Turkije 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: Turkije 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 17:29

Pfoeh. Wij zijn eindelijk in het hotel. Touroperator is failliet (2 uur voor onze aankomst in hotel). Hotel neemt geen mensen meer aan van die organisatie: of wel je kan weer naar huis. Wij hebben nu dubbel moeten betalen zodat we in het hotel kunnen blijven, en dan nu uitzoeken hoe we het geld van de touroperator terug gaan krijgen. Niet bepaald een top begin van de vakantie, hopelijk kunnen we de rest vd week ontspannen en kunnen we een terugvlucht krijgen ;p

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 18:51

Mettee schreef:
Pfoeh. Wij zijn eindelijk in het hotel. Touroperator is failliet (2 uur voor onze aankomst in hotel). Hotel neemt geen mensen meer aan van die organisatie: of wel je kan weer naar huis. Wij hebben nu dubbel moeten betalen zodat we in het hotel kunnen blijven, en dan nu uitzoeken hoe we het geld van de touroperator terug gaan krijgen. Niet bepaald een top begin van de vakantie, hopelijk kunnen we de rest vd week ontspannen en kunnen we een terugvlucht krijgen ;p

FTI zeker?

Ik had echt echt nooit niet dubbel betaald!

Reisorganisatie zoekt maar een oplossing met het hotel. Niet mijn probleem.

Hopelijk kan je ondanks de dubbele betaling nog van je vakantie genieten.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 18:58

Oh wow, dat meen je niet!! Wat een rot start van je vakantie inderdaad. En wat triest dat ze failliet zijn!

Geniet alsnog lekker van jullie vakantie!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 19:54

mvdende schreef:
Mettee schreef:

FTI zeker?

Ik had echt echt nooit niet dubbel betaald!

Reisorganisatie zoekt maar een oplossing met het hotel. Niet mijn probleem.

Hopelijk kan je ondanks de dubbele betaling nog van je vakantie genieten.

Nooit niet? Altijd dus. Maar neem aan dat je dat niet bedoelde.
Reisorganisatie zoekt maar een oplossing? Wat een rare opmerking. Reisorganisatie doet helemaal niks meer, reisorganisatie is failliet.
Kan je wel heel stoer doen achter de computer, maar daar heeft Mettee helemaal niks aan.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 22:27

mvdende: hun oplossing is op het eerste beste vliegtuig terug :+ Mettee krijgt haar geld van de 1e boeking sowieso (gedeeltelijk terug).

Wij vliegen aanstaande donderdag met 3 families. We hebben alle 3 bij D-reizen geboekt, 2 vallen er onder D Holidays en 1 onder FTI. Vanavond contact gehad met D reizen, de boeking van FTI is geannuleerd en krijgen geld terug. Dit duurt nog wel even.. maar het is sowieso gegarandeerd. Ze hebben zojuist nog via Sunweb dezelfde reis kunnen boeken zodat we toch nog met zijn alle kunnen gaan. Hun vliegen nu alleen wel vanaf een andere luchthaven en andere vliegtijden, maar goed de vakantie zijn we samen. Wat een gedoe zeg.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 22:28

Precies, wat had ze dan moeten doen? Direct zelf tickets naar huis boeken?

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 08:13

Oh jeetje wat erg voor jullie !
Ik had precies zelfde gedaan ook al is het erg zuur dan nog maar keer betalen voor je reis .
Gewoon een vraag ik heb hier geen verstand van maar krijg je altijd je geld terug in dit soort situaties ?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 09:23

viphorse schreef:
Oh jeetje wat erg voor jullie !
Ik had precies zelfde gedaan ook al is het erg zuur dan nog maar keer betalen voor je reis .
Gewoon een vraag ik heb hier geen verstand van maar krijg je altijd je geld terug in dit soort situaties ?

FTI is aangesloten bij de Duitse DRSF, dus dan krijg je wel je geld terug. De vraag is alleen nog hoelang dat gaat duren

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 10:17

Ja FTI inderdaad! Reisorganisatie doet idd niks meer, meeste mensen staan ook op straat. We hebben onze reisleider gesproken en hij gaf aan dat zij niet zomaar kunnen regelen dat het geld aan het hotel wordt overgeboekt, dus snap het hotel ook wel dat ze ons dan niet laten verblijven. Zij bieden ons dan de oplossing om: of idd zelf een vlucht naar huis naar te boeken of een kamer betalen en te blijven. Met de gok dat we het idd van die verzekering gaan terugkrijgen (al duurt dat ff). We hebben een extra grote kamer gekregen en zijn nu lekker aan ‘t genieten. Ik zeg altijd maar; geld komt terug, tijd niet *\o/*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:45

Zo is dat Mettee, fijne vakantie!! {:}

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 12:15

Mettee geniet er lekker van !

Wel erg zuur zo maar goed je krijgt ooit het geld dus terug die wetenschap is ook fijn.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:15

Jij ook veel plezier Boooo!

Het is hier nu 35 graden, heerlijk vertoeven :):)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 16:01

Mettee schreef:

Dank je jij ook! Las dat je in Bodrum zit, super leuk! Zit je echt in Bodrum zelf of klein plaatsje eromheen? Dat is echt jaren mijn 2e thuis geweest.

