pien_2010 schreef:Bijzonder dat de bankrekening zo'n gedoe is. Dat is in Frankrijk totaal niet. Wij hebben zowel in Nederland als in Frankrijk bankrekening en dat werkt goed.
Geniet van jullie laatste dagen. Klinkt allemaal heel goed.
Ja bankrekeningen zijn hier heel veel gedoe. De banken reageren niet, vragen overbodige informatie etc. Bij ons ging het uiteindelijk toch wel soepel zo te horen ondanks dat we 2x heen moesten. Wat wel is in Zweden je moet echt mazzel hebben met degene die je zaak gaat behandelen. Mocht die ziek worden of even op vakantie dan blijft de aanvraag gewoon liggen tot diegene terug is. Dit is bij alle instanties zo.
Maar goed! we hebben m! Gisteren zijn we naar de school van mijn dochter geweest en het was echt een goede en vriendelijke ontvangst met een rondleiding door de school. Het lijkt groter dan het is. In totaal zijn er 300 leerlingen maar de gebouwen zijn allemaal los van elkaar. Jaeda gaat naar groep 8 en alles gaat op geboortejaar. Toevallig zijn er ook 2 jongens uit Nederland in groep 8 die haar wellicht beetje kunnen helpen. Dus dat is superfijn. We hebben het gesprek in het Engels gedaan en dat ging goed. Ook voor Jaeda want die spreekt goed Engels.

Na de school zijn we naar Malung gegaan en hebben we daar even gewandeld langs de rivier. Leuke stad lifeofmarit! Ook zijn we langs de manege gereden daar om even te kijken. Daarna richting Hagfors bij die vrienden en het was een leuk huis. Omdat het zo lang licht is totaal de tijd vergeten en we waren rond 12u weer thuis in de stuga op Camping Nas.
Voorlopig hebben we even alles gedaan wat we konden doen. We vertrekken vandaag richting het Zuiden naar Knallsberg. Daar hebben we een hotel geboekt en kunnen we even lekker slapen/douchen en alles. Zodat we ons klaar kunnen maken voor ons laatste ritje weer richting Nederland. We gaan overdag rijden dus dat is lekker.
onpaard schreef:Ha!
Wat leuk. Ik heb dit huis denk ik nog op hemnet zien staan, toen ik afgelopen jaar ook Zweeds aan het leren was (na de eerste 4 op de uni opgegeven ) en het kriebelde om te emigreren omdat we hier geen leuk huis meer konden betalen.
Uiteindelijk toch een huis in Nederland gevonden, maar de kriebel is er nog steeds en des te leuker om iemand anders te volgen.
Lycka till med flytten
Wat grappig
Dit huis heeft er ook wel heel lang op gestaan omdat er telkens mensen afhaakte op de buren. Ik ben echt superblij met de plek en de omgeving. Die is gewoon perfect zo lekker rustig en dichtbij het bos. Wel waren er in het bos flink gemene muggen. We hadden er spray voor maar daar trokken de beesten zich niks van aan.

Oh ja.....we hebben gisteren nog een grote Eland gezien op de terugweg....die rende de weg op. Gelukkig niet voor de auto, maar we konden hem wel goed bekijken. Wat een grote en mooie dieren en wat gaan ze hard. Het is dat ik aan het rijden was anders had ik uiteraard een foto gemaakt. Schofthoogte van een Eland is 1.70/1.80 dus flinke jongens.