Bopje schreef:Super gaaf!
Kun je wat uitleggen over de kosten en hoe die dagen eromheen gaan? Hoe ben je bijv. naar Oekraïne gegaan? Heb je nog in een hotel moeten overnachten en dat zelf moeten regelen?
Of heb ik hier wat aan gemist, verwijs mij er gerust naar hoor.
Ik wil ook heel graag zo'n tour doen, leuk om jouw ervaring zo te lezen, motiveert mij alleen maar meer om snel te gaan. De foto's die je hebt gemaakt vind ik ook prachtig.
Ik heb het (samen met mijn partner) zelf geregeld. Dit omdat het met een Nederlands reisbureau enorm duur werd.
We hebben de twee daagse tour via het internet geboekt bij SoloEast/Tourkiev. Enorm vriendelijk contact met alle ruimte voor vragen. We zouden eigenlijk in oktober gaan, maar hebben toen noodgedwongen moeten cancellen. Dat was geen probleem, onze boeking bleef gewoon staan. Sterker nog, we kregen geld terug omdat de tour goedkoper was geworden.
Vluchten hebben we ook online geregeld. Wij zijn met austrian airlines gevlogen met wen overstap op Wenen. Dit was het goedkoopste.
Vanaf het vliegveld van Kiev gaat regelmatig een busdienst naar het centrum. Super goedkoop en het werkt goed.
Qua hotel zaten wij in een super chique hotel net buiten het centrum (Bonaparte) Wederom, spotgoedkoop voor wat je krijgt. We hebben de kamer gewoon door laten lopen terwijl we op toer waren. Hostels schijnen ook redelijk tot goed te zijn (maar die leeftijd heb ik een beetje gehad).
Verder hebben we nog 2 dagen door Kiev gelopen. De metro werkt heel efficiënt om je snel te verplaatsen en kost 14 cent voor een enkeltje. En het eten! We hebben bij twee zeer goede restaurants gegeten (traditionele keuken) en het was zo lekker (en enorm goedkoop).
Mensen op straat spreken nauwelijks Engels maar ik vond ze zeer vriendelijk en je komt er wel uit samen. De toer door Chernobyl werd geleid door een goed Engels sprekende gids. Soloeast laat zich ook voorop staan door fotografie belangrijk te vinden.