Wintersport 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:14

Ik zag dit topic voorbij komen en dacht hé laat ik het hier eens vragen. Weet er toevallig iemand nog een plek (liefst in Duitsland) om met kinderen naartoe te gaan waar je de 1e week van Januari (2 tm 6)nog heen kunt en waar er hoogstwaarschijnlijk wel sneeuw is? Zijn een beetje laat dus tot nu toe is bijna alles al vol (of alleen voor een week beschikbaar) Het hoeft niet perse op een park of iets te zijn maar een appartement/huisje/chalet of iets met in ieder geval 2 slaapkamers zou al fijn zijn.. (De kids zijn 5 en 2 jaar oud) Hoop dat er hier nog iemand wat weet ☺

miccamaaike

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:08

Wij hebben voor die periode nog wat gevonden via een lokale touristinfo in Oostenrijk. Maar t is erg lastig om voor die week nog wat te vinden.

Waar wil je precies naartoe? Duitsland, Winterberg of meer in t zuiden tegen de alpen aan oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:01

@Miccamaaike; Op zich maakt het niet specifiek uit waar in Duitsland, als er maar een redelijke kans op sneeuw is.. Vriendlief is wel van het skiën maar de sneeuw is voornamelijk voor de kids.. Ik wil zelf liever Duitsland ipv Frankrijk of Oostenrijk vanwege de reistijd met de kids..

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:53

Ik zag dit voorbij komen en moest even mijn blijdschap over mijn laatste aankopen delen voor de volgende ski-vakantie! *enthousiast!*
Een gave k2 helm:
Afbeelding

met bijpassende witte skibril met camo band met blauwe lens van Mariener

Afbeelding
<3
Super blij mee! Matcht super gaaf bij mijn azuur blauwe softshell! Mariener is nog niet super bekend, maar ik raad het zeker aan! Gave spullen, zit super en prima prijs. http://www.mariener.nl/snow-goggles/ Én leuke zonnebril erbij gekregen 8-) Ik ben er klaar voor!

Wij hadden paar maanden terug ook al moeite met het vinden van een geschikt huisje voor met onze groep. Steeds te weinig slaapkamers. uiteindelijk is het wel gelukt. Hopelijk kunnen jullie ook nog iets geschikt vinden Ikkuh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:29

Anne_87: ziet er stoer uit!

Ik hoop ook nog iets te vinden, de kids kunnen wel bij elkaar slapen gelukkig alleen willen we zelf dan wel een aparte kamer anders word de jongste waarschijnlijk wakker als wij naar bed gaan.. (en die gaat helaas niet snel slapen dan :P )

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:57

Ski voorpret topic *\o/*

Ik heb vandaag bericht uit gestuurd aan de vrienden dat wij willen gaan, dat was een tijd twijfelachtig omdat ik twee weken geleden bevallen ben en we straks dus met baby gaan. Maar we hebben besloten dat we er voor gaan :)

We gaan de eerste week van maart, maar we weten nog niet waar naar toe. Onze groep zal waarschijnlijk 8 of 10 personen zijn, met 2 of 3 kinderen onder 1jaar. Vanwege de kinderen en de reistijd kijken we nu ook naar Oostenrijk, de afgelopen jaren zijn we in Frankrijk geweest.
Het zal wel een uitdaging zijn om nog iets te vinden waar we allemaal in passen, wat niet onbetaalbaar is en ook nog in een leuk dorp en dicht aan de piste (we zijn niet verwend :7 ).
Heeft iemand suggesties voor een leuk dorp in een semi groot gebied in Oostenrijk?

Ik zag op een eerdere pagina iemand zeggen dat ze overwogen naar Les Arcs te gaan. Wij zijn een jaar aan de andere kant van Paradiski geweest, La Plagne, en 1 dag overgestoken naar Les Arcs. We hebben daar lang niet alles geskied, maar hadden het idee dat er voornamelijk veel rode pistes van de top naar beneden gaan, en de blauwe voornamelijk vrij platte verbindingsstukken tussen die rode zijn. Als je nog kan kiezen zou ik overwegen om naar La Plagne te gaan ipv Les Arcs. Belle Plagne is een super schattig dorp, aanrader :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:19

Hi Indy_Mouse, tof dat je toch nog op vakantie kan met de vriendengroep! Succes met zoeken naar een goede locatie.

Ik denk dat je op mijn berichtje reageerde trouwens. Ik weet dat La Plagne schattiger is (ben er twee keer geweest maar dan in de zomer)maar we hebben juist voor les Arcs gekozen omdat La Plagne meer vlakke stukken zou hebben. Les Arcs heeft ook meer rode en zwarte pistes waar La Plagne overwegend blauwe pistes heeft dus vandaar de keuze ;)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:32

Ik heb dit topic ook gevonden! Heb gisteren gehoord dat ik 'dit' jaar weer met mijn schoonfamilie mee mag op wintersport! Super gaaf!

