Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Je weet dat je naar Bora Bora 2 dagen onderweg bent? 31 uur reistijd.
Earth schreef:Bora Bora wil ik ook graag heen in combi met Tahiti. Maar idd, het is echt heel lang reizen en heel duur. En als je rechtstreeks gaat via LA dan ben je inderdaad 30 uur onderweg en je betaald bijna €2000.- per ticket per persoon.
Ik wacht nog wel even tot ik daar genoeg geld voor heb
Oh Tahiti is maar 22 uur, maar wel €1700.- pp vliegen. Maar valt me nog mee.
*gaat op ons lijstje![]()
[ Afbeelding ]
moonsparkle schreef:Suzanne F. schreef:Je weet dat je naar Bora Bora 2 dagen onderweg bent? 31 uur reistijd.
Volgens mij is Fiji ook zoiets qua reistijd
Ladyson schreef:Niet helemaal je vraag, sorry. Ik zou als tip willen meegeven om wel direct na je bruiloft op reis te gaan. Best veel stellen die het best afbreuk vonden doen aan het mooie gevoel van de bruiloft doordat ze daarna weer direct gewoon aan het werk gingen en pas later hun reis hadden.
Tutti_Frutti schreef:Ik raad Zanzibar ook aan! Was er zelf tijdens laagseizoen (Pasen), maar de regen viel ontzettend mee. Viel vooral s nachts en net voor de kust waardoor je vanaf het strand de onweer mooi kon zien.
Mooie afstand voor een korte huwelijksreis, genoeg te doen aan activiteiten (of juist niet), en luxe ook goed te vinden!
iirrssjjee schreef:Ik ben met mijn man in Kenia geweest (niet als huwelijksreis). Een aantal dagen een all inclusive hotel, en een aantal dagen safari! Hele gave reis geweest! Nadeel van het all incl was dat er op het strand continu gasten liepen te bedelen, dat deed wel echt een beetje afbreuk.
Maar je zou wel de combi Tanzania - Zanzibar kunnen doen! Zelf geen persoonlijke ervaring, maar in Kenia meerdere stellen tegengekomen die dat al eens hebben gedaan en die waren zeer enthousiast.
Ik zou Frans-Polynesïe zonde vliegen vinden voor een korte reisperiode..... Dat is echt meer dan een hele dag onderweg... Wij zouden er ook heen gaan, als combi na 5 weken trekken door Nieuw-Zeeland. Daarvandaan is het namelijk "maar" 6u vliegen. Echter heeft corona ervoor gezorgd dat we de reis niet hebben kunnen maken en is er nu een baby.
Ladyson schreef:Niet helemaal je vraag, sorry. Ik zou als tip willen meegeven om wel direct na je bruiloft op reis te gaan. Best veel stellen die het best afbreuk vonden doen aan het mooie gevoel van de bruiloft doordat ze daarna weer direct gewoon aan het werk gingen en pas later hun reis hadden.
Slmt9 schreef:Wij zijn naar de Malediven gegaan. Vrijdag getrouwd, maandag vertrokken.
Hebben het meest luxe geboekt, in het kader van: als we er zijn, doen we het goed.
Dat kan ik alleen maar aanbevelen.
Wij hadden het geluk dat we heen business class konden vliegen. Terug vond ik echt een stuk minder.
Ik vond de reis sowieso wel lang. Ook omdat we een tussenstop maakten in de Verenigde Emiraten (Dubai meen ik).
Ook kan ik het aanbevelen om vanaf Male met een vliegtuigje naar je eiland te gaan en niet met een boot.
Los van de reis is het echt wel onze fijnste vakantie ooit geweest.
Eulogy schreef:Ladyson schreef:Niet helemaal je vraag, sorry. Ik zou als tip willen meegeven om wel direct na je bruiloft op reis te gaan. Best veel stellen die het best afbreuk vonden doen aan het mooie gevoel van de bruiloft doordat ze daarna weer direct gewoon aan het werk gingen en pas later hun reis hadden.
Vond ik juist totaal niet, had er niet aan moeten denken om naast de bruiloft ook nog meteen een huwelijksreis te moeten plannen (en betalen)Ik vond het fijn om nog zoiets te hebben om naar uit te kijken een paar maanden na de bruiloft! Maar ik plan voor een vakantie ook echt alles zelf dus dat had ik echt heel veel werk en stress gevonden denk ik, als dat allemaal tegelijk had gemoeten. Dat zal misschien anders zijn als je een pakketreis oid boekt.
Wij hebben overigens wel een minimoon van 4 nachten gedaan, direct na de bruiloft, zoiets zou ik dan wel doen.
