En toen was de vakantie opeens niet zo leuk meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:06

Het is al lang geleden maar toch.

Ik was al weken aan het hoesten, zo erg dat mijn eten er mee uit kwam.
Strontziek was ik er van maar we waren de kippenhokken aan het legen op mijn werk dus de huisarts en ik dachten dat het daar van kwam.

Mijn man dacht dat het wel leuk zou zijn om een weekendje naar Parijs te gaan , als afleiding.
In de bus mocht toen nog gerookt worden dus het eerste wat ik deed toen we in Parijs aan kwamen was de straat onder kotsen/hoesten.

Het werd ook niet veel beter en de terug weg was ook een hel.
Eenmaal terug stond er in de krant dat er een Kinkhoest epidemie was uitgebroken op de kazerne waar mijn man ook diende.
Hij had nergens last van maar ik dus wel.
Uiteindelijk van de huisarts wat medicatie gehad om het hoesten wat te remmen maar ik heb er nog jaren last van gehad.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:10

Pfft wat een verhalen komen er voorbij zeg, vreselijk.

Zelf word ik eigenlijk altijd ziek wanneer ik naar een warm land ga :')

Toen ik een jaar of 12 was zijn we naar Turkije geweest, de eerste week ging nog wel. Ik voelde me niet heel top, maar het ging wel. Op een gegeven moment kreeg ik oorontsteking en kon ik amper eten van de pijn. De laatste week van de vakantie heb ik dus doorgebracht op de hotel kamer, terwijl de rest aan het zwembad lag. Ik heb alleen maar droog brood gegeten omdat de rest er gelijk weer uitkwam. En Sprite gedronken, omdat dat het enige was wat ze hadden wat ik nog redelijk lekker vond. Tegenwoordig drink ik liever geen Sprite meer :')
Dit soort dingen zijn nog een aantal keer gebeurd dus mij vind je niet meer in warme landen

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:17

Vijf jaar geleden heeft onze caravan tot aan de rand van het bed onder water gestaan door een overstroming. Doei vakantie :evaw:
In het Kroatië topic had ik het ook al gezet, maar vorige week heb ik moeten evacueren voor een grote bosbrand. Paar dagen later voor een meisje uit de groep een ambulance moeten bellen. Ook altijd leuk.
Inmiddels lig ik in Oostenrijk met een oog- en keelontsteking en ben ik hartstikke verkouden. :r

Gelukkig ook heel veel leuke dingen gedaan deze vakantie :)

Ik ben altijd elke kerstvakantie ziek. Ik heb bepaalde familieleden die mij elke keer weer zó frustreren en eigenlijk gewoon pesten dat ik na elk kerstdiner met de familie minstends een week kotsend en al op bed lig.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:57

Ik heb nog wat :+

Weer op vakantie naar Noord-Zweden. Ja, het blijft geweldig. De pech aldaar ligt ook niet aan het land of aan de accommodaties, maar aan onszelf.
Vanaf Jokkmokk naar het zuiden gingen we, met onze tot camper omgebouwde auto. Na heel veel uren rijden wilde we toch wel graag opsteken en aangezien wildkamperen toegestaan is, zochten we weer een plek diep in het bos. Hobbeldebobbel over stenige weggetjes. Mijn vriend en ik hadden het net over hoe schoon de natuur hier in Zweden is, toen we een klap hoorden. Auto stilgezet... de olie stroomde zo vanuit de auto het weggetje op!
De carterpan had een uitstekende steen geraakt en er zat dus een gat in. Sta je dan midden in de middle of nowhere! Ik heb mijn vriend nog nooit zo hard horen vloeken :+ Gelukkig nog wel de tegenwoordigheid van geest om een emmertje onder de carterpan te zetten om de olie op te vangen.
Met alle doekjes, papier en alles wat we konden vinden hebben we de weggelopen olie zo goed als mogelijk opgeruimd. En mijn vriend heeft met secondelijm en alufolie de boel provisorisch dicht weten te krijgen.

En ja, we hebben wegenwachtdekking in het buitenland, maar hoe vertel je de wegenwacht waar je zit als je midden in een oerwoud bent?
Gelukkig was de opgevangen olie voldoende om weer terug te rijden naar de openbare weg (oei oei, hobbeldebobbel, ik scheet echt zeven kleuren). En daar naar het eerste het beste garagebedrijf. "Ja hoor, we kunnen wel repareren, over drie weken hebben we een gaatje". Euh, over vijf dagen moeten we weer naar Nederland....

