Interrailen door Zweden en Noorwegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 09:19

Dank jullie wel allemaal!
Even een kleine update :)

Na 10 uur treinen en 4 uurtjes in Kopenhagen op de nachttrein naar Stockholm gestapt. Ik had toch een stoel genomen, omdat ik in (vakantie)bussen altijd heel goed kan slapen en de treinen in Zweden altijd redelijk luxe zijn, maar jeetje, dit was echt geen aanrader! De stoelen konden niet eens achterover en om 3 uur snachts ging se vrouw naast mij zitten bellen!
Maargoed, gelukkig nog wel een beetje kunnen slapen.

Daarna de dag doorgebracht in Stockholm, nog steeds een geweldige stad <3

Afbeelding

's Avonds doorgereisd naar Uppsala waar ik bij een vriend logeer. Gister eerst bijgeslapen, daarna rondje stad gedaan en naar de universiteit geweest waar ik vorig jaar heb gestudeerd.. Erg leuk om iedereen weer te zien! En 's avonds een bbq gehad met vrienden! Heel gezellig!
En morgen midzomer!! Kan niet wachten :D

Afbeelding

PS, de mooie foto's staan op mijn camera, die komen als ik weer terug ben haha

Imre

Re: Interrailen door Zweden en Noorwegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:21

Leuk! Die stoelen zijn inderdaad echt geen aanrader. Heb je op andere trajecten wel een bed? Veel plezier!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:35

Heel veel plezier TS!! Ik heb mijn ticket geboekt voor februari, dan vlieg ik naar banketstaaf en verblijf dan in Pitea. Ik wil ook graag met de trein naar Abisko om de berg op te gaan voor het noorderlicht (tenminste als dat aanwezig is die week).
Ik ben benieuwd hoe de omgeving is daar.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:19

goed op weg, TS! Veel plezier!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 14:43

Ik heb in Noorwegen ook een stoel, maar die moeten best te doen zijn hoorde ik (en een bed kost 100 euro..!), je krijgt daar zelfs een dekentje en oordopjes haha. In Zweden op de terugweg ook een stoel geboekt, maar ga kijken of ik die om kan boeken..

Verder weer even een kleine update!
Op dit moment zit ik in Mora, te wachten op de (inlandsbanan) trein naar Östersund. De afgelopen dagen in Uppsala waren echt geweldig... Vooral midzomer!! <3
Ik was uitgenodigd door vrienden voor een groot feest bij iemand thuis. Er waren ongeveer 35 mensen van minstens 15 nationaliteiten, met het idee het zo traditioneel mogelijk te vieren. Dus ik heb de meiboom versierd en er omheen gedanst, traditioneel diner gegeten met haring, aardappels, sour cream, knäckebrod, aardbeienraart en schnapps; meegezongen met de gitaar, surstromming geroken (niet geproeft :') ) en tot laat in de nacht door gefeest!

Kleine impressie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit, ik ben degene in het groenige jurkje ;)

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:40

Ziet er leuk uit! :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:46

Wat leuk! Mora vond ik een leuk stadje trouwens, heb je er nog doorheen kunnen wandelen?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 18:09

Nee helaas niet :( ik zou 1,5 uur hebben in Mora, maar de trein daar naartoe had bijna een halfuur vertraging. En aangezien ik moest lunchen én de trein niet wilde missen ben ik maar op het station gebleven.

Ondertussen zit ik in de inlandsbanan, en dat is ECHT een aanrader!! Zo leuk! Er is iemand aan boord met een microfoon die hier en daar wat verteld, we stoppen op interessante plekken en stoppen straks om met zijn allen wat te eten!

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:53

WoW super leuk dat je verslag doet. Dat eten allemaal verschillende dingen, had je geen buikpijn? ;)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:42

Ts ik ben een stille meelezer. Super leuk deze reis. Ik blijf je stil volgen hoor, veel plezier!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 20:42

waxmeltsenzo schreef:
WoW super leuk dat je verslag doet. Dat eten allemaal verschillende dingen, had je geen buikpijn? ;)

Jawel, maar dat kan ook aan de hoeveelheid alcohol liggen :')

En leuk Yvje! Stille meelezers zijn altijd leuk! :D

Ondertussen bijna in Östersund! Ik moest van de gids reclame maken voor de inlandsbanan, want ze willen graag meer buitenlandse toeristen op de trein, dus bij deze haha. Het is echt heeeel leuk! En de omgeving is prachtig <3

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 08:05

Eland gespot *\o/*

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:07

:D :D zulke toffe beesten! (smaken trouwens ook goed)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 08:29

Jaaa! Ondertussen al 3 gezien, en een hert soort.. Vraag me niet wat haha, maar denk een edelhert? Ter grootte van een rendier maar met een heel groot gewei.

En ik heb eens elandburger en Eland gehaktballetjes gehad ja :9

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 12:08

En een rendier gespot!! :D
Ben net Vilhelmina voorbij, nog 7 uurtjes tot Jokkmokk haha

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 00:02

Hoi! Hier even een kort berichtje van mij!
Ik ben op dit moment bij Gaby thuis :) Zijn samen even op de Dundret geweest en genoten van het uitzicht (alleen wel wat bewolkt helaas!) en onderweg hier naartoe heel veel rendieren gezien!

