Reizen naar een land met een negatief reisadvies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Reizen naar een land met een negatief reisadvies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:02

@lifaya: zorg dan dat je Israel ingaat met dat nieuwe paspoort zonder stempels.Aruba en Amerika zijn trouwens geen probleem. En van die andere landen, als die stempels niet in je nieuwe paspoort staan is er niets aan de hand want dan zien ze het niet.En of je met een groep bent of niet daar trekken ze zich niets van aan hoor.Je kunt het beste vantevoren inlichtingen inwinnen bij de Israelische ambassade of bij een goed reisbureau. Want in Israel zijn ze begrijpelijkerwijze zeer alert op verdachte personen, omdat het land veel vijanden heeft .Er zijn ook zwarte lijsten met terrorismeverdachten enzo.Die willen ze natuurlijk niet binnenlaten, geef ze eens ongelijk!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:49

anjali schreef:
@lifaya: zorg dan dat je Israel ingaat met dat nieuwe paspoort zonder stempels.Aruba en Amerika zijn trouwens geen probleem. En van die andere landen, als die stempels niet in je nieuwe paspoort staan is er niets aan de hand want dan zien ze het niet.En of je met een groep bent of niet daar trekken ze zich niets van aan hoor.Je kunt het beste vantevoren inlichtingen inwinnen bij de Israelische ambassade of bij een goed reisbureau. Want in Israel zijn ze begrijpelijkerwijze zeer alert op verdachte personen, omdat het land veel vijanden heeft .Er zijn ook zwarte lijsten met terrorismeverdachten enzo.Die willen ze natuurlijk niet binnenlaten, geef ze eens ongelijk!

Ik werk zelf als beveiliger op de luchthaven dus ik weet inderdaad dat Israël nogal een paranoide/uiterst voorzichtig land is :)) Nou is het dat een groot deel van mijn moeders familie daar woont en ik gek ben op oude geschiedenis (Ook de voornaamste reden waarom ik naar Caïro ga <3 ) dus ik wil gewoon graag naar Israël toe gaan. Ik zorg er gewoon voor dat ik vlak daarvoor mijn nieuwe paspoort heb, moet sowieso, de mijne verloopt binnen 4 maanden ofzo tegen die tijd dus dan mag je er sowieso niet meer mee vliegen (paspoort moet een half jaar geldig zijn als ik het goed heb). Dus dat moet sowieso gebeuren :P Maar ze zijn inderdaad zeer voorzichtig met wie ze binnenlaten, en begrijpelijk, al is overdrijven ook een kunst :')

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:44

anjali schreef:
Als jij in je paspoort een visumstempel hebt staan van een Arabisch land, dan kom je Israel niet in. Ik waarschuw je maar.De douanecontrole is er ongelooflijk streng.Ik ben er zelf vreschillend malen geweest, een prachtig en boeiend land vol geschiedenis.

Grote onzin. Er zijn een aantal landen waar Israël mee overhoop ligt, maar het is zeker niet zo dat je met een stempel van een Arabisch land helemaal nooit Israël binnenkomt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:22

Volgens mij is dat eerder andersom, met een Israël stempel kan je moeilijkheden krijgen als je erna nog naar een Arabisch land wil. Ivm die boycot op Israël.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:26

Het is maar net wie er aan de grens staat.
Mijn vader kwam al bijna amerika niet in na een vakantie in marokko terwijl hij de jaren ervoor maandelijk naar amerika vloog.

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:28

verootjoo schreef:
Volgens mij is dat eerder andersom, met een Israël stempel kan je moeilijkheden krijgen als je erna nog naar een Arabisch land wil. Ivm die boycot op Israël.

Ook dat is onzin. Het ligt helemaal aan de relaties tussen de betreffende landen. Zo kun je bijvoorbeeld zonder enig probleem de grens oversteken naar Jordanië.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:13

Helemaal onzin is het niet. Er zijn landen waar je niet in komt met een stempel van Israël in je paspoort. Maar het is niet zo dat je in alle Arabische landen problemen krijgt.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:21

Waar je ook bij stil moet staan is dat als er wat gebeurd. (Ontvoering oid) Kan je dan verwachten dat mensen je komen redden? Want dat betekend dan dat andere mensen hun leven moeten wagen omdat jij een advies in de wind hebt geslagen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:27

elenaMM77 schreef:
Ja als je naar Brussel gaat zou ik de europese wijk ruim omzeilen. Als het even kan geen openbaar vervoer nemen dat ook maar in de buurt komt van vluchthavens, de europese wijk of grote uitgaansgelegenheden (dus alleen kleine lijnen).

