Wereldreis maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: Wereldreis maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 18:27

Nee dat snap ik, ik heb ook zeker wel plekken waar ik echt heen wil maar advies vragen is nooit verkeerd toch? ik heb nog bijna 1.5 jaar Dus er zijn nog geen concrete plannen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:01

kies de dingen uit die je abosluut wilt zien en bouw daar je reis omheen op..

Ik zal je in grote stappen door het proces heen nemen die voor mij en mijn zusje geleid hebben tot een super mooie reis

Welke bestemming:
Ik: Madagaskar
Zij: Zuid Afrika..

dat kon maar dat waren dus eigenlijk twee vakanties.. Dus onze top 1 verviel.. wat was onze tweede keus Qua landen:
Ik: Indonesië
zij: Maleisië
Mooi dat was een goede optie, zonder het breken van de reis in twee echt verschillende bestemmingen.

Mijn lijstje aan dingen die ik echt wilde doen

- Komodo en Rinca, voor de komodoveranen
- three coloured lakes van de Kelimutu vulkaan
- Pantai Mera oftewel het roze strand
- het vulkaanmeer en de wishing tree op satonda
- Rustig rondreizen op Bali, combinatie van tempeltjes en strand.. Ubud en Lovina (zwart strand) waren must sees
- Borubudur en Prambanan
- jungle trekking en verblijf
- oerang oetang en probiscus monkey
- raflesia vinden
- proefduiken en mogelijk leren duiken

voor mijn zusje:
was eigenlijk gelijk aan mijn lijstje maar meer op Maleisisch Borneo gericht..

Dus toen werd het zoeken naar reisopties..
Komodo en Rinca, satonda, pantai mera en in mindere mate ook de three coloured lakes liggen behoorlijk afgelegen. Om daar te komen zou veel reistijd kosten en hoe veilig zou dat zijn op eigen houtje?

Dus onze basis reis werd de Djoser reis langs de kleine sunda eilanden.. Deze had gelijk ook onze tickets van en naar INdonesie met een tussenstop op Kuala lumpur.. Deze tickets hebben we laten verbouwen en opengebroken (was kostenloos).. Dus wij vertrokken 2 weken eerder, niet naar Den Passar maar naar Medan.. En onze terugvlucht namen wij wel vanaf Den Pasar, maar ruim 2 weken nadat de groep al vertrokken was.. Plus op de tussen stop stapten wij uit, en reisden pas een maand later door naar Nederland.

Met die grootste tickets al op zak en een relatief klein lijstje aan must sees/do's zijn we op vakantie gegaan.

Kijk dus rustig naar goedkope of leuke reizen die je een ticket bieden dat je anders niet zou hebben, of je naar plekken kan krijgen waar je anders lastig of niet zou komen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 17:54

Bedankt!
Ik heb inmiddels zuid afrika van mijn lijstje afgestreept, wil ik erg graag heen maar dan liever een keer een aparte vakantie. Las ook dat het niet heel veilig is om als meisje alleen heen te gaan. In plaats daarvan wil ik liever wat langer in Azië blijven, daar zijn toch een hoop dingen die ik erg graag wil zien!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:01

Waar wil je heen in Azie? :) En heb je al een globale route in gedachten? (Aka welke kant wil je op, Azie-Oceanie-Amerika of de andere kant op? :P )

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 20:14

Ik wil van nl richting Moskou, vanuit daar met de transmogolie express naar Beijing, dan in Azië sowieso Thailand en Indonesië bezoeken en vanuit daar naar Australië om een tijd te werken, en dan naar San Francisco om zo met de trein richting New York te reizen en vanuit daar weer naar nl :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:31

Tip; probeer van te voren iets Russisch te leren. Ik heb zelf een grote intresse om naar Rusland te gaan en je leest overal en nergens van mensen die er zijn geweest dat het sterk word aangeraden. Al is het maar het kunnen bestellen van een drankje of simpel de route vragen. Ik heb zelf een tijdje actief online Russisch geleerd via Memrise, maar duolingo heeft sinds kort ook een course voor de basics!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 20:51

Okee! Dankjewel!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:55

Пожалуйста! :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:41

Ik heb niet heel het topic gelezen, mochten er dingen dubbel staan im sorry.

Ik ga deze zomer een paar weken naar Zuid afrika om te vrijwilligen op een wildlife project. Ik heb heel internet onderste boven gehad voor welk project etc dus daarover mag je me gerust een PB sturen :) vergeet niet dat je wel al snel aan de 2000 euro zit...
Mijn keuze zou ook uitgaan naar een (deel van ) continent, geen wereldreis. Ga liever op mijn gemakje ervan genieten en locale dingen doen dan in 3 dagen alweer door. Maar, het is net waar je van houdt natuurlijk !