Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Re: Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:58

Bij hurghada, je vliegt daar ook op en gaat dan met een busje richting El Gouna. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:13

Deze vraag zal hier vast niet thuis horen, maar hoe zorgen jullie er voor dat je niet ziek wordt in Egypte...? Eerste keer heb ik 4 maanden last van mijn buik gehad en vorig jaar heb ik zelfs in de vakantie een dag op bed moeten doorbrengen. Ik weet dat ik gevoelig reageer, maar misschien bestaan er pilletjes die het wat dragelijker maken. :') :)

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 10:47

Rienn schreef:
Deze vraag zal hier vast niet thuis horen, maar hoe zorgen jullie er voor dat je niet ziek wordt in Egypte...? Eerste keer heb ik 4 maanden last van mijn buik gehad en vorig jaar heb ik zelfs in de vakantie een dag op bed moeten doorbrengen. Ik weet dat ik gevoelig reageer, maar misschien bestaan er pilletjes die het wat dragelijker maken. :') :)

Geen vlees eten!daar wordt je meestal ziek van. Neem gewoon een pasta/pizza of patatje daar kan meestal niet veel mee mis zijn. Drink op de dag veel water zeker als het heet is.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:16

Je kunt het beste naar de apotheek gaan en vragen naar antinal. Deze tabletten werken erg goed tegen diarree.
Let op dat je niet te koud drinkt veel mensen vergissen zich daarin. Je lichaam is dat niet gewend.

Om nu 7 dagen of langer alleen maar pasta/friet/pizza te eten vind ik een beetje overdreven.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:44

Dat werkt bij mij ook niet, op een gegeven moment at ik niets meer. Ik probeer wel op te letten met drinken, meestal water (fles) en thee, cola en die andere rommel werd het alleen erger van haha.

Ik zal eens vragen bij de apotheek.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:38

Ik had de eerste keer al op voorhand van die pilletjes bij omdat ik zoizo al een gevoelige maag heb.

Is er iemand in december geweest?

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:40

Zou die tabletten inderdaad ook meteen de eerste of tweede dag halen.

Ik ben vorig jaar in de 2e week van december geweest.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:18

perdjes schreef:
Zou die tabletten inderdaad ook meteen de eerste of tweede dag halen.

Ik ben vorig jaar in de 2e week van december geweest.

En hoe was het weer toen? Ik zit erg in twijfel

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:29

Bij de duikschool die bij het resort zit zeiden ze wel dat wanneer we weer zouden komen ik direct naar hun toe moest komen voor een pilletje. (Speciaal voor de gevoelige Nederlanders :') )

Ik verbouw het alleen niet zo...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:38

Jamiejoyce schreef:
Ik had de eerste keer al op voorhand van die pilletjes bij omdat ik zoizo al een gevoelige maag heb.

Wij gaan heel vaak in December , ik vind het super het is dan nog lekker warm .

Wat eten betreft zorg dat je in een goed hotel zit in de wat betere hotels gebruiken ze geen kraanwater om bijvoorbeeld groentes en dergelijke in te wassen maar alles met bronwater

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:42

jiperdepip schreef:
Jamiejoyce schreef:

Wij gaan heel vaak in December , ik vind het super het is dan nog lekker warm .

Wat eten betreft zorg dat je in een goed hotel zit in de wat betere hotels gebruiken ze geen kraanwater om bijvoorbeeld groentes en dergelijke in te wassen maar alles met bronwater

Het is voor ons de huwelijksreis vandaar dat ik wel een beetje lekker weer wil ik hoef geen 30 graden maar 25 is goed voor ons.
Welke hotels zijn jullie geweest en zijn aan te raden?

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:00

Weer was super, gemiddelde temp. van 26 graden. Er staat wel een windje maar dat was niet storend.
2 dagen hebben we flinke wind gehad.
De zon is wat vroeger weg dan in de zomermaanden.
Zee was goed te doen, zee water was zo'n 24 graden. Ook op de open zee was het te doen, voor het ideale was een neopreenpak wel fijn geweest.
Voordeel in november/december is dat het zee water goed opgewarmd is door de warme zomermaanden. (Ik ben ook een keer in februari geweest maar toen was het water een stuk kouder.)
's Avonds had ik ook een lange broek en een vest nodig maar ik ben een hele erge koukleum.

Ik zou zeker nog wel een keer ervoor kiezen om in december te gaan.

Wij zijn in december in het beach albatros in Hurghada geweest.

