[VOLG] Op mijn stalen ros, het vierde avontuur: Slovenië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:00

Ik volg ook, wat een gave trip heb je gepland! Goede reis alvast!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:08

Hier nog een stille volger, veel succes en plezier!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:15

Ik vind je echt superstoer :)). Helemaal prima lijkt me, een traantje laten. Dat hoort toch ook bij de ontwikkeling van zo’n reis. Fijne busrit!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:48

Ik vind je erg stoer.
Heel veel plezier.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:48

Wat stoer dat je dit in je eentje gaat doen. Ik ga je avontuur volgen. Hopelijk ben ik volgend jaar ook zo stoer om in m’n eentje (oké, met m’n honden) naar Scandinavië te gaan. :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:50

Wat stoer zeg. Veel plezier.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:32

Ik ga nu ook wat actiever volgen, las al wel wat mee. Mooi gebied. Veel plezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:52

Veel plezier TS! Ik ga je volgen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:30

Heel veel plezier!

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:16

Veel plezier & succes!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:24

Leuk! En dapper en stoer !! Hele goede reis gewenst!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:16

Ah, je bent al onderweg naar Stockholm! Ik wens je een goede reis en ik kijk al uit naar foto's en verslagen!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 00:10

Heel veel plezier TS!
Wat nog fijn kan zijn is antimuggenspray, liefst iets met Deet. Bushman of Jungle olja. Het stikt op sommige plekken helaas van de neefjes en knotten. Het seizoen van de herteluisvlieg begint straks ook, dus misschien is een muts ook nog fijn als je door de bossen wandelt of fietst. Die kruipen zo lekker in je haar :') .

Veel plezoer in Stockholm!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 04:11

Fijn dat jullie me allemaal stoer vinden, ik voel me nog niet zo stoer. _O- Ben best een overpiekeraar met soms weinig vertrouwen in mezelf en de wereld. Maar fake it till you make it, en wie weet komt er dan vanzelf wat meer vertrouwen!

De afgelopen uren waren niet echt comfortabel. :') Ik verlang naar mijn tentje waarin ik horizontaal kan liggen in een warme slaapzak. Eigenlijk heb ik weinig te klagen, want sinds Kopenhagen zit er niemand naast me in de bus en kan ik een beetje wisselen in hoe ik zit. Maar mijn lichaam voelde na 14 uur zitten al wel onontkoombaar stram. Door de vermoeidheid heb ik het ook koud, ik had me best warm aangekleed, maar zit inmiddels met mijn softshell jas aan en regenjas over mijn benen en heb het alsnog koud. :=
Met een van mijn favoriete kinderluisterboeken (Heksenkind van Monica Furlong) is het wel gelukt om af en toe een halfuurtje te slapen gelukkig!

En op de boot van Duitsland naar Denemarken kon ik even mijn benen strekken en genieten van het uitzicht op de Oostzee. Van Zweden heb ik nog maar weinig meegekregen, want het is nogal donker. De silhouetten van de heuvels die ik zie vind ik wel uh, al best pittig. Mijn hoofd gaat de hele tijd van ‘dit wordt fantastisch!’ naar ‘dit wordt een ramp!’.
Afbeelding

@lifeofmarit, ah bah de hertenluisvlieg! Echt terrorbeesten zijn dat, de afgelopen jaren flink toegenomen op de veluwe, maar los van ze met gevaar voor eigen leven van de paarden moeten halen heb ik ze nog niet op mezelf gehad. :')
En ik heb een flinke bus deet mee! Staat als het goed is ergens op mijn overweldigende paklijst.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 05:21

Een muts is misschien niet zon slecht idee, ook voor slapen is dat fijn om warmer te blijven. Als je het nu al koud hebt :)

En herkenbaar hoor, die afwisseling :') Ik had daar ook last van, net als wisseling tussen door willen gaan en naar huis willen en opgeven.

Fijn dat je al een heel eind op weg bent! Goede reis nog even en straks hopelijk genieten van een warme douche.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 06:04

Prairy schreef:
Een muts is misschien niet zon slecht idee, ook voor slapen is dat fijn om warmer te blijven. Als je het nu al koud hebt :)

En herkenbaar hoor, die afwisseling :') Ik had daar ook last van, net als wisseling tussen door willen gaan en naar huis willen en opgeven.

Fijn dat je al een heel eind op weg bent! Goede reis nog even en straks hopelijk genieten van een warme douche.

Voor slapen in mijn tent heb ik gelukkig meer warme kleding, ook een merino hoofdband en buff, onderkleding etc. Dat had ik niet mee de bus in, had niet verwacht het zo koud te krijgen in een bus met een constante temperatuurregeling. Is echt de vermoeidheid denk ik en het stil zitten.

En inderdaad, dat ik kap ermee ken ik ook nog van vorig jaar, vooral me afvragen waar ik aan begonnen ben en het soms gewoon niet meer leuk vinden. Geen constante van blije gedachten in ieder geval. :') Maar in die twijfel en wanhoop zit ook zoveel voldoening en groei!

Inmiddels is het licht, ik heb tussen mijn laatste post en net nog eventjes geslapen en ik vind Zweden nu al zo prachtig!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 06:12

Gelukkig :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 07:59

Ik ga in ieder geval een heerlijke ontvangst krijgen :+
Nou, eigenlijk wel, kreeg van mijn host bericht dat het ontbijt klaar staat als ik kom. <3 Ga wel compleet doorweekt aankomen, vanaf de bushalte is het 45 minuten fietsen naar zijn huis en ik kom precies zo meteen aan als het losbarst.
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 08:28

Wat een gave reis ga je maken. Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen daar in Scandinavië.
Geniet ervan... (behalve van die bak regen zodirect dan, maar daarna) :P

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 08:31

Geniet van je ontbijtje en van je fietstocht! En doe het rustig aan en geniet van je tripje!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:04

Hopelijk viel de regen mee en zit je lekker aan het ontbijt! Veel plezier vandaag :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:19

Suliko schreef:
Fijn dat jullie me allemaal stoer vinden, ik voel me nog niet zo stoer.

Suliko, ik ga niet veel zeggen, maar ik wou dat ik zo stoer was als jij. Ik moet na wat tegenslag zo nodig in een hotel of jeugdherberg en de bus pakken. :+
Citaat:
Ben best een overpiekeraar met soms weinig vertrouwen in mezelf en de wereld. Maar fake it till you make it, en wie weet komt er dan vanzelf wat meer vertrouwen!

Ik ben zo'n piekeraar dat ik tot mijn 39e gewacht heb met mijn reisje. Toen ik zo oud was als jij (o god, opa spreekt), droomde ik er ook al van, maar ik deed het niet. Met als gevolg dat ik nu weer pieker van "wat had ik van mijn leven kunnen maken áls..."

"Fake it till you make it" lijkt me geen goed plan. Even door de zure appel heen wel. En natuurlijk: je gesteund weten door alle enthousiaste reacties van je naasten én van ons!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:30

Ik hoop dat je net zo veel mazzel gaat hebben als ik tijdens mijn fietstocht, ik kwam altijd net voor de regen aan, en er stond toen 2 weken vol regen gepland.

Sterkte als dat niet zo is, fijn dat het ontbijt al klaar staat in ieder geval!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:48

Heel veel plezier! :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:02

Oh, k hoop dat de regen meevalt!