Self Drive Safari in Botswana

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: Self Drive Safari in Botswana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:10

Wat ontzettend mooi! Ik zou ook heel graag zo'n reis maken :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:21

Ik meld me hier ook maar, heb een halfjaar in ZA gewoond. :)

Prachtige foto's heb je gemaakt, hele mooie vogelsoorten heb je gespot ook! Ook Ground Hornbills gezien? (Ik ken alleen de Engelse namen :+ ). Die vind ik zo gaaf!

Botswana toegevoegd aan mijn lijstje! :D

FlyAway schreef:
FlyAway schreef:
Ja, dat soort verhalen zie je vaker voorbij komen. Wat voor self drive safari je ook gaat doen, of waar, je moet hoe dan ook heel goed opletten op hoe de dieren reageren en daar zelf ook adequaat op reageren. Bij de meeste filmpjes van dit soort verhalen zie je dat de dieren eerst een "schijn-aanval" doen op de auto, en dat de automobilist vervolgens niet, of niet goed genoeg ruimte geeft voor het dier. Dan vallen ze écht aan, want dat zien ze dan als een strijd om hun territorium.

Ik lees net dat verhaal nog even over dit tilburgse stel. Typisch geval van niet goed reageren op een schijn aanval. De olifant liet weten ze als bedreiging te zien, dus maakte een schijnaanval. Dan is er maar 1 reactie; wegwezen. Je bent namelijk in zijn gebied. Dat hebben ze niet gedaan maak ik uit het verhaal op. Ze zijn blijven staan, want dat doen olifanten wel vaker. Ja duh!! Met reden, namelijk dat jij weg moet :D

Nou, mijn ervaring is wel wat anders.. Je hebt wel gelijk hoor, dat je ze de ruimte moet geven! :j Maar als je blijft staan, gebeurt er meestal niks. Zo staat het ook bij het boekje dat je bij het Kruger meekrijgt. Als je achteruit rijdt, komen ze je achterna als je pech hebt, en drijven ze je het hele park door. Vooral jonge stieren doen dat. Heb het meerdere keren zien gebeuren in het Kruger := Maar ik ken de situatie natuurlijk niet.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 13:42

Wij hebben redelijk wat ground hornbills gezien, ze lieten zich alleen lastig fotograferen. Maar ik heb er uiteindelijk nog wel een fatsoenlijke foto van kunnen maken
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:56

ik zie je topic nu pas. prachtige foto's en superreisverslag!!
je zou er een boek van moeten uitgeven :)

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:08

Wauw, zie topic toevallig voorbij komen en kan niet anders zeggen dan dat ik mega jaloers ben :o
Wat gaaf! En super mooie foto's!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:23

FlyAway schreef:
Wij hebben redelijk wat ground hornbills gezien, ze lieten zich alleen lastig fotograferen. Maar ik heb er uiteindelijk nog wel een fatsoenlijke foto van kunnen maken

Ah dan weet ik iig vast weer 1 van mijn vogels op de foto haha.
Hmmm dankzij dit topic zit ik weer lekker door m'n foto's te scrollen. Heimwee <3

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:41

Wauw, wat een prachtige foto's! Heerlijk om naar te kijken. Momenteel zit ik voor onderzoek in Kenia en heb ik al twee weekenden naar Masai Mara kunnen gaan, geweldig. Afgelopen weekend liepen de hyenababy's naast de auto omdat ze zich wel erg goed verstopt hadden. :+ Hier ook de 70-200mm lens, ben er erg blij mee, maar af en toe wens ik dat ik meer bereik had, zeker nu ik hier begonnen ben met vogelspotten!

Ook leuk om al je ijsvogels te zien, op de plek waar ik zit, zitten voornamelijk pied kingfishers. Gisteren zag ik voor het eerst een ander (ik moet in mijn vogelboekje nog opzoeken welke), dus leuk om te zien dat oplettendheid beloond wordt!

Okavangodelta (maar sowieso Botswana en Namibië) staat ook altijd nog op mijn lijstje, lijkt me geweldig... Tijdens de Kerstvakantie komt mijn vriend op bezoek en kan ik er nog wat dagen safari in Tanzania aan toevoegen, daarna is het (na nog een maand onderzoek) toch echt voorbij. Vooral de safari's zal ik echt enorm gaan missen, geweldig om zo veel dieren te kunnen bestuderen!

