Wintersport 2015- 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Wintersport 2015- 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:55

Ik meld mij ook weer!

We gaan in de voorjaarsvakantie een week naar Damuls in Oostenrijk. Niet echt een bekend gebied.
T zal voor mij alleen kijken naar de sneeuw worden, want dan ben ik (als alles goed gaat) ruim 6 maanden zwanger, dus vrees dat skiën dan niet het allerbeste idee gaat zijn. Zal wel even raar worden om niet de piste op te mogen. Maar t is altijd een erg gezellige week dus als t lukt gaan we toch mee.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:59

En ik mag me ook weer melden, de voorpret is alweer begonnen. Na jaren in de voorjaarsvakantie naar Frankrijk gaan we nu in de kerstvakantie naar Ischgl, eens kijken hoe Oostenrijk ons gaat bevallen.

Daar kwam dit weekend ook nog het aanbod bij om in de voorjaarsvakantie maar Zweeds Lapland te vliegen om daar met een local op pad te gaan langs alle kleine gebieden daar in de omgeving, lijkt ons ook wel heel tof! Maar eerst maar even kijken of dat financieel wel haalbaar is.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:47

Is er hier iemand wel eens alleen op wintersport geweest?
Ik heb het afgelopen jaar kei en kei hard gewerkt aan mn studie en met succes en nu wil ik eigenlijk voor de kerst even ontspannen en mezelf wat leuks gunnen. Ik ben een zeer ervaren wintersporter, maar nog nooit alleen weg geweest. Helaas kan er op korte termijn niemand met me mee -O-

Ohja, ik zal met de auto gaan ( en was wordt het Oostenrijk.) en het is vooral de auto reis waar ik erg tegen op zie in mn upp.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:20

Ik vind eigenlijk het in je eentje skiën niet zo'n fijn idee! Wat als je ergens een inschattingsfout maakt en je vliegt van de piste af. Dan lig je uit het zicht en niemand zal je missen/zoeken...

En lang autorijden met kans of files of slecht weer....mijn keus zou het niet zijn.
Kan je je niet aanmelden voor de season kick off met wepowder of iets wat daar op lijkt?

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:06

Ik ben het eens met Dee_Es, het lijkt me toch niet helemaal safe -O- misschien kan je aansluiten bij iemand hier van bokt? Dan kun je samen de pistes op als je weet naar welk skigebied je wil.
Ik weet natuurlijk niet precies waar je naartoe wil maar sommige skigebieden zijn ook goed met het vliegtuig te bereiken (spreek uit ervaring, vloog toen op Innsbruck).

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:26

Ik stap hoe dan ook niet in een vliegtuig :Y)

Wepowder ken ik niet, dat ga ik even google'n.
Iemand verder bekend met ' single-reizen' ? Ik kom er niet overal even goed uit of dt nou voor alleen reizers is, of voor mensen zonder relatie. ( aangezien ik gewoon een relatie heb :') )

Qua veiligheid dat jullie inhalen, zit wat in. Al zou daar qua telefoon/app ook iets mee over afgesproken kunnen worden met het thuisfront.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:34

Rond februari gaan wij naar Elmau. Daar is het heel gevarieerd skien met vele pistes. Ik ga weer de pias uithangen vrees ik, aangezien ik de skikunst nog niet geheel beheers....

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:35

Ik ga voor 't eerst op wintersport dit jaar.
Sinds afgelopen zomer verkering met een jongen die echt wintersport gek is. Hij gaat aanstaand weekend voor 't eerst dit seizoen, naar Stubaital in Oostenrijk als ik het goed heb. Met de kerst hebben zij de traditie om met zijn ouders en zusje + man te gaan en ik ga dus ook mee, dan naar Längenfeld, ook in Oostenrijk.
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Inmiddels wel al een ski-jas, broek en wat kleding. Ski's en schoenen heeft mijn vriend hier nog staan die hij voor z'n ex had gekocht dus dat is ook opgelost.
We willen van te voren een paar x naar de indoor hal in Terneuzen maar ik heb de afgelopen 2 weken 2x een ongelukje gehad met een paard waardoor ik nu onwijs veel last van m'n rug heb. Hopen dat dat dus snel over is..
Het plan is wel dat ik met de kerst 's ochtends ga lessen en 's middags probeer om met mijn vriend, zwager en schoonzus mee te gaan. Ik ben benieuwd!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:40

Als je nog helemaal niet kun skiën is je planning wel wat optimistisch, MaartJ. Leren skiën (of snowboarden) is superleuk, maar ook best wel vermoeiend (spierpijn!). Als je dan vervolgens 's middags ook nog 'met de rest' mee wil of moet, dan kost je dat veel energie, als het al haalbaar is na ene ochtend lessen.

