[FOTO] Chernobyl, leven na een kernramp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:57

Jespri schreef:
Prachtige foto's en wat een indrukwekkend verhaal zit er achter. Heb mij zelf er nooit in verdiept, maar dit geeft een erg mooi beeld en ook jouw reacties zijn erg interessant om te lezen over hoe het daar nu gaat. :)

Helemaal mee eens!

Ik heb echt wat gemist bij geschiedenis op de middelbare school geloof ik :=

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:02

Prachtig vastgelegd, heel indrukwekkend !

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:04

Ik krijg echt kippenvel van je foto's, wat heb je dat ongelooflijk goed gedaan!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:15

Jeetje wat ontzettend gaaf! :o

maaikemuis

Re: [FOTO] Chernobyl, leven na een kernramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 21:58

Dankjulliewel, ik vind het heel gaaf dat de foto's het verhaal kunnen vertellen.

Verder kan ik alleen maar zeggen, ben je geïnteresseerd in de ramp zelf, in straling, in urbex of gewoon in bizarre omgevingen, ga vooral!!! Daarnaast was Kiev enorm leuk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:22

Wat een waanzinnig gave reportage! Heel fijn gevoel voor detail en sfeer. Het is een locatie en een stukje geschiedenis wat mij mateloos fascineert. Moet toch maar eens kijken hoe dat gaat met reizen er naar toe.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:29

Sprakeloos.....wat een prachtige foto's. Mooie composities ook

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:10

Super gaaf!

Kun je wat uitleggen over de kosten en hoe die dagen eromheen gaan? Hoe ben je bijv. naar Oekraïne gegaan? Heb je nog in een hotel moeten overnachten en dat zelf moeten regelen?
Of heb ik hier wat aan gemist, verwijs mij er gerust naar hoor.

Ik wil ook heel graag zo'n tour doen, leuk om jouw ervaring zo te lezen, motiveert mij alleen maar meer om snel te gaan. De foto's die je hebt gemaakt vind ik ook prachtig.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:57

Ik ben ook heel benieuwd, hoe leuk zou het zijn om met een aantal Bokkers te gaan?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:00

Wauw wat een gave platen zeg! _/-\o_

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:10

Wat een bijzondere en mooie foto's. Het doet me echt wat.

Afgelopen week waren er kindertjes uit Chernobyl in Groningen. Wij hebben zaterdag met onze harmonie een concert voor ze georganiseerd, wat een waardering. Ik heb gewoon staan huilen, het was geweldig dit kleine dingetje te doen voor zulke grote dingen bij hen thuis..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 22:49

Bopje schreef:
Super gaaf!

Kun je wat uitleggen over de kosten en hoe die dagen eromheen gaan? Hoe ben je bijv. naar Oekraïne gegaan? Heb je nog in een hotel moeten overnachten en dat zelf moeten regelen?
Of heb ik hier wat aan gemist, verwijs mij er gerust naar hoor.

Ik wil ook heel graag zo'n tour doen, leuk om jouw ervaring zo te lezen, motiveert mij alleen maar meer om snel te gaan. De foto's die je hebt gemaakt vind ik ook prachtig.

Ik heb het (samen met mijn partner) zelf geregeld. Dit omdat het met een Nederlands reisbureau enorm duur werd.

We hebben de twee daagse tour via het internet geboekt bij SoloEast/Tourkiev. Enorm vriendelijk contact met alle ruimte voor vragen. We zouden eigenlijk in oktober gaan, maar hebben toen noodgedwongen moeten cancellen. Dat was geen probleem, onze boeking bleef gewoon staan. Sterker nog, we kregen geld terug omdat de tour goedkoper was geworden.

Vluchten hebben we ook online geregeld. Wij zijn met austrian airlines gevlogen met wen overstap op Wenen. Dit was het goedkoopste.

Vanaf het vliegveld van Kiev gaat regelmatig een busdienst naar het centrum. Super goedkoop en het werkt goed.

Qua hotel zaten wij in een super chique hotel net buiten het centrum (Bonaparte) Wederom, spotgoedkoop voor wat je krijgt. We hebben de kamer gewoon door laten lopen terwijl we op toer waren. Hostels schijnen ook redelijk tot goed te zijn (maar die leeftijd heb ik een beetje gehad).

Verder hebben we nog 2 dagen door Kiev gelopen. De metro werkt heel efficiënt om je snel te verplaatsen en kost 14 cent voor een enkeltje. En het eten! We hebben bij twee zeer goede restaurants gegeten (traditionele keuken) en het was zo lekker (en enorm goedkoop).