Mijn schoonouders wonen in Lara, kwartiertje van het hotel waar we heen gaan. Ze komen ook een week naar het hotel, het was daar vandaag 41 graden. Vorig jaar was ik er op precies dezelfde datum en toen moesten we blij zijn als we 25 haalden

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 17:35

Booooo schreef:
Mettee schreef:

Dank je jij ook! Las dat je in Bodrum zit, super leuk! Zit je echt in Bodrum zelf of klein plaatsje eromheen? Dat is echt jaren mijn 2e thuis geweest.

Mijn schoonouders wonen in Lara, kwartiertje van het hotel waar we heen gaan. Ze komen ook een week naar het hotel, het was daar vandaag 41 graden. Vorig jaar was ik er op precies dezelfde datum en toen moesten we blij zijn als we 25 haalden

Ja klopt, in Icmeler dus wel vlakbij! Vind Bodrum zelf altijd super leuk. Oh leuk! Ik ben vorig jaar in Belek geweest, dat ligt daar geloof ik dichtbij. Die omgeving vond ik wel minder aantrekkelijk, dus maar weer terug in Bodrum :P

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 19:45

Je schrikt je toch rot als je reisorganisatie failliet is verklaard als je al in het buitenland bent.

Terugvlucht moet je nu ook zelf regelen en weer betalen?
Of zijn deze tickets nog wel geldig?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 20:10

Linnie050 schreef:
Je schrikt je toch rot als je reisorganisatie failliet is verklaard als je al in het buitenland bent.

Terugvlucht moet je nu ook zelf regelen en weer betalen?
Of zijn deze tickets nog wel geldig?

Geen idee, dit proberen we te achterhalen maar de reisleiding neemt de tel niet op. We laten morgen guest relations hier hun bellen om te vragen hoe dit zit. Anders moeten we zelf iets regelen denk ik :')

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:36

Onze transfer kwam gelukkig opdagen en we mochten ook met de vlucht mee! Nu gaan we het proberen te regelen met de verzekering maar daar zal wel veel tijd overheen gaan. Ondanks alles heerlijk genoten, een weekje is dan echt te kort!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:20

Iemand enig idee wanneer er geboekt kan worden voor Turkije voor mei ‘25?
Bij vakantiediscounter kan je al boeken, maar alleen met vertrekluchthaven Düsseldorf of Keulen en dat vinden wij niet zo handig

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:20

Wij zijn ook weer terug thuis!
Heerlijke vakantie gehad, en wat is het koud hier in Nederland :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 23:45

Nou zeg dat, vreselijk dit. Lijkt al wel 8 maanden herfst. :roll:

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:50

Vraagje aan de ervaren Turkije gangers:
Ik hoor om me heen dat Turkije zo vreselijk duur geworden is, zowel de reis en verblijf als de uitgaven ter plaatse, klopt dit naar jullie idee?

Mijn dochter wil met twee kinderen volgend jaar in mei naar Turkije, all-inn, fijn zwembad met diverse glijbanen. Een driepersoons kamer.
Budget is plm 750 pp.
Is dit realistisch?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 13:22

thequeensmum schreef:
Ik hoor om me heen dat Turkije zo vreselijk duur geworden is, zowel de reis en verblijf als de uitgaven ter plaatse, klopt dit naar jullie idee?

Mijn dochter wil met twee kinderen volgend jaar in mei naar Turkije, all-inn, fijn zwembad met diverse glijbanen. Een driepersoons kamer.
Budget is plm 750 pp.
Is dit realistisch?

In de schoolvakantie of er buiten? Ligt er ook aan waar je gaat. Alanya bijvoorbeeld is stuk goedkoper als Antalya, maar dan zit je nog minimaal 1,5 uur in de bus. Met kinderen niet fijn. Ik denk dat het budget zeer krap is.. wij waren nu €3.200 kwijt voor 8 dagen, 2 volwassen, 1 kind in juni geen schoolvakantie.

We willen in augustus nog een keer gaan met 2 volwassen, 2 kinderen maar minder dan €5000 gaat hem niet worden voor 8 dagen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 13:34

Heeft iemand nog must sees in Istanbul of Bodrum? Ik ben in beide bestemmingen 1 dag (cruise).

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:22

thequeensmum schreef:

Budget is plm 750 pp.
Is dit realistisch?

Het ligt er ook aan hoe luxe je het allemaal wil.
Je hebt prima 4 of 5 sterrenhotels

Wij waren dit jaar 2 volwassenen en 2 kinderen van 12 en 14 in de meivakantie allinn €1825 kwijt .
Hadden een familie kamer 5 sterren.
Jaar eerder €1200 in de mei vakantie dus het is wel duurder geworden .
We boeken wel kort van te voren .
Mijn zusje zat 4 sterren voor €1600 ook in de mei

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:42

ziezoziezo22 schreef:
thequeensmum schreef:

Budget is plm 750 pp.
Is dit realistisch?

Het ligt er ook aan hoe luxe je het allemaal wil.
Je hebt prima 4 of 5 sterrenhotels

Wij waren dit jaar 2 volwassenen en 2 kinderen van 12 en 14 in de meivakantie allinn €1825 kwijt .
Hadden een familie kamer 5 sterren.
Jaar eerder €1200 in de mei vakantie dus het is wel duurder geworden .
We boeken wel kort van te voren .
Mijn zusje zat 4 sterren voor €1600 ook in de mei

Waar zat jij dan voor dat geld?