Uit pure ellende dus maar een camping gezocht in de buurt, een stuga gehuurd voor een paar nachten en daar van de campinghouder een paar adresjes gekregen waar we snel terecht zouden kunnen voor een reparatie.
Gelukkig lekte er niets, dus de noodreparatie was wel gelukt.
Uiteindelijk kregen we de volgende dag het advies om met twee componentenlijm de boel zelf te repareren, en dat was onze redding. De boel was weer kneiterhard, dicht en lekvrij. We moesten nog een stukkie naar Nederland rijden (zo'n 2200 kilometer) dus dat was wel weer fijn!

Een dag of twee later stonden we op onze laatste camping aan de Klarälven, voordat we naar huis zouden rijden, met een lege accu :+ Dagje kanoen was leuk, alleen hadden we de koelkast aan laten staan op de stroom van de accu....
Toen we terugkwamen van het kanoen stond daar een mannetje die ons verzocht een ander plekje te zoeken met onze camper want er kwam een groep mensen precies op die plek vlotten bouwen en naakt rondlopen. Toen startte de auto dus niet meer :+
Voordat we die weer aan de praat hadden met startkabels enzo waren we weer een hele tijd verder haha.

Zweden is echt fantastisch en ik zou er zo weer heen gaan, maar autopech is echt waardeloos... Achteraf ook hier weer echt heel hard om gelachen!

Iris82

Re: En toen was de vakantie opeens niet zo leuk meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:03

Wij hadden een rondreis door zuid Engeland. Gewoon op de bonnefooi met de auto. Op een gegeven moment reden we een verkeerde weg in. Maar ja, je kent het, smalle weggetjes met heggen, kon nergens keren. Toen we opeens een inham zagen naar een weiland toe. En daar konden we vast keren. Uhhuh, de inham liep schuin af richting het weiland en de banden kregen geen grip en slipten. Stonden we daar met de achterzijde van de auto tegen het dikke houten hek met daarachter een stuk of 20 paarden. En we konden geen kant meer op...

Er kwam ook echt helemaal niemand langs zodat we om hulp konden vragen. Het enige idee wat we nog hadden was om het hek open te maken en de auto daardoor vaart te kunnen laten maken in de wei om zo weer de weg op te kunnen rijden. Maar die paarden! :oo Gelukkig was het een erg grote wei en hadden ze het eigenlijk drukker met grazen dan kijken naar die auto die bij hun wei stond. Er zat niets anders op.

Met knikkende knietjes heb ik de poort opengemaakt en stonden we met de auto midden op het weiland. Oh als er toch iemand langs gereden was. Wat had ie wel niet moeten denken...? Maar het plan werkte en na 3 keer proberen stond de auto er weer uit en kon ik met een opgelucht hart de poort weer sluiten. Pfieuw.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:35

O ja, nog vergeten :+ . Wij kennen iemand die ooit op skivakantie was. Net aangekomen en klaar om te gaan skien ( nog niet eens ski's aan ), stapt de deur uit en breekt zijn been :+ . Hele vakantie verpest natuurlijk. Is nog gebleven voor de anderen maar heeft zijn tijd binnen doorgebracht :(:) .

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:42

Ow ja... wintersport. De eerste keer dat ik ging skiën was in Italië. Hotelletje was oud maar schoon. Maar die vrouw die daar de boel commandeerde.... Marina of zo. Jemig. We waren echt als de dood voor dat mens! Ik heb echt nooit iemand meegemaakt die in het toerisme werkte en die zo verschrikkelijk onvriendelijk was als deze. Ze was zo eng dat we gewoon amper nog in de eetzaal of de bar durfden te komen :+ De hele week slopen we rond omdat we allemaal bang voor d'r waren :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:54

@4EverHobbes: en je bent nog steeds samen met je vakantie-pechgenoot? Er is niets zo verhelderend voor de relatie als samen tegenslag overbruggen ...

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:19

Maflinger_S schreef:
@4EverHobbes: en je bent nog steeds samen met je vakantie-pechgenoot? Er is niets zo verhelderend voor de relatie als samen tegenslag overbruggen ...

