Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:21

xMercury schreef:
kirri schreef:
Haha ja dat snap ik dan. Je kunt ook het riskeren met zweden :j afgelopen tijd hadden wij fijn weer. Mooie natuur genoeg meren en hondvriendelijk je hebt alleen meer kans op regen dan frankrijk of Italia bv


Oh gaaf, waar ergens in Zweden? Scandinavie staat sowieso heel hoog op mijn lijst, maar dat is wel vrij prijzig of niet?


Valt wel mee, boodschappen hetzelfde over algemeen muv groente/fruit dat is wat duurder. Tja wijn etc is erg duur dus dat zou ik meenemen haha als je de auto neemt naar Gothenburg (daar woon ik) is het zonder stops ala 16 uur dat is door denemarken de tol

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 10:02

Ah ok, dankjewel :) Het is wel een flink stukje rijden zeg haha. Maar je mag er zeker wild kamperen, of niet? Dat scheelt al wat kosten

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:28

Ja behalve op private land :D maar je kunt een mooie route uitplannen via kopenhagen kan je naar Malmö met de brug. Via kiel met de boot naar bv Göteborg als je de boot snachts neemt kan je lekker slapen :j

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:40

Zijn jullie wel eens wezen kamperen met de hond? Hoe doen jullie dat s'nachts dan?
Hond in dezelfde binnentent of in de voortent en los of in de bench?

Wij hebben straks de eerste zomer met onze eigen hond en we weten nog niet precies wat we willen doen..

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:42

Wij gaan naar Zuid-Frankrijk, de hond krijgt binnenkort dus ook al een band om tegen zandvliegjes en alles is ingeënt etc. Als het goed is kan hij ook zwemmen, dus dan kunnen we weer samen te water! :D

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:45

Ligt aan de hond maar bij ons gaan ze gewoon in de tent. Ik gebruik persoonlijk geen benches maar het is natuurlijk maar net wat de hond gewent is :D

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:51

xMercury schreef:
Weet iemand of het in juni te doen is om naar Italie/Zuid Frankrijk te gaan kamperen met de hond? Of is het dan al warm?


Wij zijn voor het eerst vorig jaar in juni met de hond naar Italie geweest, en dit jaar gaan we weer. Warm, maar wij passen ons schema erop aan. Overdag zijn wij meestal bij het zwembad en blijft de hond in de caravan. Met de deur open zodat hij ook op het terras kan liggen. Eind van de middag ga ik meestal met hem een uurtje zwemmen in het Gardameer. 's Avonds gaan we dan vaak op pad om ergens een hapje te eten of een stadje te bezichtigen, dan gaat ie mee. We hebben ook een koelhalsband gekocht, onze hond vindt dat echt heel erg fijn!

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:52

WIj gaan naar Zuid-Frakrijk, en we koelen de hond gewoon af en laten hem overdag vastliggen in de schaduw. We nemen ons pierenbadje ook mee.

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:56

Wij nemen onze hond voor de tweede keer mee op vakantie. Vorig jaar naar Zuid-Frankrijk geweest en dit jaar gaan we naar Noord-Italië. Ze vindt het heerlijk, veel en lang wandelen, zwemmen.

Het enige nadeel zelf vind ik wel dat je toch wat beperkter bent qua activiteiten waar geen honden kunnen/mogen zijn. Wij gaan namelijk kamperen en ik laat de hond toch niet graag voor een langere periode in de tent of bij de tent alleen. Hoe doen jullie dat?

Denken jullie trouwens aan (preventie tegen de) zandvliegen in de landen aan de Middellandse Zee. Wel belangrijk om een middel te hebben die daar zoveel mogelijk tegen beschermd.

Edit: zie net dat de zandvliegen al ter sprake zijn gekomen :D

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:02

_classic schreef:
Zijn jullie wel eens wezen kamperen met de hond? Hoe doen jullie dat s'nachts dan?
Hond in dezelfde binnentent of in de voortent en los of in de bench?

Wij hebben straks de eerste zomer met onze eigen hond en we weten nog niet precies wat we willen doen..


