Stage met paarden in Qatar en Spanje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lideli

Re: Stage met paarden in Qatar en Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 20:47

Wooooow dat is echt mega lang! Zo veel regen was er hier dan weer niet haha.

Pff lastig lastig dit, krijg zojuist een aanbod om na Spanje een maand naar Oman te komen voor werk. Aan de ene kant wil ik wel, een enorme kans en erg leuk. Maar aan de andere kant, ik heb hier nog steeds heimwee dus twijfel ik of het wel zo verstandig is om weer weg te gaan... Moet er dus maar eens goed over nadenken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:53

Hoe ben je eigenlijk in spanje terecht gekomen?
Ik heb net je berichten even gelezen, maar kan het niet meer terug vinden.

Wat voor werk zou het zijn in Oman?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:00

Wel weer gaaf zeg, die aanbieding in Oman. :j Kan je niet tussen de stage hier en die in Oman even tussendoor naar Nederland?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 21:26

@fleurtjuh, Ik ben hier terecht gekomen door bokt. Ik moest een tweede stage vinden en zag van het bedrijf hier in Spanje een advertentie op de bokt markt over hun trektochten. Toen heb ik de gok gewaagd om ze gewoon te mailen en na een skypegesprek heb ik besloten om te gaan. Naar Spanje voor stage stond echt heel hoog op mijn wishlist dus toen ik kon gaan heb ik niet lang getwijfeld.

In Oman zou het vooral gaan om rijden/trainen van de paarden. Geen stalwerk in ieder geval. Het is een bedrijf dat nog in de opstartfase zit. Een collega vanuit Qatar zit er al en vroeg nu of ik ook wil komen aangezien ze mensen nodig hebben. Oman zou dus geen stage zijn maar echt werk. Als ik ga wil ik inderdaad eerst naar NL voor minimaal een week. Moet er gewoon echt even goed over nadenken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:32

Het klinkt wel heel gaaf!
Zoiets zou ik ook graag willen doen..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:52

Ohh, ik zou het wel weten hoor.. Oman is zoooo mooi :j

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 03:31

Voor hoe lang zou je naar Oman moeten dan? Snap wel dat je twijfelt.

Foto's van qatar heb ik nog wel maar dan moet ik even zoeken. Vrijdag is mijn dochter jarig, zaterdag feestje en ik heb 2 avonden nachtdienst dus heb nu even geen tijd om te zoeken. Maar ze komen zodra ik tijd heb.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 07:36

Oman zou een maand zijn. Ik heb nog niets besloten, maar ik neig meer naar ja dan naar nee :o Heb in ieder geval gevraagd naar de voorwaarden en condities voor als ik zou gaan.

Ticket van Madrid naar NL is geboekt, jeeee. Ik vlieg 13 september terug.

Hier wordt het de komende tijd harder werker. Een van de twee stalmedewerkers is gisteren opgenomen in het ziekenhuis en geopereerd aan een blindedarmontsteking. Die kan dus voorlopig niet komen werken..

@onpaard, zou het erg leuk vinden om ze te zien!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 23:36

Herinneren jullie je de stoffige bak nog?
Hij ligt er nu zo bij, na een 'buitje' van gisteravond. :=

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:53

Yeah stof is geblust ! :D Maar morgen heb je waarschijnlijk weer stof :+

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 14:12

Nee hoor, er ligt nog steeds zoveel water. Was ook echt een bui van heb ik jou daar! De halve stalgang kwam ook onderwater te staan -O-

Na de afgelopen keihard, en veel te hebben gewerkt nu twee daagjes vrij *D
Vanochtend mee op rit door de bergen geweest samen met nog 2 belgen, erg gezellig.
Morgen ga ik mee op dagtocht, jippieeeee.

Van vanochtend
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:46

Leuk hoor, en knap paard ook.

Als je eerst naar huis gaat is een maandje Oman toch wel gaaf. Wat een mooie levens ervaringen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:00

Ziet er erg leuk uit allemaal....heeft lekker geplenst maar dat zal wel weer vlug opgedroogd zijn..
Zal idd hard werken zijn maar de leuke tripjes maken ook weer veel goed!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:58

Mooi paard :j Veel plezier op je vrije dagen :)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 19:57

@onpaard, dat klopt. Ik wacht op bericht vanuit daar of ze het wel of niet door laten gaan, dus ik ben benieuwd! Wat ook scheelt is dat mijn ouders en broertje mij op komen halen vanaf stage + nog 2 dagen in Madrid, dus dat is ook wel erg leuk!

@kally, Nou het was echt zo erg met de regen dat het niet zo snel opdroogt als je zou verwachten. Zo zijn ook de filters van het zwembad op de camping gesprongen/overleden...

De tochtjes te paard maken veel goed, maar ik rij veel te weinig naar mijn zin. Zo'n 2x per week maar helaas.

