Essentials voor lange vluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:40

Ik doe ook altijd een extra setje kleren in mijn handbagage, voor in het geval dat mijn ruimbagage per ongeluk op een andere vlucht stapt :))

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:52

Courses schreef:
Mijn lijstje is altijd:

Basically: Met alles wat er in je tas zit kan je eventueel een nacht vooruit mocht je bagage kwijt raken :)

Dat is inderdaad, zeker als je "heen" gaat erg handig.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:07

Darah3 schreef:
Goof schreef:
Vergeet niet op het vliegveld je sjaal even in te spuiten met een lekker luchtje.
Altijd prettig, je wil niet 8 uur lang je zwetende buurman ruiken ;)

Dit ja :j

Vorig jaar 13 uur lang tussen twee niet fris ruikende mannen gezeten, was blij dat ik mijn sjaal vol gespoten had met parfum :')

Ik kan trouwens nooit wakker blijven tijdens vliegreizen. Of dat de vlucht nou 10 uur duurt of 1 uur, ik lig binnen een half uur te slapen.
Vorig jaar lag ik dus vóór het opstijgen al te slapen _O-

....Neee....dat is fijn....zit je naast iemand die stinkt naar de parfum, met een beetje pech zit je de hele reis te niezen....
De volgende keer nies ik dan richting parfum :=

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:08

Misschien wat verder lezen ipv mij aan te vallen :)*

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:19

Dat denk jij, ik hoop het ook.
Vrouwen en parfum is vaak geen gelukkige combinatie....

Anoniem

Re: Essentials voor lange vluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:21

Gut, wat een vreemde opmerking zeg.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:25

Ik zweer ook bij mijn ereader maar sinds de keer dat ie op het vliegveld blokkeerde en ik bijna blinde paniek kreeg want een vlucht van 14 uur......heb ik altijd een gewoon boek bij me om te lezen. Die komt meestal mijn trolley niet uit maar ik moet er niet aan denken zonder te zitten.

Ik sleur mijn trolley mee met daarin een rugzak met de dingen die ik echt bij me wil houden. In de trolley prop ik dan mijn jas etc die ik niet nodig heb tijdens de vlucht.

Absoluut een must voor mij naast de ereader zijn een rol biskwietjes, eierkoeken of suikerwafels. Ik gruw van vliegtuigvoer dus moet wel iets reserve hebben. Ik stap gerust in met een zak gesmeerde broodjes maar ook die zijn na een paar uur echt niet te vreten vandaar reserve voedsel wat goed blijft.

Mp3 speler gaat mee maar met een goed entertainment systeem aan boord is ie niet echt nodig maar voor de zekerheid!

Ik heb altijd twee sjaals om, dan kan ik afwisselen en laagjes kleding. Ik heb het altijd heel warm dus je kunt iets uitdoen. Ik doe ook altijd mijn schoenen het liefst uit maar loop niet op mijn sokken door het gangpad na ooit 1x bij het toilet in iets nats te zijn gaan staan.......bah!
Trek schoenen/laarzen aan die wat groot zijn, dan pas je ze nog wel. Of iets met veters die je los kunt laten.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:27

Vorige maand een vlucht van 7 uur heen en 9 uur terug.

Wat ik mee had:

Geld voor eten en drinken
Deo
leesboek
Ereader
Puzzelboekjes.
Lenzen vloeistof en bril
oordoppen ( hele goede, heb neptrommelvlies en verga anders nu was het te doen)
Zuigsnoepjes ( veel last van tanden en zuigen (slikken) helpt beter dan kauwen)

We hadden geen films aanboord. Was ook erg krap. Mijn voeten waren dan ook best opgezwollen omdat ik alleen op de normale manier kon zitten dus niet strekken. Eten en drinken moesten we ook allemaal kopen. Terugweg waren tostis op |(

En behoorlijk wat geslapen. Gelukkig ben ik daar heel makkelijk in en door oordoppen was de pijn ook houdbaar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:31

Heb niet alles doorgelezen, maar als je deo meeneemt, neem dan wel een roller. Een spuit mag niet.

Ik neem ook altijd wat te eten mee. Heb meerdere lange vluchten gemaakt (17 uur, verdeeld over 2 vluchten) en als het eten niet lekker was dat je kreeg dan had ik zelf nog wat.
Ik neem ook altijd diarrreeremmers mee omdat ik gevoelige darmen heb.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:53

Spuit deo mag wel. Ik zit nu toevallig te wachten in het vliegtuig in uit te stappen, met mijn flesje spraydeo in mijn handbagage :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:12

Spuit deo valt gewoon onder de 100ml in een doorzichtig zakje regeling. Al heb ik een aantal keer met een (bijna lege) fles grote deo onderin m'n tas gevlogen, maar als ze het er bij de controle niet mee eens zijn ben je hem kwijt (dat gebeurde bij vlucht nr 3) :)

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:14

nou heb ik niet alles gelezen maar ik zag in je lijstje deo staan. gebruik dat alsjeblieft niet in het vliegtuig.. vindt het zo vresenlijk als mensen dat doen, de meeste deo ruikt vresenlijk sterk, en al die mensen rondom je moeten er tussen zitten, dus deo zonder parfum!

en een tip van mij, neem een 3ds ofzo mee zodat je lekker spellentjes kunt spelen nouja als je dat leuk vindt dan.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:19