Wij hebben haar ook gewoon los in dezelfde binnentent. Komt er op neer dat ze 's ochtends gezellg tussen ons in ligt. :D Dit jaar krijgt ze wel een eigen plekje omdat ons zoontje van dan 9 maanden ook bij ons slaapt

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:03

Noppes schreef:
Het enige nadeel zelf vind ik wel dat je toch wat beperkter bent qua activiteiten waar geen honden kunnen/mogen zijn. Wij gaan namelijk kamperen en ik laat de hond toch niet graag voor een langere periode in de tent of bij de tent alleen. Hoe doen jullie dat?


Ja je bent indd wat beperkter. Maar wij doen geen dingen waarbij de hond alleen achter blijft. Voor een paar uurtjes overdag als wij bij het zwembad liggen, geen probleem. Maar een hele dag weg zonder hond doen wij niet.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:03

Noppes schreef:
Wij nemen onze hond voor de tweede keer mee op vakantie. Vorig jaar naar Zuid-Frankrijk geweest en dit jaar gaan we naar Noord-Italië. Ze vindt het heerlijk, veel en lang wandelen, zwemmen.

Het enige nadeel zelf vind ik wel dat je toch wat beperkter bent qua activiteiten waar geen honden kunnen/mogen zijn. Wij gaan namelijk kamperen en ik laat de hond toch niet graag voor een langere periode in de tent of bij de tent alleen. Hoe doen jullie dat?

Denken jullie trouwens aan (preventie tegen de) zandvliegen in de landen aan de Middellandse Zee. Wel belangrijk om een middel te hebben die daar zoveel mogelijk tegen beschermd.

Edit: zie net dat de zandvliegen al ter sprake zijn gekomen :D


Ja, gisteren vanwege jeuk aan zijn oor naar de DA geweest (hij had diep oorsmeer zitten dus nu druppels) en gelijk weer wormenkür mee én de band tegen zandvliegjes en andere beesten.
Denk dat men niet moet vergeten dat deze weken van te voren al om moet worden gedaan.

Wij zitten in een blokhut/tent dus het is makkelijker om de hond een uurtje of twee achter te laten, we hebben ook een bench (maatje herder) waar hij dan in moet. Denk niet dat we veel dingen gaan doen waar de hond niet heen mag.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:57

Wat een leuke plannen zeg! Thuis heeft onze hond de bijkeuken voor haarzelf en geen bench, alleen mag ze s'nachts / s'ochtends vroeg graag even in de sloopmodus gaan.. Daarom denk ik dat op vakantie wel prettig is om een bench mee te nemen, dan wordt je s'ochtends vroeg niet wakker in een half gesloopte tent :')

En wat voor preventie hebben jullie tegen zandvliegen? Ik heb net een seresto halsband voor Tara gekocht. Ik dacht dat die daar ook tegen hielpen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen..

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:15

Wij hebben een Scalibor band van de DA gekregen. :)

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:23

Ah okee, anders haal ik die tegen die tijd ook wel.
Weten jullie trouwens hoe het zit met bepaalde hondenrassen in bepaalde landen? Ik heb wel al het een en ander gelezen op internet, maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Wij hebben een hond die oorspronkelijk uit spanje komt (september 2016 hier heen gekomen) en op papier staat dat het een Mastin espagnol is, maar qua uiterlijk is het meer een mix van een witter herder en een golden retriever.
Nu weet ik niet zeker of Tara dus ook onder de verboden rassen valt in enkele landen. Ze heeft ook alleen maar een paspoort en geen stamboek oid.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:28

De Scalibor band moet op tijd om, niet vergeten. ;)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:55