We gaan naar Solden, Oostenrijk. Het is mijn tweede keer op wintersport, vorig jaar heb ik ook in het topic gereageerd, ging toen ook met de schoinfamilie. Het skigebied waar we nu naartoe gaan heeft lekker veel blauwe pistes. Wordt ik erg blij van, want rood was vorig jaar nog echt heel moeilijk (ik kwam wel de oversteek naar de volgende blauwe piste over, maar dat was het dan ook)

Toevallig was het wintersport outlet hier in de buurt, dus ik heb meteen een nieuwe (of eigenlijk eerste fatsoenlijke) skibroek gekocht! Zal binnenkort even een plaatje zoeken. Het is zo eentje met bretels, heel lekker warm :)

Mijn schoonvader vind dat ik ook wel kan kijken voor skischoenen en ski's. Die laatste vind ik niet zo handig, denk dat er de komende jaren nog veel gaat veranderen (hopelijk omdat ik verbeter), maar skischoenen lijkt me wel handig eigenlijk.
Heeft iemand daarover misschien tips? Ik heb maar een maatje 38, maar een relatief brede voorvoet, hoge wreef en geen dunne kuiten. Weet helaas niet meer wat ik vorig jaar gehuurd had (kan het ook niet zien op foto's), die schoenen zaten toen wel heel fijn!

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:31

Over 22 dagen ga ik al op wintersport!! Wij gaan ook naar Oostenrijk, Galtür. @Indy_Mouse_9 Is ook zeer goed te doen met kinderen. Galtür is ong 10 uur rijden vanaf rotterdam, weet niet of dat te ver is. @ mirriezz is had het tweede jaar ook gelijk eigen schoenen en ski's gekocht. schoenen omdat dat ik best moeilijke voeten heb en de schoenen die ik het eerste jaar huurde eigenlijk helemaal niet lekker zaten. Heb nu echt hele fijne. Ik had ook gelijk ski's gekocht, wel tweedehands, waren maar 75 euro. scheelt veel geld, vond huren best prijzig.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:38

mirriezz schreef:
Ik heb dit topic ook gevonden! Heb gisteren gehoord dat ik 'dit' jaar weer met mijn schoonfamilie mee mag op wintersport! Super gaaf!

We gaan naar Solden, Oostenrijk. Het is mijn tweede keer op wintersport, vorig jaar heb ik ook in het topic gereageerd, ging toen ook met de schoinfamilie. Het skigebied waar we nu naartoe gaan heeft lekker veel blauwe pistes. Wordt ik erg blij van, want rood was vorig jaar nog echt heel moeilijk (ik kwam wel de oversteek naar de volgende blauwe piste over, maar dat was het dan ook)

Toevallig was het wintersport outlet hier in de buurt, dus ik heb meteen een nieuwe (of eigenlijk eerste fatsoenlijke) skibroek gekocht! Zal binnenkort even een plaatje zoeken. Het is zo eentje met bretels, heel lekker warm :)

Mijn schoonvader vind dat ik ook wel kan kijken voor skischoenen en ski's. Die laatste vind ik niet zo handig, denk dat er de komende jaren nog veel gaat veranderen (hopelijk omdat ik verbeter), maar skischoenen lijkt me wel handig eigenlijk.
Heeft iemand daarover misschien tips? Ik heb maar een maatje 38, maar een relatief brede voorvoet, hoge wreef en geen dunne kuiten. Weet helaas niet meer wat ik vorig jaar gehuurd had (kan het ook niet zien op foto's), die schoenen zaten toen wel heel fijn!

Mijn tip mbt schoenen: ga lekker passen! Ik heb in oktober nieuwe gekocht, heb volgens mij 5 paar aangehad. Elk wel ongeveer 20 minuten en allerlei houdingen geprobeerd. Sommige vlogen meteen uit, die zaten totaal niet comfortabel vanaf het begin. Anderen gingen na 10 minuten ergens knellen/drukpunten veroorzaken. Dus het is niet 'even' passen, neem er lekker de tijd voor (en ga ergens heen waar ze er verstand van hebben!
Wanneer ga je naar Solden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:44

Ik heb er ook zin in, moonboots gevonden, moet alleen een helm hebben en handschoenen nog. Die laatsten zijn spoorloos verdwenen. Alleen duimen op sneeuw, die was er maar is weer weg, scheelt dat we een gletsjer ook kunnen doen daar is altijd sneeuw.

Wordt met materiaal wel een grappige ruil. Om de een of andere vreemde reden passen de skischoenen van goede vriend me goed terwijl hij een veel grotere schoenmaat heeft. Die zitten hem wat krapjes dat wel. Met mijn korte pootjes en plofkuiten een uitdaging, zijn oude schoenen die een maat groter zijn pasten niet eens om mijn kuiten heen :oo

Ik moet wel skis hebben voor het beetje dat ik ga proberen te skieen met mijn knieen dik ingepakt. Alleen bij die skis moet hij weer de schoenen van hebben. :D

En dan heerlijk kerst en oud en nieuw vieren op vakantie. *\o/*

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:30

Celien: we gaan de eerste week van februari geloof ik. Net als karuna is de gletsjer aanwezig, dus altijd genoeg sneeuw.

