Overboeking reis 24 juli, kan ik mij ergens op berechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:10

Ik zou ook al je geld terug vragen en bij een ander proberen een italie reis te boeken! Als Italie zo hoog op je lijstje staat, gaat spanje waarschijnlijk alleen maar tegen vallen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:11

Ah duidelijk. In dat geval is Tossa dus prima, even goede afspraken over maken dan. Succes.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 09:16

Anoniem schreef:
Tossa is dus niet genoegen nemen met, of afgescheept worden met, maar wat je eigenlijk al liever wilde? Dan zou je de duurdere reis naar Tossa uiteindelijk toch krijgen voor de prijs van de andere reis? Dat vind ik een heel mooi alternatief.
Ik hoop dat het een domme fout is dat ze Blanes ipv Tossa erin gezet hebben en dat je gewoon de reis naar Tossa del Mar kunt maken.

Ja precies het was zeker geen reis die ik nog niet had gezien of in gedachte had.

Ik hoop ook dat het een fout is.. anders ben ik echt woest.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:25

Je zou nog even de ANWB voor advies kunnen bellen. Zelf zou ik niet akkoord zijn gegaan met een reis naar een totaal ander land (buiten het feit dat ik absoluut niet naar Spanje op vakantie zou willen gaan). Als jouw droomvakantie niet door kan gaan, dan maar restitutie van het gehele bedrag + een extra vergoeding en kijken of je bij een ander reisbureau iets kunt boeken. Maar die keuze ligt geheel bij jou uiteraard. ;)

HorseTimeXL

Re: Overboeking reis 24 juli, kan ik mij ergens op berechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 09:48

Ik ben woest en zo verdrietig. Waarom kunnen mensen zo zijn. Blijkbaar waren we de hele tijd in contact (was wel mijn vermoeden ook) met de directeur. Waarschijnlijk een eenmanszaak.

Ten eerste: blijken ze helemaal geen Tossa del Mar meer aan te bieden (terwijl toen ik een paar weken geleden keek kon je het gewoon boeken)

Ten tweede: Blijk ik nu wel een appartement te hebben alleen is dat Blanes terwijl die dat helemaal niet heeft aangegeven gisteren. Alleen dat ze in Tossa del Mar extra hadden bijgeboekt. En hij bleef maar volhouden dat dit niet het geval was. En dat ze me heus wel alleen achter willen laten daar.

Ik ben zooo boos.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:55

HorseTimeXL schreef:
Ik ben woest en zo verdrietig. Waarom kunnen mensen zo zijn. Blijkbaar waren we de hele tijd in contact (was wel mijn vermoeden ook) met de directeur. Waarschijnlijk een eenmanszaak.

Ten eerste: blijken ze helemaal geen Tossa del Mar meer aan te bieden (terwijl toen ik een paar weken geleden keek kon je het gewoon boeken)

Ten tweede: Blijk ik nu wel een appartement te hebben alleen is dat Blanes terwijl die dat helemaal niet heeft aangegeven gisteren. Alleen dat ze in Tossa del Mar extra hadden bijgeboekt. En hij bleef maar volhouden dat dit niet het geval was. En dat ze me heus wel alleen achter willen laten daar.

Ik ben zooo boos.

Je zei net 'ik ga even woest worden', waarom heb je je geld niet terug ge-eist in plaats van dit ge-etter? Dit gezeik en gedoe is je geld niet waard. Stap anders naar Radar toe, dit soort bedrijven snappen het niet en zullen het ook niet snappen.

Ik had die beste man verteld dat 'ie die reis maar lekker zelf zou nemen en een week in Blanes ging zitten om eens te bedenken hoe hij zijn bedrijf wel op een juiste manier ging runnen en vervolgens gezegd dat je alle kosten binnen 3 dagen terug wilt zien op je rekening. Indien dat niet zou gebeuren dat je andere instanties erbij zou halen en dat het dan heel wat gedoe zou opleveren.

Kom op zeg, heel snel normaal doen. Wat denkt die man nou wat 'ie aan het doen is? Het enigste wat ik lees is de ene leugen na de ander.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:56

Op Facebook zetten!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:59

Ach meisje toch! Wat enorm BALEN! Labyrint staat er om bekend dat het een flut organisatie is. Als ik jou was, gelijk bellen en melden dat je deze optie niet ziet zitten en je je geld + vergoeding terug wilt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:02

TS wat wil jij nu? Ga je hiermee akkoord of niet? Zo niet, duidelijk zijn, eisen dat inderdaad binnen enkele dagen je geld terugkomt en alles cancellen.
Wat een domper zeg.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:04

Je moet eens contact opnemen met de avr (dacht ik) en absoluut mailen dat je hier niet mee akkoord gaat en niet meer bellen.Alles op papier, aangetekend nog beter.Je geeft aan wat er gebeurt is en wat jouw voorstel was en dat je niet akkoord gaat met het tegen aanbod. Alles op papier anders heb je geen poot om op te staan. Eis je geld terug en zoek een andere reisorganisatie. Avr kan je helpen bij stappen e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:06

Ik zou inderdaad mijn geld terug eisen in dit geval en misschien last minute nog iets proberen te regelen.

