Ervaringen Tunnel naar UK

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Ervaringen Tunnel naar UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 00:27

Dan is het wel een goede tip om een stukje voor Calais ergens te stoppen en te gaan wandelen misschien? dat hebben wij ook weleens gedaan als ze mee gingen op visite op 2 uurtjes rijden. Lekker in een andere omgeving lopen en daarna lekker rustig.

Ik weet niet of ik ze die keer zou meenemen. Hoe is UK met honden? Mogen ze overal komen?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:37

Je hebt in Engeland bij de trein een losloopveldje en een agility baan. Ziet er grappig uit, wij waren de vorige keer te vroeg dus hebben ons daar vermaakt en de hond natuurlijk .

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:18

superpony schreef:
Dan is het wel een goede tip om een stukje voor Calais ergens te stoppen en te gaan wandelen misschien? dat hebben wij ook weleens gedaan als ze mee gingen op visite op 2 uurtjes rijden. Lekker in een andere omgeving lopen en daarna lekker rustig.

Ik weet niet of ik ze die keer zou meenemen. Hoe is UK met honden? Mogen ze overal komen?

Ik vind de UK erg tolerant ten opzichte van honden. Over het algemeen zijn ze erg vriendelijk en er zijn veel plekken waar je welkom bent met hond. Meeste horeca is ook geen probleem, in de meer traditionele pubs moet je soms wel in een bepaald gedeelte blijven. Bak water voor de hond is vaak vanzelfsprekend.
Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan waar je komt, op het platteland gaat het allemaal wat makkelijker dan in Londen bijvoorbeeld. En je kunt er heerlijk wandelen! Wel zorgen dat ze aangelijnd zijn of echt onder appel staan in de buurt van vee, omdat zeker op het platteland wandelpaden vaak dwars door velden met livestock gaan. Daar mag je gewoon komen, maar wordt wel gewaarschuwd dat als je hond de dieren lastig valt, ze het recht hebben om deze af te schieten.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:59

Wij zagen zelfs dit in een pub(!)
Afbeelding
Afbeelding

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:37

Amalarab schreef:
Wij zagen zelfs dit in een pub(!)
[ [url=m/eyAd1L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ofu1Qt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldig, nog zo'n reden waarom ik zo gek op dat land ben! Wij hebben een hotel gehad waar ze 's ochtends voor het ontbijt ook voor de hond een worstje bakten :D Nou mocht hij dat niet, maar het was wel heel vriendelijk!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:05

hilarisch, Deborah2!
ik vind de honden die we ontmoetten tijdens onze trip allemaal zo vriendelijk, weinig geblaf ook.

we zijn onderweg naar de tunnel op dit moment, 15.20 vertrekt de trein.
heenreis 50min vertraging, hopelijk nu geen vertraging!

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:14

Amalarab schreef:
hilarisch, Deborah2!
ik vind de honden die we ontmoetten tijdens onze trip allemaal zo vriendelijk, weinig geblaf ook.

we zijn onderweg naar de tunnel op dit moment, 15.20 vertrekt de trein.
heenreis 50min vertraging, hopelijk nu geen vertraging!

Goede reis dan! Zal nu wel meevallen, de grootste vakantiedrukte is al wel voorbij.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:23

dank je!
we mogen zonder extra kosten een uur eerder *\o/*
Afbeelding
we reden net langs de pet exercise area

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:45

Top, dat is juist zo ideaal aan de tunnel! +:)+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 15:00

Wat leuk dat zoveel mensen hun honden meenemen en dat dat in de UK zo goed geregeld is. Ik had daar nog niet over nagedacht. Wel over nog een weekendje weg in de Ardennen, juist voor de honden, maar UK had ik niet aan gedacht daarvoor.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:20

Oh ideaal zeg voor de hondjes! Al is dat voor die ene neuroot van ons geen optie als er andere hondjes zijn -O-

