Wat vinden jullie hier van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:06

Maar als het geen incest Is, is het dan minder erg? Het blijft seksuele mishandeling... dat je niet door had dat het incest Was, is niet het ergste in deze situatie zeg maar

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:14

Ik denk dat je probleem heel gemakkelijk en snel opgelost is. Want als jij met een ESTA aan de Amerikaanse customs komt op het vliegveld en je vertelt hen dat je vrijwilligerswerk komt doen, word je per direct op het eerstvolgende vliegtuig naar huis gezet en kom je de eerste 5 jaar Amerika niet meer binnen. Werken op een ESTA mag namelijk niet, ook al is het onbetaald of tegen kost en inwoon. En dat is geen overdrijving, want iemand op Bokt heeft dit exact zo meegemaakt. Tenzij je met een officieel werkvisum Amerika binnen gaat, kom je Amerika niet binnen. Voor zulke dingen moet je niet vertrouwen op iemand die niet voor een ambassade of de Amerikaanse overheid werkt, want wat weten zij ervan?

Citaat:
Unpaid Work is Work – Make Sure You Have the Correct Visa

Planning to work for room and board on a farm or as an Au Pair/Nanny? Do Woofing? An internship? Even if you stay less than 90 days, these activities are considered work and require the appropriate visa. Visa Waiver Program travelers entering the United States with ESTA authorization are not allowed to work. If you are a Summer Work Travel participant (J-1 visa) you may only work in jobs approved by your designated U.S. sponsor. Informal arrangements to work in exchange for lodging or meals are also considered unauthorized employment and are not permitted for tourists.

https://de.usembassy.gov/unpaid-work-is ... rect-visa/

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 22:17

Natuurlijk is dat wel erg. Ik vind alleen dat dat hier gelijk gekoppeld werd aan dat ik niet moet gaan en toen ging het hier nogal off topic. Het is al meer dan 10 jaar geleden gebeurd, waardoor ik het wel minder erg vind om daar nu heen te gaan. En dat ik niet naar die persoon of familie toe ga zeg maar.

Yasmine, door dit topic ben ik daar inderdaad achter gekomen. Jullie denken dus ook wel echt mee. Dat visum wil ik in ieder geval regelen voordat ik vliegtickets boek, stel dat het wordt afgewezen en ik geld kwijt ben voor die tickets.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:43

Maar je gaat wel naar iemand van familie, maar niet naar de familie zelf dat klopt inderdaad. Joy-Anna woont op het terrein he, deze familie kende de Duggars toen al, en heeft waarschijnlijk ook van de situatie af geweten gezien hoe close deze families zijn. Hun kerk staat bekend om de banden met Bill Gothard en IBLP (Institute of Basic Life Principles) staat bekend dat zij dat promoten en steunen, wat een instantie is waar de Forsyths nauw mee verbonden zijn. Nu lijkt Austin me van alle in-laws wel de meest opene en 'normale', zeker geholpen door juist het family camp. Dus zal dat vast ook voor familie gelden dat ze iets meer van deze wereld zijn, ik (en anderen) proberen je alleen duidelijk te maken dat dit niet betekend dat ze de eerder genoemde dingen niet ondersteunen en dat dat echt flink invloed heeft op iemand in intensief contact.

Het is super dat je wilt letten op je telefoonkaart enzo, dat zijn belangrijke dingen. Maar, wat doe je op de vele stukken (zeker in zo'n omgeving realistisch om te denken dat dit het hele camp bevat) zonder telefoonbereik? Ik zou dan in ieder geval een auto huren, zodat je niet alleen zelf weg zou kunnen, maar ook zodat je uitstapjes enzo kunt doen.
En verder, als je gaat, wens ik je gewoon veel plezier en hopelijk een hele leuke tijd toe! Want voor de duidelijkheid, de reden waarom ik kritisch ben is omdat je overkomt alsof je alles wat onderschat (dan heb ik het niet eens puur over de situatie van Josh, maar ook echt vooral (want dat is actueel) invloed van geloof). Niet omdat ik het je niet gun een best unieke ervaring te hebben. De omgeving is als je het her en der ziet prachtig, en als jij open staat voor de levensstijl dan denk ik dat het bijzonder is voor een non-believer om eens te ervaren en te leren.

