Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:27

Afbeelding

Niet alleen heen is een probleem. Dit was gisterenavond 23.50 bij de paspoortcontrole toen we terugkwamen van Dublin (met 5 uur vertraging ivm een defect vliegtuig)… :=

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:57

Oh wij konden na de Security direct doorlopen bij de paspoortcontrole gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:23

Zira1994 schreef:
Oh wij konden na de Security direct doorlopen bij de paspoortcontrole gelukkig

Je bent ook om een niet druk tijdstip...
Niet vergelijkbaar met andere tijdstippen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:26

Wij proberen altijd Schiphol te mijden, ten eerste voor alle drukte en de duur bij de bagege en de einden die gelopen moeten worden.
Rotterdam was echt een verademing :j

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:27

Wij vliegen 6 juni richting Los Angeles. Knijp hem behoorlijk als ik die foto zo zie.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 11:18

Hier was het druk, maar waren met een ruim uur door alle controles heen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:42

Lavitabella schreef:
Mri schreef:
Afgelopen zondag terug gekomen van een weekje turkije. Geen last gehad van drukte. Maar eerlijk is eerlijk, wij hoorde van de dame die ons eruit pikte bij de douane (ivm 2 jonge kinderen) dat het smorgens/smiddags gekken werk was. Dikke rijen tot boven en buiten. En dat was dan voor de paspoort controle om het land weer in te gaan

Wij hebben daar niks van gemerkt.
Heen vlucht was dus op de laatste zondag van de mei vakantie. Geen vertraging of hele erge drukte. Maar ook toen hadden we een andere incheckbalie vanwege de kids en buggy.
Was het druk? Ja, maar dat is het altijd. Het was, in mijn beving, niet drukker dan voor corona.

Let wel! Je mag tegenwoordig je flesjes water gewoon meenemen! Wij werden er wel uitgepakt voor analyse, maar dat was zo gepiept

Mag dat gewoon een plastic flesje water zijn ? Eerst werden die weg gegooid maar lijkt me wel fijn om mee te hebben .

Ik las dit op de Schiphol site:
Vergeet je waterflesje niet!
Veel reizigers hebben een flesje met water bij zich. Je moet uiteraard goed gehydrateerd blijven tijdens het vliegen. Je waterflesje mag mee als het bij de securitycontrole goedgekeurd wordt door de handbagagescan en de securitymedewerker. Na security en eventueel paspoortcontrole, kun je je flesje weer bijvullen bij een van de tappunten bij de toiletblokken.

Maar wanneer word die goedgekeurd en moet hij dan dus leeg zijn ? :=

Wij vliegen 24 juni naar Turkije. Onze vlucht gaat 08:30 dus zo te lezen in een van de drukste tijden van de dag..

Niet leeg, gewoon vol. Wij hadden 4 halve liter flesjes mee (voor ieder 1 flesje)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:06

Er zijn weer veel vertragingen en uitgevallen vluchten vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:47

Nou op Palma was het mega druk. Niet grappig.. alleen maar in de rij gestaan en vervolgens hadden we geluk dat het vliegtuig verlaat was. Drama.. we konden ook niks omdat we geheel afhankelijk waren van een transfer. Op schiphol hadden we onze koffers na 10 minuutjes wachten. Wel helemaal een verre band dus vanaf dat we het vliegtuig uitliepen totdat we de koffer hadden duurde ongeveer 45 minuutjes. Avondvluchtje op vrijdag

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:13

Mijn moeder stond vanmiddag 2 uur te wachten bij de bagage afhandeling. Dus ook op de terugweg er last van. Ze kwam uit Amerika.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 08:25

xLoki schreef:
[ [url=m/d5Xv9v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet alleen heen is een probleem. Dit was gisterenavond 23.50 bij de paspoortcontrole toen we terugkwamen van Dublin (met 5 uur vertraging ivm een defect vliegtuig)… :=
Jeetje :wow: Ik heb echt onwijze mazzel gehad als ik het zo lees: op de heenweg gewoon een normale incheckrij, handbagagecontrole heb ik nog nooit zo rustig gezien, op de terugweg idem. De bagage was gisteravond ook uitzonderlijk snel gelost, want meestal zijn ze op Schiphol überhaupt al niet van de vlotte. Beetje jammer alleen dat mijn backpack gestrand is tussen Kathmandu en Schiphol (waarschijnlijk in Istanbul _O- ), dus stond ik daar voor niets te wachten. :))

