Vliegen met een jong kindje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:00

@Lente: ben ik met je eens. Ik vlieg niet vaak of lang, maar per retourvlucht maak ik het iedere keer 1x mee dat imo een kind aan zijn lot word overgelaten. En moeders/vaders op de tablet met de oordoppen in. En nee, dan is het niet raar dat andere passagiers zich ergeren aan het gebrul.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:01

Gillbo schreef:
SimoneeM schreef:
Ik denk dat deze tips vooral komen door mensen die als tip geven kinderen te laten rondlopen, maar dat misschien niet zo handig is.

Dat je een kind niet altijd rustig kunt houden in een vliegtuig kan ik goed snappen :)

Rond lopen wordt iedereen aangeraden op lange vluchten

Ja dat snap ik. Maar dan vind ik bij kleine kinderen wel dat ouders daar bij moeten lopen, zodat kinderen niet andere mensen storen.
Zeg overigens niet dat veel ouders dat niet doen hoor, erbij opletten. Maar je merkt het wel eens.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:03

Dat zou beter zijn idd, hebben wij ook een keer gezeten, was heel fijn. Ook omdat je kindje dan lekker even op de grond kan spelen. Maar tegenwoordig zijn dat meestal de plekken waar je extra voor betalen moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:04

Dat ben ik dan zeker met je eens.
Ik ken TS echter een beetje en ik vind haar niet het type om haar kind aan zijn lot over te laten :n

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:05

Palmera schreef:
@Lente: ben ik met je eens. Ik vlieg niet vaak of lang, maar per retourvlucht maak ik het iedere keer 1x mee dat imo een kind aan zijn lot word overgelaten. En moeders/vaders op de tablet met de oordoppen in. En nee, dan is het niet raar dat andere passagiers zich ergeren aan het gebrul.

En daarom veralgemeen je dit en spui je frustratie in een topic waar dit niet voor bedoeld is.
Ts vraagt juist tips om dit te voorkomen, wat helpt jou bijdrage daarbij?
Daar gaat dit topic toch niet over?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:06

Ik lees even mee voor alle tips wij gaan in september. Dan is hij 22 maanden oud.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 16:13

Vlieg zelf regelmatig maar heb nog nooit ervaren dat een kind overlast veroorzaakt en volledig aan zijn lot werd over gelaten :) denk dat elke normale gezonddenkende ouder zijn uiterste best doet om het zo vloeiend mogelijk te laten verlopen :)

En nu weer Ontopic aub. Tip om niet te gaan vliegen is offtopic want alles is al geregeld

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:19

TS alles komt goed :)

Mijn dochter is nu 4, maar heeft zoveel gevlogen toen ze
baby was, want ik wilde toen juist lekker veel op vakantie omdat
ze op schoot kon :D

Het leukste vond ik ook altijd, dat mijn "buur" passagiers altijd opgelucht waren als we weer op de grond stonden, die koppen als je aan komt lopen en je hebt een baby in je arm :)) :') Mijn dochtertje sliep vaak de hele vlucht :)

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:20

Dat probleem van wreckh hadden wij ook een beetje met de autostoel. Zeker als degene voor je z'n stoel in slaapstand zet. Schoentjes uit helpt al een hoop en met 14 mnd ging het nog net... Nu zou ik het niet meer doen. Maar aan de andere kan slapen ze wel sneller in een autostoel. Het heeft voor en nadelen...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:21

Goed dat je hier vast over nadenkt. T is ook een kwestie van uitproberen denk ik. Mijn zus is afgelopen najaar met hun kleine van een half jaar naar italie gevlogen en dat ging prima. Maar van tevoren valt er maar weinig over te zeggen hoe een kind zich zal gedragen de 1e keer vliegen. In ieder geval genoeg afleiding meenemen :)

Ik heb 1x meegemaakt dat er een kind constant zat te krijsen voor me, heel vervelend. Maar alle andere keren kan ik me niet herinneren dat er krijsende kinderen waren, dus t zal vast meevallen over t algemeen.

Fijne vakantie alvast

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:30

Palmera schreef:

Ja, er zijn ouders die dit doen ja. Maar die ouders openen geen topic op Bokt om advies te vragen, zodat kind zo min mogelijk overlast veroorzaakt. TS heeft toch niks aan die discussie? Hier zes keer gevlogen, elke keer naar Australië, en op 1 vlucht na had je bij de andere vijf vluchten niet eens gemerkt dat ze aan boord was...
Als het altijd zo'n ramp was als jij hier doet geloven, waren vliegtuig maatschappijen al lang aparte vluchten gestart voor mensen met kinderen en zonder kinderen. Meestal gaat het gewoon goed.
Als je er op let gaat alles je irriteren, maar als je je verdraagzaam op stelt heb je meestal nergens last van...