Shephard

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 22:51

Ja ik begrijp ook inderdaad dat jullie het goed bedoelen hoor! Het is natuurlijk een hele andere wereld waar ik in terecht zou komen. Volgens mij woont Joy op 30 minuten rijden daar vandaan. Althans, dat zei ze afgelopen maandag in de laatste aflevering haha.

Wat ik zou moeten doen qua bereik weet ik eigenlijk niet zo goed. Durf ook niet te zeggen of dat er is. Volgens mij is het niet super afgelegen, maar een huurauto zou inderdaad wel een idee zijn mocht het me daar niet bevallen. Dan zou ik alleen moeten kijken hoe het er zit met een Nederlands rijbewijs enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 23:03

kimberleyepe schreef:
Het is vooral dat ik daar een verkeerd beeld bij had inderdaad. Begreep niet dat dit hier ook onder valt. Fijn dat sommige mensen het ook gewoon netjes kunnen zeggen.

Nadenken over daar heen gaan doe ik natuurlijk zowieso!

Ik geloof dat het officieel seksueel misbruik is en geen incest. Maar waar ik vooral over viel was dit:
Citaat:
Ik kan mij dus niet goed voorstellen dat er iets heel ergs gebeurd is. Anders zouden de meisjes wakker zijn geworden lijkt me.

Ik vind het nl wel heel erg dat een broers zijn zusjes 's nachts als ze slapen betast, ook als ze niet wakker worden. En ik vind het best schokkend dat jij dat niet zo erg lijkt vinden.

Maar goed, er is wel genoeg over gezegd, ik zal er over ophouden.

Ik heb nog even wat over dat kamp gelezen op internet, en er komen daar toch echt heel aparte mensen. Zoals Drifter al schreef, die Pearls met heel verwrongen enge ideeën over man-vrouw verhoudingen, en hoe je kinderen moet opvoeden/babies slaan. En ik las een ander stuk van een vrouw dat je vooral submissive aan je man moet zijn :r. Ik snap eerlijk niet waarom iemand daar heen zou willen.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 23:09

Lieve TS,

Ik bedoelde het delen van de rapporten niet verkeerd. Dat was bedoeld om jou in te laten zien dat het echt niet maar een keertje was, en vooral echt niet wanneer ze sliepen. Vooral omdat je zo leek af te vlakken wat er was gebeurt. Dat gaf mij een naar gevoel, mede omdat de mensen waar je naar toe gaat goede vrienden zijn en van dezelfde geloofsgemeenschap zijn als de Duggars.

Mijn intentie was goed bedoeld, en niet om het topic het negatieve in te sturen. Ik weet uit ervaring (slachtoffer) hoe makkelijk het soms kan zijn om de mening van anderen te beinvloeden om dingen te doen waar de ander vooraf geen toestemming voor gaf. Ik weet hoe anderen door je te beinvloeden (groomen) je een andere en veel te rooskleurig beeld kunnen geven.

Hoe lang het geleden is, Josh is nooit gestraft. Dat gebeurt veel meer in de kringen waarin de Duggars en de Forsyths leven. Sexuele aanranding is de schuld van de vrouw. Dat gecombineerd met hoe rooskleurig jij denkt, hoe makkelijk jij daar overheen stapt. Hoe je eigenlijk niet weet en niet verteld bent dat visa's werken. Dat er geen electriciteit is in grote delen van dit kamp en het afgelegen ligt. Alles gecombineerd gaf me een heel naar gevoel.

Hoe jij de kant van Josh en de Duggars nam en bijna letterlijk hun "verklaring" over wat er toen is gebeurt overnam, samen met hoe de Forsyths denken (vrouwen hebben zich te onderwerpen, kindermishandeling is ok) gaf mij een heel eng gevoel.
Want jij zegt dat het zulke fijne mensen zijn.

