Singles reizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:19

Maar heeft een singlereis altijd een ‘dategehalte’ of niet? Want anders zou ik liever met een gewone groepsreis meegaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:21

Nee hoor, wat ik begreep van mensen die mee geweest zijn niet. Het is meer dat je een reis met gelijkgestemden maakt zonder stellen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:45

Fitzroy schreef:
Met welke organisatie was jij?

Simireizen. Dat zijn groepsreizen voor mensen tussen de 18-32. Ik ben zelf 24 dus dat was voor mij perfect.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 11:28

Suzanne F. schreef:
Maar heeft een singlereis altijd een ‘dategehalte’ of niet? Want anders zou ik liever met een gewone groepsreis meegaan.

Van wat ik heb begrepen heeft het dat juist niet.

Het gaat erom dat iedereen alleen gaat en niemand verder kent.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 12:37

Janine1990 schreef:
Suzanne F. schreef:

Van wat ik heb begrepen heeft het dat juist niet.

Het gaat erom dat iedereen alleen gaat en niemand verder kent.

Oké gelukkig. Dan ga ik het zeker nog eens overwegen. Als mijn dochter wat ouder is dan wil ik graag wat meer wat van de wereld zien.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 13:08

Hoe ik het heb ervaren heeft het geen dategehalte. Natuurlijk kan er wel wat ontstaan, maar dat is niet het doel.
Meer gewoon gezellig met elkaar op vakantie, zodat je niet alleen hoeft.

Bij groepsreizen heb je toch kans om met alleen stellen te zitten en dan is de aansluiting wat lastiger

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:06

Mijn ervaring is dat als je het zelf regelt, je maar de helft tot een derde van de prijs kwijt bent, en het allemaal veel leuker is. Je hebt wel wat tijd nodig om voorwerk te doen, maar dat maakt het wel heel leuk. Als je graag met anderen optrekt kun je in hostels boeken, vaak kun je zelfs in een slaapzaal met bijv 3 stapelbedden. Kost geen drol en je leert op die manier veel mensen kennen. Als je geen behoefte hebt aan andere mensen is het trouwens ook een prima optie, want dan doe je gewoon de hele dag je ding, en kom je alleen de kamer in om te slapen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:14

Zelf regelen is inderdaad veel goedkoper, maar ik ga juist met singlereizen omdat ik het gezelschap van een groep leuk vind en omdat je zelf niks hoeft te regelen. :)

Ik heb via shoestring een reis naar Costa Rica geboekt in februari.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 14:38

asjemenou schreef:
Zelf regelen is inderdaad veel goedkoper, maar ik ga juist met singlereizen omdat ik het gezelschap van een groep leuk vind en omdat je zelf niks hoeft te regelen. :)

Dit inderdaad.
Daten is niet de bedoeling van een singlereis. Het kan dat het toevallig heel erg klikt met iemand, maar het hoofddoel is met de groep samen een gezellige vakantie te hebben met momenten tussendoor dat je alleen kunt zijn of iets kunt doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:45

Dorine92 schreef:
Mijn ervaring is dat als je het zelf regelt, je maar de helft tot een derde van de prijs kwijt bent, en het allemaal veel leuker is. Je hebt wel wat tijd nodig om voorwerk te doen, maar dat maakt het wel heel leuk. Als je graag met anderen optrekt kun je in hostels boeken, vaak kun je zelfs in een slaapzaal met bijv 3 stapelbedden. Kost geen drol en je leert op die manier veel mensen kennen. Als je geen behoefte hebt aan andere mensen is het trouwens ook een prima optie, want dan doe je gewoon de hele dag je ding, en kom je alleen de kamer in om te slapen

Er zijn plekken in deze wereld waar je prima naar toe kunt maar waar de meeste verstandige mensen er goed aan doen om dat niet zelf te organiseren.

Hoeveel goedkoper het echt is, kun je je ook afvragen.
Wij zijn weleens volledig verzorgt op stap geweest en ik prijzen van enkele hotels terug zag :wow:
Dat opgeteld was al meer dan onze reis gekost had.......

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:10

Ik ben nu met een gewone groepsreis mee maar merk dat ik toch echt de voorkeur heb voor een singlereis. De stellen blijven zeer structureel allemaal bij elkaar en je ziet de groep toch minder mengen dan bij een singlereis. Binnen een singlereis word naar mijn mening meer opgelet dat iedereen ergens aan mee kan doen ( of er bewust voor kiest om nergens aan mee te doen, dat kan ook).