Haha, ja, dit was wel de ultieme relatietest!
We hebben net samen een huis gekocht dus ik kom voorlopig niet meer van hem af :')

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:27

De vakantie heeft er niet onder geleden, maar mijn terugkomst wel.
Ik zou na mijn vakantie in zweden terug vliegen van kopenhagen naar eindhoven. Echter was dit dezelfde dag als dat de slachtoffers van de MH17 terug kwamen. Ons vliegtuig vertrok 3uur later, wat natuurlijk helemaal niet erg is in deze omstandigheden. Het is toch wel even slikken als je moeder verteld dat ze je vliegtuig ziet landen terwijl ze ook de laatste auto's met MH17 slachtoffers ziet wegrijden...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:29

Wij gingen met ouders ik en een hond in een auto en mijn broer met vriendin en hond in eigen auto. We waren onderweg naar Oostenrijk, bij Venlo ging onze auto vreemd doen. ANWB gebeld en die kwam. We werden gesleept en de auto werd gemaakt. De grens over en hoorde mijn vader een raar geluid bij de auto van mijn broer. Hij is monteur en wist dat het de v snaar was. Alles was gesloten dus moesten we wachten, na dat hij was gemaakt kwamen we naar 24 uur aan in Oostenrijk.

Na 3 dagen brak er iets af bij de bestuurder stoel van mijn vaders auto, op zoek naar iemand die kon lassen. Op de terug weg weer naar huis botst mijn broer op een kettingbotsing. Na uren mochten we van de politie er niet meer mee rijden vanwege totallos.De honden hadden het compleet gehad, mijn vader heeft met de politie gesproken over dat ze alle bij monteur was en enz. Dus mochten we door rijden, mijn schoonzus zat alleen wel scheef in de auto. Toen we bij de grens aan kwamen begaf de auto van mijn vader het, en heeft mijn broer ons gesleept.

Het laatste ritje van mijn broer na een week weer thuis liep uit op een aanrijding, hij was op weg naar de garage om daar de schade expert te laten kijken naar zijn auto.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:50

Jeetje wat een verhalen... af en toe wat kleine dingen gehad tijdens fietsvakanties:
- Fietsvakantie in Frankrijk op geleende sportieve tandem en dan 3 weken lang bijna elk dag een spaakbreuk in het achterwiel..... Na 3x een fietsenmaker gevonden die de goede spaken op voorraad had én wist hoe ie een tandemwiel eruit moest halen (naafversnelling & derailleur, technisch verhaal) en daar ok gereedschap gekocht zodat we de 10+ keren erna met veel gevloek het zelf konden fixen.. Zelfde vakantie weer eens lopend de weg gevraagd naar de camping; mannetje (typetje sjofel...) liep de 6 km met ons meer, door steegjes en parkjes die we niet helemaal vertrouwden. Maar dit bleek de shortcut naar een geweldige camping te zijn!! Hoe je je soms kan vergissen in mensen ;-)
- Fietsvakantie in Denemarken; tandwiel nieuwe tandem buigt keer op keer krom waardoor ketting klem raakt en de hele fiets blokkeerde als we niet oplette; 1x gevallen... Diezelfde vakantie bleef onze hond met 1 nagel in een metalen traptrede steken en ging over de kop naar beneden. Bij de dierenarts nagel eraf gehaald, kosten €400,-!!!! En nee, eerst betalen en dan je hond pas weer te zien krijgen.... Dierenartsen in Denemarken zijn heeeeeeeeel duur. Zelfde 'euvel' bij mijn lokale dierenarts een paar maanden later laten verhelpen €25,-....
- Fietsvakantie in Roemenie: na een lunch met kip vriendlief ziek; 1x spugen en was een avondje beroerd. Een dag later nam ik een gebakken camembertje in een restaurant. Laatste stukje wilde ik onder de tafel aan de hond geven, ze had supergoed gelopen die dag. Hond nam het niet en aan en toen wist ik het; omg, dit gaat niet leuk worden vannacht, die kaas was niet meer ok. Nou, het heeft een week geduurd, heb wel gewoon gefietst, maar lauwe cola zonder prik in de bidons van mij en in elk dorp een sanitaire stop.