Mijn vraag is dan: welke fijne mensen hebben zo'n grote nare ervaring in hun verleden, en proberen eroverheen te praten? Welke fijne en lieve mensen vinden het ok om de handen van een twee jarig kind op een gloeiende kookplaat te drukken als "les"? Welke fijne mensen vinden verkrachting de schuld van de vrouw? En welke fijne mensen vinden dat als je je verkleerd kleedt (lees geen lange rokken en wijde blouses) je verkrachting uitlokt?
Dat alles (en meer) is toch echt de geloofsovertuiging van de mensen waar jij bij wilt logeren. Op een afgelegen locatie. Waar je verder niemand kent, en waar je maar deels contact met de buitenwereld hebt, en ze misschien wel om toestemming moet vragen voor dat contact.

Het is echt alleen bedoeld omdat ik je wil beschermen voor een slechte ervaring. Niet om het hele topic in het negatieve te gooien, maar omdat ik wil en hoop dat je openstaat voor een andere mening, en jezelf kunt inlezen en een weloverwogen keuze kunt maken, met back-up opties voor het geval dat.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 23:17

Fijn dat jullie het gewoon netjes bedoelen :) ik snap ook dat jullie dit vertellen en me eventueel ervan willen behoeden zeg maar.

Het is vooral heel lastig omdat ik een super aardig en netjes beeld bij ze heb. Het is natuurlijk ook zo dat ze die heftige dingen misschien helemaal niet zelf bij hun kinderen doen. Maar goed, dat weet niemand natuurlijk.

Jullie hebben er in ieder geval wel voor gezorgd dat ik me goed voorbereid en dat ik me wel 2 keer achter de oren krab voordat ik er echt heen ga. Alles moet perfect geregeld zijn, en als ik me op het slechtste voorbereid kan het misschien alleen maar meevallen?!

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 23:33

Is het misschien een idee om te zoeken naar andere mensen die eerder stage bij dit camp hebben gelopen? Zodat je hun ervaringen kunt horen en meteen een beeld krijgt van de taken die zij hebben gedaan en jij dus waarschijnlijk ook. Het allermooist zo natuurlijk zijn als een eerder vrijwilliger is die ook niet gelovig was, hoe beviel het hem/haar?
Misschien willen de mensen van het kamp je daar wel mee in contact brengen?
Als je er uiteindelijk besluit heen te gaan hoop ik van harte dat je een leuke en leerzame ervaring opdoet!

Edit: Sorry als de tekst een beetje onoverzichtelijk is :o

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 23:35

Ze hebben me wel verteld dat ze een keer eerder een vrouw uit Nederland hadden die daar kwam helpen. Dan zou ik ze dat even moeten vragen, want dat is best een goed idee!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 01:03

Drifter schreef:
Lieve TS,

Ik bedoelde het delen van de rapporten niet verkeerd. Dat was bedoeld om jou in te laten zien dat het echt niet maar een keertje was, en vooral echt niet wanneer ze sliepen. Vooral omdat je zo leek af te vlakken wat er was gebeurt. Dat gaf mij een naar gevoel, mede omdat de mensen waar je naar toe gaat goede vrienden zijn en van dezelfde geloofsgemeenschap zijn als de Duggars.

Mijn intentie was goed bedoeld, en niet om het topic het negatieve in te sturen. Ik weet uit ervaring (slachtoffer) hoe makkelijk het soms kan zijn om de mening van anderen te beinvloeden om dingen te doen waar de ander vooraf geen toestemming voor gaf. Ik weet hoe anderen door je te beinvloeden (groomen) je een andere en veel te rooskleurig beeld kunnen geven.

Hoe lang het geleden is, Josh is nooit gestraft. Dat gebeurt veel meer in de kringen waarin de Duggars en de Forsyths leven. Sexuele aanranding is de schuld van de vrouw. Dat gecombineerd met hoe rooskleurig jij denkt, hoe makkelijk jij daar overheen stapt. Hoe je eigenlijk niet weet en niet verteld bent dat visa's werken. Dat er geen electriciteit is in grote delen van dit kamp en het afgelegen ligt. Alles gecombineerd gaf me een heel naar gevoel.

