Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VivianHesen schreef:Mijn ervaringen met p&o zijn erg goed, echter gezien de huidige situatie in calais zou ik liever via duinkerken gaan.
MarrieLeen schreef:Bedankt voor je tips!Ik kijk ook zeker verder dan de bootrekening, maar dan zit je inderdaad met die nachtboot,
plus dan moeten we in Engeland langs Londen over de drukke snelweg (als nul-ervaren linksrijders),
én we zouden ook graag nog 1 of 2 nachtjes in Brighton overnachten, wat weer om is als je via Harwich gaat..
Maar, inderdaad jullie hebben gelijk, die toestanden rond Calais zijn op het moment ook niet erg aanlokkelijk.
MarrieLeen schreef:Goof, we zijn al een keertje eerder in Brighton geweest, maar willen graag nog eens terug in de zomer.
The Lanes is leuk hè! Heerlijk om doorheen te struinen, en denk ik nu met terrasjes buiten nog veel leuker!
MarrieLeen schreef:Je hebt helemaal gelijk ikke.. ik had echt voor ogen dat het dan naar Brighton langer zou zijn, maar zoveel scheelt dat niet dus! Sorry.![]()
![]()
We reizen overigens vanuit Gouda, maar dan nog is Hoek van Holland een stuk sneller dan Calais, plus al die ellende die je kan missen als kiespijn.
Maar hoe ervaar je het rijden op de M25, staat daar veel file? Zou dat voor ons goed te doen moeten zijn?![]()
Ik zal in ieder geval eens kijken naar de kosten van de overtocht uit HvH.
Eulogy schreef:De M25 kan inderdaad erg druk zijn en het kan er echt compleet vaststaan soms. Je hebt dan ook niet echt alternatieven (binnendoor rijden bijvoorbeeld), zoals in Nederland, dus daar moet je rekening mee houden. Dat is sowieso wel het geval, er staat volgens mij veel meer file dan in Nederland dus probeer in elk geval de spits te vermijden.
En hoffelijk zijn ze zeker, de meesten houden afstand en laten je er altijd tussen als je richting aangeeft (terwijl je in Nederland meestal pas richting aangeeft als je kan, hier doe ik het om aan te geven dat ik er graag tussen wil). Heerlijk, ook in een Engelse auto
Eulogy schreef:Ik heb in Birmingham gewoond en de files daar zijn inderdaad een nachtmerrieVerkeer is in mijn ervaring overal in Engeland vreselijk, al helemaal in de steden.
Bunn schreef:Wij gaan eigenlijk altijd via Calais (gaan meermaals per jaar over). Pap en mam zijn toevallig gisteren overgevaren: niks aan de hand. Ik zou lekker vanaf Calais gaan. De nachtboot vind ik zelf echt drie keer niets. Je raakt daar echt onwijs veel tijd mee kwijt. Plus slapen op een boot is vreselijk.![]()
De rederij is om het even: je zit er maar heel kort op. We zijn zowel met P&O als met DFDS geweest. Als ze vertraging hebben, hebben ze vertraging. Kosten zijn hetzelfde.