In je eentje op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:51

Split is inderdaad geweldig. Als ik het mij goed herinner is het vanaf Zagreb zo'n 6 uur met de trein.

De Deutsche bahn had destijds ook een planning met alle europese reistijden, de lijnen door heel europa. Misschien handig om te checken,

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:59

lieveli schreef:
Auschwitz moet je goed plannen zodat je 1. niet teveel betaalt en 2. naar binnen mag. Er mogen buiten de geboekte tours maar 200 bezoekers naar binben ofzo.

Zelf zou ik het niet in mn zomervakantie doen als ik alleen ga...

Daar was laatst nog een item over bij Oplichters in het Buitenland.
Er worden tours aangeboden die echt 6 keer zo duur zijn terwijl je al voor een paar euro naar Auschwitz kunt.
Als je daarheen wilt zou ik echt eerst die aflevering even kijken. Ze leggen ook uit waar je wel voor de juiste prijs een kaartje kunt kopen.

_Christina

Re: In je eentje op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:09

Als je geen tour wilt, dan kun je gratis naar binnen. Er staan overal bordjes met uitleg.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:58

Winged schreef:
Split is inderdaad geweldig. Als ik het mij goed herinner is het vanaf Zagreb zo'n 6 uur met de trein.

De Deutsche bahn had destijds ook een planning met alle europese reistijden, de lijnen door heel europa. Misschien handig om te checken,

Of je download de app Rail Planner, dit is de app van je interrailticket en hier staan dus alle treinen in waar je je interrailpas op kunt gebruiken. Via de app kun je o.a. ook de treinen in Italië reserveren (scheelt super veel gedoe).

https://www.eurail.com/en/plan-your-tri ... lanner-app

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:11

Ik ben tourmanager voor bands van beroep en ben dus ook regelmatig alleen naar het buitenland! Kan het zeker aanraden, nieuwe vrienden maak je toch snel en een stad in je eentje ontdekken is super fijn :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:11

Aroha schreef:
Winged schreef:

Of je download de app Rail Planner, dit is de app van je interrailticket en hier staan dus alle treinen in waar je je interrailpas op kunt gebruiken. Via de app kun je o.a. ook de treinen in Italië reserveren (scheelt super veel gedoe).

https://www.eurail.com/en/plan-your-tri ... lanner-app

Ah hebben ze eindelijk een app? Die was er nog niet toen ik op pad ging _O-

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:19

Winged, die app is er sowieso al 3 jaar aangezien ik hem toen voor het eerst tegen kwam! :) Is wel echt ideaal moet ik zeggen. Groene lijnen zijn gratis en rode lijnen moet je reserveren. Mega overzichtelijk zo.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 19:50

Ik heb even gekeken en ik denk dat Split 'm niet gaat worden ivm reistijd, ernaartoe is prima maar er dan weer van weg niet (ik eindig in Venetië). Nu twijfel ik tussen een tussenstop in Zagreb of Ljubljana, of allebei. Aanraders?

Edit: Dit is dus op de reis van Boedapest - Venetië

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:43

Wat een leuk topic vol goede tips. Ik blijf even meelezen.
Mijn geplande vakantie met een vriendin gaat waarschijnlijk niet door en wil nog wel graag even weg. Heb verder niemand die mee kan, dus denk er ook over alleen iets te doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:19

Ljubljana vond ik persoonlijk leuker dan Zagreb. Opzich zijn beide steden wel goed te combineren, je hebt voor beide niet veel dagen nodig.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:39

Triëst vond ik weer leuker dan Ljubljana en Zagreb en ligt in de route :P
Laatst bijgewerkt door Happy_Joy op 04-07-18 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:40

Anderhalf jaar geleden ben ik in mijn eentje 3 dagen naar Dublin geweest. Ik sliep in een hostel midden in het centrum, ben daar vanaf het vliegveld met de bus naar toe gegaan en heb drie dagen heerlijk in mijn eentje door de stad gelopen.
Een jaar geleden ben ik in mijn eentje naar Canada gereisd. Rond Calgary heb ik een week rondgereisd met een huur auto, daarna ben ik doorgevlogen naar Vancouver en daar heb ik hetzelfde gedaan. Mijn eerste overnachting in een hostel heb ik vastgelegd en verder boekte ik een dag van te voren mijn volgende hostel. Ik heb door de grote steden gelopen, maar ook prachtige plekken in de natuur gezien. Ik vond het fantastisch. Vooral de ontdekking dat ik het helemaal prima vond om in mijn eentje te zijn en mezelf te vermaken.

