In je eentje naar Italië? (Met de auto) en met kat ;)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 23:00

MonaLieske schreef:
eilleen333 schreef:
Ja, blijkbaar wel. Heb wel rekening gehouden met de plek, helemaal in een hoekje met niemand voor ons, bij het raam.
Het schijnt, dat als iemand (heel erg) allergisch is dat zij verplaatst worden, of Minty en ik evt op moeten schuiven.

En zij zit natuurlijk op de grond in een mandje op een vlucht van 1,5 uur, dus in het algemeen merken mensen het niet eens schijnt.

Zit je bij de nooduitgang? Daar mag geen bagage op de grond staan, dus ik gok ook geen kat? Bagage op de grond mag zover ik weet alleen als het onder de stoel voor je kan, zodat het niet zomaar rond vliegt bij opstijgen, turbulentie, etc.

Ik zit op een achterste rij, dus ik heb wel mensen voor me inderdaad. Op de heenweg onbekenden en op de terugweg mijn familie. Zoals het er nu naar uitziet vliegt dat vliegtuig alleen voor ons, haha! Nog super veel stoelkeuze.

zonnebloem18

Re: In je eentje naar Italië? (Met de auto) en met kat ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 23:26

Minty heeft een hoop mazzel met jou als baasje zo te lezen. Het wordt vast een hele fijne vakantie.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 21:01

Updateje:

Zoals het er nu naar uit ziet is het het die week 23-28 graden, niet anders dan nu hier. Dus vooralsnog gaat de reis gewoon door met het vliegtuig.

Inmiddels bijna alle items binnen, behalve de Tractive gps tracker. Ik kan niet zo goed een juiste postcode typen, dus die is retour afzender gegaan helaas maar komt als het goed is snel binnen. Heb wel een Apple AirTag.
Daarnaast een opvouwbare puppyren (kent ze, zat ze afgelopen kampeerweekend ook af en toe in en gaat dan lekker liggen slapen), opvouwbaar traphekje om de deur open te kunnen laten en de kat binnen (kent ze ook al van de kantine op de praktijk), een zwemvest (die ze haat dus dat moeten we nog even oefenen), extra lichtgewicht tuigjes, reis-katten bakken, paspoort is in orde, rabies enting had ze al, heb een airline approved rugzak met ventilatieroosters. Man man man, koffer zit bomvol met haar spulletjes. Hoop dat er voor mij nog een bikini bij past ;-)
Maar heb er enorm veel zin in!

Afgelopen weekend hebben we gekampeerd en dat vond ze hartstikke interessant, dus ik ga ervan uit dat dit helemaal goed gaat komen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:21

Herkenbaar. Zelf reis ik eigenlijk altijd met hand baggage. Met de hond erbij heb ik 20kg ruimbaggage.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:07

Alvast een fijne vakantie! Welk zwemvest heb je gekocht? En waar?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 21:27

Inmiddels is de vakantie in volle gang. Sterker nog, overmorgen gaan we alweer naar huis.
Minty doet het ge-wel-dig! Ik kan niet anders zeggen.

De heenreis ging goed. Eerst twee uur in de auto, in de autobench. Daar heeft ze een kattenbak en drinkbakje. Ik heb niet de hele achterkant van de Caddy verbouwd. Het was maar twee uurtjes en ze reist ook altijd zo van Zwolle naar Roermond.
Op Düsseldorf AirPort overgeladen in de rugzak. Die draag ik op mijn buik, dan kunnen we elkaar zien. Koffer mee, en gaan met die banaan:

Afbeelding

Koffer ingecheckt en meteen naar de security. Ze moest uit de tas, door de bodyscan. Ik was alleen, dus een steward heeft haar even vastgehouden. Ik weet niet of dat handig was, maar ze deed het heel braaf.

Ik was veel te vroeg, moesten nog dik twee uur wachten. Dus ik heb de tas uitgeklapt en haar een bak gegeven en eten en drinken. Ze heeft lekker wat gegeten en gedronken.

Afbeelding

Toen het vliegtuig in. Ze zat lekker in de tas die onder de stoel past, maar bij het opstijgen heb ik hem er toch onderuit gehaald zodat ze me kon zien. Ze vond het enorm spannend maar deed het zo goed!!! Ik heb er een filmpje van:

https://youtube.com/shorts/ia5InH48tAM?feature=share

Ze is heeeeeel even uit de tas geweest, maar vond er niets aan. Een microseconde uit het raam gekeken. Ik dacht dat ze dat leuk zou vinden, maar niet dus. Nou ja, het is iig rustig zitten aan het raam. En ik had mijn lucky shot:

Afbeelding

Extra beenruimte geboekt, maar daar bleef weinig van over, haha!
Afbeelding

Dus de reis viel me echt alles mee! Het is wel een hoop gesleep, maar dikke prima. Ik ben blij dat ik niet ben gaan rijden. Dit was veel sneller voor haar.