Onze hond (Heidewachtel) gaat ook altijd mee kamperen (zomervakanties).
Wij gaan naar Zuid-Frankrijk of Italië (merengebied) en ik zoek iets uit waar de hond ook mag zwemmen.
's-Ochtends vroeg maak ik een flinke wandeling, dan met zijn 3-en naar het strand, hond in de schaduw en af en toe zwemmen. 's-Avonds laat nog een flinke wandeling. Onze hond leerde vrij snel om zich rustig te houden en geniet op het strand ook van het rondkijken.
Wij doen eigenlijk niets zonder hond. Als we een stadje willen bekijken doen we dat eind van de middag en als er een fontein is laten we hem daar gerust even in zwemmen, nooit commentaar gehad.
Verder slaapt hij bij ons in het busje, wij in het bed en hij in de ruimte ervoor.
Zowel in Italië als in Zuid-Frankrijk heb ik hem ook gewoon met andere honden laten spelen, die van ons zou dat erg missen als dat niet meer kon.... wel even aankijken dat het geen vieze zwerfhond is natuurlijk maar vorig jaar was er bijvoorbeeld een engelse hond, daar vertrouw ik wel op dat die goed ingeënt is.
Op terrasjes e.d. is hij tot nu toe ook altijd welkom gweest.

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:02

_classic schreef:
Ah okee, anders haal ik die tegen die tijd ook wel.
Weten jullie trouwens hoe het zit met bepaalde hondenrassen in bepaalde landen? Ik heb wel al het een en ander gelezen op internet, maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Wij hebben een hond die oorspronkelijk uit spanje komt (september 2016 hier heen gekomen) en op papier staat dat het een Mastin espagnol is, maar qua uiterlijk is het meer een mix van een witter herder en een golden retriever.
Nu weet ik niet zeker of Tara dus ook onder de verboden rassen valt in enkele landen. Ze heeft ook alleen maar een paspoort en geen stamboek oid.


Op dogsincluded.nl kun je per land makkelijk vinden wat de regels zijn per land mbt hondenrassen. :)

SamCas
Berichten: 440
Geregistreerd: 07-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 14:07

Wij willen dit jaar met onze Mechelse herder naar oostenrijk.. weet iemand nog een mooi appartement daar of heeft andere tips.

Bo_Y

Berichten: 4602
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:14

kirri schreef:
@mercury Over het algemeen is het dan al erg warm, ik weet niet wat voor hond je hebt?


Ligt eraan waar in Italie.
Wij gaan in juni 3 weken in het noorden aan een meer en dat is met honden heel goed te doen. Maar hangt ook af van de hond en hoe die omgaat met warmte

Ook 1 keer in augustus naar de buurt van Rome geweest, dat was heet en een minder groot succes. We waren blij met de airco in de caravan en auto..

Tijn8
Berichten: 515
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:15

Afgelopen winter zijn onze honden mee geweest op wintersport. We zaten in een Landal park. Was een net park aan de piste (dus in de zomer fijne wandelmogelijkheden).

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:17

In september 2015 zijn mijn man en ik met onze toen 1 jarige hond naar Corsica geweest 18 dagen, met de auto. Ik was blij dat we een afrastering voor schapen bij ons hadden, zo kon hij bij het huisje altijd los lopen. En van te voren uitgezocht waar de dichtstbijzijnde dierenartsen zaten want onze hond is nog wel ziek geweest op vakantie!

Bo_Y

Berichten: 4602
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:19

Goldenhero, hoop niet dat ze ziek wordt.
Maar wel een goede tip!

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:21

Twee jaar terug ben ik met mijn hond op vakantie geweest naar Griekenland met het vliegtuig. We zijn daar een maand gebleven in het huis van mijn ouders. Het vliegen ging super en het was heel leuk om haar mee te hebben. Dit jaar gaan we een week 'op vakantie' naar Nederland dus dat is met de auto en twee keer de veerboot voor een uur of 3. Hebben we al eerder gedaan en gaat ook prima. Nou moet ik wel zeggen dat mijn hond uberhaupt erg makkelijk is om mee te nemen.

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 07:43

Wat leuk om al jullie ervaringen te lezen! Vooral omdat het best uiteen loopt :)

Wij hebben toch besloten om naar de zon te gaan en daarom de hond naar zijn lievelingszusje te brengen. Ook leuk natuurlijk! Denk toch dat we hem geen plezier doen met de hitte en de lange autoreis. Paar weken later gaan we naar Engeland en dan kan hij gewoon mee :)