Wat betreft Noorwegen & honden: ja, ze zijn heel streng met teken/wormengebeuren. Op het uur nauwkeurig moest ik me daar melden bij een dierenarts na de bootovertocht (waar ik zo zeeziek was geworden...) om daar pilletje aan de hond te geven (die we zelf hadden meegenomen, vooraf afgesproken met die dierenarts per mail ivm de hoge kosten daar) en een stempel in het paspoort te krijgen, en alsnog de hoofdprijs voor willen vragen. Mooi niet dus, printje van email had ik mooi meegenomen.

Verder in Chicago ooit op een haar na de vlucht naar huis gemist omdat de connecting flights vrij krap waren gepland en de boardingpasses niet bij het juiste loket voor ons klaar lagen en men elkaar de schuld gaf ipv ons even snel te helpen. Soms.....

Maar afkloppen, geen ziekenhuis/hotel horror verhalen...

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:04

3 keer mijn arm gebroken op vakantie, echt top. :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:08

wel af en toe een dokter (en tandarts) bezocht in het buitenland.. Miskleunen met accomodaties heb ik nog nooit echt gedaan.. Tijdens drie maanden rondreizen in indonesie en maleisie keken we gewoon eerst binnen voordat we er de nacht verbleven. En voor vaste reizen is het voor mij echt een sport om voordelig (niet altijd goedkoop, maar de goedkoopste manier) te boeken.. Daarbij gebruik ik altijd de recensies van Zoover en youtube.

dit is ook precies ons huisje.. huisje is top, plekken op de camping zijn opvraagbaar, filmpjes van de weg zijn overal te vinden, recensies over de weg zijn beschikbaar.. als je dan ontevreden bent.. dan zeg ik, eigen schuld.. wij hadden het er prima naar de zin.. De huisjes worden extreem goed schoon opgeleverd (iedere kalkspetter is verwijderd, terwijl je als je 1 druppel achterlaat, een uur later al een dikke witte ring hebt.. op het aanrecht in de douche, toilet maakt niet uit). schutting is inmiddels wel doorgetrokken.. maar wij waren ook bekend met het feit dat de schutting toen wij boekten niet overal doorliep.

natuurlijk heb ik wel eens dingen die iets tegenvallen, maar het zijn zaken die dan te verwachten zijn.. Zo zaten we vorig jaar aan het gardameer via de goedkoopste toeroperator, daarvan wisten we dus dat ze een terasje voor de stacaravan hadden en geen veranda.. Douchekop bleek verkalkt te zijn en er was geen nieuwe meer voorradig.. water daar is hard, dus ik begreep wel dat ze na 2 weken in het seizoen al verkalkt konden zijn, jammer maar helaas, ik had voor een paar euro er zelf een kunnen halen.. Dat er ineens vanuit de camping zelf een groep jongeren omheen gezet was, was zwaar irritant.. geklaagd en de laatst beschikbare andere stacaravan gekregen, op een hele rustige plek (veel beter), maar toen zaten we dus als een soort kampeerders tussen alle veranda's.

Afgelopen jaar zelfde camping, maar wel de beste touroperator geboekt.. via wat rekenwerk was het uiteindelijk maar 100 euro duurder dan de 'slechtste'.. Wel stonden we direct aan het geluidsscherm van de grote doorgaande weg.. echter dit wisten we al van youtube en hadden we voor lief genomen..

inmiddels hebben we al weer voor volgend jaar geboekt, zelfde aanbieder, maar de iets luxere caravan, niet vanwege het huisje, maar omdat we s ochtends liever geen geluid van de weg hebben, de rest van de dag en snachts hoor je het al snel niet meer (zie filmpje, slechte recensie, maar dat had hij kunnen weten).. ligt in het rustige gedeelte direct aan het zwembad (dat vanaf 10.00h open gaat en het is het 'kleine zwembad), betalen er iets meer voor, maar omdat we de boeking in tweeen splitten (ze kennen geen aanbieding voor 3 weken.. wel voor 2 en 1 week.. dus we hebben nu 2 weken geboekt en 1 week).

aldoende leren we wat we wel en niet weten, maar verassingen komen we eigenlijk niet tegen. idem met geboekte vakanties op onbekende plekken. te weinig recensies (mogen best slechte tussen zitten, ik bepaal zelf of ik ze geloof of ik er wel mee kan dealen) of totaal geen beeld of fotomateriaal + rode vlaggen en ik boek er niet, al is het nog zo goedkoop.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:19