Mensen op straat spreken nauwelijks Engels maar ik vond ze zeer vriendelijk en je komt er wel uit samen. De toer door Chernobyl werd geleid door een goed Engels sprekende gids. Soloeast laat zich ook voorop staan door fotografie belangrijk te vinden.

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:59

Wat een prachtige en indrukwekkende foto's. Het lijkt mij heel interessant om daar heen te gaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:13

Fantastische foto's!!!! Echt geweldig.
Ook al je aanvullende informatie vind ik super interessant om te lezen!

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:17

adembenemende mysterieuze foto's! Heel gaaf vastgelegd!

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:02

Wauw wat een mooie foto's!!! heel mooi ook om het op deze manier te zien!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:06

Echt schitterend...

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:08

Wauw, gave foto's!!
ik heb een paar jaar geleden mijn pws over Chernobyl en de gevolgen ervan gedaan en het blijft me fascineren! Ik wil er graag nog eens heen maar mijn pwsmaatje heeft geen tijd en vriendlief wil er niet heen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:21

Mooie foto's! Op zich wel mooie ruime, lichte gebouwen ook :)

Ik was 6 toen het gebeurde en kan me eigenlijk alleen nog herinneren dat ze toen op het nieuws zeiden dat de oogsten ook hier in Nederland als verloren beschouwd moesten worden vanwege een soort wolk van straling die daar vandaan kwam. Je zag inderdaad niks aan de plantjes verder, erg ongrijpbaar iets, straling.

Een poos geleden was er nog een documentaire dat ook iemand het gebied en de bossen daar in ging, was nog spannend of er toestemming voor kwam want dat was ook een deel "rode zone" geloof ik. Constant met de meter erbij om te zien of die niet al te ver uitsloeg en zo wel dan maar héél kort op die plek blijven en niks aanraken inderdaad.

Ik dacht dat ze daarin zeiden dat vooral de wilde zwijnen erg radio-actief waren omdat die in de grond wroeten waar de straling het meest "neergeslagen" zou zijn. Zeg maar uit de bomen geregend en op / in de grond terecht gekomen in de loop der jaren :)

Wel mooi om te horen dat de natuur het daar zo goed doet, volgens mij was dat toen echt niet de verwachting dat daar de komende 100 jaar ofzo iets zou kunnen leven :)

Ben ook wel benieuwd of planten en dieren daar een volwaardig leven gegund is qua gezondheid en levensduur of dat er toch wel heel snel allerlei problemen en kankers enzo ontwikkelen.

Erg mooi dat de natuur zo terug veert +:)+

Inderdaad zolang we als mensen ons er maar niet met allerlei theorietjes en ingrepen tegenaan bemoeien, heeft de natuur ontzettend veel levenskracht en probleem oplossend vermogen :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:38

Wat een fantastische foto's heb je gemaakt zeg. Echt heel indrukwekkend!

Ik vind je aanvullende informatie ook erg interessant. Het lijkt mij heel gaaf om daar een keer naartoe te gaan. :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:56

per toeval zie ik dit topic voorbij komen.

wat een prachtige foto's zeg!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:59

Ik had er in mijn middelbare schooltijd een werkstuk over gemaakt met een vriendinnetje voor Aardrijkskunde. Ik vond het oprecht een eng verslag, omdat ik steeds weer van dit soort foto's zag haha

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:17

Wauw wauw wauw _O_
Echt heel mooi vastgelegd zeg!!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:35

Wauw, prachtige en indrukwekkende foto's.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:57

Leuk dat je ook geweest bent ! Ik ben daar ook een paar keer geweest, 1e keer ook via solo-east, maar daarna alleen nog maar prive-tours geboekt via een van de tourguides zelf, die ik inmiddels "vriend" noem. Ga waarschijnlijk deze winter weer in de hoop ook de wolven te zien. In mei dit jaar heb ik daar ook de wilde prezwalski paarden gezien...hier alvast een voorproefje..fototopic volgt over een paar weken :D

Er zijn een paar kuddes, en we moesten er veel moeite voor doen, dit zijn echt wilde paarden dus met omtrekkende beweging een paar km wind- mee lopen leverde wel wat fotos op maar den hengst had ons al snel in de gaten.

Dit is een foto van een jonge hengst die momenteel alleen rondzwerft (met 50x optische zoom :+ )

Afbeelding