Heb trouwens even snel gekeken, incl honden komt voor ons een retour op 310 euro met de trein tegen 175 met de boot :')

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:45

Ja tis idd wel duurder met de tunnel maar je kunt tot 9 mensen meenemen voor die ong €300.
We hebben het gedaan voor het gemak van 35 minuten reisduur(!) en aan de overkant kom je veel vlotter op de motorway terecht.
(we moesten 500km voor de tunnel en 500km ná de tunnel rijden)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:16

Amalarab schreef:
Ja tis idd wel duurder met de tunnel maar je kunt tot 9 mensen meenemen voor die ong €300.
We hebben het gedaan voor het gemak van 35 minuten reisduur(!) en aan de overkant kom je veel vlotter op de motorway terecht.

En hoeveel tijd en geld heeft die 1000km je gekost?

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:39

Ikke, de overtocht vanaf Duinkerken of Calais ( of je nou met de boot of trein gaat) is ( in mijn ogen) altijd nog de prettigste manier om aan de overkant te komen met honden. Ze kunnen in de auto blijven en hoeven niet langdurig in een vreemde kennel ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 23:15

Wij waren in eerste instantie niet eens van plan om ze mee te nemen.

Ik meen dat Frankrijk wel strenge regels heeft over de hond in de auto? Is maar ene klein stukje daar, maar toch.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:30

superpony schreef:
Wij waren in eerste instantie niet eens van plan om ze mee te nemen.

Ik meen dat Frankrijk wel strenge regels heeft over de hond in de auto? Is maar ene klein stukje daar, maar toch.

Zo ver ik weet of in een bench of gordel of kofferbak achter een rek.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:40

Galja schreef:
Ikke, de overtocht vanaf Duinkerken of Calais ( of je nou met de boot of trein gaat) is ( in mijn ogen) altijd nog de prettigste manier om aan de overkant te komen met honden. Ze kunnen in de auto blijven en hoeven niet langdurig in een vreemde kennel ;)

HVH - Harwich kunnen ze ook gewoon in de auto blijven. En in ons geval (Zuid-Limburg) zitten ze er al met al relaxter in als via Duinkerken - Dover.

Toen we die rit hebben gemaakt zijn we 's avonds om 22 uur vertrokken en 's ochtend om 8.30u waren we op de plaats van bestemming.

3 uur naar Duinkerke, en voordat we daar goed en wel aan de overkant waren, waren we zo'n 3 - 3,5 uur verder. Douane, controle, wachten op de boot. Vanuit Dover moesten we weer 3 uur omhoog, langs de ring van London. De terugreis was nog erger, bijna 14,5 uur onderweg geweest.

Nu is het 2,5 uur naar HVH, 10 minuten controle, oprijden, naar de hut, slapen, opstaan, aankleden, maar de auto, 40 minuten rijden. Tada!

We kunnen die rit op één tank doen en zonder 'jetlag'.

En omdat het 's nachts is en dat in het normale ritme zit slapen de honden gewoon.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:33

ikke schreef:
Amalarab schreef:

En hoeveel tijd en geld heeft die 1000km je gekost?

Zuinige, nieuwe auto mee en van deur tot deur was het 8.00-22.30.
Verder hebben we 2 weken bij onze familie gelogeerd dus het was allemaal niet heel duur.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:39

KimD, ik stuur jou straks of morgen ff een pbtje. Vind het leuk om even van gedachten te wisselen mbt het meenemen van de honden. Maar ik wil het topic niet vervuilen omdat het origineel natuurlijk ging om met de trein naar de UK te gaan :o

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:20

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 23:38

Galja schreef:
KimD, ik stuur jou straks of morgen ff een pbtje. Vind het leuk om even van gedachten te wisselen mbt het meenemen van de honden. Maar ik wil het topic niet vervuilen omdat het origineel natuurlijk ging om met de trein naar de UK te gaan :o

Als het met de honden in de trein is, mag dat toch?