Ik haat kamperen.... Medestanders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Ik haat kamperen.... Medestanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 14:54

Hahaha, die van Bert Visscher ken ik ja.

Ik zal je niet bellen LadyMadonna. :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:38

Ik vind het ook vreselijk. Als ik op vakantie ga wil ik een goed hotel :D
TS misschien kunnen jullie in het vervolg naar een glamping gaan? :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:01

Meelezer die wel graag kampeert heeft maar 1 vraag: Supertje, heb jij echt een garage in je camper? :wow:

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:13

Vind het ook vreselijk, vroeger iedere 6 weken op een camping. De beesten, het zand, geen eigen toilet of douche en de lange klamme nachten die je dan spendeerde aan een muggen jacht, nee niet mijn ideaal beeld van een vakantie.

Heb het nooit gesnapt, mensen geven een godsvermogen uit, om te mogen leven als een dakloze. := :')

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:17

Hier ook hetzelfde inderdaad twee willen kamperen en ik en een andere vriend denken ja doei dus dan nemen we gewoon een huisje :')

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:36

NatasjavE schreef:
xDarkness schreef:
Topic naar mijn hart :D.

Vorig jaar dan voor het eerst een rondreis gemaakt door Ijsland met een camper en dat vond ik wel schitterend en geweldig. Maar ja, dan heb je wél je eigen douche en wc bij je :Y).

Ja met een camper zou ik het ook zeker kunnen.

Lijkt mij dat dat een prachtige vakantie was.

Was fantastisch mooi, echt een aanrader!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:57

Hilli schreef:
Meelezer die wel graag kampeert heeft maar 1 vraag: Supertje, heb jij echt een garage in je camper? :wow:

Geen autogarage uiteraard :D maar wel een flinke garage, passen twee motoren in, die had de vorige eigenaar er altijd in staan. Wij nemen regelmatig een scooter mee in de garage, een sym allo, dus ook geen kleintje, en dan passen er nog wel een paar flinke meubels naast die we in het buitenland kopen of verkopen.
Het bed wat boven de garage zit is ook gewoon queensize :+

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:02

Ik ken eigenlijk niemand die van kamperen houdt :+ Ikzelf dus ook niet. Een camper zou ik nog wel aankunnen, maar alsnog heeft het absoluut niet de voorkeur.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:19

Ik heb vanaf kinds af aan gekampeerd.Voor een kind is kamperen heerlijk en eerlijk gezegd als je een leuke camping hebt als ouder ook.Ze hebben vriendjes en zijn de hele dag op de camping bezig kind gelukkig ouders gelukkig.Maar ik kreeg reuma en kwam niet meer van mijn luchtbed af.Dus de tent is omgeruild voor een mooie caravan waar we al jaren europa mee rond trekken.Heerlijk de honden mee en gaan waar je wilt als je het niet bevalt schuif je weer op.Ik ben dus blij met mijn caravan .
Ik moet zeggen dat die ook wel vrij eenvoudig is we hebben alleen een uitrol luifel voor tegen de zon zodat de honden in de schaduw kunnen verder niks.
In tegenstelling tot de TS gruwel ik van hotels het verplichte ritme wat je moet houden,vreemden die je bed opmaken en maar afwachten waarneer en wat je eet en of het meevalt.Heb je pech zit je twee weken vast op een slechte plek en kan je niet eens eerder naar huis. >;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:23

Jaaaaa ik!!

Ik vind t vreselijk -O- klote kramperen-creperen.
Gelukkig zijn mijn ouders van t slag ‘ ik ga liever niet op vakantie dan t slechter hebben dan in mn eigen huis’. Ofwel gewoon een appartement, huisje of hotel met eigen (schone) wc, badkamer etc, zonder met je wc- rolletje naar de wc te moeten strompelen, struikelend over god knows what in de nacht _O-

Nee.. 2x verplicht gemoeten met school. Een keer in de duinen op texel. Leuk joh, meeuwen die sochtends door je tent heenprikken, proberen eten te maken terwijl t zand alle kanten op waait en zo je eten in valt, en vieze wc’s/douches omdat je die met 40 man 2 per geslacht hebt :roll:

Tweede keer in zuid frankrijk. Wat een hel. Tenten die overstroomd raakten zodat we noodgedwongen bij de wc-hokjes moesten verblijven.

Echt. Noooooooit meer :n :r

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:35

Blacksmurf schreef:
Deel je mening! Vreselijk als je thuis alles hebt, wc, douche, goed bed. e.d. Ga je op vakantie als je juist wilt relaxen toch niet kramperen? Althans ik in ieder geval niet. Voor een andere die het wel leuk gaat vinden. Prima maar ik doe niet mee.

En zo denk ik er precies zelfde over!

Voor mij ook geen kamperen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:01

Ik heb alleen jouw berichten gelezen maar ik kan me dus echt echt niet voorstellen dat je het op een boot wel naar je zin hebt als je een hekel hebt aan kramperen. Ik vind dat dus echt niet consequent.

