vakantie en veilig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: vakantie en veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:44

Ik houd er amper rekening mee. Vlieg deze maand ook naar Turkije. Egypte mijdt ik wel, omdat ik de mensen totaal niet fijn vond.
Ik zou eerder een 'risico'land opzoeken dan een gewoon land. Je bent meer op je hoede en eigenlijk dus ook veiliger dan dat je hier bent ;) Hier ben je relax.
En wat is veilig, is ook in Belgie en Frankrijk gebeurd dus ook daar kan je dan niet heen. Zet mij maar op een plek waar al iets is gebeurd, dan wordt er veel beter opgelet en beveiligd dan als het 'gewoon een mogelijkheid' is. (in mijn beleving dan he)

germie

Re: vakantie en veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:52

En voor Egypte heeft het ook positieve kanten voor de toerist: die is ineens meer welkom. Daar waar 2 jaar geleden dingen als soloduiken onmogelijk waren, de duiker als wandelende portemonnee werd gezien en flink in de buidel mocht tasten voor prutsduikjes, is het ineens mogelijk om wel solo te duiken, je gewoon zelf je duik in kunt delen, er geen massatoerisme meer is, en nog voor een lagere prijs ook. Ik hou niet zo van koraal en visjes kijken, dus heb daarom Egypte niet op het lijstje staan, maar met de huidige aanbiedingen voor duikreizen en dat ineens er rekening gehouden kan worden met je wensen (80m en dieper, evt. solo) vind ik het een positieve ontwikkeling en dan kan het best eens zijn dat ik gewoon ga volgend jaar.
Ik weet dat er gewoon 90% minder duikers zijn nu en dat sommige duikscholen gewoon dicht zijn. Maar je kunt het dus ook van de positieve kant bekijken. Het duiken in Egypte was gewoon waardeloos omdat ze iedere duiker als een beginner behandelden en nu kun je er weer gewoon zelfstandig dingen bepalen.
En als ze op deze manier vriendelijk blijven, dan komen de mensen wel weer terug en krijgen ze mogelijk nieuwe klanten erbij zoals ik. De industrie was daar gewoon kapot gemaakt en nu ze toch geld nodig hebben komt ineens klantvriendelijkheid weer in het woordenboek voor.

Griekenland zou ik niet mijden, daar zijn prima grotten en daar is nooit een negatief reisadvies geweest. Dat is voor mij dus nooit een nogo land geweest.