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 09:25

Wij vliegen over een paar weekjes vanaf Schiphol... heb net maar besloten dat we nog een uurtje vroeger aanwezig zijn...
Ik ben benieuwd

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 09:41

Wauw gisteravond 10 uur geland en half 11 stonden we bij de auto (P3). Heerlijk!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:22

Iemand nog tips voor online inchecken bij KLM?
Ik blijf foutmeldingen krijgen met het advies contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij (onmogelijk door wachtrij van >45 minuten wordt de verbinding automatisch verbroken) of on site in te checken (en ik heb niet veel zin om morgen nog eerder dan 5.30 van huis te vertrekken).

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:01

Dat is een bug die nog is blijven hangen na de coronamaatregelen. KLM weet ervan, maar zijn niet erg genegen om er een oplossing boor te vinden.
Mijn vriend was vanmorgen op Schiphol en het was al een behoorlijke chaos.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:15

Wij vliegen dinsdag 7 juni om 7:15 naar Rome, dus dat word heel vroeg op haha als ik het zo lees. Had gehoopt dat het rustig was nu er geen schoolvakanties zijn.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:30

minouesmee schreef:
Wij vliegen dinsdag 7 juni om 7:15 naar Rome, dus dat word heel vroeg op haha als ik het zo lees. Had gehoopt dat het rustig was nu er geen schoolvakanties zijn.

Wij vliegen diezelfde vlucht maar dan deze week. Lees aandachtig dit topic mee en vooral nu ik lees dan online inchecken niet lukt.. wordt het heeeel vroeg vakantie vieren :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:47

Nou wij zijn op Schiphol! De medewerker op P3 zei dat hij het nog nooit zo druk buiten de vakanties had gezien :=

Staan nu bij de incheckbalie, ons af te vragen of we nu al aan moeten/kunnen sluiten als de balie om 11.10 opent. Maar zie hier de enorme rij voor security al :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:25

Afbeelding

De rij.. net koffers afgegeven en dit is de rij voor de vervolgstappen ;(

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:27

Ik ben nu al bang voor als ik straks IN de vakantie ga vliegen..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:32

Wij gingen er vrijdag 13 mei nog heel snel doorheen. We hadden gezien dat de incheckbalie 2,5 uur van tevoren open ging en wij waren er toen al een poos. Achteraf was dat niet nodig. Op Schiphol ging het heel vlot. Ons vliegtuig had uiteindelijk wel een uur vertraging, we zijn niet geland op onze bestemming en het was het een (dure) happening om er uiteindelijk toch te komen, maar dat is een ander verhaal... Inchecken + security ging als een zonnetje.

In Italië leken ze meer last te hebben van personeelstekort dan hier in NL. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien stressen om hun vlucht, maar werkelijk alles had vertraging, dus meestal kwam het goed. Terug op Schiphol moest ik lang wachten op mijn koffer (mijn man had hem eerder), maar dat was het enige. Blijkbaar hebben we geluk gehad. Jullie ervaringen van de afgelopen dagen zijn minder!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:43

Ik vlieg dinsdag 28 juni naar porto om 6.15 en ben er nu al bang voor. Wordt denk 3.15 op Schiphol ipv 4.15 haha.
Vlieg ook 7 augustus naar toulouse om 14.35 en dat is in de zomervakantie..
Ben heel benieuwd en houd dit topic in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:50

Nav dit topic besloten om niet via Schiphol te vliegen maar via Eindhoven :=

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:55

Spenk schreef:
Nav dit topic besloten om niet via Schiphol te vliegen maar via Eindhoven :=

Ik heb er ook spijt van via Schiphol maar helaas geen andere keuze haha. Ja Duitsland alleen behoorlijk lang onderweg dan en dat is met de benzine prijzen ook niet grappig meer. :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:56

Ik vlieg zondag 12.30 naar Kreta.. dat wordt maar om 8u op schiphol zijn, maar goed als de incheckbalies dan nog niet open zijn maakt dat natuurlijk geen reet uit..