TS: ik heb bij kindlief even geïnformeerd wat zij belangrijk vind met vliegen en wat ze denkt dat ook voor dreumesen geldt. Ze zei gelijk de bekertje met watjes en goed zittende kleding, zonder capuchon en ritsen want die zitten niet lekker dus dan zit je ook niet stil :+
Af en toe lopen (met ouder uiteraard zoals iemand hier zei, maar kom aan, die van jou is 14 maanden...die laat je nog niet eens los in de Hema lopen dus geen idee waarom men denkt dat je dat in vliegtuig wel doet :+ ) vind ze ook prettig (maar is voor iedereen belangrijk!). En ze gaf aan dat ze boekjes met stickers die je er af kan halen en opnieuw ergens anders in boek kan plakken erg leuk vond en een kussentje. Kussentje kan je mee slapen maar ook op zitten om uit raampje te kijken (maar daar is jouw kindje misschien wat te jong voor?).

Autostoel heb ik nooit meegenomen, lijkt mij eigenlijk ook niet zo handig...

Keet

Re: Vliegen met een jong kindje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 16:51

We zitten voornamelijk midden in het vliegtuig :+ denk dat hij het gewandel van het personeel al fantastisch vind :)
Mij lijkt zo lang een kind op schoot verschrikkelijk maar komt omdat wij beide lang zijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:54

Keet schreef:
We zitten voornamelijk midden in het vliegtuig :+ denk dat hij het gewandel van het personeel al fantastisch vind :)
Mij lijkt zo lang een kind op schoot verschrikkelijk maar komt omdat wij beide lang zijn.

Armleuningen omhoog, wanneer hij dan wel slaapt hij gewoon
overdwars op jullie benen kan liggen, met een beetje geluk kan
je dan ook nog gewoon je tafeltje uitklappen en merkt hij er niks van.

Geloof me, je wordt zo handig tijdens het vliegen :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:56

Keet schreef:
Kreeg de tip vandaag voor van die autoraam stickertjes. Die plakken ook op kunststof en kan je er makkelijk afhalen.

En ik kan je vertellen dat cabinepersoneel/schoonmaak niet blij wordt van welk soort stickers dan ook. -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:07

Alles komt goed hoor. Gewoon zelf goed voorbereiden en relaxed doen en niet continu bang zijn dat je kind gaat huilen, die voelt jouw spanning ook en vliegen moet geen groot 'ding' worden. Het is echt nooit zo dat de kids de hele vlucht gaan huilen.

Mijn moeder is regelmatig met vier kids alleen heen en weer gevlogen (zou het haar nooit nadoen :+) en wij hebben nooit het vliegtuig op stelten gezet.

Kinderen kunnen prima mee in het vliegtuig, niks mis mee m.i. En ja, ze kunnen wel eens huilen of andere dingen doen wat niet leuk is. Je kunt er ook voor kiezen om je gewoon niet te ergeren, ook kinderen hebben recht om mee te vliegen en om dingen te leren. Je kunt ze nu eenmaal niet opsluiten en dan als welopgevoede volwassenen weer loslaten :+ het is bovendien nogal raar om deze mensen buiten te sluiten uit de maatschappij en gaat rechtstreeks tegen de grondwet in.
Zelf heb ik altijd oordoppen mee om me niet te ergeren aan andermans geluid en door de koptelefoon van de televisie hoor je ook niks als je een film aan het kijken bent.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:48

mairead schreef:
Keet schreef:
Kreeg de tip vandaag voor van die autoraam stickertjes. Die plakken ook op kunststof en kan je er makkelijk afhalen.

En ik kan je vertellen dat cabinepersoneel/schoonmaak niet blij wordt van welk soort stickers dan ook. -O-

Zijn van die autoruitstickers.

Daar zie je niks van als je ze er af haalt

http://www.knuffels-shop.nl/image/large ... 051954.jpg

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:54

BloemBloem schreef:
Weet je wat het hele probleem is... mensen kunnen NIETS meer
van elkaar hebben! Of dit nou kinderen, ouderen, buitenlanders of volwassenen zijn.