Als je wél wil aanhaken bij de rest, want het is natuurlijk wel heel leuk, dan zou ik nu al in NL lessen nemen: of bij een indoorhal, of op een lopende band. Dan kun je op vakantie beginnen in een skiklasje met iets meer niveau, heb je minder spierpijn en is 's middags meegaan een stuk realistischer :)

Roxiie, voor single/alleengaandenreizen hoef je relatietechnisch gezien niet single te zijn. Dus dat zou ook nog een optie zijn als je het in je eentje toch niet haalbaar vindt om op vakantie te gaan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:41

Ik raad het niet aan om zonder ooit geskied te hebben zo de piste op de jodelen. Eerst maar eens leren remmen......

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:44

Bij ons gaan ook 3 jongens mee die nog nooit geskied hebben, die zijn nu ook aan het lessen op een rollerbaan.
Ook leuker voor hen als ze boven staan en tenminste weten hoe ze weer beneden moeten komen!
(zonder hulp van de banaan dan.. ;) )

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:46

Hahahaha ik wist het.. Dit is dus typisch mijn vriend, die heeft af en toe wat last van oogkleppen en kan zichzelf niet zo goed in een ander verplaatsen :+
Hij is van mening dat het zo prima kan :=
We zien wel, zijn ouders skiën niet, die gaan wandelen. Ik neem m'n studieboeken mee dus eventueel kan ik aan m'n scriptie werken :) Ik heb nu absoluut geen tijd om volle bak te gaan lessen dus 't moet maar zoals 't gaat.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:57

Mijn vriend is 2 jaar geleden voor t eerst meegeweest. Hij is gelijk op les gegaan. Bij ons zijn de lessen de hele dag, nou ja van half 10 tot half 12 en dan van half 1 tot half 3. Dan pikte ik hem om half 3 op dan gingen we samen vaak skiend terug naar huis. Ik geloof dat hij toen 4 dagen les heeft gehad daarna is hij 2 dagen gewoon met ons mee gegaan. Vorig jaar heeft hij helemaal geen les meer gehad en ging gewoon mee. Maar ik moet zeggen dat hij echt wel talent heeft voor het skien en het echt snel heeft geleerd. Het lijkt mij niet hele realistisch om te denken dat je echt gelijk mee kunt, want ervaren skiers gaan nu eemaal een stuk sneller. Scheelt het bij ons al een hoop dat mijn moeder echt een slak op ski's is, daar kon hij eerst mooi achteraan, maar inmiddels haalt hij haar makkelijk in.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:25

Inhalen is gemakkelijk. Remmen dat is het probleem.....

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:30

Haha ook het remmen heeft hij uiteraard netjes onder controle, anders nam ik hem echt niet mee. Ze gingen met zijn skiles zelfs al van de zwarte piste af, was ik best verbaasd over :+
Overigens was ik even vergeten te vermelden dat we al 2 dagen hadden geoefend in Winterberg. Toen heb ik hem zelf op sleeptouw genomen, ideaal.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:44

Zwarte piste durf ik nu na vier jaar nog steeds niet.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:21

Alleen reizen zou ik inderdaad ook niet doen! Maar er zijn leuke initiatieven lees ik wel. :)
Mijn vriend is 2 jaar geleden met ons mee geweest naar Oostenrijk. Hij zei dat hij in willingen altijd wel off piste ging. Later hoorde ik van zijn moeder dat hij wel Eens om een boom had geskied :') dat bleek dus ook want het was een echte pizzapunt skiër. Hij weigert nog steeds om lessen te nemen en is dus nogsteeds geen held, maar gaat wel gezellig mee van de rode pistes. :P

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:38

Desiree schreef:

Zwarte piste durf ik na ca 8 jaar nog steeds niet...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:45

Jet4You schreef:
Desiree schreef:

Zwarte piste durf ik na ca 8 jaar nog steeds niet...

