kies de dingen uit die je abosluut wilt zien en bouw daar je reis omheen op..
Ik zal je in grote stappen door het proces heen nemen die voor mij en mijn zusje geleid hebben tot een super mooie reis
Welke bestemming:
Ik: Madagaskar
Zij: Zuid Afrika..
dat kon maar dat waren dus eigenlijk twee vakanties.. Dus onze top 1 verviel.. wat was onze tweede keus Qua landen:
Ik: Indonesië
zij: Maleisië
Mooi dat was een goede optie, zonder het breken van de reis in twee echt verschillende bestemmingen.
Mijn lijstje aan dingen die ik echt wilde doen
- Komodo en Rinca, voor de komodoveranen
- three coloured lakes van de Kelimutu vulkaan
- Pantai Mera oftewel het roze strand
- het vulkaanmeer en de wishing tree op satonda
- Rustig rondreizen op Bali, combinatie van tempeltjes en strand.. Ubud en Lovina (zwart strand) waren must sees
- Borubudur en Prambanan
- jungle trekking en verblijf
- oerang oetang en probiscus monkey
- raflesia vinden
- proefduiken en mogelijk leren duiken
voor mijn zusje:
was eigenlijk gelijk aan mijn lijstje maar meer op Maleisisch Borneo gericht..
Dus toen werd het zoeken naar reisopties..
Komodo en Rinca, satonda, pantai mera en in mindere mate ook de three coloured lakes liggen behoorlijk afgelegen. Om daar te komen zou veel reistijd kosten en hoe veilig zou dat zijn op eigen houtje?
Dus onze basis reis werd de Djoser reis langs de kleine sunda eilanden.. Deze had gelijk ook onze tickets van en naar INdonesie met een tussenstop op Kuala lumpur.. Deze tickets hebben we laten verbouwen en opengebroken (was kostenloos).. Dus wij vertrokken 2 weken eerder, niet naar Den Passar maar naar Medan.. En onze terugvlucht namen wij wel vanaf Den Pasar, maar ruim 2 weken nadat de groep al vertrokken was.. Plus op de tussen stop stapten wij uit, en reisden pas een maand later door naar Nederland.
Met die grootste tickets al op zak en een relatief klein lijstje aan must sees/do's zijn we op vakantie gegaan.
Kijk dus rustig naar goedkope of leuke reizen die je een ticket bieden dat je anders niet zou hebben, of je naar plekken kan krijgen waar je anders lastig of niet zou komen.