Hoe jij de kant van Josh en de Duggars nam en bijna letterlijk hun "verklaring" over wat er toen is gebeurt overnam, samen met hoe de Forsyths denken (vrouwen hebben zich te onderwerpen, kindermishandeling is ok) gaf mij een heel eng gevoel.
Want jij zegt dat het zulke fijne mensen zijn.

Mijn vraag is dan: welke fijne mensen hebben zo'n grote nare ervaring in hun verleden, en proberen eroverheen te praten? Welke fijne en lieve mensen vinden het ok om de handen van een twee jarig kind op een gloeiende kookplaat te drukken als "les"? Welke fijne mensen vinden verkrachting de schuld van de vrouw? En welke fijne mensen vinden dat als je je verkleerd kleedt (lees geen lange rokken en wijde blouses) je verkrachting uitlokt?
Dat alles (en meer) is toch echt de geloofsovertuiging van de mensen waar jij bij wilt logeren. Op een afgelegen locatie. Waar je verder niemand kent, en waar je maar deels contact met de buitenwereld hebt, en ze misschien wel om toestemming moet vragen voor dat contact.

Het is echt alleen bedoeld omdat ik je wil beschermen voor een slechte ervaring. Niet om het hele topic in het negatieve te gooien, maar omdat ik wil en hoop dat je openstaat voor een andere mening, en jezelf kunt inlezen en een weloverwogen keuze kunt maken, met back-up opties voor het geval dat.

_/-\o_ Niets meer en minder dan dit.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:58

Drifter, heeft het zo goed verwoord!

kimberleyepe schreef:
Het is vooral heel lastig omdat ik een super aardig en netjes beeld bij ze heb. Het is natuurlijk ook zo dat ze die heftige dingen misschien helemaal niet zelf bij hun kinderen doen. Maar goed, dat weet niemand natuurlijk.

Ook als ze het zelf niet doen, maar het wel goedkeuren bij anderen dan zijn ze misschien toch niet zo lief en netjes als je dacht. Vergeet niet dat het erg makkelijk is om jezelf anders voor te doen online en dat de meeste mensen alleen de leuke dingen vertellen.

Even een hypothetische situatie: Je vriendin wil onwijs graag naar de VS. Ze heeft een ranch gevonden, maar die mensen zijn goed bevriend zijn met iemand die paarden misbruikt heeft. Ze hosten ook een clinic van iemand waarvan bekend staat dat die paarden mishandelt. Maar ze zegt dat ze heel aardig lijken en dat ze niet weet of ze zelf ook hun paarden zo behandelen.

Wat zou je tegen haar zeggen? Doen, of op zoek naar een beter adres? Je hoeft niet te antwoorden hoor, maar misschien wel iets om over na te denken. Het is niet nu of nooit, he ...

Ik acht je slagingskans om hiervoor een visum te krijgen overigens heel klein als zij daar geen ervaring mee hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:08

Zeg, zomaar even een paar vragen hè, die jullie reacties bij me oproepen :)

Ik ken de hele familie niet, weet er niks vanaf. Maar begrijp dus dat die Josh aan zijn zusjes gewriemeld heeft. En dat hij daar nooit voldoende voor gestraft zou zijn. Maar wat zouden jullie dan een voldoende straf vinden? Ik neem aan dat de familie hem best wel zal hebben laten weten dat ze het niet bepaald waarderen dat hij dit gedaan heeft en hun in een kwaad daglicht heeft gesteld.

En dat "de hele wereld" weet dat hij dit gedaan heeft zal vast ook geen makkie zijn.
Ook wordt hij dus niet meer gefilmd begrijp ik, dus het programma heeft hem ook heel duidelijk laten merken dat ze zijn gedrag afkeuren.

Me dunkt dat dat toch best wel straffen zijn? Misschien wel ergere straf dan iemand hier krijgt die hetzelfde doet?