Verder vermaakt ze zich hier best goed. Ze kleeft heel erg aan mij, maar dat had ik wel verwacht. Dus ik ben steeds bij haar. Of in elk gevallen binnen gehoorsafstand. Maar ik ga pas wat doen als zij lekker rustig ligt.

De bench op het terras. Met alle essentials. Hier in ze overdag even bijkomen en heb ik de handen een beetje vrij
Afbeelding

Ze is mee geweest naar een stadje. Half uurtje en toen het terras op. Daar klap ik dan de tas uit en gaat ze gewoon liggen slapen. Voordat we zo’n activiteit doen laat ik haar even lekker spelen in de tuin, dan is ze een beetje moe.

Hier bij een speelhal: de geluidjes en lampjes vond ze maar wat leuk om naar te kijken

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag was het niet zo warm en gingen we even naar het strand. En dat vond ze erg leuk! Lekker in het zand van zich af liggen kijken en graven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben echt heel erg blij dat ze het zo goed doet. Je kan er van alles van vinden ethisch gezien, en ik heb die mening ook hoor. Ik weet alleen hoe Minty is. Maar dat ze het zo goed zou doen had ik niet durven dromen. We lopen elke dag 2-3 uur door de tuin en dan zit ze lekker achter de vlinders aan, rolt ze door het gras etc. Gewoon normaal katten gedrag, zoals ze thuis ook is. Op de eerste dag zat ze een beetje ineengedoken en schrok ze snel. Ze vond het geluid van onze slippers eng, die draag ik normaal nooit. Maar dat was op dag twee ook al normaal.
Ik had op de nipper nog een 10meter lijn gekocht. Goeie investering!

Dag 1: allebei helemaal spastisch. Ik bang dat ze zou ontsnappen, zij nog iets bang van de nieuwe geluiden. Ze draagt aan de riem een tuigje met een Apple AirTag, en meestal nog een losse halsband met een Tractive tracker. Trippel beveiligd, haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We trekken veel bekijks. Iemand wou zelfs met haar op de foto. Maar dat vond ik onzin, ze zat net lekker rustig te soezen. Het is niet echt normaal om met je kat dingen te ondernemen. Ook in Italië niet, haha!
Maar ik kan het iedereen aanraden, om je kat goed te trainen, van kitten af aan. Er zijn veel katten met verhuis stress etc. Minty kent dat denk ik niet. Ze eet, drinkt, plast en poept als thuis. Voor de zekerheid krijgt ze elke dag twee zakjes hydracare waar ze ongeveer de helft van opdrinkt.

In de nacht hebben we onze eigen kamer, en Minty zelfs haar eigen bed:

Afbeelding

Ja, er zijn nadelen aan je kat meenemen op vakantie. Maar dit is wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Mits het net zoals nu niet te heet is. 26 graden aan de kust met een beetje wind is goed te doen. 1 dag was het iets te warm vond ik, en lag ze met een ventilator aan te slapen.

Ik verwacht dat de terugreis ook geen probleem gaat worden. Morgen nog een dag, misschien gaan we dan nog een speeltuintje opzoeken en even lunchen in Pesaro. En dan maandag ochtend terug.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:52

Wat leuk om te zien, en DIE FOTO uit het raam! <3 <3
Goed om te horen dat ze het zo goed heeft gedaan en dat Italië goed te doen is. Kan dat voor ons ook op het lijstje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:47

Geweldig zeg! Leuk dat je nog een update geeft! Zou zoiets ook heel graag met mijn katten willen doen. Zouden er 2 in de rugzak passen :+ . Heb je daar een linkje van? Lijkt me handig zo uitklapbaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:52

Fijn dat het allemaal zo goed i s gegaan. Ik heb nog een paar keer aan je gedacht, wij zijn met de camper op vakantie en 2 keer naast een camper gestaan waar ze ook een kat bij hadden. Beide katten waren het duidelijk gewend.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 00:00

Humpiedumpie schreef:
Geweldig zeg! Leuk dat je nog een update geeft! Zou zoiets ook heel graag met mijn katten willen doen. Zouden er 2 in de rugzak passen :+ . Heb je daar een linkje van? Lijkt me handig zo uitklapbaar.