@rocymax, Mijn barbie paard <3 Is echt een fantastisch ding! Het liefst zou ik m mee naar huis nemen, haha. En bedankt!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 23:33

Vandaag was echt geweldig! Enorm genoten <3
We hebben een deel van de 'Camino del Cid' gereden, van Covarrubias naar Santo Domingo de Silos.

Afbeelding

We waren met een heel leuk groepje van 4. Allemaal ervaren ruiters, dus we hebben ook flinke stukken kunnen galopperen. De route was echt zooo mooi! Halverwege hebben we gepicknickt en tijdens de tweede helft van onze tocht zijn we door de vroegere filmlocatie van 'The Good, The Bad and The Ugly' gereden. Heel tof om te zien.
De paarden verblijven vannacht in Silos, wij zijn terug in Covarrubias. Morgen rijden we de paarden terug naar stal via een andere, kortere route. Daarna weer volle bak op stal aan de gang.

Afbeelding

Afbeelding

Aankomst bij Sad Hill Cemetery
Afbeelding

Terrein gezien vanaf de top van de berg
Afbeelding

Capado
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 23:36

Dat is nog eens leuk zeg, echt heel erg blij voor je :) En het landschap zag er vast nóg mooier uit tussen van die knappe lichte oortjes door!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:07

Wat gaaf! Zijn dagtochten dus ook? :)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 16:44

Die lichte oortjes zijn fantastisch! De mooiste lichte oortjes die ik ooit gezien heb O:)

Ja er zijn ook dagtochten. In principe is alles in overleg mogelijk.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 16:02

Zaterdagavond werd er hier een volle maan tocht georganiseerd, wat echt heel erg tof was. Om kwart voor negen, toen was het nog een beetje licht, vertrokken we met 8 man voor een tocht van +- 2,5 uur. De eerste helft van de tocht was echt magisch mooi, de maan zag er prachtig uit en we waren met een leuke groep. Onderweg hoorden we ineens allerlei geluid, wij dachten gelijk aan feestende mensen totdat we ook een schaap hoorden blaten. Gelijk opperde er iemand, een offerfeest bij volle maan! _O- Wat bleek, er liep een kudde van een paar honderd schapen in de bosjes, hahaha. Halverwege de toch gestopt bij een kapel waar we warme chocolademelk kregen te drinken. Na een tijdje maar weer verder gereden aangezien het begon te onweren en spetteren. Het paard dat ik reed, deze keer niet Capado, was niet zo gecharmeerd van het onweer en stond dus opeens op twee benen :') Dit paard zit alleen echt als een huis, dus blijven zitten was niet zo moeilijk. De rest van de rit bleef ie alleen wel wat onrustig helaas. Het spetteren was ook overgegaan in regenen, en dus kwamen we nat terug op stal.
Foto's van deze tocht heb ik helaas niet, daar was het toch echt te donker voor. Daarom dus maar een paar andere foto's.

Welkom bij de nieuwste aflevering van "Help mijn paard is klusser"
Afbeelding

Paddocks
Afbeelding

Kerubin
Afbeelding

Foto's van mijn paard van de vollemaantocht zal ik nog eens maken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:00

Prachtige foto's van jullie trektocht !! :wow:
En die van het klusser-paard... :') :') even de stal wat groter maken :P

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:46

Klusser-paard :7

Gaaf zo'n volle maan tocht!! Zie je dan genoeg om te kunnen rijden of ben je afhankelijk van de paarden? Lijkt mij echt doodeng haha

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:43

Hihihi, help mijn paard is klusser, geniaal :')

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 23:30

@Selka, toen we vertrokken was het nog redelijk licht dus je ogen wenden langzaam aan het donker. Heel goed zag je niet, maar nog wel genoeg om je weg te vinden. Eng was het niet, maar helemaal leuk vond ik het niet toen het ging onweren en mijn paard nerveus werd, haha.

Gisteren Gallardo, het paard van de vollemaantocht, in de bak gereden. En vandaag met hem op 2-uursrit geweest. Hij was weer behoorlijk druk, waarschijnlijk heel de zomer nog maar weinig gedaan en nu dus energie teveel. Hij moet volgende week mee naar Valladolid, waar een of ander spektakel met stieren is. Het is een soort van festival waarbij zo'n 200 ruiters een kudde stieren van de zomerweides gaat halen en naar een dorp begeleiden. Geloof dat het Encierro a Caballo heet. Ze doen dit nu al een aantal jaar, en er gaan ook klanten mee. Ik ga zelf niet mee, aangezien ik volgende week vrijdag weg ga, en het festival van woensdag tot zondag is. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant werk ik liever niet mee aan de stierengevechten. Want dat is het uiteindelijke doel waarvoor de stieren opgehaald worden, na wat ik begrepen heb.. :n

Gallardo
Afbeelding

By the way; de stal van het klusserpaard is weer gerepareerd :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:39

Ojee.. Dat is niet handig zo'n druk paard en een kudde stieren.

Ben je blij dat je deze stage hebt gedaan of is het uiteindelijk allemaal wat tegengevallen?

Is je volgende stap al bekend?