Ik durf er wel af maar ik heb er maar weinig lol aan dus vermijd ze liever. Maar soms is er geen ontkomen aan om op bepaalde stukken te komen.

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:11

Ik meld me ook! Vorig jaar naar Portes du Soleil geweest. Daar voor het eerst op ski's gestaan :+ := maar na 2 dagen toch wel de smaak te pakken hahah. Was echt een heel mooi gebied! Alleen avonds vrijwel weinig te doen. Dit jaar gaan we naar Gerlos.

Zit net een beetje te googelen voor wintersport kleding. Vooral leuke pully's/thermo kleding. Iemand tips?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:31

Hallo wintersportliefhebbers! Ik meld mij ook dit jaar graag weer aan hier. :D

Wij gaan in februari naar Stumm. Zoals bijna ieder jaar ga ik snowboarden. Dat zal mijn vijfde jaar in de sneeuw worden. In Nederland neem ik ieder jaar een seizoen snowboardlessen op de borstelbaan. Dit seizoen snowboard ik iedere week van september tot april op de baan. :D

Ik zie dat een aantal van jullie naar Hinterglemm gaat? Dat is wat mij betreft tot nu toe het leukste skigebied waar ik naartoe ben geweest. Wie naar dit skigebied gaat moet absoluut eten bij de Hintermaisalm. Je kan daar heerlijke spätzle en gepofte aardappel eten. :9

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:34

@ oester, ik vind het vooral belangrijk dat de thermo en pully's goed en comfortabel zitten. Heb zelf thermo van falke. Heb als broek een korte / drie kwart, vind ik fijner dan een lange omdat ze altijd te lang zijn en ik mn sokken toch hoog optrek.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:06

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten verwijderd, het is niet de bedoeling om een topic binnen te vallen met de vraag om een enquete in te vullen. Daar is een aparte plek voor op Bokt en eventueel kan een link naar het onderzoek in het onderschrift gezet worden.
Veel plezier verder in dit topic!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:26

Wintersport! Ik meld me. Helemaal wintersport gek hier, maar dat zijn we allemaal in dit topic denk ik. :o

Ik ging vroeger altijd naar Oostenrijk, Grossarl. Naam van het gebied kan ik me niet herinneren, was lang geleden. Nu skiën wij altijd met onze familie en vrienden in quatre vallées, Zwitserland. Nu denk ik al zo'n 8 jaar -grove gok?- in Zwitserland.

Ik ga dit jaar 2 weken met kerst en 1 jaar met de krokus, super veel zin in! Zijn er meer mensen die naar Zwitserland gaan/zijn geweest?

Ik ken eigenlijk de meeste gebieden die hier genoemd worden niet echt, dus daar kan ik niet zoveel over meepraten..

Thermo-tips, Craft is zeer aan te raden, vind ik zelf super fijn, Peak Performance ook. Ik heb nog meer in de kast, maar weet niet meer van welk merk dat is, kan ik later nog wel even kijken. Ik weet niet precies wat jouw budget is?

Edit: Voor alleen comfortabel zitten kan je ook bij wat goedkopere merken kijken, alleen ik weet niet of je van plan ben naar een gebied te gaan waar het heel koud kan zijn/heel hoog ligt?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:33

oester schreef:
Ik meld me ook! Vorig jaar naar Portes du Soleil geweest. Daar voor het eerst op ski's gestaan :+ := maar na 2 dagen toch wel de smaak te pakken hahah. Was echt een heel mooi gebied! Alleen avonds vrijwel weinig te doen. Dit jaar gaan we naar Gerlos.

Zit net een beetje te googelen voor wintersport kleding. Vooral leuke pully's/thermo kleding. Iemand tips?

Dan zat je niet zo ver van mij vandaan, vind je het een leuk gebied?