Myfairytale schreef:iirrssjjee schreef:Ik ben met mijn man in Kenia geweest (niet als huwelijksreis). Een aantal dagen een all inclusive hotel, en een aantal dagen safari! Hele gave reis geweest! Nadeel van het all incl was dat er op het strand continu gasten liepen te bedelen, dat deed wel echt een beetje afbreuk.
Maar je zou wel de combi Tanzania - Zanzibar kunnen doen! Zelf geen persoonlijke ervaring, maar in Kenia meerdere stellen tegengekomen die dat al eens hebben gedaan en die waren zeer enthousiast.
Ik zou Frans-Polynesïe zonde vliegen vinden voor een korte reisperiode..... Dat is echt meer dan een hele dag onderweg... Wij zouden er ook heen gaan, als combi na 5 weken trekken door Nieuw-Zeeland. Daarvandaan is het namelijk "maar" 6u vliegen. Echter heeft corona ervoor gezorgd dat we de reis niet hebben kunnen maken en is er nu een baby.
Mijn verloofde is al eerder in Afrika geweest en heeft ook reeds een safari gedaan. Dat valt voor ons af.
Wat jammer dat jullie reis toen niet door kon gaan!
Eventueel met baby/kind alsnog naar FP als hij/zij wat groter is?
Het is voor ons onze huwelijksreis en daarom willen we graag iets speciaals. Meeste vakanties die aangeboden worden op FP bestaan uit eilandhoppen of korte periode op 1 van de eilanden.
Wij hebben bewust de keuze gemaakt om geen maanden weg te willen (en kan ook niet vanwege de dieren). Wel kunnen we nu luxer/verder weg en die kans willen we graag grijpen. Wie weet wat de toekomst brengt.
Earth schreef:Malediven en Zanzibar zijn ook plekken waar je buiten je huwelijksreis heen kunt.
Ik hoor TS al praten over hele exclusieve plekken![]()
TS, met de serie Below Deck zijn ze momenteel rond Tahiti aan het varen, en wauw het is zooooo mooi. Zoveel waterdieren, dolfijnen, stingray's, rifhaaien, echt heel gaaf!!Je kunt via LA naar Tahiti vliegen maar dat zou ik niet in een keer doen, want het is eerst 11 uur vliegen naar LA en daarna nog 8 uur naar Tahiti, dus dan zou ik een dag in LA doorbrengen.
iirrssjjee schreef:Myfairytale schreef:Mijn verloofde is al eerder in Afrika geweest en heeft ook reeds een safari gedaan. Dat valt voor ons af.
Wat jammer dat jullie reis toen niet door kon gaan!
Eventueel met baby/kind alsnog naar FP als hij/zij wat groter is?
Het is voor ons onze huwelijksreis en daarom willen we graag iets speciaals. Meeste vakanties die aangeboden worden op FP bestaan uit eilandhoppen of korte periode op 1 van de eilanden.
Wij hebben bewust de keuze gemaakt om geen maanden weg te willen (en kan ook niet vanwege de dieren). Wel kunnen we nu luxer/verder weg en die kans willen we graag grijpen. Wie weet wat de toekomst brengt.
Helaas hebben we een groot deel van het budget ervan opgemaakt aan een reis naar Lapland. We willen ooit alsnog dezelfde reis maken, maar dat is pas over een jaar of 20 denk ik
Wij zijn trouwens op een donderdag getrouwd. Ik was vanaf maandag al vrij om alles te regelen. Op woensdag auto en boeket gehaald. Donderdag dus getrouwd en zijn op zondag op huwelijksreis vertrokken (Curaçao). Wij vonden het wel fijn om nog even te acclimatiseren. Achteraf had ik misschien de reis wel wat later willen doen of een niet zo bijzondere bestemming gekozen (gewoon all inclusive Turkije ofzo), want nu vroeg eigenlijk iedereen naar de bruiloft en hoe dat voelde en nieg zozeer naar de reis. Zelf was ik ook zo onder de indruk van de bruiloft dat ik de reis een beetje op de achtergrond heb geplaatst.
Queijo schreef:Wij gaan in augustus naar Frans-Polynesië. Oorspronkelijk was deze reis al in 2019 geboekt voor de zomer van 2020, echter gooide corona roet in het eten. Mega erg balen want we zouden onze trouwceremonie daar op het strand houden. Reis verplaatst naar 2021, toen was het nog steeds niet mogelijk om te gaan. Reisbureau ging failliet en we moesten wachten op ons geld terug van de verzekering. 2022 werd te kort dag om opnieuw te boeken, dus als het goed is, is 2023 eindelijk het jaar dat het doorgaat![]()
Wij vliegen via San Francisco en hebben een overnachting daar op de heenweg. Anders kom je echt kapot aan. Ik vond SF sowieso al lang vliegen (2018 geweest).
We bezoeken Tahiti, Moorea, Taha en uiteraard Bora Bora.