Trip naar Rome...bezienswaardigheden, kaartjes en tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Trip naar Rome...bezienswaardigheden, kaartjes en tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:24

eerlijk? ik zou proberen zo veel mogelijk in het centrum te zitten. In een groot deel van de stad ligt nog geen metrolijn en je verliest dan enorm veel tijd. Ik zal net achter het pantheon! wat een belefenis, overal kleine straatjes en overal kwam je mooie culturele dingen tegen. Ook moet je geen schrik hebben dat het 's avonds dan druk gaat zijn ovzo. Wij konden gewoon met het raam open slapen zonder enig nachtlawaai :D
Wij zaten in luxury suit maison d'art. Een b&b die ze nog aan het verbouwen zijn. Enorm mooi en luxe zoals ene bubbelbad op de kamer, toch hebben we maar evenveel betaald als dat je aan een gemiddeld ibishotel zou betalen doordat de b&b nog niet volledig af is (hier heb je totaal geen last van).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 12:44

Zoe_97 we hebben al een hotel!

De reis is geboekt alleen nu nog entree kaarten en wat we wanneer gaan doen.
Omdat er zoveel te zien is willen we een beetje een schema hebben waar wanneer heen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:41

linnie050 schreef:

Omdat er zoveel te zien is willen we een beetje een schema hebben waar wanneer heen.

ik reageerde op de poster net voor mij die ook nar daar wilde en info vroeg :) sorry dat had ik duidelijker moeten neerzetten :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:51

linnie050 schreef:

Roma pass, ov en 2 gratis dingen: waaronder het forum en het Colosseum en dan kan je zo binnen lopen. Verder zou ik ze gewoon daar halen: het Vaticaan was volgens mij gratis, wel vroeg op de dag erheen want dan hoef je maar 10-15 min in de rij ipv uren. En naar mijn idee was de rest gewoon binnen lopen!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:57

Celiien schreef:
linnie050 schreef:

Roma pass, ov en 2 gratis dingen: waaronder het forum en het Colosseum en dan kan je zo binnen lopen. Verder zou ik ze gewoon daar halen: het Vaticaan was volgens mij gratis, wel vroeg op de dag erheen want dan hoef je maar 10-15 min in de rij ipv uren. En naar mijn idee was de rest gewoon binnen lopen!

vatikaan is heus niet gratis := Was nog best duur ook. Ik raad je aan je kaartjes daarvoor op voorhand te kopen, zelfs in de ochtend stonden mensen uren in de rij en als je ze online koopt kan je zo de rij voorbij :D
Ook heb je op andere dingen korting met je roma pass!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:00

Ik zat net terug te kijken, heb er toen (febr. '15 )10,- voor betaald! Vind ik nou niet echt duur, maar goed.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:13

Maar ben je dan ook in het museum en in de sixtijnse kapel geweest? Incl of excl gids?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:40

Beide, excl gids maar incl audiotour :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:45

Das een mooie prijs dan :j

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:59

Rome <3 Te gave stad. Ik zou er nog wel naar terug willen hoor. Ben er nu 2 keer geweest.

Wat ik heel gaaf vond was De Sant’ Ignazio. Een hele mooie kerk met een mooi staaltje optisch bedrog. Je bent er geen uren zoet, maar als je er toch in de buurt komt zou ik zeker even binnenlopen om te gaan kijken.
Verder zijn de 100% travelgidsen van de verschillende steden heel leuk om te gebruiken. Staan altijd mooie wandelingen in langs alle bekende en minder bekende bezienswaardigheden.
Heel veel plezier vast!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:56

Wij gingen ook 4 dagen en dit was ons uiteindelijke programma :)

Dag 1 - engelenburcht + engelenbrug, pantheon
Dag 2 - colosseum, forum, piazza navona
Dag 3 - vaticaanstad, trevi fontein, spaanse trappen

Wij vlogen op tijd terug dus hebben de 4e dag niks meer bezichtigd. Ik was al een keer eerder geweest, dus wilde mijn vriend vooral de echte hoogtepunten laten zien, loop als je tijd hebt vooral willekeurige kerken in :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:37

Jezzi schreef:
Wij gingen ook 4 dagen en dit was ons uiteindelijke programma :)

Dag 1 - engelenburcht + engelenbrug, pantheon
Dag 2 - colosseum, forum, piazza navona
Dag 3 - vaticaanstad, trevi fontein, spaanse trappen

Wij vlogen op tijd terug dus hebben de 4e dag niks meer bezichtigd. Ik was al een keer eerder geweest, dus wilde mijn vriend vooral de echte hoogtepunten laten zien, loop als je tijd hebt vooral willekeurige kerken in :j

Die verdeling is niet de meest praktische als je de ligging bekijkt. Trevi ligt vlakbij pantheon en piazza navona. Vaticaan ligt bij de engelenburcht en engelenbrug.
Coloseum en forum kun je best met de zuil van trajanus combineren. En met die verdeling heb je nog tijd over :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:44

Klopt, ik vind het vooral ook fijn om een beetje door de stad heen te struinen en dus hebben we het niet op ligging gedaan, met een metro pass ben je bovendien zo van de ene naar de andere kant.

Het Pantheon is 's avonds bovendien prachtig (en vrij rustig), terwijl de Trevi dan vaak erg druk is. Ook dingen om rekening mee te houden :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:48

Trevi is niet veel aan te zien.... Die zijn ze aan het restaureren helaas.
Ik heb zelf belachelijk veel gezien. Vanavond eens kijken of ik alles nog heb liggen :D

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:51

Rome, zucht..... Ik vind het de mooiste stad van de wereld!