Ik heb deze:
https://www.amazon.ca/Pecute-Carrier-Ba ... B08BZ5SZ65

Voor twee katten wel krap. Minty kan er opgerold goed in liggen, uitgeklapt ook languit. Minty weegt 4,7 kilo.

Afbeelding

Hier ligt ze zonder uitklap. In het vliegtuig was dit

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 00:05

Neonlight schreef:
Fijn dat het allemaal zo goed i s gegaan. Ik heb nog een paar keer aan je gedacht, wij zijn met de camper op vakantie en 2 keer naast een camper gestaan waar ze ook een kat bij hadden. Beide katten waren het duidelijk gewend.

Oefenen is echt wel een must. Als ik zie hoe gehavend mensen uit de strijd komen om hun kat in een mandje te krijgen soms. En hoe heftig volwassen katten soms reageren op een tuigje…
Minty was als kitten al mee naar het werk (want daar komt ze ook vandaan, ze was een patientje zonder baasje). Toen moest ze onverwacht mee naar Roermond omdat mijn moeder werd opgenomen in het ziekenhuis. En toen dacht ik, wacht even…. Dit gaat makkelijk! Dus ik ben het gaan oefenen. Mee naar stal, naar vrienden etc. En ik had haar 2 dagen en toen had ze haar tuigje al aan. Ik ben echt een honden mens, dus ik wilde haar zo “honds” mogelijk opvoeden zonder haar identiteit als kat te schenden.
En als je dat vroeg doet. Ze heeft 0,0 problemen met een tuig of aan de riem zitten. Echt meelopen doet ze niet, maar ik kan haar wel een beetje een richting uit krijgen zonder te hoeven trekken.
Maar dat is het enige nadeel van een kat. Als ze niet willen luisteren komen ze niet. En ze zijn zo lenig en klein, ze ontsnappen makkelijk uit bv een tuin. Als minty een hondje was, kon ze hier los in de tuin. Maar ik weet dat zij kan klimmen en ze kan over de hekken heen als ze echt wil.

De tuin bij het huisje is wel helemaal afgezet. Ik denk dat ze los zou kunnen. Maar ik durf dat niet aan. Als het misgaat zou dat vreselijk zijn, ze maakt geen schijn van kans in de natuur.

Het heeft echt heel veel tijd gekost, maar dan kan je ook met een kat ver komen. Echt stapje voor stapje. Ze hebben een heel korte concentratieboog en niet de motivatie die een hond heeft, de baas pleasen. Een kat doet iets alleen als ie er zelf beter van wordt zo ongeveer. Dus ik weet mijn keuzes altijd goed af en zorg dat ze nooit in de problemen komt als ik er bij ben.
Zo vraag ik de kinderen niet te rennen als zij in de buurt is, niet met water spelen etc. Dat is gewoon sneu als Minty aan de riem zit, en het moet leuk zijn. Anders wil ze straks niet meer.
En ik heb nog heel veel dingen op de bucketlist. Dus we trainen lekker verder!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:29

Ik vind het fantastisch! <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:35

Echt genoten van je vakantie verhaal! Fantastisch!

Sansa van ons vind helaas al sinds kitten tijd reizen niet leuk en dan druk ik me zacht uit - tuig is ze wel gewend- , dus ik heb dit ook niet echt verder opgepakt meer/het is er niet meer van gekomen om haar hierin echt relaxed te krijgen, wat ik stiekem ook wel jammer vind. Misschien zou ik het wel alsnog kunnen proberen, want ze is 'cool' genoeg in het koppie ervoor om met ons mee te gaan ergens naartoe verder denk ik wel en ze is ook enorm gehecht aan onze hond, dus dan zouden ze bv ook samen zijn.

Maar terug naar je avontuur: Wat ontzettend gaaf om dit zo te kunnen doen samen.
Doet ze echt knap <3 En ondanks dat ze in het vliegtuig niet veel ermee had om uit het raam te kijken, die foto is echt Fantastisch! *\o/*

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 10:45

Minty was de eerste drie dagen in de auto compleet in paniek. Snap ik wel, want ze is haar pootje verloren omdat deze in de draaiende onderdelen van een rijdende auto gekomen is. Ze is onder de motorkap gevonden nadat die mensen thuis kwamen van een dagje weg.

Ze zat op de kliniek en ik nam haar voor het weekend mee naar huis. Ze was de heel tijd heel lief, maar echt doodskreten in de auto. Dus ik heb dat echt een paar dagen flink geoefend. Gewoon in de auto zitten, daarna alleen de motor laten draaien en af en toe gas geven en zo uitgebouwd.