Ik begrijp dat ik schoenen moet passen hoor... Maar bij wat voor winkel? Ik heb al gegoogled op de decathlon (meestal niet zo professioneel advies), Perry sport heeft bijna niks en de bever sport heeft wel op de website, maar ik heb daar in de winkel nog nooit ski's en skischoenen gezien (of ben ik blind?)
Nja, dat zijn dus een beetje de winkels waar ik skischoenen zou gaan zoeken, maar dat is dus niet zo super.

Ik woon in Zeeland, heb hier geen overvloed aan speciaalzaken helaas.

Aan vriendlief zijn expertise heb ik helaas weinig. Hij heeft relatief makkelijke voeten en veel ski-ervaring en is dus minder afhankelijk van een goede schoen. Zijn huidige skischoenen komen van de aldi :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:43

Dagje oefenen in zoetermeer-snowworld en dan ff naar duyvestein? zit naast de skibaan en heel goed advies, was er erg blij mee!

:+ Ik ga ook dan naar solden (28 jan-4febr) _O- waar zitten jullie ?

afhankelijk zijn van een goede schoen is niet afhankelijk van je skiervaring. Je moet een schoen vinden die je voet past, zonder te knellen, drukken oid!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:45

Zell am See met Kaprun als uitwijk mogelijkheid. Daar lag sneeuw maar vorige week was dat opeens zoek weer. :+

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:53

Wij gaan precies de week erna celien. Kun je mooi de pistes voor mij testen :P
We zitten in de grauer Bear oid.

Ik heb zelf nog een vertrouwens-issue met skis en schoenen ;) het engste aan skiën vind ik dat je jezelf voorover moet laten vallen om wat snelheid te maken en dat je die snelheid nodig hebt om bijv fatsoenlijke bochten te kunnen draaien. Eigenlijk is het gewoon een zelfvertrouwen dingetje, maar goed materiaal helpt. Dus ik wil echt schoenen waarin ik me echt heel stevig voel. Mijn vriend weet dat hij kan skiën, dus zal bij een mm verschuiven in zijn schoen niet meteen denken: help! Ik ga de berg af vallen! Aaaaaaah!

Ik zal eens kijken hoever Zoetermeer rijden is. We gaan iig nog een keer oefenen in Terneuzen, maar helaas zit daar geen skishop (wel een Perry die meer op wintersport gericht is)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:58

Nu weet ik niet waar je woont in zeeland :+ Maar als je bijv middelburg pakt is het +- 1,5 u rijden met de auto. Kan je wat oefenen op de pistes, mooie schoenen uitzoeken en je kan daar heel lekker eten voor vrij weinig :j Lekker een dagje weg met je vriend!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:03

In Rotterdam zitten ook wel ski / snowboard speciaalzaken, is dat misschien te doen voor je, mirriezz? Geen idee uit m'n hoofd hoe ze precies heten of waar ze zitten maar dat is uit te zoeken :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:15

Ik Rotterdam heb je sowieso een hele grote Daka

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:47

In Barendrecht zit OutdoorXL. Daar heb ik toen mijn skischoenen gekocht. Je wordt daar zeer goed geholpen en veel keuze! Zit gelijk bij de snelweg als je vanaf zeeland komt. (achter de ikea)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:51

Iemand overigens tips voor een niet al te dure (<100) goede skibroek, graag in het wit of grijs of zwart? Of in ieder geval bijpassend bij deze jas:
Afbeelding

Helaas, de broek die bij deze jas hoort, is van de vorige wintercollectie en niet meer verkrijgbaar. terwijl de jas bij de collectie van dit jaar hoort (Ik weet het, het is een beetje achterlijk _O- )

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:55

Bedankt voor de schoenentips! Barendrecht is goed aan te rijden, Zoetermeer twijfel ik nog een beetje over. In een halfuur sta ik namelijk hier in de skihal ;)

Anyways, houd jullie op de hoogte!

hierbij trouwens nog een plaatje van mijn nieuwe skibroek:
Afbeelding

Ik heb deze in het donkerblauw, maar kan dat plaatje niet vinden. Gezien de prijs, zal mijn versie wel van de collectie van vorig jaar zijn. Ik ben er heel blij mee! Weet alleen niet precies wat ik moet denken van die ritsen aan de binnenkant van de bovenbenen xD

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:28

Als het erg warm is kan je die open zetten. Veel mensen hebben nog thermo kleding onder hun skikleding waardoor het dan niet te koud zal zijn.
Ik heb dat bijvoorbeeld ook in de oksels van mijn jas. Kan soms echt heel fijn zijn. :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:32

Ooo succes met naar de wc gaan! _O-

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:32

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:34

Mooi ding! maar wil hem graag onder de 100,- houden. Lukt t niet houd ik deze in mn achterhoofd :j