Vakantie met jonge kinderen - leuke bestemmingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wyoming

Re: Vakantie met jonge kinderen - leuke bestemmingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:08

Camping les coudoulets (hoop dat ik het zo goed schrijf) in Pradons, Frankrijk. Zijn wij geweest toen onze kleine man 13 maanden was. Geen massale camping, genoeg te doen/zien in de omgeving maar het grootste pluspunt was toch wel het prachtige zwembad wat ze hebben. Wij stonden toen met onze tent op de camping maar ze verhuren ook huisjes.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:54

Wij zijn naar les trois forets geweest. Centerparcs in Frankrijk. Ideaal met een baby maar wel een hele andere omgeving

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 10:00

Bedankt voor de ervaringen en tips!

Arabiansp, ik ben wel benieuwd naar jullie chalet? Heb je meer informatie?

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:12

miccamaaike schreef:
Bedankt voor de ervaringen en tips!

Arabiansp, ik ben wel benieuwd naar jullie chalet? Heb je meer informatie?

Ik heb je een pb gestuurd {:}

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:53

wyoming schreef:
Camping les coudoulets (hoop dat ik het zo goed schrijf) in Pradons, Frankrijk. Zijn wij geweest toen onze kleine man 13 maanden was. Geen massale camping, genoeg te doen/zien in de omgeving maar het grootste pluspunt was toch wel het prachtige zwembad wat ze hebben. Wij stonden toen met onze tent op de camping maar ze verhuren ook huisjes.

Dit was idd ook voor ons de fijnste camping, toen met 4 kinderen onder de 6 jaar. kleine overzichtelijke camping. fijn zwembad voor de kleine kinderen. En in de (verre) omgeving zeer veel te doen. grotten, krokodillen farm, riviertjes de treinreis museum en allemaal zeker met kleine kinderen goed te doen.
Naast de camping lekker vers fruit en groente te koop. supermarkt op ruim 2 km afstand.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:47

Wij hebben geboekt en gaan all-inclusive naar Mallorca :):)
Ik ben eigenlijk tegen all inclusive maar het lijkt me heerlijk met een klein kind :') en de Balearen zijm maar 2,5 vliegen dus te overzien. We willen graag mooi weer en naar zuid-Frankrijk in de auto zag ik ook niet echt zitten :=

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:37

Wij gaan 12 dagen naar Gran Canaria! Hebben een leuke bungalow gehuurd zodat wij ook lekker buiten kunnen zitten als dochter op bed ligt :)

Qua vluchttijden vliegen we heen smorgens vroeg en terug begin van de avond dus ik hoop eigenlijk dat ze gewoon lekker gaat slapen :+

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:25

wij zijn ook weer aan het zoeken voor een vakantie in juni! In novemember naar florida geweest met dochter van 3,5 en zoontje van 8 weken. Beide geen kik gegeven in het vliegtuig.
Dochter vind het geweldig en kijkt filmpjes, slaapt,helpt de stuwardessen en speelt met barbies en kleuren.
zoontje was 8 weken bij opstijgen en dalen een flesje en tussendoor slapen, lachen en lekker knuffelen.

met dochter ook al naar Tenerife en menorca gevlogen ( zei was 8 maanden bij de eerste vlucht)

Wij vinden het heerlijk om te reizen en dat blijven we ook lekker doen :D
centerparks en andere plekken in Nederland doe je ons total geen plezier mee

volgend jaar willen we als het haalbaar is naar australie <3 {:}

mijn tip: volg je hart, en luister niet naar iedereen die het zielig vind. Doe wat je zelf wil

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 08:42

Wauw wat een reizen al met de kleintjes! Heerlijk toch als dat goed gaat.

Die van ons slaapt alleen in bed. Dus lang vliegen gaan we niet doen. Dat wordt niet leuk voor onze medereizigers. Maar in de auto naar Oostenrijk (waar we nu zijn) ging best wel goed! Dus stukje rijden gaat prima lukken.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:15

heb je inmiddels al een leuke vakantie gevonden die helemaal naar jullie zin is?

wij gaan begin juni met ryan air naar venetie en daar pakken we een huurauto.
we hebben een staancaravan op camping Benedetto gehuurd(aan het gardameer).

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 12:27

Ik denk dat we begin september naar Zuid-Frankrijk rijden, richting de Dordogne. Heb een mooi huis gevonden op een vakantiepark, lekker ruim en er zijn ook zwembaden op het park dus dat is voor de kleine ook helemaal fantastisch.