Als ik besluit om deo op te spuiten doe ik dat uiteraard gewoon in de wc, en het is ook meer bedoeld voor gelijk na het landen. Daarbuiten denk ik dat mijn medepassagiers het ook niet waarderen als ik naar zweet ruik dus het is een beetje kiezen of delen wat dat betreft.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:22

ja dat is ook wel zo, maar je hebt soms van die mensen die deo opspuiten precies naast je, en dan is het nog van die sterke stink zooi ook :') ook altijd heel leuk in de bus of trein..

en trouwens nog een tip, baby doekjes! handig voor van alles en ze mogen gewoon mee (de kleine pakjes bedoel ik dan he)

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:24

pjotrg schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb op de heenweg een middagvlucht en op de terugweg een avondvlucht dus dat komt perfect uit :))

Van zo'n adaptertje heb ik nog nooit gehoord, wat voor eentje is dat en waar kan ik die halen? Ik krijg koppijn van goedkope koptelefoons (dat klinkt verwend maar ik krijg last van mijn oren :)) ) dus het is wel handig als ik mijn eigen kan gebruiken!

Volgens mij hebben ze dat op iedere shop op het vliegveld. Deze zag ik bij Bol.com. het is eigelijk gewoon een 2 x mono naar stereo stekker.

[ [url=m/K4WN5I.jpg]Afbeelding[/url] ]

even terugkomend op die stekkertjes; de meeste vliegtuigen hebben tegenwoordig gewoon een enkele koptelefoonaansluiting dus dat is geen probleem. Mocht het wel nodig zijn en ze delen koptelefoontjes uit kan je dat stekkertje 9 vd 10 keer van die van hen afhalen en dan lekker met je eigen koptelefoon gebruiken :)

veel plezier!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:25

Ik neem zelf altijd rol deo mee, vind ik zelf iets frisser :+

Verder moet ik eerlijk zeggen dat echt slapen in Economy mij nog nooit echt gelukt is :+ Beetje weg dutten wil wel, maar echt slapen? Mwah. Dan moet je wel echt een grote hap pillen naar binnen gooien.

Wat voor mij voor lange vluchten ook erg helpt (echter is dat niet zo conventioneel te verkrijgen hier) zijn mondkapjes. Ik heb op mijn terug reis van Tokyo destijds een mondkapje opgedaan vanwege de vlucht die continue gerouleerd word in het vliegtuig. Ik kwam vele malen frisser de kist uit dan de heen weg :) Ik heb nog een voorraadje liggen van Tokyo vorig jaar, dus die vul ik weer aan als ik in oktober er weer ben. Maar dat scheelde voor mij echt een hoop.

Ik neem zelf ipv baby doekjes normale schoonmaakdoekjes mee inderdaad. Alles even afnemen, je stoel is toch een lange tijd van jou en dan weet je zeker dat je eten op een schone tray staat :D

Waar vlieg je mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:26

Met Air Canada, voor zover ik weet gewoon redelijk luxe. Het is een 2-4-2 opstelling en dat vind ik zelf erg prettig.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:54

Emmaa_ schreef:
Met Air Canada, voor zover ik weet gewoon redelijk luxe. Het is een 2-4-2 opstelling en dat vind ik zelf erg prettig.

A340 kist? :) 2-4-2 is inderdaad een fijne opstelling

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:58

Ik weet niet of het al gezegd is, maar deo aan boord mag dat wel? Een spuitbus mag iig niet misschien een roller wel? Zou ik even nakijken!

Wij hadden ook veel baad bij ons nekkussentje en iets voor op je ogen te leggen. En fatsoenlijke oordopjes om leuke films te kijken ipv die rommel in het vliegtuig.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:01

Courses schreef:
Emmaa_ schreef:

Bij aircraft staat 763, geen idee wat dat betekent haha.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:10

Spuitdeo aan boord mag gewoon (mits niet meer dan 100ml).

Ik neem op lange vluchten veel mee in handbagage, omdat ik altijd bang ben dat er iets mis gaat met ruimbagage (één keer gehad, dat was niet leuk :+). Dus daar stop ik altijd toiletspullen in, beetje kleding, ondergoed, dat soort dingen. Genoeg om een paar dagen mee vooruit te kunnen. Maar wat ik echt gebruik en dus bij de hand houd, is heel weinig:

- Koptelefoon
- Tablet met films, spelletjes en ebooks
- Kauwgom
- Zakdoekjes
- Soms een sudoku-puzzelboekje met pen :D
- Tegenwoordig ook verdovende oordruppels, maar die heb je normaal niet nodig

Wbt de jetlag van Amsterdam naar Toronto: 2 jaar geleden vloog ik die route ook, ik vertrok enkel een paar uur eerder vanaf Amsterdam dan TS nu doet. Nou, ik moest een dag bijkomen van de jetlag. Op de terugweg had ik juist nergens last van.

TS, veel plezier daar!! Ik vond Toronto echt een heel gave stad, zou zo weer gaan!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:13

Emmaa_ schreef:
Courses schreef:

Bij aircraft staat 763, geen idee wat dat betekent haha.

Dat is een 767-300, oftewel de voorganger van de Triple 7 :)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:26

Wat nemen jullie veel mee.
Mijn hele bagage gaat mee als handbagage, max 10 kilo _/-\o_

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:32

A3a1 schreef:

Voor een intercontinentale reis? Knap :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:33

Courses schreef:
A3a1 schreef:

Voor een intercontinentale reis? Knap :+

Maakt toch niet uit of je een weekje naar Toronto of een weekje naar Londen gaat? :+

Edit: maar bij een intercontinentale vlucht hoef je meestal niet bij te betalen voor ruimbagage dus waarom je het dan zou doen is mij ook een raadsel :D