Ik heb ook een hekel aan kramperen, wij houden van luxe. Maar wij gaan ook niet zeilen, tenzij je op een miljoenenjacht zit blijft dat toch ook behelpen. Doe ons de villa met privé zwembad maar. Altijd plek aan het zwembad :D :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 22:26

Fitzroy schreef:
Ik heb alleen jouw berichten gelezen maar ik kan me dus echt echt niet voorstellen dat je het op een boot wel naar je zin hebt als je een hekel hebt aan kramperen. Ik vind dat dus echt niet consequent.

Ik heb ook een hekel aan kramperen, wij houden van luxe. Maar wij gaan ook niet zeilen, tenzij je op een miljoenenjacht zit blijft dat toch ook behelpen. Doe ons de villa met privé zwembad maar. Altijd plek aan het zwembad :D :+

Het ligt er aan wat je met behelpen bedoeld uiteraard. :)
Maar ik zie een groot verschil tussen een tent zonder kasten, zonder licht en electra , zonder wc en warme douche die we op een zeiljacht wel hebben.
Op een boot geen zand op plaatsen waar je het niet wil en kasten waarin je alles kan opbergen. Er zit een oven in, een gasstel, een aanrecht, een koelkast, een eettafel en 3 slaapkamers.

Ik hoef niet naar het strand want we kunnen zo het het water in. Willen we rust dan liggen we in een baai en willen we vertier dan liggen we in de haven. Is het eiland of dorp niet leuk dan trekken we verder.

Een zeilboot zoals wij hem huren moet je vergelijken met een goede camper waar alles op en aan zit.

Het is uiteraard kleiner dan een vila. Dus in die zin wel behelpen ja. Maar het is niet de ruimte waar ik me aan stoor bij het kamperen. Het is echt de vaste kasten, insecten, op de grond slapen, zand in mijn slaapzak, koken in de buitenlucht op een gaspitje en dat soort dingen.

Op een miljoenenjacht heb je airco en bedden die zorgen dat je de deining van de zee niet voelt, TV, ....en inderdaad ze kunnen groot zijn. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:42

Ik haatte kamperen, nu vindt ik het niet zaligmakend maar tegelijkertijd heerlijk. Wij hadden dan ook wel een mega pop up tent waar we zelfs in konden staan en die ook met 1 gooi stond.

Oké het naar de wc gaan en douchen vind ik niet ideaal maar eerlijk als ik in een tent zit waarbij het bos dichterbij is dan het toilet ga ik echt niet helemaal naar het toilet in de nacht voor een plasje.

Je neemt een auto en een tent en je kunt gaan waar je wilt. Vorige keer een trip gemaakt van Duitsland, Duitsland, Italië, Zwitserland. Gewoon gaan naar waar de zon schijnt een stoppen waar het mooi is en het scheelt echt een hoop geld.

De natuur verrast je met mooie vergezichten, sterren aan de hemel, watervallen en de rust en stilte. Nu gaan wij wel buiten het hoogseizoen.

Wij wisselen het wel af met vliegvakanties, maar op mijn bucketlist staat ook nog wild kamperen in Noorwegen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:49

Roodvos schreef:
Hoe ver gaan jullie weg met die vriendenclub?

Geen optie om een paar nachtjes in de (zeer goed uitgewassen O:) ) trailer te gaan slapen?
Hebben mijn ouders, tot verbijstering van alle aanwezigen :D , ook een keer gedaan bij een uitje van een oldtimer motorclub waar mijn vader toen bij was.
Motor in de trailer, op locatie motor eruit en beddengoed erin :') .

Dit is ook wel een goed idee.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 23:00

Ik vind het een zeer origineel idee :D

Maar om te beginnen heb ik geen trailer en er zit ook geen kastruimte of een bed in. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 06:35

Zit er geen airco op jullie zeiljacht? Dan is het voor mij al behelpen, zeker in Griekenland. Ik heb thuis al airco, dus geen optie om het in de zuidelijke landen niet te hebben.
Maar goed, ieder het zijne.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 07:13

Nee geen airco voor ons. En inderdaad het kan op sommige plekken echt heel erg warm zijn. We hebben een record van 44 graden op de Peloponnesos. Das niet te harde. :')

Maar dan liever die boot dan een tent voor mij. Wij hebben een speciale tent voor over de boot om schaduw te creëren en een windvanger om tocht te creëren in de boot. En vervolgens huren we een auto met airco en zien de boot in de avond weer terug. Die dan goed te doen is.

Varend is het goed te doen omdat op zee wind staat en het water voor afkoeling zorgt. Dan leggen we hem tussen de middag in een baai en zwemmen vanaf de boot. Heerlijk.

Overigens met een tent in Griekenland. Sla daar je haringen maar in de grond _O-
Heb een keer in een tent in Griekenland gezeten...horror.

En het is ook heel persoonlijk allemaal. De ene haat zand de andere hitte of juist kou.