Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gabyfedde schreef:Ik volg ook.
Voor degene die dacht dat Zweden duur is: nee, dat is een veel voorkomend misverstand. Voedingsmiddelen zijn over het algemeen iets duurder, maar huizen, grond en voertuigen zijn beter te betalen.
Qua klimaat vind ik het persoonlijk in die omgeving (mijn ouders wonen op een steenworp afstand) behoorlijk vergelijkbaar met Nederland. Heel veel kouder is het niet en het regent er ook vaak, maar tegelijkertijd is de kans op een pak sneeuw ‘s winters wel echt groter.
Zebrastreep schreef:Oja ts misschien nog een belangrijke tip! In Zweden komen veel teken voor die het tbe virus dragen (hersenvliesontsteking) zeker een aanrader om je te laten vaccineren! Veel inwoners daar halen het vaccin ziekte komt best vaak voor daar...
KarmaChansy schreef:Zebrastreep schreef:Oja ts misschien nog een belangrijke tip! In Zweden komen veel teken voor die het tbe virus dragen (hersenvliesontsteking) zeker een aanrader om je te laten vaccineren! Veel inwoners daar halen het vaccin ziekte komt best vaak voor daar...
dat klopt zeker! ik heb mij ook laten vaccineren sinds mijn honden teken magneten zijn
anoukwendy schreef:Oeh leuk! Snap jullie helemaal! Ik woon ook al 7 jaar in zweden
Edit: las dat er wat wolven rondzwerven? Haal ze snachts binnen dan, in oskarshamn zijn er een paar weken geleden twee paarden aangevallen en eentje moest worden afgemaakt. Ze pakken dus wel degelijk paarden! Gebeurt niet vaak gelukkig maar toch
En over elanden, daar kijken ze amper naarmijn ene paard vind het juist leuk
net als wilde zwijnen enzo
Zebrastreep schreef:anoukwendy schreef:Oeh leuk! Snap jullie helemaal! Ik woon ook al 7 jaar in zweden
Edit: las dat er wat wolven rondzwerven? Haal ze snachts binnen dan, in oskarshamn zijn er een paar weken geleden twee paarden aangevallen en eentje moest worden afgemaakt. Ze pakken dus wel degelijk paarden! Gebeurt niet vaak gelukkig maar toch
En over elanden, daar kijken ze amper naarmijn ene paard vind het juist leuk
net als wilde zwijnen enzo
Spot je vaak wilde elanden? Ik vindt ze zo gaaf! Wij hebben een poging gedaan om ze te spotten we zijn wel sporen tegen gekomen maar daar bleef het ook bij. Ze liepen blijkbaar ook wel midden in de nacht langs ons vakantiehuisje maar hebben we ook niks gezien of gehoord natuurlijk. Uiteindelijk maar ze bekeken in een dierenparkje