Heb wat voor elkaar over, of dit nu tijdens een vlucht, een treinreis of voor mijn part in de rij van de kassa is, het zou de wereld en het leven een stuk leuker maken ;)

Amen to that!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:21

Wij zijn net terug uit Lanzarote met ons zoontje van 10 maanden. Is wel een stuk korter vliegen. Wij hadden voor hem ook een stoel geboekt ( zou je willen vertellen welke autostoel jullie hebben die in t vliegtuig gebruikt mag worden?) zodat we meer ruimte zouden hebben ,hij niet per se 4 uur op schoot hoefde te zitten en er niet een passagier naast ons zou zitten. Wij hebben hem vermaakt met filmpjes op onze telefoon , wat te eten en te drinken( bij de controle werden de potjes eten gecheckt in een apart apparaat maar over de fles water werd niet moeilijk gedaan ?!) liedjes zingen en wat speeltjes ( wat favoriete van thuis en een nieuw speeltje). Op de terugweg zaten er mensen achter ons die hem leuk vonden en zij haalden hem een aantal keer aan en hij hen. Ook de passagier aan de andere kant van t gangpad haalde hem een paar keer aan toen was de vlucht alweer om. Hij heeft geen kik gegeven met stijgen en landen , we hebben hem toen wel wat te eten en te drinken aangeboden maar voor t oog had hij er totaal geen last van. T is wel een kindje die enorm aan t onderzoeken is , kan met een koffiebekertje met deksel zo weer een poosje zoet zijn , gordels vastklikken en weer losmaken , te dienblaadje op en neer bewegen enz idem dito....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 06:46

Huur hem bij kidstravelservice :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:56

Alvast thuis wennen aan kinderkoptelefoon, dan kan je op de tablet rustige favoriete kinderliedjes en kinderfilmpjes afspelen.
Kinder kauwring voor tanden vinden ze ook lekker om op te kauwen en slikken.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:25

Wij hebben 1x gevlogen met onze zoon . Die was toen 15 maanden. Ik vond het een drama.. eerst was hij rustig.. en ik wou hem (borst ) voeden, maar moest daar mee stoppen van de stewardess. Zou storend zijn voor anderen.. Dus een kind wat over de zeik was. Huilen, krijzen, gillen. Niet leuk. Voor hem niet, voor ons niet en voor de mede passagiers niet. Uiteindelijk toch gedaan, ondanks het commentaar van die troelas.
Daarna viel meneer lekker in slaap.

Ik heb besloten niet meer met hem te vliegen tot hij wat groter is. We gaan op auto vakantie.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:34

Dank je! Zal eens op hun site kijken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:36

Olikea schreef:
Wij hebben 1x gevlogen met onze zoon . Die was toen 15 maanden. Ik vond het een drama.. eerst was hij rustig.. en ik wou hem (borst ) voeden, maar moest daar mee stoppen van de stewardess. Zou storend zijn voor anderen.. Dus een kind wat over de zeik was. Huilen, krijzen, gillen. Niet leuk. Voor hem niet, voor ons niet en voor de mede passagiers niet. Uiteindelijk toch gedaan, ondanks het commentaar van die troelas.
Daarna viel meneer lekker in slaap.

Ik heb besloten niet meer met hem te vliegen tot hij wat groter is. We gaan op auto vakantie.

Daar had ik echt lak aan gehad :') kijken ze lekker de andere kant op

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:42

Rare stewardess zeg!
Hier gevlogen toen zoon ook ongeveer 14 maand was. Hij heeft een poos braaf in het gangpad zitten spelen met stapelbekers :j . Uiteraard wel uitkijken dat de doorgang niet versperd wordt. Ons vliegtuig zat toen maar half vol en de stewardessen vonden het geweldig.

Zorgen dat je iets te drinken hebt bij het opstijgen en de landing voor de oortjes.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:48

Een tip van een andere kant gezien. Maar (ik hoop het natuurlijk niet voor je) stel dat je kleintje wel de hele reis aan het krijsen is bied dan af en toe eens je excuus aan aan de andere passagiers. Daar kweek je veel goodwill mee. Een vriendin van mij heeft echt een hekel aan kinderen en zat de hele vlucht naar Amerika met een blèrend kind. Maar omdat de ouders zich verontschuldigen en zeiden dat ze het heel vervelend vonden voor haar had ze heel veel begrip. Sterker nog, ze heeft samen met dat kindje "ik zie ik zie wat jij niet ziet" zitten spelen. Zodat de ouders ook even rust hadden.

Stewardessen hebben vaak ook een heel uitgebreid pakket van tips en vermaak in het vliegtuig. Misschien KLM vooraf eens informeren?

Hopelijk hebben jullie een fijne vlucht en een heerlijke vakantie.