Warboel schreef:
Na een weekendje Wales met de muziek vereniging op de terugweg zo'n harde wind dat de Stena Line nog nét aan mocht varen, de hele boot zag groen en iedereen zat overal te kotsen.
Ik heb een overgeef fobie en ben zelf totaal absoluut niet zeeziek. Mocht uiteindelijk samen met een vriend die machinist is op een boot even in de machinekamer. Pleuris herrie daar, maar wat was ik blij om even van alle overgeef geluiden en geuren verlost te zijn. Wat een hel was dat zeg %)

Oei deze lijkt mij egt verschrikkelijk. Ik heb geen overgeef fobie maar ben er egt geen held mee!!

Mijn vakanties tja daar rust denk ik een vloek op. Als ik hier alles opnoem zijn we een boeken serie verder dus noem ik de dingen op die nu even snel in mijn hoofd komen.

- Reis tassen kwijt geraakt in Kenia op Safari. Ik was 5 jaar oud toen dit gebeurde, mijn popje ( waar ik jaren later nog om huilde ) zat ook in die tas. Vervolgens krijg je van een ander kindje die ook mee was een knuffeltje als troost en vergeet je die op je laatste reisdag in het hotel.

- Ziek worden op vakanties ben ik een held in! Eindelijk onverwachts op vakantie naar Californië na een drukke periode en dan wordt je de 3de dag ziek en ga je ziek terug naar Nederland daar gingen mijn 10 daagjes op de één of andere manier gebeurt dit vaker als wij naar Amerika gaan.

- Thailand 3 weken rondreizen nergens last van kom je aan op het mooiste droom eiland dat je ooit in je leven gaat zien en dan wordt je dood en dood ziek zo ziek dat het personeel van de hutjes meerdere malen per dag komt kijken hoe het gaat en je goed in de gaten houdt of je niet naar een dokter moet, die uiteraard 3 uur varen van het eiland zit. ( Mn ma heeft mij de 3de dag toen het ietsje beter ging ondersteunend naar zee gebracht zodat ik nog wel lekker het water in kon en kon genieten van het onderwater leven daar ) agh ik had tenminste mooi uitzicht en gelukkig gebeurde het niet tijdens de rondreis of tijdens een excursie dat zou veel erger zijn aangezien we soms 3 tot 5 uur in busjes zaten.

- Een oor ontsteking krijgen boven in de bergen en dan ook nog de berg af moeten voor het ziekenhuis oei dat doet pijn!!

- Koffers kwijtraken op de terug weg is wel eens gebeurt maar die zijn altijd netjes terug gekomen dus dat heeft onze vakantie niet beïnvloed.

- Je familie uit Italië die in de bergen voor je neus een auto ongeluk krijgt en je 3 uur ja je leest het goed 3 uur!! moet wachten op de politie.

- Stomme ongelukjes op vakantie zoals kneuzingen en verrekkingen of wondjes zijn niet zeldzaam bij ons in de familie

- Vliegtuig waarvan de motor piept en gekke geluiden maakt.

- Egypt Air die vliegt bij een zandstorm terwijl bij vulkaan as heel Europa stopt met vliegen fijne gedachte.

- 9 uur vertraging

Ik kan nog wel uuuureeen doorgaan.
Maar we hebben altijd genoten van de vakantie en ook genoeg vakantie's gehad waarbij het wel goed ging en er geen gekke dingen gebeurde of mensen ziek/gewond raakte.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:25

Oef... sommige verhalen hier zouden ervoor kunnen zorgen dat je nooit meer op vakantie wil...

Ook hier een fair share of vakantie horror verhalen:

1. Net niet in een enorme kettingbotsing komen in Polen. Met een auto vol dierenarts/dierenartsassitentes in opleiding konden we niets anders doen dan die mensen helpen. De dingen die ik daar heb gezien wens ik niemand toe, een treinaanrijding was er niks bij.