Helaas ben ik in Jokkmokk mijn telefoon verloren... Uiteindelijk terug gevonden, in een waterplas, overreden door een auto |o . Betekent dus dat er waarschijnlijk geen updates meer komen totdat ik weer thuis ben ;) :\

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 00:11

Wat is dat toch met zweden en Noorwegen. Ik ben er een vest verloren met in een zak een camere lens en een filter, die nieuw was en dat filter had ik mooie lucht foto's mee kunnen maken was hem in de eerste week kwijt geraakt en nog niet gebruikt had hem voor het eerst mee tijdens het wandelen, had mijn vest uitgedaan op een stijger omdat het zo warm was, en dat vest laten liggen, domme doos.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 21:08

Stom is dat he! Waarschijnlijk te veel bezig met andere dingen dat je zoiets vergeet ;) Hoe zuur ook!

Ik heb gelukkig veel te veel afleiding om me zorgen te maken over mijn telefoon!

Woensdag ben ik doorgereid naas Abisko en man.. wat ws dat prachtig! De eerste dag had ik helaas veel laaghangende bewolking, waardoor ik weinig van de omgeving kon zien. Wel 2 heerlijke wandlingen gemaakt door het nationale park (oa een deel van de Kungsleden!). De volgende ochtend werd ik wakker, was het zonnig, en bleek het hele park omgeven te zijn door prachtige bergen.. Echt zo mooi! Ik ben met de skilift de berg opgegaan naar het sky station, op de berg nog wat hoger geklommen voor een mooi uitzicht en daarna de berg af gewandeld. Best een steile, moeilijke wandeling, maar met een prachtig uitzicht de hele weg naar beneden. Ik moest zelfs een riviertje oversteken... Schoenen uit en met blote voeten door het ijskoude water!

Daarna ben ik door gegaan naar Narvik (super mooie trein route <3 ), bij een vriendin + vriend gelogeerd. 's Ochtends eerst met zijn hond naar de dierenarts geweest en 's middags met de auto naar de Lofoten.

En daar kan ik maar 1 ding over zeggen... WAUW! Alleen de rit er naartoe was al prachtig!! Maar de Lofoten zelf zijn helemaal geweldig. Gister was het ook nog eens super mooi weer, dus we zijn naar Eggum geweest en hebben daar de middernachtzon kunnen zien :):) Het was echt de ideale locatie, met een vrij uitzicht over zee, en daarbij ook nog eens zo goed als onbewolkt.. echt perfect!

Vandaag hebben we een berg beklommen (Justadtinden, de hoogste berg van Vestvågøy, het eiland waar we verblijven). Wederom best een zware wandeling (voor mij dan, voor Noren lijkt het een fluitje van een cent te zijn haha), maar uiteindelijk de top bereikt! Daar echt een perfect 360 graden uitzicht over de hele Lofoten.

Morgen helaas wat minder goed weer, dus dan gaan we waarschijnlijk een auto sightseeing doen. Maandag ga ik naar het viking museum en dan met de bus naar Å i Lofoten! (voor 1 nachtje! Dinsdag om 6 uur 's ochtends de boot naar bodo!)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 03:49

Ik volg je al een tijdje maar na deze update weet ik het zeker! Het is echt een droomreis!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:26

Super om dit te lezen! Ik vertrek volgende week vrijdag om 3 weken te backpacken door Zweden en Noorwegen (vlieg heen naar Stockholm en terug vanaf Oslo). Ik ga in mijn eentje zonder verder nog een plan, dus heerlijk genieten van de vrijheid. Als ik jouw verslagen en foto's lees/zie heb ik nog meer zin!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:16

Marion_ schreef:
Stom is dat he! Waarschijnlijk te veel bezig met andere dingen dat je zoiets vergeet ;) Hoe zuur ook!

Ja het was de eerste dag mooi weer, en we waren bij een stijger en op een steiger gaan zitten met bergen uitzicht en water dus dat vestje uit en genieten van het zonnetje, ben met de camera heen en weer gelopen om mijn hondje op de kiek te zetten op de steiger en dat vestje aan het einde laten liggen. No big deal maar de filter heb ik veel plezier van gehad haha. Ik had ook nog een grijsverloop filter mee die liet ik vallen toen ik een waterval wilde fotograferen en kaduuk dus dat was mij niet gegund ;)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 11:17

Ik ben weer thuis! Hoop vanavond wat fotos te kunnen plaatsen :)

Wat tof theeglas! Ben benieuwd waar jij allemaal terecht komt. Heb je een idee waar je ongeveer heen wil?
Ik vond zelfs Abisko en de Lofoten echt de hoogtepunten van mijn reis. De Bergen railway is ook prachtig (alhoewel, het is 10-20min echt geweldig mooi, verder is een groot deel tunnel en de overige 5 uur is wel oké haha). Bergen zelf is ook een leuke stad!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 14:28

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:41

Oh wat gaaf!! Wel een cool plan om te stelen voor als ik straks klaar ben met studeren. Ik houd hem in mijn achterhoofd :D

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:17

Wooouw! Prachtige foto's, dat uitzicht :wow: