[FOTO] Adembenemend India

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:37

Wauw, prachtige foto's!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:26

Wat fantastisch. Zowel je reis als de foto's.

Eydis

Re: [FOTO] Adembenemend India

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:59

Fantastische platen!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:10

Wauw. Gewoon echt wauw. Prachtig dit! <3

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:18

Ooh wauw! Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! Ooit ga ik de Himalaya bezoeken, echt prachtig <3 Dankjewel voor het delen :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:34

Bedankt voor het delen van je foto's!

Heel mooi!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:55

TS, ik moet wel bekennen nu ik deze foto's zie, om zelf ooit weer naar India te vertrekken voor vakantie.

ik heb er iig een mooie tijd gehad met mijn vader.

ik heb een georganiseerde rootsreis gehad

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:55

Wauw, werkelijk prachtige foto's!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:30

Ketaki schreef:
TS, ik moet wel bekennen nu ik deze foto's zie, om zelf ooit weer naar India te vertrekken voor vakantie.

ik heb er iig een mooie tijd gehad met mijn vader.

ik heb een georganiseerde rootsreis gehad

Als ik vragen mag,op welke manier heb jij je roots in India?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 10:53

Speciaal voor Goof ;), nog wat meer speciale, mooie of memorabele momenten uit India.

Wat doe je wanneer je de vraag gesteld krijgt: 'Vandaag viert de Dalai Lama zijn 82ste verjaardag. Hebben jullie zin om ook heen te gaan?'? Zo speciaal om deze man in levende lijve te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wanneer je in de avond naar het park gaat aan de andere kant van de rivier dan kun je de Taj Mahal ook heel mooi fotograferen bij zonsopkomst. Zelfs de achterzijde is prachtig!
Afbeelding

Onze gids was een handige jongen. Binnenin de Taj Mahal is het strikt verboden om foto's te maken. Tot hij naast mij komt staan en zachtjes zegt: 'You can take one photo now'. Was alle bewaking spontaan even naar buiten een sigaretje doen....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het stormalarm van onze horloges ging vrij doordringend af. Prachtig om zo'n front aan te zien komen.
Afbeelding

En nog een laatste vanaf 6153 meter. Zo mooi om de Himalaya onder je te zien.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:57

maaikemuis schreef:
Speciaal voor Goof ;), nog wat meer speciale, mooie of memorabele momenten uit India.

Haha geweldig!
Echt zo genieten deze foto's, heerlijk. En ook deze van TM is weer schitterend.
Ik vind je kleuren echt onwijs mooi.
En de dalai lama? hoe gaaf!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:03

Wat een prachtige foto's!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:18

Genieten deze foto's! En gelijk een reis die ook op mijn bucketlist gaat...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:27

wederom prachtig!!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 15:50

Goof schreef:
maaikemuis schreef:

Haha geweldig!
Echt zo genieten deze foto's, heerlijk. En ook deze van TM is weer schitterend.
Ik vind je kleuren echt onwijs mooi.
En de dalai lama? hoe gaaf!

Dankjewel! Alhoewel de kleuren en licht niet iets zijn waar ik de credits voor verdien, die gaan naar de natuur. Op reis met rugzak en lopend ben ik afhankelijk van wat het weer en het gebied mij aanbied; ik kan niet een paar uur ergens gaan zitten in de hoop dat de zon net op de juiste plek gaat schijnen. Ik moet net mazzel hebben en het moment kunnen pakken.

En natuurlijk heb je van te voren fantasieën over 'wanneer we vlak onder een pas zitten dan loop ik in de avond naar boven om de zonsondergang te fotograferen'. In de praktijk blijkt dat je zo moe bent dat 400 meter klimmen op 4500 meter hoogte na een dag wandelen niet echt een aantrekkelijk idee blijkt te zijn :') :z . Grappig genoeg neem ik mijzelf iedere keer dit soort plannen voor en ik zou inmiddels toch doorgewinterd genoeg moeten zijn om te weten dat het niet gaat werken _O- .

