Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:50

culaccino schreef:
Ballard_L schreef:
dat grote witte gebouw (ik weet niet meer hoe het heet :’))

O ja, die grote suikertaart is het monument van Vittorio Emanuel II (of il Vittoriano), monument voor de eenwording van Italië. Bovenaan de trap zie je ook het graf van de onbekende soldaat dat permanent wordt bewaakt door nors kijkende mannen met flinke wapens :Y) Ik ben er nooit binnen geweest; is daar iets te zien? :) Klinkt alsof je een mooie tijd hebt gehad!

We zijn alleen binnen naar de wc geweest het uitzicht was idd zeker de moeite waard!
sws waren er veel nors kijkende mannen met wapens! Op de openbare wegen waren veel militairen en sommige stukken van de weg waren afgezet met bloempotten. Ze zijn er erg op hun hoede voor terreur

Bagheera_206

Re: Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:43

Dat is mij ook opgevallen. Overal pantserwagentjes, verkeerssluisjes, gewapend defensie personeel. Vooral bij de kiloknallers met veel toeristen en bij belangrijke overheidsgebouwen. En natuurlijk door de metaaldetector.

Het geeft je dan ook wel weer een veilig gevoel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:04

Vergeet niet dat als je het Musee Vaticani in wilt je online moet reserveren. Wij hebben dit ter plekke moeten regelen door de vader van mijn vriend te bellen die het op zijn computer met zijn creditcard heeft gereserveerd voor ons. Dat was lichtelijk omslachtig :=

Wij zaten in een airb&b recht achter het centraal station. Was ideaal. De eigenaar was tevens eigenaar van een kleine ontbijtbar waar we elke dag koffie en een broodje kregen. Het is niet veel maar het went snel (en voor de lunch eet je toch weer warm). Volgens mij eet 90% van de Italianen nooit ontbijt thuis maar in zo'n bar, het is echt een drukte van jewelste, mensen rennen binnen, kopen hun ontbijtje, drinken het op, kletsen ondertussen bij met de barista's en hun buren/collega's en binnen no-time zijn ze ook weer weg.

Wij zijn uit principe niet naar dat grote witte monument geweest omdat er een flink deel van het Forum voor plat is gegooid :o Erg zonde.

Als ik je een ding moet geven om in Rome te gaan doen, dan moet je eigenlijk net buiten Rome gaan :) Naar Ostia Antiqua. Is een vrijwel intacte Romeinse havenstad. Je mag bijna overal doorheen lopen, en het is echt overweldigend hoe goed alles bewaard is gebleven. Zo staat er nog een half badhuis (inclusief verhoging zodat je de mozaieken goed kan bekijken), een bakkerij (waarin je ook de ruimte herkent waar het brood lag te rijzen, met een vuurplaats eronder), en zelfs een bar (waar daadwerkelijk de bar nog in stond, inclusief gootsteen). Verder gigantische villa's, een militair centrum waar je een kapelletje kunt bekijken waar de soldaten gingen bidden voor ze naar het front gingen, het stadhuis, diverse beelden van goden... Echt teveel om op te noemen

Oja en koop even goeie wandelschoenen, je zult jezelf dankbaar zijn := Ik heb bijvoorbeeld in Ostia maar 2/3 gezien ofzo, toen ging het gewoon niet meer met m'n arme voetjes :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:20

Ik heb geen wandelschoenen nodig gehad, heb alle dagen en alle 100kms op teenslippers gelopen :D Met 38 graden weiger ik dichte schoenen aan te doen _O- Als het minder warm is dan zou ik wel dichte comfortabele schoenen aantrekken.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 09:15

Whoehoe, wij hebben net online ingechekt. Morgen vliegen we naar Rome, zin in! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:55

Buon viaggo!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:44

Veel plezier!!!