En dan het verhaal van het handje van een peuter op de kookplaat drukken om te laten voelen dat het heet is. Hebben jullie daadwerkelijk gezien dat dit gedaan is? In de mate dat het kindje dus echt een brandwond er aan overhoud? Want het klinkt mij knap overtrokken in de oren eerlijk gezegd, en ik vind er niks mee om een kind te behoeden voor een enorm fiasco door ze gecontroleerd te laten voelen dat iets dus echt gevaarlijk is. En dat kan je prima doen door een handje langzaam naar een kookplaat of hete theepot of open haard ofzo toe te bewegen, tot ze het terugtrekken van de warmte en zelf ervaren hebben dat ze daar voorzichtig mee moeten zijn.

En dan hoef je het echt niet secondenlang er bovenop te leggen en er hoeft echt geen pijn of schade door te ontstaan als je het op die manier doet.

Het lijkt me sterk dat ze om een kind te waarschuwen, die handjes er zo lang op houden dat ze beschadigd raken....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:06

Ik ga niet meer herhalen wat al gezegd is in dit topic, ik kan mij daar volledig in vinden. Goede uitgebreide reacties zijn dat.

Wat ik wel nog wil aangeven is dat, door mijn ervaringen met werk/kost/inwoning in het buitenland, het mij opvalt en mij een ongemakkelijk gevoel geeft hoeveel "tijd" ze al aan je gespendeerd hebben. Mijn achterdocht is geactiveerd.

Normaliter zijn bedrijven als zomerkampen, ranches en andere (toeristische) bedrijven erg druk en hebben zij een grote af- en aanvoer van mensen/hulp/vrijwilligers/bezoekers.

Het feit dat ze al maanden contact met je hebben, dat ze al maanden contact houden met iemand die twijfelt en zelf niet in het leven staat zoals zij doen laat echt een grote alarmbel rinkelen. Wat zou hun het bommen of je komt of niet. Goede hulp is goud waard maar normaliter hebben dat soort bedrijven niet 24/7 moeilijkheden om aan hulp te komen. Buiten incidentele momenten (wat ivm je maanden contact niet lijkt te zijn) zijn ze gewoon voldoende bezet. Als het klikt digitaal dan willen ze graag dat je komt maar daar gaat echt geen maanden contact overheen. Dat is gemiddeld een mail of 3 en dan ja of nee gaan met die banaan. Ze hebben het al druk zat.

Wees je daar bewust van, dat het contact wat je hebt al mogelijk tinten heeft van "grooming".

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:20

Even afgezien van alle morele bezwaren ben ik bang dat het qua visum sowieso nooit meer gaat lukken. Misschien zijn hier mensen met andere ervaringen maar ik ken niemand bij wie het regelen van een visum sneller ging dan een maand of 5-6. Misschien kun je het iets versnellen door het via een speciaal bedrijf te doen maar dan ben je minstens 1000 dollar extra kwijt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:40

Volgens Visumdienst is de wachttijd enkele weken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:42

Wat een gave kans! Doen!!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:36

Hannanas schreef:
Ik ga niet meer herhalen wat al gezegd is in dit topic, ik kan mij daar volledig in vinden. Goede uitgebreide reacties zijn dat.

Wat ik wel nog wil aangeven is dat, door mijn ervaringen met werk/kost/inwoning in het buitenland, het mij opvalt en mij een ongemakkelijk gevoel geeft hoeveel "tijd" ze al aan je gespendeerd hebben. Mijn achterdocht is geactiveerd.

Normaliter zijn bedrijven als zomerkampen, ranches en andere (toeristische) bedrijven erg druk en hebben zij een grote af- en aanvoer van mensen/hulp/vrijwilligers/bezoekers.

