Wie ook naar Italië deze zomer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SunNDLM

Re: Wie ook naar Italië deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:51

Hallo!

Even een vraag uit mijn topic ook hier in het topic. Mijn vraag gaat over Italie en een beetje Frankrijk. Misschien kan 1 van jullie mij helpen.

Is het mogelijk om naar corsica en sardinië te reizen zonder vooraf een hotel te boeken?

Mijn vriend en ik hebben twee weken de tijd voordat we naar Barcelona gaan maar eigenlijk geen idee hoe lang we naar eem bepaalde plaats of eiland willen, welk deel van het eiland, etc.
Om die reden weten we dus ook niet of we er goed aan doen om iets te boeken en ons dus ergens aan vast te leggen...

We willen graag in een hotel/B&B/chaletje op een camping, niet in een tentje (dan had ik de gok zoiezo durven nemen).

Denk jullie dat t mogelijk is op de gok te gaan? Moet ik dan uitgaan van hogere prijzen of juist korting omdat ze anders niks hadden verdient?

Thanks!

Ps. We willen 20 juli vertrekken

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:53

Snelle zwaai vanaf ons plekje! Hebben er 15u over gedaan, was prima te doen. Stacaravan pal aan het Gardameer. We vermaken ons deze weken wel! Nu op zoek naar lekker restaurantje.

Qua files viel het me mee. Alleen laatste 100km was het aansluiten in de rij en sjokte het wat. Voor de rest konden we flink doorrijden in zowel (zuid)-Duitsland als Oostenrijk.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:36

Ooh jaloers Plein91! Geniet er van! Wij moeten nog 5 weken wachten.

Hoe is het weer daar?

Over de overnachtingsvragen: wij hebben ook al besloten dat we in DE overnachten, Zwitserland vinden we gewoon veel te duur en wordt door bijna iedereen afgeraden. Als we de volgende dag verder gaan gooien we de camper nog snel even vol voor de grens zodat we niet in Zwitserland hoeven te tanken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:27

Morgen is het zo ver!!

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:37

Voor degene die jaar het Gardameer gaan: Sirmione en Verona zijn echt de moeite waard <3

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:41

Wij gaan elk jaar 3 weken naar Italië! <3

Eerst gingen we elk jaar naar verschillende plekken totdat mijn ouders 9 (?) jaar geleden een boot kochten. We kwamen toen uit op het Gardameer en zijn verliefd geworden op alle mooie plekjes aan het water. Ondanks de vele toeristen en drukte op de weg kunnen wij met de boot alle plekken prima bezoeken. Echt een aanrader! Over 2 weken gaan we voor het 7e jaar naar de camping Spiaggia D'oro *\o/* . Een hele fijne camping op loopafstand van Lazise.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:48

Wij gaan voor de 3e keer naar Bella Italia in Peschiera (Gardameer)
Geweldige camping veel Nederlanders! Dit keer wel buiten hoogseizoen dus ben benieuwd...
Wij hebben gevraagd voor dezelfde caravan want dan hebben we uitzicht op het Gardameer! Dit keer gaan we ook met mensen die we daar hebben ontmoet en die hebben de caravan naast ons aangevraagd super gezellig dus! Voorheen altijd naar Frankrijk gegaan maar Italië is ook geweldig *\o/*

Uitzicht:
Afbeelding

Wel stormt het er soms verschrikkelijk..

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:59

Hoop toch op droog weer als we gaan.
Regen heb ik thuis ook.

Iemand een idee wat de prijzen zijn van boodschappen en uit eten gaan?
Is Italie/Toscane veel duurder dan Nederland?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:19

Ik vond drinken best duur, maar het eten an sich kan wel goedkoop zijn. Ligt een beetje aan waar je gaat zitten. Onthoudt wel dat je op terrassen ook te maken kan hebben met bestekkosten en als je koffie besteld voor aan de bar dat dat goedkoper is dan dat je aan een tafeltje gaat zitten.

Boodschappen weet ik niet :)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:01

luuntje schreef:
Hoop toch op droog weer als we gaan.
Regen heb ik thuis ook.

Iemand een idee wat de prijzen zijn van boodschappen en uit eten gaan?
Is Italie/Toscane veel duurder dan Nederland?

Je hebt daar ook gewoon winkels zoals de lidl dus boodschappen zal niet (veel) duurder zijn uit eten valt ook wel mee je hebt bij (bijna) alle restaurants wel een kaart met wat ze hebben en de prijzen dus dan kun je het ong inschatten!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:55

Boodschappen valt ons wel mee. Wijn en limoncello is goedkoper dan in Nl :9
Fruit en groente vergelijkbaar.
Zuivel is wel duurder.

Iets eten en drinken op terrasje wisselt. Gisteren waren we 30€ kwijt voor 2 pizza's, 2 bier, 1 prosecco en een fles wijn. Eten is relatief goedkoop vind ik, 7-9 euro voor een pizza. Maar op een ander terras was ik later voor een biertje en een cola 6,50 kwijt, dat vond ik dan wel weer best veel.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:07

Ik ben vorige week in Rome geweest, het was prachtig!Het was ook mijn eerste keer Italië. Ik ga ook bijna niet op vakantie. 4 jaar geleden op Ibiza geweest en daarna 2 keer gekampeerd met mijn paard. Ik ben ook niet zo fan van op vakantie gaan(moet ik paardlief missen), maar dit jaar heb ik de smaak goed te pakken. Over minder dan 2 weken naar Spanje en in december naar Marakech :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:42

Wij hebben vorig jaar vanuit Italië een uitstapje naar Monaco gemaakt. Bestelden we vier cola.....