In parijs idem, ik zou niet vlot daar het vliegveld willen hebben, noch zou ik op de drukste uitgaansgelegenheden willen zijn met weinig bewaking.

ik ben van het voorjaar drie dagen naar Brussel geweest. inclusief een dagje naar bobbejaanland (waar je niet zomaar inkomt, je moet zelfs je jas openen, of volledig straktrekken).

Als ik dit stukje lees krijg ik vooral het gevoel van 'vermijd alle drukke openbare plekken waar in de wereld je ook bent' Doe je dat in Nederland ook? Want de kans dat hier wat gebeurt is ook realistisch. (een kwestie van tijd) Dus dan vermijd je hier ook alle grote steden, alle drukke plekken en openbaar vervoer?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:38

Jaja, zo zien we dat er helaas hele ernstige problemen in de wereld zijn. Maar als je een gezellige vakantie wilt dan is het dus echt aan te raden eerst even te informeren naar de voorwaarden van de verschillende landen waar je heen zou willen.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:44

Ik lees hier nu per toeval over paspoortstempels van arabische landen en het reizen naar Israel. Ik ga toevallig zondag naar Israel en heb een stempel van Egypte in mijn paspoort. Weet iemand of dit problemen kan opleveren?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:47

Nee dat gaat je geen problemen opleveren :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:47

silversomali schreef:
Ik lees hier nu per toeval over paspoortstempels van arabische landen en het reizen naar Israel. Ik ga toevallig zondag naar Israel en heb een stempel van Egypte in mijn paspoort. Weet iemand of dit problemen kan opleveren?

Bel ambassades, vraag het niet op bokt.
Je ziet zelf dat iedereen hierboven al andere antwoorden geeft, dus je gaat hier geen duidelijk antwoord krijgen. Bovendien gaan wij niet over de toegang tot Israel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:48

Goof schreef:
silversomali schreef:

Bel ambassades, vraag het niet op bokt.
Je ziet zelf dat iedereen hierboven al andere antwoorden geeft, dus je gaat hier geen duidelijk antwoord krijgen. Bovendien gaan wij niet over de toegang tot Israel.

Dat is eigenlijk de beste tip, maar volgens mij is de kans echt klein. Hoewel je daar natuurlijk niks aan hebt als je er eenmaal staat :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:36

@silversomali: Heb je een pakketreis geboekt bij een officieel reisbureau,of heb je zelf iets geregeld via internet? Inhet eerste geval zie ik niet veel problemen, in het andere geval zou ik even informeren bij instanties.Voor de zekerheid maar,want de politieke toestanden veranderen ook om de haverklap. Nou is het meestal wel zo dat ze echte toeristen meestal wel heel graag in het land krijgen want die brengen geld mee.Gewoon even informeren dus.Ik wens je een prettige vakantie verder, want Israel is een heel erg mooi en interessant land.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:45

Ik had de israelische ambasade geprobeerd te bellen, maar ik wist bij god niet bij wie ik die vraag moest neerleggen en gezien ik aan het werk was heb ik maar opgehangen :') Israel is toch pas in November dus nog alle tijd.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:53

Ik zou gewoon gaan! zolang je je gezonde verstand blijft gebruiken in dat soort landen. Ik ben de laatste jaren gewoon naar Egypte gereis, in mijn eentje als vrouw. Geen probleem, zolang je geen gekke dingen doet! gewoon genieten! {:}

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:01

c_esther schreef:
Ik zou gewoon gaan! zolang je je gezonde verstand blijft gebruiken in dat soort landen. Ik ben de laatste jaren gewoon naar Egypte gereis, in mijn eentje als vrouw. Geen probleem, zolang je geen gekke dingen doet! gewoon genieten! {:}