Maar het is wel zo dat Minty altijd een fijn karakter heeft gehad om dit soort dingen te leren. Daar moet je ook een beetje mazzel mee hebben.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:50

Poeh ja, begrijpelijk dat zo'n trauma een impact heeft. Des te meer bijzonder dat je dan nu dit allemaal kunt doen. Bonus punten voor jou uiteraard met alle training/gewenning die je erin hebt gestoken natuurlijk.

Ik denk ook als ik heel intensief ermee aan de slag ga zoals jij idd ook hebt gedaan, Sansa er wel aan zou kunnen wennen nog afgaand op haar karakter :j Zo is ze namelijk best heel 'chill' - Maine Coon - qua karakter en een stuk minder schichtig als de gemiddelde huiskat bv. en onwijs nieuwsgierig. Ik had eerder ook de plannen met haar te willen gaan wandelen e.d. in de omgeving, maar ik durf het vooral niet zo goed aan ivm andere honden en loslopende, niet luisterende honden die hier veel lopen overal. Maar wie weet dat ik toch die stap nog eens ga zetten om te kijken of ze idd met training/gewenning aan die auto kan wennen aan de hand van idd op haar tempo wennen/trainen :) Proberen kan altijd en als het d'r echt te veel is, dan stoppen we evengoed ook weer ermee natuurlijk. Uiteraard is zoiets beter voor elkaar te krijgen vanaf kitten tijd, maar ik denk dat Sansa ook nu nog wel trainbaar is hierin, alleen dat het wat meer tijd en energie zou gaan kosten wel. Jouw topic maakt wel dat ik er weer over na denk en enthousiast voor wordt haha. Echt heel tof! Lijkt me super als ze met ons mee zou kunnen op vakanties, samen met de hond - die 2 zijn 2 handen op 1 buik, dus misschien kan ook dat helpen voor haar als Arya erbij is bv. dan.

*Voor ons zou het dan niet gaan om vliegen, maar om auto reisjes en wandelingen :)
Ik heb ook een Caddy apart voor de hond, waar bv. ook meer dan genoeg ruimte zou zijn om ook voor Sansa wat te regelen zodat ze luxe vervoerd kan worden haha.

---

Geniet ze nog de laatste daagjes <3

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 15:39

Wat een ellende. Onze vlucht is geannuleerd. Dus ingeboekt naar een dag later. Nu mis ik een werkdag (zzp-er, dus duur!!) en we moeten een hotel boeken. Dus Minty gaat ook het hotel-leven ontdekken.
Super nadeel dat ik de kattenbak weer in de koffer moet douwen. Was al zo passen en meten en het idee was eigenlijk om hem hier te laten. Maar ja, ze moet in het hotel ook kunnen poepen, haha!

Voordeel is wel dat ze morgen weer kan uitslapen en overmorgen ook iets. En ik ga dan overmorgen niet werken, en woensdag had ik vrij gepland, dus Minty heeft een topweek, haha!

Afbeelding

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 15:53

Humpiedumpie schreef:

2 katten kan wel :+. Normaal 1 erop, 1 erin. De tas is wel verstevigd van binnen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 15:55

eilleen333 schreef:
Wat een ellende. Onze vlucht is geannuleerd. Dus ingeboekt naar een dag later. Nu mis ik een werkdag (zzp-er, dus duur!!) en we moeten een hotel boeken. Dus Minty gaat ook het hotel-leven ontdekken.
Super nadeel dat ik de kattenbak weer in de koffer moet douwen. Was al zo passen en meten en het idee was eigenlijk om hem hier te laten. Maar ja, ze moet in het hotel ook kunnen poepen, haha!

Voordeel is wel dat ze morgen weer kan uitslapen en overmorgen ook iets. En ik ga dan overmorgen niet werken, en woensdag had ik vrij gepland, dus Minty heeft een topweek, haha!

[ [url=m/oq6E7C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat balen van je vlucht, maar samen in een hotel is onwijs gezellig. Geniet ervan ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 19:24

Humpiedumpie schreef:

Adi heeft komende week, vanaf woensdag, een vergelijkbare rugzak te koop. Ik ga zelf ook even kijken. Want die van Aldi heeft een platte bovenkant (de mijne is rond). Kan kan ze evt tijdens het wandelen op de tas zitten.
Die van Aldi is ook uitklapbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:17

Oh tof dank voor de tip! Anders moet ik er maar 2 kopen, eentje voor en eentje achter :D.
Zie je ons al gaan op de scooter :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 23:22

Humpiedumpie schreef:
Oh tof dank voor de tip! Anders moet ik er maar 2 kopen, eentje voor en eentje achter :D.
Zie je ons al gaan op de scooter :')

Haha! Ik zie het inderdaad voor me, haha