Het feit dat ze al maanden contact met je hebben, dat ze al maanden contact houden met iemand die twijfelt en zelf niet in het leven staat zoals zij doen laat echt een grote alarmbel rinkelen. Wat zou hun het bommen of je komt of niet. Goede hulp is goud waard maar normaliter hebben dat soort bedrijven niet 24/7 moeilijkheden om aan hulp te komen. Buiten incidentele momenten (wat ivm je maanden contact niet lijkt te zijn) zijn ze gewoon voldoende bezet. Als het klikt digitaal dan willen ze graag dat je komt maar daar gaat echt geen maanden contact overheen. Dat is gemiddeld een mail of 3 en dan ja of nee gaan met die banaan. Ze hebben het al druk zat.

Wees je daar bewust van, dat het contact wat je hebt al mogelijk tinten heeft van "grooming".

Dit dus.

Ik ga zelf halverwege mei voor 2.5 maand werken in Mallorca, natuurlijk heel anders maar dat was solliciteren, de eigenaren kijken wie geschikt is, mail terug met een uitnodiging voor een gesprek, toen een gesprek gepland en 's avonds na dat gespek had ik een mail terug dat ik was aangenomen en toen hebben we nog heen en weer gemaild omdat ik nog wat vragen had.

Waarom zouden ze maanden lang contact houden met iemand die twijfelt?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:44

kimberleyepe schreef:
Fijn dat jullie het gewoon netjes bedoelen :) ik snap ook dat jullie dit vertellen en me eventueel ervan willen behoeden zeg maar.

Jullie hebben er in ieder geval wel voor gezorgd dat ik me goed voorbereid en dat ik me wel 2 keer achter de oren krab voordat ik er echt heen ga. Alles moet perfect geregeld zijn, en als ik me op het slechtste voorbereid kan het misschien alleen maar meevallen?!

Ik snap dat ook wel, het klinkt natuurlijk ook als een kans die niet vaak langs komt. Het is goed om voorbereid te zijn en een plan te maken. Als ik jou was zou ik bijvoorbeeld de volgende dingen willen regelen:
- Heel goed inlezen in visa's en wat er wel en niet mag.
- telefoon met genoeg belminuten/abonnement
- Een of meerdere opgeladen powerbanks voor het geval toegang tot electriciteit echt zo lastig is.
- Eigen vervoer, dus in ieder geval checken of je Nederlandse rijbewijs voldoende is.
- Een back- up adres (airbnb's, motel in de buurt, etc) en genoeg geld om daar de hele vakantie te vieren mocht het nodig zijn.

Daarnaast, ga even met jezelf debatteren over gedrag of aanpak wat bij jou een harde "nee" zou zijn als je dat ziet of als het naar jou gericht is. Als je nu al duidelijk hebt wat bij jou de grenzen zijn is het daar makkelijker te bewaken.

pmarena schreef:
Zeg, zomaar even een paar vragen hè, die jullie reacties bij me oproepen :)

Even zo kort mogelijk want ik wil niet te ver afdwalen. Deze zoon was 14/15 toen hij deze (herhaaldelijke) handelingen deed bij zowel familie als vriendinnetjes. Straf is misschien een hard woord, maar gedrag dat zo vaak herhaald wordt op zo'n een leeftijd waar het toch duidelijk zou moeten zijn dat dit niet ok is is echt wel een zorgelijke situatie. Dat zou als het mijn zoon zou zijn toch echt leiden tot meer dan drie maanden logeren bij een vriend van de familie en gesprekken met een dominee als correctie.
Denk aan psychiatrische hulp voor zowel de zoon als de dochters die slachtoffer waren.

Over Mike en Debi Pearl kun je enorm veel vinden online. Nee ik heb het niet zelf gezien, maar een van de vele opvoedingsboeken die ze geschreven hebben is online te vinden. In dat boek wordt bv. uitgelegd hoe je een dun wilgentakje kunt gebruiken om een baby fysiek te straffen, dat je kinderen slaan met een stok eigenlijk heel bijbels en echte liefde is. Ze hebben ook advies als het kind wegrent als ze snappen dat ze weer met de stok geslagen gaan worden:
Citaat:
If you have to sit on him to spank him then do not hesitate. And hold him there until he is surrendered. Prove that you are bigger, tougher, more patiently enduring and are unmoved by his wailing. Defeat him totally. Accept no conditions for surrender. No compromise. You are to rule over him as a benevolent sovereign. Your word is final.