2. Met mijn ouders op vakantie in Bulgarije, het hotel bleek vol agresieve, dronken Russen te zitten. Zo erg dat mijn vader bijna op de vuist is gegaan om zijn gezin te beschermen ( en die man is de rust zelve)

3. In tsjechie door de camping eigenaar uit je tent worden gehaald vanwege naderend onweer. Het heeft in 4 uur tijd 3x ingeslagen op de camping waarvan 1x op zo'n 2 meter van onze tent...

verder nog wel wat kleine dingentjes zoals een otnzettend goor hostel in Londen.. maar niets zo erg als bovenstaande.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:16

Jaren geleden gingen mijn ouders op vakantie en bleek dat onze poes was vergiftigd en overleed. Toen ik mee was op vakantie kreeg de hond een herenbloeding in het pension ze moesten hem in laten slapen.jaren later toen ik op mezelf woonde lag er opeens een poes dood in hun huis terwijl ze weg waren.

Daarna moest ik een poes weg brengen die op was, wweer waren ze op vakantie. Toen ze een keer nog niet in het vliegtuig zaten moest ik met spoed met een poes van hun naar de dierenarts.Uit het niets extreme koorts.De laatste keer toen ze weg waren had hun hond een ontsteking in zijn rug en daar door was hij een week verlamd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 18:22

marleen_usar schreef:
Daarna moest ik een poes weg brengen die op was, wweer waren ze op vakantie. Toen ze een keer nog niet in het vliegtuig zaten moest ik met spoed met een poes van hun naar de dierenarts.Uit het niets extreme koorts.De laatste keer toen ze weg waren had hun hond een ontsteking in zijn rug en daar door was hij een week verlamd.

Iets soortgelijks hadden mijn ouders ook aan de hand. Zij pasten op de 16-jarige kat van de buurvrouw terwijl die op vakantie was. En de kat liep echt al op zijn laatste loodjes en zou pas na de vakantie ingeslapen worden.
Maar uiteraard ging het precies in de vakantie slechter en moest mijn moeder met spoed naar de dierenarts om hem te laten inslapen.
Daar kan dat dier natuurlijk niets aan doen, maar het was wel ontzettend rot. 16 jaar en dan zonder zijn baasjes de laatste adem uitblazen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:32

Mijn moeder zei ik ga maar niet meer weg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:35

Veel gekke dingen meegemaakt op vakantie maar meestal de humor ervan inzien. Vaak longontsteking gehad op vakantie, enorme last van een wortelkanaal ontsteking. De pijnstillers waren wel erg lekker maar roze olifantjes. :')

Een vakantie was op zijn zachtst gezegd een drama. Klapband van vouwwagen. Die verwisseld, lekke band bij de auto. Verwisseld. Vervolgens brandstofstaking en te weinig benzine en gas om thuis te komen. Dus gestrand op camping, daar werd ex ziek en ik kon niet autorijden op dat moment en hij mocht niet met medicatie. Daarna

Klapband met de vouwwagen. Probleem afgesleept naar garage voor het weekend. Hotel gezocht met drie honden voor paar dagen (lang leve reisverzekering) vouwwagen weer heel stukje verder op. Band im de fik op de snelweg. Weer afgesleept en vouwwagen kapot verklaard. Deel van bagage in garage achterlaten rest in auto proppen. Alle hotels vol ivm een congres en een hotel op industrieterrein (hotel alladin hihi) gevonden. Veel te laat thuis dus baas van ex was nog boos ook. Maar vakantie was erg geslaagd.

Zowiezo veel auto pech, kapotte retourleiding van brandstof, vering kapot enz.

Eerste fietsvakantie met mijn zus, eerste avond op camping extreem noodweer. Moeten slapen in restaurant en tent was kapot. Ouders hebben nieuwe tent gebracht. Vervolgens tot de laatste dag stromende regen gehad. Was wel leuk

En een vliegen naar Nice oorpijn oplopen die dag van terugvlucht pas over was en toen dus weer vliegen met oorpijn als gevolg
Enige dat echt een ramp was is beiden samonella oplopen eerste dag van vakantie in huisje met een toilet. %) laatste dag van vakantie weer wat beter en nog iets kunnen doen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:11

karuna schreef:
Veel gekke dingen meegemaakt op vakantie maar meestal de humor ervan inzien. Vaak longontsteking gehad op vakantie, enorme last van een wortelkanaal ontsteking. De pijnstillers waren wel erg lekker maar roze olifantjes. :')