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:23

Ik heb al eerder gereageerd, maar doe het nog een keer na de extra foto's... wat adembenemend mooi, schitterend, práchtig! Heb er eigenlijk geen woorden voor... <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:44

Oeh, die nieuwe serie is ook al zo mooi. Wat bijzonder dat je de Dalai Lama hebt gezien! En wat een ongelofelijk mooi landschap, zeg. Ik zag een klimgordel en stijgijzers op je eerste serie; kwam er veel geklim aan te pas of konden jullie het meeste "gewoon" lopend doen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 16:52

culaccino schreef:
Oeh, die nieuwe serie is ook al zo mooi. Wat bijzonder dat je de Dalai Lama hebt gezien! En wat een ongelofelijk mooi landschap, zeg. Ik zag een klimgordel en stijgijzers op je eerste serie; kwam er veel geklim aan te pas of konden jullie het meeste "gewoon" lopend doen?

Volgens de officiële lezing is Stok Kangri een zogenaamde trekking peak; maw, je kunt lopend naar boven en je hebt geen speciale mountaineering vaardigheden nodig. Nu wordt dit inmiddels overal al wel een beetje geupgrate aangezien bovenstaande bewering tot gevolg heeft dat jaarlijks hordes absoluut ongetrainde mensen (voornamelijk Indiërs) een poging wagen. De meesten stranden dan ook voortijdig en keren om, soms gaat het ook gruwelijk fout.

In mijn ogen is het nog een trekking peak, maar wel met als kanttekening dat het wel een trekking peak is op 6000 meter hoogte. De normaalroute was gesloten ivm teveel sneeuw, daardoor moesten we van 5300 meter tot 5900 meter met stijgijzers een helling op van 70 graden. Op die hoogte wordt de term trekking peak wel een beetje arbitrair :o , je moet wel met stijgijzers kunnen lopen, met een ijsbijl overweg kunnen (kan ik niet en ik heb eigenwijs dat ding na 100 meter verruild voor mijn wandelstokken :+ ) en je moet een harnas om omdat je in een treintje loopt; mocht iemand uitglijden dan heb je het gewicht van de trein (en de kwaliteiten van je gids) om je tegen te houden.

Mijn volgende wens is om Mera Peak te beklimmen, ook een trekking peak maar met wel wat klimstukken er in. Volgend jaar wil ik dan ook eerst mijn mountaineering skills een beetje bijspijkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:02

Te gek! Maar beter dat ze nu de moeilijkheidsgraad een beetje opgeschaald hebben; dit klinkt inderdaad niet als iets wat iedereen even doet. Wel heel tof!

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:23

Waanzinnig mooie foto's, stuk voor stuk! Echt, woorden schieten te kort!
Heb je de landschapsfoto's met statief gemaakt? Of gewoon uit de hand? En welke filters gebruik je?
Echt, ik ga dit vanavond nog eens rustig bekijken, wat een ervaring lijkt me dit!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 17:29

Lysander schreef:
Waanzinnig mooie foto's, stuk voor stuk! Echt, woorden schieten te kort!
Heb je de landschapsfoto's met statief gemaakt? Of gewoon uit de hand? En welke filters gebruik je?
Echt, ik ga dit vanavond nog eens rustig bekijken, wat een ervaring lijkt me dit!

Statief zat op de paarden en is daar ook niet vanaf gekomen :'). Uiteindelijk heb ik het statief niet gebruikt, bij de Taj Mahal was het verboden. Ik ben inmiddels heel goed in handheld bracketing en de camera stil houden. Ik had wel mijn filterset van Lee mee met daarin mijn hafld graduated filters en mijn polarisatiefilter.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:43

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 19:00

MarleenM schreef:
Ook deze foto's zijn prachtig..
Ik zag een reclame voorbij komem van
National geographic voor een foto wedstrijd, en moest meteen aan jou foto's van hier denken..

http://www.nationalgeographic.nl/fotogr ... owedstrijd

Ik heb de foto waarop de 6 paarden met hun baas de pas op komen lopen ingestuurd. O:)

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:54

Goede keus, alhoewel ik geloof ik niet zou kunnen kiezen :=

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:31

Wat een gave foto's weer. Ik heb geen moment de behoefte om door de bergen te gaan lopen/klimmen want dat soort natuur is gewoon niet mijn ding, maar wow, die foto's van de Taj Mahal aan de achterkant en binnenkant en het verjaardagsfeest van de Dalai Lama. Zo mooi.