Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Unpaid Work is Work – Make Sure You Have the Correct Visa
Planning to work for room and board on a farm or as an Au Pair/Nanny? Do Woofing? An internship? Even if you stay less than 90 days, these activities are considered work and require the appropriate visa. Visa Waiver Program travelers entering the United States with ESTA authorization are not allowed to work. If you are a Summer Work Travel participant (J-1 visa) you may only work in jobs approved by your designated U.S. sponsor. Informal arrangements to work in exchange for lodging or meals are also considered unauthorized employment and are not permitted for tourists.
kimberleyepe schreef:Het is vooral dat ik daar een verkeerd beeld bij had inderdaad. Begreep niet dat dit hier ook onder valt. Fijn dat sommige mensen het ook gewoon netjes kunnen zeggen.
Nadenken over daar heen gaan doe ik natuurlijk zowieso!
Citaat:Ik kan mij dus niet goed voorstellen dat er iets heel ergs gebeurd is. Anders zouden de meisjes wakker zijn geworden lijkt me.
Drifter schreef:Lieve TS,
Ik bedoelde het delen van de rapporten niet verkeerd. Dat was bedoeld om jou in te laten zien dat het echt niet maar een keertje was, en vooral echt niet wanneer ze sliepen. Vooral omdat je zo leek af te vlakken wat er was gebeurt. Dat gaf mij een naar gevoel, mede omdat de mensen waar je naar toe gaat goede vrienden zijn en van dezelfde geloofsgemeenschap zijn als de Duggars.
Mijn intentie was goed bedoeld, en niet om het topic het negatieve in te sturen. Ik weet uit ervaring (slachtoffer) hoe makkelijk het soms kan zijn om de mening van anderen te beinvloeden om dingen te doen waar de ander vooraf geen toestemming voor gaf. Ik weet hoe anderen door je te beinvloeden (groomen) je een andere en veel te rooskleurig beeld kunnen geven.
Hoe lang het geleden is, Josh is nooit gestraft. Dat gebeurt veel meer in de kringen waarin de Duggars en de Forsyths leven. Sexuele aanranding is de schuld van de vrouw. Dat gecombineerd met hoe rooskleurig jij denkt, hoe makkelijk jij daar overheen stapt. Hoe je eigenlijk niet weet en niet verteld bent dat visa's werken. Dat er geen electriciteit is in grote delen van dit kamp en het afgelegen ligt. Alles gecombineerd gaf me een heel naar gevoel.
Hoe jij de kant van Josh en de Duggars nam en bijna letterlijk hun "verklaring" over wat er toen is gebeurt overnam, samen met hoe de Forsyths denken (vrouwen hebben zich te onderwerpen, kindermishandeling is ok) gaf mij een heel eng gevoel.
Want jij zegt dat het zulke fijne mensen zijn.
Mijn vraag is dan: welke fijne mensen hebben zo'n grote nare ervaring in hun verleden, en proberen eroverheen te praten? Welke fijne en lieve mensen vinden het ok om de handen van een twee jarig kind op een gloeiende kookplaat te drukken als "les"? Welke fijne mensen vinden verkrachting de schuld van de vrouw? En welke fijne mensen vinden dat als je je verkleerd kleedt (lees geen lange rokken en wijde blouses) je verkrachting uitlokt?
Dat alles (en meer) is toch echt de geloofsovertuiging van de mensen waar jij bij wilt logeren. Op een afgelegen locatie. Waar je verder niemand kent, en waar je maar deels contact met de buitenwereld hebt, en ze misschien wel om toestemming moet vragen voor dat contact.
Het is echt alleen bedoeld omdat ik je wil beschermen voor een slechte ervaring. Niet om het hele topic in het negatieve te gooien, maar omdat ik wil en hoop dat je openstaat voor een andere mening, en jezelf kunt inlezen en een weloverwogen keuze kunt maken, met back-up opties voor het geval dat.
kimberleyepe schreef:Het is vooral heel lastig omdat ik een super aardig en netjes beeld bij ze heb. Het is natuurlijk ook zo dat ze die heftige dingen misschien helemaal niet zelf bij hun kinderen doen. Maar goed, dat weet niemand natuurlijk.
Hannanas schreef:Ik ga niet meer herhalen wat al gezegd is in dit topic, ik kan mij daar volledig in vinden. Goede uitgebreide reacties zijn dat.
Wat ik wel nog wil aangeven is dat, door mijn ervaringen met werk/kost/inwoning in het buitenland, het mij opvalt en mij een ongemakkelijk gevoel geeft hoeveel "tijd" ze al aan je gespendeerd hebben. Mijn achterdocht is geactiveerd.
Normaliter zijn bedrijven als zomerkampen, ranches en andere (toeristische) bedrijven erg druk en hebben zij een grote af- en aanvoer van mensen/hulp/vrijwilligers/bezoekers.
Het feit dat ze al maanden contact met je hebben, dat ze al maanden contact houden met iemand die twijfelt en zelf niet in het leven staat zoals zij doen laat echt een grote alarmbel rinkelen. Wat zou hun het bommen of je komt of niet. Goede hulp is goud waard maar normaliter hebben dat soort bedrijven niet 24/7 moeilijkheden om aan hulp te komen. Buiten incidentele momenten (wat ivm je maanden contact niet lijkt te zijn) zijn ze gewoon voldoende bezet. Als het klikt digitaal dan willen ze graag dat je komt maar daar gaat echt geen maanden contact overheen. Dat is gemiddeld een mail of 3 en dan ja of nee gaan met die banaan. Ze hebben het al druk zat.
Wees je daar bewust van, dat het contact wat je hebt al mogelijk tinten heeft van "grooming".
kimberleyepe schreef:Fijn dat jullie het gewoon netjes bedoelenik snap ook dat jullie dit vertellen en me eventueel ervan willen behoeden zeg maar.
Het is vooral heel lastig omdat ik een super aardig en netjes beeld bij ze heb. Het is natuurlijk ook zo dat ze die heftige dingen misschien helemaal niet zelf bij hun kinderen doen. Maar goed, dat weet niemand natuurlijk.
Jullie hebben er in ieder geval wel voor gezorgd dat ik me goed voorbereid en dat ik me wel 2 keer achter de oren krab voordat ik er echt heen ga. Alles moet perfect geregeld zijn, en als ik me op het slechtste voorbereid kan het misschien alleen maar meevallen?!
pmarena schreef:Zeg, zomaar even een paar vragen hè, die jullie reacties bij me oproepen
Citaat:If you have to sit on him to spank him then do not hesitate. And hold him there until he is surrendered. Prove that you are bigger, tougher, more patiently enduring and are unmoved by his wailing. Defeat him totally. Accept no conditions for surrender. No compromise. You are to rule over him as a benevolent sovereign. Your word is final.
kimberleyepe schreef:Ik vind het egg interessant om jullie discussie te volgen! Het gaat natuurlijk wel een beetje off topic haha maar dat vind ik niet erg hoor! Even voor de duidelijkheid, het mailcontact dat ik met ze heb gehad is: vorig jaar september, toen gaven ze aan in februari weer contact op te nemen omdat het seizoen bijna was afgelopen. In februari dus weer contact opgenomen, en altijd duurt het een paar dagen voor ik een reactie heb.
Deze mensen hebben de meeste hulp van bekenden, en niet vaak mensen van buitenaf naar mijn idee.