Dus als ik de keuze heb dan kies ik de volgende keer toch liever voor een singlereis

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:17

En met welke organisatie ben je nu? Ik was er al bijna uit met welke organisatie ik zou gaan in een groepsreis en nu maak jij me weer aan het twijfelen _O-

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:28

Fitzroy schreef:
En met welke organisatie ben je nu? Ik was er al bijna uit met welke organisatie ik zou gaan in een groepsreis en nu maak jij me weer aan het twijfelen _O-

Ik ben nu met Tui. Dat is meestal de voordeligste als je een eigen kamer wilt. Ze hebben kras overgenomen waar ik eerder altijd mee ging om dezelfde reden als hiervoor. Ik wil gewoon echt een eigen kamer en niet op indeling.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:07

Ik denk dat het et ook aan licht wat voor soort organisatie. Beyond borders is wat avontuurlijker, dus misschien heb je daar weer minder raast van.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:02

Ik ben denk iemand die niet zo snel helemaal alleen op reis/vakantie zou gaan. Ik heb wel een aantal groepsreizen gedaan. Waren niet expliciet singlesreizen, maar gewoon groepsreizen en vaak waren mensen alleen heen dus contact leggen gaat prima. Even kijken of ik het nog beetje kan ophoesten. Haha.

YMCA - Wandelen/actief/kamperen:
Noorwegen
Slovenië

Spring (Nivon) - Wandelen met rugzak van hut naar hut:
Cevennen (Frankrijk)
Tatra gebergte (Slowakije)

Ruitervakanties:
Kroatië
Zweden

Fotovakanties:
Naar Italië voor fotografiecursus van Christiane Slawik
Met aantal Bokkers naar IJsland geweest onder begeleiding van een tweetal fotografen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 02:47

Suzanne F. schreef:

Totaal niet. Nooit meegemaakt.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 08:05

Ik heb een singlesreis gedaan in Oostenrijk. Dat was een wandelreis. 12 singles maar niet dat er werd gedate oid.
Ook 2 singlevakanties met kinderen in Ialië en Spanje. Dat was erg fijn om niet als ouder alleen bij je tent te zitten. Daar was wel iets meer ‘belangstelling’ om te daten maar niet extreem.
Heb 4 groepsreizen gemaakt. 3x alleen in de groep: ANWB wandelreisje Madeira, ruitervakantie Zuid-Spanje(In The Saddle) en met Sawadee naar Peru. Daarna nog met vriendin in de groep via NRV naar de USA.
Ik vond dat ook heel erg gezellig en daar was totaal geen date-achtig gevoel. Puur de gezelligheid en het gezamenlijke doel om het land te zien.
Ik was vannacht in Dubai en daar was een groep van TUI op weg naar de Seychellen. (Ik ben met vriend in Thailand nu)
Ook al ga je met een groep, het blijft opletten. Ze moesten op Schiphol namelijk nog een of andere gezondheidsverklaring kopen en invullen. Het lukte iemand van de groep niet, die is in NL achtergebleven(!)
Had TUI niet gemeld.

Zo was ons eerste hotel in Lima, Peru gewijzigd. De mensen met het landenarrangement stonden ‘s avonds in het donker voor het verkeerde hotel. Had Sawadee vergeten te melden!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:38

Hoe is NRV jou bevallen? Daar heb ik een mooie reis gezien die aansluit op mijn wensen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:41

Fitzroy schreef:
Hoe is NRV jou bevallen? Daar heb ik een mooie reis gezien die aansluit op mijn wensen.

Prima, waar wil je naar toe?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:45

Maleisië en Borneo.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:02

asjemenou schreef:

Ik heb via shoestring een reis naar Costa Rica geboekt in februari.

Ik zit ook na te denken over die reis. Is alleen een dilemma omdat we maandag 6 maart terug komen en dan dinsdag 7 maart ik naar een concert ga in tilburg + hotel overnachting. Ben bang dat het wel heftig wordt dan haha

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:40

Volgens het vluchtplan landen we om 8.35 in Amsterdam, dus je hebt dan wel nog heel de maandag om bij te komen. :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:10

asjemenou schreef:
Volgens het vluchtplan landen we om 8.35 in Amsterdam, dus je hebt dan wel nog heel de maandag om bij te komen. :)

Oh dan kan het nog wel haha. Staat nu natuurlijk niet bij hoe de vliegtijden zijn. Doe jij ook die 16 daagse?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:16

Ja, ik doe ook de 16 dagen.
Ik heb 15 dagen geboekt, maar krijg er 16. :D

1 19/02/2023 UA 021 Amsterdam Geo Bush Inter 10:20 14:10
2 19/02/2023 UA 1280 Geo Bush Inter San José 18:15 21:56
3 5/03/2023 UA 1447 San José Geo Bush Inter 9:00 12:54
4 5/03/2023 UA 020 Geo Bush Inter Amsterdam 16:20 8:35

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:29

Ik heb verschillende singles en groepsreizen gedaan. Shoestring (Cuba, Jordanië), Elba (Cirkel), Cyprus (Crusj) en Kroatië (Labyrinth).

Allemaal goed bevallen, maarrrr ik mis inmiddels de vrijheid. Je zit toch vast aan een bepaald programma. Dus inmiddels weer over op zelf backpacken. Voor landen als Jordanië vond ik het wel fijn om met een groep te zijn (blonde vrouw)