Volgende keer zou ik het iets anders aanpakken, maar hier een samenvatting van onze reis.
Zondag aangekomen (28 augustus) in Split, shuttle bus meteen gepakt naar Split centrum (goedkoop!). De shuttle bus gaat iedere 30 minuten vanuit het vliegveld naar Split centrum. Wij hebben de eerste nacht in Split doorbracht, heel druk, veel Amerikanen (ik ben Brit, en kan heel slecht tegen een zwaar Amerikaans accent, dus dit was echt wennen voor mij

Daarna 3 nachtjes op Vis, waanzinnig eiland. Rustiger dan Hvar, iets minder toeristen, al worden het volgens de locals steeds meer. Scootertje huren kan ik zeker aanraden, zo kan je heel het eiland in 1 dag goed zien en naar verschillende mooie stranden. Vele hiervan zijn mega rustig, bijna privé stand voor onszelf gehad iedere keer. Pizzeria Küt (ja echt

Huurauto bij Avantcar opgepikt weer terug in Split en richting Plitvice gegaan voor 3 dagen. 1 dag voor de meren is meer dag genoeg, zeker aanraden om meer te wandelen in de omgeving. Wij hebben een berg van 1647m geklommen op de grens van Kroatië en Bosnië. Heel veel geschiedenis van de oorlog bovenop de berg gevonden.
Door naar Starigrad (bij Zadar in de buurt), wat een plek. Bergen achterin, strand voorin. Hele vriendelijke mensen ook hier! Wij hadden maar 1 volle dag hier, achteraf hadden we hier wel 3-4 dagen kunnen blijven.