En dat is dan nog een van de mindst schokkende adviezen. https://www.babble.com/mom/to-train-up- ... ills-kids/

Ik bedoel, of ik het nou wel of niet gezien heb, deze mensen hebben boeken vol geschreven over fysieke straffen voor kinderen vanaf de babytijd. En de Forsyths staan volledig achter deze stijl van "opvoeden" en deze mensen zijn dus vaste gasten voor "parenting seminars" in het kamp waar TS gaat werken.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:23

Oeh..
Was stille meelezer., omdat ik ook zo mijn bedenken heb. Vind het nogal obscuur klinken... Maar als ik dan die post hierboven lees dan begrijp ik niet zo goed wáárom je er in vredesnaam naar toe zou willen?

Dat begrijp ik oprecht niet.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:30

Lieve Ts,

hier ook een stille meelezer, toen ik je post last dacht ik ook doen. Maar naar mate de reacties in het topic kwamen krijg ik soms ook wel mijn bedenkingen.
Heb je de mogelijkheid om samen met een vriendin te gaan?

Ik moest gelijk denken aan de aflevering van Undercover Nederland. Hier in ging een medewerker undercover in een gemeenschap. Hier uit blijkt maar hoe makkelijk je op andere gedachten gebracht kan worden. En hoe bizar het soms kan zijn.

https://www.ad.nl/tv-en-radio/stegeman- ... ~acb9e98f/

[NM] undercover in nederland, sekte miracle of love

Ik weet niet of de aflevering nog terug te kijken is hoor.

Nogmaals het zegt niks over deze familie. Maar dit soort strengen gemeenschappen leven wel een heel ander leven.
Ik volg de duggar familie ook op de Nederlandse tv en tv is soms net even anders dan de werkelijkheid.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:38

https://www.sbs6.nl/programmas/undercov ... -in-sekte/

stukje uit de uitzending. Ik vind het maar griezelig.

Nogmaals het staat los van de familie waar je heen gaat. Maar alles is wel gebaseerd op god en geloof en ik vraag mij echt af wat je als buitenstaander te zoeken hebt in zon strenge gemeenschap.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 15:18

Nou dat klinkt inderdaad niet zo gezellig als ze zulke methodes inderdaad toepassen :n

Trouwens bij dat laatste sekte-filmpje, wat een klootviool die vent bij die deur, dat hij daar even gaat staan vertellen dat de dame die net weer naar binnen is gegaan, alles aan het filmen is!! Dat is even lekker zeg, stel je voor dat ze een camera en microfoon daar hebben hangen om te checken wie er voor de deur staat _-:(

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 15:27

Ik vind het egg interessant om jullie discussie te volgen! Het gaat natuurlijk wel een beetje off topic haha maar dat vind ik niet erg hoor! Even voor de duidelijkheid, het mailcontact dat ik met ze heb gehad is: vorig jaar september, toen gaven ze aan in februari weer contact op te nemen omdat het seizoen bijna was afgelopen. In februari dus weer contact opgenomen, en altijd duurt het een paar dagen voor ik een reactie heb.

Deze mensen hebben de meeste hulp van bekenden, en niet vaak mensen van buitenaf naar mijn idee.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:05

kimberleyepe schreef:
Ik vind het egg interessant om jullie discussie te volgen! Het gaat natuurlijk wel een beetje off topic haha maar dat vind ik niet erg hoor! Even voor de duidelijkheid, het mailcontact dat ik met ze heb gehad is: vorig jaar september, toen gaven ze aan in februari weer contact op te nemen omdat het seizoen bijna was afgelopen. In februari dus weer contact opgenomen, en altijd duurt het een paar dagen voor ik een reactie heb.

Deze mensen hebben de meeste hulp van bekenden, en niet vaak mensen van buitenaf naar mijn idee.

Dat is dus niet echt een paar maanden mailcontact:) maar goed, dat is hier ook niet het belangrijkste punt natuurlijk ;)