Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:@lifaya: zorg dan dat je Israel ingaat met dat nieuwe paspoort zonder stempels.Aruba en Amerika zijn trouwens geen probleem. En van die andere landen, als die stempels niet in je nieuwe paspoort staan is er niets aan de hand want dan zien ze het niet.En of je met een groep bent of niet daar trekken ze zich niets van aan hoor.Je kunt het beste vantevoren inlichtingen inwinnen bij de Israelische ambassade of bij een goed reisbureau. Want in Israel zijn ze begrijpelijkerwijze zeer alert op verdachte personen, omdat het land veel vijanden heeft .Er zijn ook zwarte lijsten met terrorismeverdachten enzo.Die willen ze natuurlijk niet binnenlaten, geef ze eens ongelijk!
anjali schreef:Als jij in je paspoort een visumstempel hebt staan van een Arabisch land, dan kom je Israel niet in. Ik waarschuw je maar.De douanecontrole is er ongelooflijk streng.Ik ben er zelf vreschillend malen geweest, een prachtig en boeiend land vol geschiedenis.
verootjoo schreef:Volgens mij is dat eerder andersom, met een Israël stempel kan je moeilijkheden krijgen als je erna nog naar een Arabisch land wil. Ivm die boycot op Israël.
elenaMM77 schreef:Ja als je naar Brussel gaat zou ik de europese wijk ruim omzeilen. Als het even kan geen openbaar vervoer nemen dat ook maar in de buurt komt van vluchthavens, de europese wijk of grote uitgaansgelegenheden (dus alleen kleine lijnen).
In parijs idem, ik zou niet vlot daar het vliegveld willen hebben, noch zou ik op de drukste uitgaansgelegenheden willen zijn met weinig bewaking.
ik ben van het voorjaar drie dagen naar Brussel geweest. inclusief een dagje naar bobbejaanland (waar je niet zomaar inkomt, je moet zelfs je jas openen, of volledig straktrekken).
silversomali schreef:Ik lees hier nu per toeval over paspoortstempels van arabische landen en het reizen naar Israel. Ik ga toevallig zondag naar Israel en heb een stempel van Egypte in mijn paspoort. Weet iemand of dit problemen kan opleveren?
Goof schreef:silversomali schreef:Ik lees hier nu per toeval over paspoortstempels van arabische landen en het reizen naar Israel. Ik ga toevallig zondag naar Israel en heb een stempel van Egypte in mijn paspoort. Weet iemand of dit problemen kan opleveren?
Bel ambassades, vraag het niet op bokt.
Je ziet zelf dat iedereen hierboven al andere antwoorden geeft, dus je gaat hier geen duidelijk antwoord krijgen. Bovendien gaan wij niet over de toegang tot Israel.
c_esther schreef:Ik zou gewoon gaan! zolang je je gezonde verstand blijft gebruiken in dat soort landen. Ik ben de laatste jaren gewoon naar Egypte gereis, in mijn eentje als vrouw. Geen probleem, zolang je geen gekke dingen doet! gewoon genieten!
Sizzle schreef:Uiteindelijk moet iedereen het lekker zelf weten.
Maar dan ook niet piepen als de verhoogde kansen op kaping (Egypte) net jou vliegtuig treft.
Het is net zo iets als rijden zonder cap of autorijden zonder autogordel.
Zolang alles goed gaat is er niets aan de hand.
Sizzle schreef:Dan ga je toch gewoon?
Maakt mij niet uit.