Dan moet je er wel eerst binnenkomen :+
Nogal een risico lijkt me. Sta je daar, mag je op het 1e vliegtuig weer naar huis.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:06

Ik heb ook altijd alleen gereisd hoor.. Ook naar Tunesië en nu naar Egypte. Ik ga wel naar mensen toe die dan daar wonen, wat wel een hoop scheelt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:57

In het geval van Israel gaat het dan niet over het veilig zijn, maar over of je er wel of niet inmag omdat ze JOU alsveiligheidsrisico zouden zien omdat je stempels van Arabische landen in je paspoort hebt. Ik weet ook niet hoe dat op dit moment allemaal zit.Ik ben dus meerdere malen in Israel geweest en voelde me juits door alle veiligheidscontroles heel veilig, alhoewel ik wel een aanslag heb meegemaakt, bij de Damascuspoort, wat dus mijn eigen schuld was omdat dat in Oostjeruzalem ligt, waarvoor ik gewaarschuwd was, maar ja ik wilde het dus zelf zien.. Maar ik houd van het land en daarom deden de risico's me niets, ik wilde er gewoon zijn.Nuga ik er niet meer heen omdat ik een andere liefde heb gevonden met een ander land, maar ook daar zal ik blijven heengaan of het er nu gevaarlijk is of niet,want: Home is were the heart is! Mijn nieuwe bestemming is trouwens Krakau, waar ik ook door dik en dun heen zal blijven gaan, maar daar is het momenteel wel superveilig, veiliger zelfs dan hier in Westeuropa.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:41

Uiteindelijk moet iedereen het lekker zelf weten.
Maar dan ook niet piepen als de verhoogde kansen op kaping (Egypte) net jou vliegtuig treft.
Het is net zo iets als rijden zonder cap of autorijden zonder autogordel.
Zolang alles goed gaat is er niets aan de hand.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:52

Sizzle schreef:
Uiteindelijk moet iedereen het lekker zelf weten.
Maar dan ook niet piepen als de verhoogde kansen op kaping (Egypte) net jou vliegtuig treft.
Het is net zo iets als rijden zonder cap of autorijden zonder autogordel.
Zolang alles goed gaat is er niets aan de hand.

Dát vind ik dus nergens op slaan ;) Egypte is al heel lang niet 100% veilig maar dat is nog geen reden om er niet heen te gaan. Caïro en de badplaatsen hebben GEEN negatief reisadvies, als je nou naar de Senaï gaat, oké, dan heb je inderdaad een verhoogde kans op aanslagen of kapingen, maar als je naar Caïro of Hurghada ofzo gaat, nee, je gaat er niet van uit dat er een kaping is omdat het reisadvies hetzelfde is als Israël, Colombia, Suriname etc :+ Dus ja, ik vind dat je ook dan mag piepen ;) We hebben zelf recent gemerkt dat het ook dichtbij huis niet veilig is. Ook hier is een terreurdreiging. Wellicht minder aanwezig als in Egypte ofzo, maar die is er zeker wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:58

Dan ga je toch gewoon?
Maakt mij niet uit.

Echter zijn in 2016 minimaal al 4 incidenties geweest met toeristen. Er wordt specifiek vermeld dat niet zeker is dat de vliegvelden allemaal veilig zijn.

Het is aan ieder zelf om de voors en tegens af te wegen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 18-05-16 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:01

Sizzle schreef:
Dan ga je toch gewoon?
Maakt mij niet uit.

Wie zegt dat ik niet ga? :)

Maar het gaat mij erom dat jij nu redeneert alsof je er om vraagt om in een vliegtuig te zitten die gekaapt word of om komt tijdens onverwachten rellen ;) daar vraag je nooit om. Tenzij je gaat terwijl er al iets gaande is in de zin van rellen en agressie en moord.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:03

Verhoogde kans is verhoogde kans.
Zo simpel is het.

Zo is een ieder ook vrij om te roken.

Ik vraag me soms af wat de locale bevolking denkt in een land dat niet veilig is. Stel dat je al jaren wil vluchten maar je krijgt geen visum voor europa.
Vervolgens komt een iemand uit europa daar gewoon uit vrije wil rondlopen.