Identiteitskaart Geldigheid vakantie SPOED

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Identiteitskaart Geldigheid vakantie SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:25

Ik zou gewoon met die ID gaan. Op Schiphol controleren ze hem toch. Meteen mooie relatie test.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:26

Als je er mee het land in komt zal terug geen probleem zijn lijkt me.
Kaart kan ook op vakantie kapot gegaan zijn... Hoe gaat dat dan? Die mensen moeten ook gewoon naar huis kunnen toch?

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:29

Wij zijn vorige week naar Turkije geweest en bij de terugreis vragen ze hoe dan ook niet om een visum. Op de heenweg wel maar dat werd bij ons heel vluchtig bekeken. Ik zag trouwens ook gewoon nog een balie waar je ter plekke een visum kon kopen maar heb er niet op gelet hoe je dan moet betalen (Visa, cash, pin?) Je zegt dat je al een visum hebt dus lijkt me dat je geen problemen hoeft te verwachten. Maar aangezien je vriend ook niet heel veel zin lijkt te hebben in deze vakantie zou ik als ik jou was hoe dan ook maar gewoon met iemand anders gaan voor de zekerheid......

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:37

Ik wil wel mee! :+ Haha

Zijn er geen mogelijkheden om een tijdelijke ID-kaart o.i.d. aan te vragen? Ik heb vorig jaar vertraging gehad met de levering van mijn ID-kaart en kreeg toen een document mee waardoor ik alsnog mocht werken. (mijn ID-kaart was bijna verlopen, heb een nieuwe aangevraagd en vervolgens had die vertraging waardoor ik niet in dienst genomen mocht worden bij mijn vakantiebaantje.)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:17

Het word nu kiezen voor op save spelen en mijn moeder mee nemen, maar mijn moeder wil liever niet gaan en ik heb wel liever mijn vriend mee.

Of het word dus het risico nemen en mijn vriend mee, maar als we er dan niet door komen dan hebben we helemaal niks.. Behalve een hele lege portemonnee :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:18

Gaan, en als vriendlief problemen heeft alleen gaan!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:20

misschien een bokker die mee wil meenemen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:23

TS, wat een pareltje van een vriend heb jij :')

Ik denk dat je het er gewoon op moet wagen. Lukt het, dan heb je alsnog een fijne vakantie.
Lukt het niet: wijze les voor de volgende keer.
Wat vind je vriend er eigenlijk zelf van? Ik krijg de indruk dat jij er meer mee zit dan hij? :=

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:24

mystery1980 schreef:
misschien een bokker die mee wil meenemen?

Opzicht wel een leuk idee, maar er zitten wel nogal wat kosten aan natuurlijk, want ik heb het geld niet om voor 2 te betalen helaas en denk niet dat mijn vriend het erg leuk vind als er iemand op zijn kosten gaat..
Het is van aankomende zondag tot de zondag daar op overigens.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:26

Cayenne schreef:
TS, wat een pareltje van een vriend heb jij :')

Ik denk dat je het er gewoon op moet wagen. Lukt het, dan heb je alsnog een fijne vakantie.
Lukt het niet: wijze les voor de volgende keer.
Wat vind je vriend er eigenlijk zelf van? Ik krijg de indruk dat jij er meer mee zit dan hij? :=

Hij baalt ook heel erg hoor, hij is alleen ongelofelijk lomp, ben niet anders gewend van hem haha :Y)
Hij zou het wel heel jammer vinden als ik zonder hem ga, maar ziet ook wel in dat het zijn eigen fout is gelukkig

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:26

Ik dacht altijd dat ik een chaoot ben die overal een puinhoop van maakt.
Dat blijkt best mee te vallen :')

Hopelijk wil er een bokker gezellig met je mee. :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:38