Je moet zorgen dat je het vaticaan en de St Pieter te zien krijgt. Voor het vaticaan heb je eigenlijk niet genoeg aan 2 ogen... er is geen plekje op de muur dat niet beschilderd is of behangen met kunst.

Maar weet je wat het ook is? In het vaticaan is er zoveel gebeurd! Moorden, vergiftigingen, overspel, intriges, pausen die op de vlucht waren via een ondergrondse gang naar castle sant angelo.... Je loopt daar door eeuwenoude gangen vol geschiedenis.
En al die kunstschatten daar, ik geloof dat je het vaticaan wel kunt beschrijven als een van de grootste toppunten ter wereld van DECADENTIE.

Buiten die muren zag ik bedelaars liggen die in een ziekenhuis thuishoorden maar geen geld hadden voor een bed, en daarbinnen een en al decadente rijkdom. Via het vaticaan kom je terecht in de Sixtijnse Kapel, waar door de eeuwen heen kardinalen zijn verkozen tot paus, en vanwaar uit witte rook of zwarte rook uit de schoorsteen komt wanneer het gelukt is om een meerderheid te krijgen voor een paus. Je mag er niet praten, want er staan pages die iedereen tot stilte manen, wat hopeloos is. Foto´s mag je er ook niet maken, maar het flitst je er om de oren. :D

St Pieter is een enorme basiliek met mummies, helemaal onderkelderd met een museum en tombes waar pausen begraven liggen.

Het zijn machtige gebouwen.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:54

Even een stipje hier.
Ik ga volgend jaar met mijn vriend een roadtrip doen door Italie en uiteraard ook naar Rome. Dus alle tips zijn welkom. Ga het morgen eens op mijn gemak doorlezen allemaal..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 15:10

Olina schreef:

Klopt het dat dit de adresssen zijn waar je de pas kan ophalen?
Wat is een handig punt?
Ik had 2 passen geselecteerd en toen kreeg ik het onderstaande.

PIT Auditorium (ex PIT Castel S. Angelo), c/o Auditorium della Conciliazione - Via della Conciliazione 4. 8.30 - 18.00.
PIT Ciampino*, Aeroporto G.B.Pastine - zona esterna area Arrivi/external area International Arrivals. 8.30 - 13.00, 16.15 - 20.45.
PIT Cinque Lune, Piazza delle Cinque Lune (Piazza Navona). 9.30 - 19.00.
PIT Fiumicino, Aeroporto Leonardo Da Vinci - Arrivi Internazionali Terminal 3. 9.00 - 17.45. ORARI TEMPORANEI/TEMPORARILY.
PIT Fori Imperiali, Via dei Fori Imperiali. 9.30-19.00.
PIT Minghetti, Via Marco Minghetti (angolo Via del Corso). 9.30 - 19.00.
PIT Nazionale, Via Nazionale (Palazzo delle Esposizioni). 9.30 - 19.00.
PIT Termini, Stazione Termini - Via Giovanni Giolitti 34, interno edificio F - binario 24. 8.00 - 18.45.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:15

ik zou ze gewoon daar pas kopen hoor :) kan je overal waar ze deelnemen :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:26

Ik zou ze kopen op t hoekje bij colosseum/forum romanum. Die is lekker rustig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:14

Qua ophaalpunten zou ik het niet precies weten, wij hebben hem op het vliegveld opgehaald :)

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:56

Leuk topic hier! Heb al hele goeie tips voorbij zien komen.

Ik ga volgend jaar juni met mijn vriend 3 weken naar Italië. Eerst een rondreis van 8 dagen van een plaats in de buurt van Rome waar we 2 dagen verblijven (weet hem even niet meer) dan naar Napels, daar blijven we 3 dagen en dan weer terug naar Rome om daar vervolgens nog 3 dagen te blijven.
Van daaruit plakken we er nog 7-8 dagen Gardameer aan vast om nog even te relaxen. Van daaruit willen we dan een dagje naar Verona en Venetie. Hebben er super veel zin in, ben al heel veel informatie aan het verzamelen. Helaas zal het niet mogelijk zijn om alles te doen maar hebben wel een paar dingen die we echt willen doen. Zoals de Vesuvius beklimmen, in Venetie met een gondel varen en naar Verona.

Iemand anders nog tips die we moeten doen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:14

Een dagje/middagje naar Pompeii?

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:36

Jaa Pompeii stond inderdaad ook al op de lijst. Even kijken of we alles in die 3 dagen kunnen plakken dat we daar zijn. Eigenlijk is het maar 2,5 omdat we de 3e dag alweer verder moeten reizen richting Rome.
Heb er wel super veel zin in. Is mijn eerste keer echt vakantie in Italie. Wel een x op doorreis richting Kroatie doorheen gereden maar dat was voornamelijk snelweg dan zie je natuurlijk vrij weinig. En dat was ook nog een s'avonds laat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:54

Verdorie, door jullie begin ik ook enthousiast te worden over Rome.
Ik ben er nog nooit geweest. Laatst zag ik op tv dat Rome als zakkenrollershoofdstad werd aangeduid. Daar ben ik een beetje bang van geworden :o

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:58

Dat lees en hoor ik ook steeds meer. Voornamelijk oude mensen die net doen of ze vallen ofzo. Als je ze dan wil helpen opstaan ben je je portomonee kwijt.
Goed opbergen in je binnenzak je geld en niet in een tas ofzo.