo weer verder. Tis soms wel heftig auto rijden (met heel stijl omhoog op wegen waar je tegenliggers moet paseren en dat echt niet past), dus je moet wel een beetje kunnen rijden.
Maar echt helemaal aan te raden!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:48

Ik ben wel benieuwd naar mooie, minder bekende wandelingen. Want ik kom in mijn zoektocht toch vooral de bekende plekken tegen en als ik willekeurig een andere route bekijk, lijkt die ook daadwerkelijk minder mooi...