Afbeelding

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:34

De boodschappen in Italië zijn relatief duur (ja, zelfs de Lidl), maar restaurants zijn relatief goedkoop. Veel Italianen eten dan ook de helft van de week buiten de deur. Houd er wel rekening mee dat in de meeste gebieden aparte toeristenprijzen worden gehanteerd ;)

Edit: en inderdaad.. de prijzen op toeristische terrasjes kunnen belachelijk hoop oplopen!

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:42

Ik zit nu in het zuiden van italie aan de adriatische kust (martinsicurio), heeerlijk ♡
In toscane kun je hele mooie buitenritten maken, dat heb ik vorig jaar fedaan, 2 uur lang door de bergen en door de fruitgaarden (?) En we mochren ook fuit plukken en opeten :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:00

Ilsevdberg schreef:
Ik zit nu in het zuiden van italie aan de adriatische kust (martinsicurio), heeerlijk ♡
In toscane kun je hele mooie buitenritten maken, dat heb ik vorig jaar fedaan, 2 uur lang door de bergen en door de fruitgaarden (?) En we mochren ook fuit plukken en opeten :D

Mag ik vragen waar je gereden hebt?
Ik heb vorig jaar ook in Toscane gereden en had dezelfde ervaring :D

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:04

Heeft iemand toevallig weleens in de buurt van het Gardameer gereden?

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:05

lies1998 schreef:

Dacht dat er niks in de buurt zit want wij konden in ieder geval niks vinden :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:29

Diablo zat de cola in kristallen glazen? Wat een geld.

Wij zitten op het plattenland. Hoop dat de prijzen meevallen.
Jullie stellen mij wel gerust.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:41

luuntje schreef:
Diablo zat de cola in kristallen glazen? Wat een geld.

Wij zitten op het plattenland. Hoop dat de prijzen meevallen.
Jullie stellen mij wel gerust.

Zou je wel denken hè. Maar het is Monaco, daar is alles duur. Volgens mij zaten wij nog op één van de goedkopere terrasjes.

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:02

Goof; Ik weet niet meer, zat toen op de camping, daar zaten 2 nl meiden die zo'n kraampje hadden met paardrijden

Lies1998; bij gardameer kun je volgensmij niet rijden, kwam ik toen niet tegen iniedergeval

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:14

lies1998 schreef:

Echt aan het gardameer niet.
wij hebben dit jaar een rit gedaan bij Spia d'italia in lonato voor 25 euro p.p. reden naar een plek met echt fantastisch mooi uitzicht.kan later wel een foto uploaden; internet is me nog net iets te duur in t buitenland nu.

Volgend jaar willen we naar paradiso ranch, dat ligt meer richting de monto baldo. Vriendlief heeft alleen nog niet zoveel ervaring en we gaan er vanuit dat het daar een stuk bergachtiger is. Willen wij volgend jaar doen.

Edit: kan er vanavond/morgen wel meer noemen. Heb een lijst met stallen gekregen, omdat vriendlief graag 3 weken op vakantie wil in de toekomst en ik niet zolang zonder paard wil. Zijn wel allemaal omgeving lazise.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:13

Detroit schreef:
lies1998 schreef:

Echt aan het gardameer niet.
wij hebben dit jaar een rit gedaan bij Spia d'italia in lonato voor 25 euro p.p. reden naar een plek met echt fantastisch mooi uitzicht.kan later wel een foto uploaden; internet is me nog net iets te duur in t buitenland nu.

Volgend jaar willen we naar paradiso ranch, dat ligt meer richting de monto baldo. Vriendlief heeft alleen nog niet zoveel ervaring en we gaan er vanuit dat het daar een stuk bergachtiger is. Willen wij volgend jaar doen.

Edit: kan er vanavond/morgen wel meer noemen. Heb een lijst met stallen gekregen, omdat vriendlief graag 3 weken op vakantie wil in de toekomst en ik niet zolang zonder paard wil. Zijn wel allemaal omgeving lazise.

Owh ben benieuwd! Er staan inderdaad super mooie foto's op de site!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:04

wij zijn helaas al weer terug, het was heerlijk in Milaan!
Zelfs ondanks de hitte was het goed te doen. Rond de middag zorgden we dat we in een museum/lunch plekje waren, zodat t koel was.

De expo was leuk om te zien voor een avond, langer was niet interessant, daarentegen vonden wij het museum over techniek wel heel leuk!
Ik zou zo terug gaan :j

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:31

Ik ga as zondag met een vriendin voor 4 dagen naar Milaan. Plan is 1dagje gardameer en 1dag comomeer en iig 1 dag shoppen in milaan. Mensen nog tips? Ervaringen met de trein van milaan naar de meren? Las iets over apperitivo terrasjes, wat houdt dat precies in. Nog goede adresjes voor eten? Heb er onwijs zin in!