Een aantal jaren geleden heb ik een interrail gedaan met een vriendin. Ik vond het een super leuke manier van reizen. Wij hebben toen ook in hostels geslapen. Je moet wel tegen de grote slaapzalen kunnen, maar het scheelt een hoop in prijs. Wij hebben toen deze reis gemaakt in 15 dagen:

Afbeelding
Ik vond Ljubljana echt een veel mooiere stad dan Zagreb :j
Wij zijn met een nachttrein naar Split gegaan vanuit Boedepest, dat was best prima. Ik vond Split ook een hele mooie plaats!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:50

Ik ben fan van Ljubljana! :j Echt een mega lief, gezellig en mooi stadje! En je kan vanaf daar een dagje met de bus naar Bled! (Of daar overnachten). Dorpje aan een super mooi meer tussen de bergen.

Ik heb zelf van Ljubljana naar Bologna gereisd. Tussen Ljubljana en Triëst heb ik een flixbus geboekt omdat de trein in Ljubljana echt bizar vroeg ging. En ik was in vakantiemodus en wilde niet vroeg op staan :o. Vanaf Triëst ben ik weer verder gegaan met de trein.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-18 21:36

Even een update over de huidige stand van zaken {:}

Ik heb intussen alle treinen gereserveerd, dit wordt de route:

Huis - Berlijn - Praag - Krakau - Boedapest - Wenen - Venetië.

Mega toevallig vroeg ik een klasgenoot van me wat hij deze vakantie ging doen en hij vertelde dat hij naar Praag ging. Ik ging letterlijk op precies dezelfde data daarheen, dus we gaan daar samen naar een waterpark (daar wou ik sowieso al heen :') ).

Hoe staat het met de plannen van de volgers van dit topic? *\o/*

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:38

Waar reserveer je de treinen als ik vragen mag?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 08:16

Op de websites van de aanbieders, de trein van en naar berlijn via DB, van praag naar Krakau via czech transport en de overige treinen via OBB. Het is eigenlijk heel makkelijk en ook goedkoop!

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:01

Dat reserveren van de treinen wil niet altijd wat zeggen hoor, heb vorig jaar een keer meegemaakt dat de wagon waarin mijn gereserveerde stoel zou zijn niet bestond.. toen maar 8 uur lang in het restaurantgedeelte van de trein gebivakkeerd :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 09:03

_Zeppelin schreef:
Dat reserveren van de treinen wil niet altijd wat zeggen hoor, heb vorig jaar een keer meegemaakt dat de wagon waarin mijn gereserveerde stoel zou zijn niet bestond.. toen maar 8 uur lang in het restaurantgedeelte van de trein gebivakkeerd :')

:') welke trein was dat? Haha wat slecht zeg.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:10

badeendje schreef:
_Zeppelin schreef:

:') welke trein was dat? Haha wat slecht zeg.

Van Polen naar Tsjechië of van Tsjechië naar Wenen geloof ik.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 13:11

Ik ben weer terug van mijn reis en ik heb het echt ge-wel-dig gehad. Wat een onvergetelijk avontuur! Ik heb heel veel leuke mensen ontmoet van over de hele wereld, heel veel mooie plekken gezien, mooie tours gedaan. Naar allerlei plaatselijke festivalletjes geweest zoals Berlijn lacht en het Weense filmfestival.

Lieve bokkers, bedankt voor alle tips! En voor degenen die nog twijfelen: just do it! Je zult geen spijt krijgen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:09

Hier ook terug van 3 weken backpacken over de balkan. Helaas al terug, want ik heb een briljante vakantie gehad en weer ontzettend veel leuke mensen ontmoet. Overigens ook geen moment onveilig gevoeld :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:57

Ik vertrek over 2 weken naar Thailand in mijn eentje :) Enorm spannend, maar wel heel veel zin in!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 19:49

Wat tof Winged! Wat heb je allemaal gedaan? ^_^

Gaaf Muurp, veel plezier! Ik vond de eerste dag heel onwennig en daarna was het go with the flow :D

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:52

Zijn er hier mensen met ervaring met Sofia of Boedepast in de herfst/winter? Ryanair heeft leuke aanbiedingen, maar ik twijfel een beetje gezien het dan vroeg donker is en ik dan alleen zou gaan.