Een vakantie was op zijn zachtst gezegd een drama. Klapband van vouwwagen. Die verwisseld, lekke band bij de auto. Verwisseld. Vervolgens brandstofstaking en te weinig benzine en gas om thuis te komen. Dus gestrand op camping, daar werd ex ziek en ik kon niet autorijden op dat moment en hij mocht niet met medicatie. Daarna

Klapband met de vouwwagen. Probleem afgesleept naar garage voor het weekend. Hotel gezocht met drie honden voor paar dagen (lang leve reisverzekering) vouwwagen weer heel stukje verder op. Band im de fik op de snelweg. Weer afgesleept en vouwwagen kapot verklaard. Deel van bagage in garage achterlaten rest in auto proppen. Alle hotels vol ivm een congres en een hotel op industrieterrein (hotel alladin hihi) gevonden. Veel te laat thuis dus baas van ex was nog boos ook. Maar vakantie was erg geslaagd.

Zowiezo veel auto pech, kapotte retourleiding van brandstof, vering kapot enz.

Eerste fietsvakantie met mijn zus, eerste avond op camping extreem noodweer. Moeten slapen in restaurant en tent was kapot. Ouders hebben nieuwe tent gebracht. Vervolgens tot de laatste dag stromende regen gehad. Was wel leuk

En een vliegen naar Nice oorpijn oplopen die dag van terugvlucht pas over was en toen dus weer vliegen met oorpijn als gevolg
Enige dat echt een ramp was is beiden samonella oplopen eerste dag van vakantie in huisje met een toilet. %) laatste dag van vakantie weer wat beter en nog iets kunnen doen.

Hoe kun je zo vaak klapbanden krijgen met de vouwwagen als er niet een onderliggend probleem is met bijvoorbeeld de oplooprem? Controleer (en vervang) je dan wel regelmatig de banden(spanning)?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 19:14

Nou idd, dat kan geen toeval zijn dat het steeds zo mis gaat met je banden :wow:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:30

Wat bleek eerste klapband was domme pech. Daardoor bleek de as krom geslagen te zijn. En die heeft de volgende klaband veroorzaakt. Die garage heeft dat niet gezien wij ook niet. Volgende dus wel en die heeft ding op verklaard. -O-

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:55

Jeetje wat hebben sommige dingen mee gemaakt. := En die orkaan! Dat lijkt me echt heel eng..

Vorig jaar in Nederland een huisje gehuurd in het bos met de familie. Helaas de hele week bijna regen en de muggen konden geen genoeg van mij krijgen. := We hebben ze geteld en kwamen uit op 140 muggenbulten.

In Turkije helaas een keer een parasiet opgelopen waardoor ik al kotsend in de bus zat en zwaar beroerd was in het vliegtuig.

Ook een reis naar de Dominicaanse gehad waar de kakkerlakken door de kamer danste. Gemeld en ze zouden met 10 minuten langs komen.. Dominicaans minuten, want 3 uur later waren ze er eindelijk... Kamer werd ingespoten en de kakkerlakken vielen letterlijk dood neer, maar het was niet gevaarlijk voor mensen dus we konden gewoon in de kamer blijven. :+ Zijn toch maar even naar buiten gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:03

Ik heb zo veel horrorvakanties gehad :+ Of nou ja, delen ervan in ieder geval. Zo hebben wij afgelopen jaar gigantische autopech gehad waardoor we wel twee verschillende vervangende auto's nodig hebben gehad en onze eigen auto uiteindelijk pas een maand nadat wij terug waren van 3 weken vakantie terug was in NL.

Ook ben ik een keer met m'n ex naar Tunesië geweest voor een weekje all-inclusive. Wij zijn allebei niet types die dat heel fantastisch vinden maar het was de enige manier waarop we goedkoop met z'n tweeën weg konden en het leek ons wel leuk. Hotel was vies, eten was echt niet goed (heb bijna de volle week buikloop gehad en m'n ex ook), er zaten letterlijk overal wespen, alle plekjes bij het zwembad waren om 7 uur 's morgens al bezet (en niemand in de buurt te vinden natuurlijk) en als klap op de vuurpijl hebben we bijna elke dag ruzie gehad :+ Achteraf toch niet zo slim om op vakantie te gaan met iemand die je pas drie maanden kent, maar goed.. Wel weer van geleerd :Y)