Zou ik je ook mogen vragen om eem pb met wat meer informatie over de kosten? Ooit wil ik die kant op en ik moet nog even kijken op wat voor manier ik dat ga doen... Al mag ik eerst nog erg lang sparen als dit avontuur voorbij is. :D

Bedankt voor het plaatsen van je verslag en je foto's, ik heb ervan genoten!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:40

Oh die vogels hebben we in t Kruger ook gezien! Ik vond ze wel indrukwekkend en een beetje eng :+ ze liepen recht langs de weg. Heb nog wel een paar leuke vogelfoto's waarvan ik niet meer weet wat het ook al weer waren :+

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 21:16

juval schreef:
ik zie je topic nu pas. prachtige foto's en superreisverslag!!
je zou er een boek van moeten uitgeven :)

Wie weet, kan tegenwoordig heel makkelijk via http://Bol.com :) Voorlopig doe ik het maar met ons fotoboek :D

GWR schreef:
Wauw, zie topic toevallig voorbij komen en kan niet anders zeggen dan dat ik mega jaloers ben :o
Wat gaaf! En super mooie foto's!

Sorry :D

manzano schreef:
Ah dan weet ik iig vast weer 1 van mijn vogels op de foto haha.
Hmmm dankzij dit topic zit ik weer lekker door m'n foto's te scrollen. Heimwee <3

Stuur gerust een foto als je wilt weten wat voor vogel het is hoor :)

Stumper_ schreef:
Wauw, wat een prachtige foto's! Heerlijk om naar te kijken. Momenteel zit ik voor onderzoek in Kenia en heb ik al twee weekenden naar Masai Mara kunnen gaan, geweldig. Afgelopen weekend liepen de hyenababy's naast de auto omdat ze zich wel erg goed verstopt hadden. :+ Hier ook de 70-200mm lens, ben er erg blij mee, maar af en toe wens ik dat ik meer bereik had, zeker nu ik hier begonnen ben met vogelspotten!

Ook leuk om al je ijsvogels te zien, op de plek waar ik zit, zitten voornamelijk pied kingfishers. Gisteren zag ik voor het eerst een ander (ik moet in mijn vogelboekje nog opzoeken welke), dus leuk om te zien dat oplettendheid beloond wordt!

Okavangodelta (maar sowieso Botswana en Namibië) staat ook altijd nog op mijn lijstje, lijkt me geweldig... Tijdens de Kerstvakantie komt mijn vriend op bezoek en kan ik er nog wat dagen safari in Tanzania aan toevoegen, daarna is het (na nog een maand onderzoek) toch echt voorbij. Vooral de safari's zal ik echt enorm gaan missen, geweldig om zo veel dieren te kunnen bestuderen!

Zou ik je ook mogen vragen om eem pb met wat meer informatie over de kosten? Ooit wil ik die kant op en ik moet nog even kijken op wat voor manier ik dat ga doen... Al mag ik eerst nog erg lang sparen als dit avontuur voorbij is. :D

Bedankt voor het plaatsen van je verslag en je foto's, ik heb ervan genoten!

Ja, 200mm is wel echt net ff te kort voor het vogelen. Ik heb de 70-200 F1:4 L, die is echt vlijmscherp. Ik heb mijn vrouw laten beloven dat als ik ooit het idee krijg hem te verkopen, dat ze me tegenhoud. :D

Lijkt mij heerlijk om daar voor langere tijd te zijn. Okavango delta is echt fantastisch. Uniek ecosysteem, waardoor er echt ontzettend veel diversiteit is in de flora en fauna.

Pb tje stuur ik later nog even.

miccamaaike schreef:
Oh die vogels hebben we in t Kruger ook gezien! Ik vond ze wel indrukwekkend en een beetje eng :+ ze liepen recht langs de weg. Heb nog wel een paar leuke vogelfoto's waarvan ik niet meer weet wat het ook al weer waren :+
Stuur gerust een foto als je wilt weten welke vogel het is hoor, misschien kan ik je helpen. :)