Ik lees al ene tijdje mee, maar wat een rare situatie TS
Wij hadden de reis voor Juni in plaats van Juli geboekt, midden in de examens. Heeft ons nog heel wat stres en geld gekost om alles om te boeken. Hoe dan ook geen leuk begin van de vakantie voor jou :(

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:39

Is het geen optie om nu wel met spoed een nieuwe ID aan te vragen, zodat mocht hij zondag niet meekunnen hij maandag je nog achterna kan reizen? Moet hij alleen voor maandag een enkele reis Turkije betalen nog extra.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:45

Of je ticket omboeken naar maandagavond?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:51

Yunomi schreef:
Is het geen optie om nu wel met spoed een nieuwe ID aan te vragen, zodat mocht hij zondag niet meekunnen hij maandag je nog achterna kan reizen? Moet hij alleen voor maandag een enkele reis Turkije betalen nog extra.

Oh dat is echt super slim! Wat stom dat wij daar niet aan gedacht hebben! Maar dat is nu te laat, het gemeentehuis was 12 uur dicht dus vandaag aanvragen kan niet meer, en als die hem maandag aanvraagt heeft die hem woensdag pas en om dan nog te gaan is wel erg kort.
Net gelijk even de enkele vliegticket bekeken en de goedkoopste is toch ook nog wel € 164
we hebben deze reis echt van al ons geld geboekt, om dit nog te kunnen betalen zouden we moeten lenen en vind dat persoonlijk onverstandig

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:53

Simbaa schreef:
Of je ticket omboeken naar maandagavond?

Al gevraagd, doet corendon niet, omdat we 2 dagen voor vertrek zitten betaal je dan 90% van je ticket nu om die te annuleren/verplaatsen en daar moeten dan dus de kosten van een nieuw ticket nog weer boven op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:02

Omg dit wordt een spannende reis :')
Ik zou t er op gokken, andere opties zijn net zo onhandig :P

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:05

Dani199764 schreef:
Yunomi schreef:

Oh dat is echt super slim! Wat stom dat wij daar niet aan gedacht hebben! Maar dat is nu te laat, het gemeentehuis was 12 uur dicht dus vandaag aanvragen kan niet meer, en als die hem maandag aanvraagt heeft die hem woensdag pas en om dan nog te gaan is wel erg kort.
Net gelijk even de enkele vliegticket bekeken en de goedkoopste is toch ook nog wel € 164
we hebben deze reis echt van al ons geld geboekt, om dit nog te kunnen betalen zouden we moeten lenen en vind dat persoonlijk onverstandig

Dit is al eerder aangehaald op de vorige pagina om sowieso een spoed-id aan te vragen! Balen dat je daar overheen gelezen hebt...
In welke gemeente woon je? Niet toevallig nog een stadskantoor oid waar je terecht kan? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:11

Joolien schreef:
Ik zou t er op gokken, andere opties zijn net zo onhandig :P

Ik zou juist niets gokken.
Daarbij komt je vriend echt over als een droeftoeter, dus die zou ik lekker thuis laten :wave:
Hoop dat je iemand anders kunt vinden, succes.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:14

nou ik vind die vent van je wel een afknapper...

hij heeft zijn zaakjes beroerd op orde (en laat zijn vriendinnetje nog betalen ook....) "lenen" hoop dat je het terug krijgt.

Kun je niet omboeken naar een andere bestemming? waar ze geen visum nodig hebben bv Spanje? of werkt corendon daar ook al niet aan mee?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:16

Je mag heel de dag nog omboeken! Kijk of je de gehele reis op fb/mp of wat dan ook verkocht en omgeboekt krijgt! Ga zelf morgen na het reis bureau en boek dan van dat geld wat later in de week en ga als nog achter dat paspoort aan. ( al vind ik het Zoiezo dom dat dat vandaag niet aangevraagd is hij heeft toch een nieuwe nodig hoe of wat dan ook)
Lukt het verkopen niet dan doe je alsof je neusbloed en stap je in dat vliegtuig en ga je fijne. Vakantie houden.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 15:43

studiemiep schreef:
nou ik vind die vent van je wel een afknapper...

hij heeft zijn zaakjes beroerd op orde (en laat zijn vriendinnetje nog betalen ook....) "lenen" hoop dat je het terug krijgt.

Kun je niet omboeken naar een andere bestemming? waar ze geen visum nodig hebben bv Spanje? of werkt corendon daar ook al niet aan mee?

Geld krijg ik wel terug, hij heeft de hele vakantie (op 2 weken waarin turkije dus zou zitten) een vaste baan genomen, al het geld dat hij daar verdiend gaat automatisch naar mij met automatisch incasso, tot ik dus weer op het bedrag zit dat hij mij verschuldigd is.
Maar dat die zijn zaken slecht op orde heeft klopt, hij is ongelofelijk onhandig, we hebben maar 1 keer eerder samen gereisd en hier hadden wij dit probleem niet, dus waren er op voorhand ook eigenlijk van van op de hoogte dat een ID/visum zo lang geldig moet zijn.

Corendon werkt op geen enkele manier mee. Eerst hang je al een uur aan de lijn voor ze opnemen, en we hebben ze plat gegooid met vragen maar zeggen niks voor ons te kunnen betekenen, beste wat ze kunnen doen is omboeken naar inderdaad ander land of gewoon later vertrek, maar dan is 90% van de kosten van deze reis voor eigen rekening. Daar hebben we niks aan dus, dat komt bijna neer op gewoon een nieuwe vakantie boeken en deze niet gaan. Als studenten kunnen wij dit echt niet betalen!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 16:16

Dani199764 schreef:
Yunomi schreef:

Dit is al eerder aangehaald op de vorige pagina om sowieso een spoed-id aan te vragen! Balen dat je daar overheen gelezen hebt...
In welke gemeente woon je? Niet toevallig nog een stadskantoor oid waar je terecht kan? :)

Ons gemeentehuis is het stadskantoor :') Woon in een klein boerengat ( wijk bij duurstede)
met spoed een visum aanvragen had ik wel gelezen, maar toen we daar aanvraag voor deden bij het gemeentehuis zeiden ze dat dit geen nut had, want zelfs al vragen wij hem aan met spoed dan is die hoe dan ook nog steeds te laat binnen, met spoed aanvragen kost bijna het dubbele en ook dat is weer iets waar we niet zomaar even het geld voor hebben als het niet noodzakelijk is.
Zijn ID kaart is nog 5 maanden geldig, dus buiten deze reis om is er geen haast bij het aanvragen van een nieuwe ID.
Denk ook niet dat als die hem vandaag wel met spoed had aangevraagd dat het nut gehad zou hebben, behalve dus eventueel voor als hij nog een los vlieg ticket boekt en een dag later komt, maar toen we dit bekeken (dan wel te laat maargoed) viel deze optie eigenlijk toch af, los vlieg ticket kost 164 euro op zijn goedkoopst.

Als het iets goedkoper zou zijn hadden we dit inderdaad kunne doen met een spoed ID :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:18

ik hoop dat corendon zich over het hart strijkt..... zouden ze sieren.

Altijd maar die onrealistische hoge kosten..tis puur een administratieve handeling...(waar ze dus dikke winst op willen maken ten kosten van de klant).

TS wil niet haar geld terug maar naar een ander land en het probleem is opgelost:-)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 16:22

Nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!
Het ziet er voor nu naar uit dat mijn moeder mee gaat ipv mijn vriend. Heb nog even extra gevraagd of ze het echt wel wil, maarja dan antwoord ze: Als ik maar met jou samen op pad ben vind ik het altijd leuk :')
Lieve moeder heb ik toch ook haha.
Nu maar hopen dat corendon hier aan mee werkt, maar als het goed is willen ze dit wel doen, dat was de enige optie zeiden ze vanmiddag