En zoals WendyLotte zegt, per mail. Alleen nog maar schriftelijk communiceren.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:09

Geld terug vragen en zelf wat boeken. Op booking.com en een ticket bij Transavia. Dan kun je gaan waar je wil. Deze mensen voelen zich duidelijk niet verantwoordelijk voor jou fijne vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:16

Wat?! Nee..... -:(- hier kan ik ook niets moois meer van maken. Dan rest je ben ik bang niets dan hier annuleren en zeggen dat je vanmiddag de overschrijving van jouw volledige reissom inclusief voor deze reis gemaakte kosten én een compensatie voor het ongemak verwacht.
En dan heel snel op zoek naar iets anders. Ik zou dat telefonisch doen bij een andere reisorganisatie.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:31

Afbeelding

Ik denk dat je gewoon genaaid wordt. De Tossa del Mar reis is gewoon nog boekbaar, maar vol geboekt. Waarschijnlijk heeft gisteren iemand die reis geboekt, waardoor hij nu vol zit ofzo.

Edit
Afbeelding
Dit is waarschijnlijk waarom ze je naar Blanes willen sturen. Geen hond te bekennen dat waarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 20-07-17 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:34

Zo, die naaien je inderdaad flink. Heb je bewijs van alles? Dan sta je sterk. Annuleer als de wiedeweerga die vakantie en ga met een de jong intra of zo!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:40

Helaas maar waar heeft een reisorganisatie de macht in handen om hun reizen zomaar te mogen wijzigen/annuleren. Wel is het vaak zo dat verwacht word dat er een vergelijkbaar alternatief geboden word en zodra dit alternatief niet naar wens is van de klant mag er vaak kosteloos geannuleerd worden.

mvdende: Ik zou er niet zonder bewijs vanuit gaan dat de reis gisteren vol is geboekt, in sommige gevallen zijn reisorganisaties het verplicht de reis op de website te hebben staan ook al is hij uit het aanbod.

Succes met je keuze TS, ik zou eieren voor mijn geld kiezen en je geld terug vragen en lekker via booking.com een hotel boeken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:48

Ik zou eerst de overkoepelende organisatie eens bellen voor advies.
Verder zou ik helemaal klaar zijn en mijn geld terug eisen.

Ik zie alleen niet staan bij Bas of ze überhaupt wel aangesloten zijn.
Laatst bijgewerkt door Storm op 20-07-17 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:49

Maar mvdende, dan nog klopt het niet. In jouw screenshot wordt er gesproken over bungalowtenten met echt bed en TS heeft het over een appartement?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:57

Dat is misschien de volgende verrassing die op komst is :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:11

mvdende schreef:
Ach meisje toch! Wat enorm BALEN! Labyrint staat er om bekend dat het een flut organisatie is. Als ik jou was, gelijk bellen en melden dat je deze optie niet ziet zitten en je je geld + vergoeding terug wilt.

DIt is Bas travel. Labyrinth heb ik zelf juist hele goede ervaringen mee (Kroatie, Starigrad).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:14

Sclimpre schreef:
Dat is misschien de volgende verrassing die op komst is :+

Idd...ipv appartement een Tipi.

Geld terug, uithuilen en lekker op zoek gaan naar een nieuwe reis naar Italie.
En nooit meer bij deze lui een vakantie boeken.
Zijn ze wel aangesloten bij de ANVR Dan kun je die nog bellen voor advies. Maar ik zou nu gewoon bellen en zeggen dat je je geld terug wilt.

Ik heb onlangs via Expedia een korte trip naar Krakau geboekt...alles kun je via die site regelen en beviel goed.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:18

Denk dat je beter vanaf nu schriftelijk kunt reageren, dan heb je iets om op terug te vallen.
Als je er uit bent dat je niet meer met hem de reis wilt regelen per mail aangeven dat er het nodige is fout gegaan en dat je je niet kunt vinden in hun tegen aanbod en dat je per die datum uiterlijk je reissom en alle eventuele extra kosten die je betaald hebt terug verwacht, zou ook direct erbij vermelden dat je verder actie gaat ondernemen als de betaling uit blijft.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:37

Ik heb de site van Bas travel bekeken en deze reizen werden aangeboden. In een post van ts, dacht ik te lezen dat Bas travel en Labyrint onder dezelfde organisatie vallen. Zou kunnen kloppen, exact dezelfde reizen worden aangeboden.
Ik heb zelf hard zitten twijfelen of ik ook met Labyrint mee zou gaan, maar door de slechte recensies en een erg stug antwoord op een vraag, blijf ik daar lekker weg.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:40

Ze werken veel samen (busreis is bijvoorbeeld ook gecombineerd labyrinth/bas), maar zijn echt twee verschillende organisaties :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:45

Er zijn ook 2 bastravels. Eentje met nl erachter en eentje met eu erachter.
Diegene waar de TS mee wilde gaan was met nl erachter. Dat is ook een christelijke.
Ik ben alleen bang dat deze organisatie niet aangesloten is bij een ANVR