Had ook iets heel leuks gevonden in Toscane. Maar incl vlucht, auto huren en accommodatie waren we voor 10 dagen dan toch zo 1800 euro verder, dat vond ik toch best prijzig. Dus denk dat we lekker met de auto gaan, de tijd nemen om er te komen en dan daar lekker genieten!

Ik zal de camping die jij noemt ook eens bekijken, want Italie lijkt me ook nogsteeds heerlijk! En Gardameer is op zich ook nog wel te doen met de auto.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 08:46

Het is uiteindelijk toch Italie geworden.

Rijden er in 2 dagen naar toe (1050 km totaal). Eerst 6 nachten in de Dolomieten en dan 5 nachten aan t Gardameer. Dolomieten is geboekt in een appartement met 2 slaapkamer, balkon en tuin. Gardameer wil ik een stacaravan boeken, maar nog even kijken welke camping. Terugreis kan ook in 2 dagen, we zien wel hoe ver we komen de 1e dag.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:23

Lekker. Dat klinkt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:38

miccamaaike schreef:
Het is uiteindelijk toch Italie geworden.

Rijden er in 2 dagen naar toe (1050 km totaal). Eerst 6 nachten in de Dolomieten en dan 5 nachten aan t Gardameer. Dolomieten is geboekt in een appartement met 2 slaapkamer, balkon en tuin. Gardameer wil ik een stacaravan boeken, maar nog even kijken welke camping. Terugreis kan ook in 2 dagen, we zien wel hoe ver we komen de 1e dag.

Wij mochten op de terugweg altijd kiezen tussen overnachten in een hotel en lekker uit eten of doorrijden naar huis en dan naar de mcdonalds onderweg. Het werd altijd dat laatste :+ Vermaakten ons prima en laatste paar uur lagen we altijd te slapen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 20:36

Haha Emma, dat werkt vast bij oudere kinderen maar leg een 1 jarige maar eens uit dat de mcdonalds überhaupt bestaat :+

Terugweg zien we wel hoe vlot het gaat en hoe lang het nog te doen is voor de kleine. Anders gewoon lekker stoppen. Hebben campingbedje mee dus kunnen overal slapen.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:59

Wij zijn zo n 1,5 jaar terug naar de Algarve in Portugal gevlogen. Onze dochter was toen net een jaar. Het vliegen was prima te doen en het appartement was zeer keurig. Erg handig was dat de eigenaar hun 2e auto aan ons wilden verhuren met kinderstoeltje. In een straal van 30 min. waren er voldoende leuke uitstapjes te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:35

miccamaaike schreef:
Haha [naam], dat werkt vast bij oudere kinderen maar leg een 1 jarige maar eens uit dat de mcdonalds überhaupt bestaat :+

Terugweg zien we wel hoe vlot het gaat en hoe lang het nog te doen is voor de kleine. Anders gewoon lekker stoppen. Hebben campingbedje mee dus kunnen overal slapen.

Haha met een jaar zal dat nog niet werken inderdaad, maar wellicht een tip voor in de toekomst :)) mijn ouders reden altijd door (ook overdag) zo lang wij rustig lagen te slapen, op het moment dat we begonnen te zeuren stopten ze gewoon even. Wij zijn wel altijd gewend geweest aan lange autoritten omdat onze familie ook allemaal op minstens een uur rijden wonen. Toen we wat ouder werden en niet meer sliepen in de auto hadden we een walkman waar we muziek op konden luisteren, en toen die uitkwam een kleine iPod shuffle zodat we ons daarmee konden vermaken.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:46

Onderweg een B&B pakken op de heenweg, is zo relaxed en 's morgens zo weer op pad.
Dit jaar ben je er al uit zie ik maar misschien voor volgend jaar Noord Spanje, in de uitlopers van de Pyreneeën, zo mooi en voordelig!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:05

wat leuk zeg, ik haatte de vakanties met de auto, maar ik wordt ook ongekend wagenziek :+ voor volgend jaar kan je ook aan zweden denken, of als je van wintersport houdt, in het noorden is het echt niet duur voor een chalet incl, skies etc :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:14

Lekker, Italie. Ik weet nog dat we daar vroeger met mijn ouders heen gingen, in de tijd van oude Hanomag bussen. Mijn vader gooide een tweepersoons matras achterin , wij er op en pitten. Van voor de gordel tijd, zo heel Europa gezien.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:06

bigone schreef:
Lekker, Italie. Ik weet nog dat we daar vroeger met mijn ouders heen gingen, in de tijd van oude Hanomag bussen. Mijn vader gooide een tweepersoons matras achterin , wij er op en pitten. Van voor de gordel tijd, zo heel Europa gezien.

De tijd van voor de gordel, lekker liggen slapen op de achterbank....
Ik mis het echt.