Er is nu ook een nieuw hotel geopend in Hurghada. Caves beach resort. Is helemaal opgebouwd alsof je in grotten leeft. Ziet er echt heel apart uit!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:48

Ja ik denk dat dat het beste is voor ons ik ben ook een erge kou kleun :p
Ik heb idd albatros beach op me lijstje staan beviel dat hotel goed?

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:57

Ja ik was zeer tevreden over het hotel!
Personeel erg aardig, Verschillende restaurants met lekker eten, ontbijten aan zee, alles heel schoon, gratis wifi. Strand is schoon.
Er is alleen geen rif en je zit wat verder weg van de winkel gelegenheden.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:16

Dankje perdjes ga binnenkort naar het reisbureau en hou hem zeker in gedachte

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:10

Inderdaad Antinal aanschaffen. Verder raden wij onze gasten aan niet te koud drinken te nuttigen. Omdat je lichaam enorm warm is, kan het niet tegen een glas koud drinken. Neem liever wat minder koud drinken.
Verder wordt in de meeste hotels alles met flessen water gewassen, dus hoef je geen eten/drinken te vermijden.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:14

Ik at ook elke dag een stukje fruit, maar dat was pas nadat ik ziek geworden was. Ik zal dit jaar eens de ijsklontjes helemaal weren, kijken of dat verschil maakt.

Ik heb ontzettend veel zin in de vakantie, alleen ben ik bang dat ik weer ziek wordt. Bij thuiskomst moest ik ook een zware antibioticakuur omdat ik buikpijn bleef houden.

Wat wel hielp gek genoeg, in het vliegtuig had ik cola besteld en dat zorgde er voor dat de buikpijn een stuk minder werd. Echte coca cola, niet dat nep drinken in het resort. :D

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:37

bloementje3 schreef:
ja dat bedoelde ik ook! zal het even aanpassen ;)
haha ik heb het meer over de veiligheid in de omgeving. En hoe de situatie daar op dit moment is mocht je avonds nog de straat op gaan. de veiligheid in het resort maak ik me niet druk om.
we hebben dit keer een mega resort geboekt met veel glijbanen dus als het niet veilig is gaan wij niet van het resort.

mag ik vragen waar je hebt geboekt , ik ben samen met mijn zus en vader ook in februari naar Hurghada geweest en de senzo mall is zeker een aanrader ( er is daar een MAC donalds) :). En daar waren ook allerlei zwembaden en glijbanen (zwembadparadijs)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:52

Wij gaan altijd naar Marsa Alam , en dan bij voorkeur het Hilton of braka bay

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:32

Sammie schreef:
Maar die colonnes zijn er al heel lang (en de bewapende bewaking ook.) Dat is al dik 10-15 jaar zo.

De roerige situatie vind ik een goede reden, die bewapende colonnes heeft niks met de huidige situatie te maken. Dat is gewoon standaard daar.

is ook standaard!

Egypte ( de overheid) is ansich heel zuinig op de toeristen...immers die houden het land financieel op de been.

Dit is ingevoerd na aanleiding van de aanslag in 1997 in Luxor!

Egypte is overigens een prachtig land (zelf een rondreis daar gedaan van Cairo naar Aswan en ook de Sinai)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:18

Wij gaan gewoon boeken mochten we vrij krijgen want het is overal wel wat parijs met die trein jaren geleden in spanje een trein tunesie laatst en dan turkije op dit moment.
Wij willen gewoon graag nog een keer een mooie vakantie voor we andere dingen gaan doen

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:27

Maar ondertussen gaat iedereen nog massaal naar Turkije en laten ze Egypte links liggen. Ik vind Turkije al niet echt leuk om op vakantie te gaan, maar nu zou ik er al helemaal niet meer heen gaan.

Er is in elk land wel iets, zolang je de 'gevaarlijke' plekken vermijdt lijkt het mij gewoon veilig.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:21

Wij willen volgende maand misschien weer gaan, is de situatie nu veilig genoeg, ja wel toch?

Zag wel weer dat er een bomaanslag paar dagen geleden was bij cairo maar rond de rode zee zul je hier niet veel van merken toch?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:28

Rienn schreef:
Er is in elk land wel iets, zolang je de 'gevaarlijke' plekken vermijdt lijkt het mij gewoon veilig.

Maar wat zijn dan die 'gevaarlijke plekken'? :+

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:45

Ik heb vorige week naar het reisbureau gebeld en die gaven aan dat de toeristische plaatsen gewoon veilig zijn Daniella