Vakantie Thailand/Malaysia, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Re: Vakantie Thailand/Malaysia, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:32

Als je de kans hebt zou ik zeker een paar dagen uittrekken om ook naar de Hellfire Pass, Birma spoorlijn en Bridge over the river Kwai te gaan, erg indrukwekkend.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:42

kally schreef:
Tijger reservaat met de monnikken bij Bangkok in de buurt taat zeer slecht bekend.....

Echt doen! Staat idd slecht bekend maar ik wilde dit met mijn eigen ogen zien en beoordelen. Ik heb geen dierenleed gezien, en het klooster stikte van de buitenlandse stagiaires en die vertelde ook dat de dieren goed verzorgd worden en zeker niet gedrogeerd! Heb met mijn eigen ogen de jonge tijgers zien spelen, zelfs iemand z'n broek kapot makend. En na het middag - foto moment, waarin de oudere tijgers hun middagdutje doen en de toeristen dan aan de hand langs de tijgers worden meegenomen en gefotografeerd. Mochten de oudere tijgers samen spelen. Dit was optioneel bij te boeken onder de noemer 'jij gaat in een kooi, de tijgers los' de kooi bleek een hekje van 1.25 te zijn waar de stagiaires rond stonden, maar ook hier werd weer helemaal duidelijk, deze tijgers zijn echt NIET gedrogeerd! Fantastisch hoe je ze door het water zag springen en rennen, in bomen klimmen en elkaar uitdagen en spelen.
Waarom de tijgers dan zo zachtaardig lijken is omdat het hun ritme is s middags te slapen en te rusten, ze van jongs af aan al in handen en in contact met de mens zijn en ze meer dan genoeg te eten krijgen.
Let wel op als je hiernaartoe gaat, het klooster is maar enkele uren per dag open dus niet de hele dag!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:59

kally schreef:
Als je de kans hebt zou ik zeker een paar dagen uittrekken om ook naar de Hellfire Pass, Birma spoorlijn en Bridge over the river Kwai te gaan, erg indrukwekkend.

Goede tip! Dit was zeker een van de indrukwekkende hoogte punten van Thailand!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 19:02

Kally, Die plekken ga ik eens bekijken wat mijn vriend daarvan vind, goeie tips :D

Stefanie, Ja hier zijn we zeker van.
De foto's die ik gezien heb kun je het niet echt een appartement noemen want je zit evengoed in een soort flat. We hebben een tweepersoonsbed, een mooie kamer, TV, koelkast, kookplaat en douche en bad. Oh en gratis wifi. Meer hebben we niet nodig als we het meeste buiten het hotel gaan doen :)

Boeflover, je bent hier dus zelf geweest?
Klinkt in ieder geval goed, we gaan er sowieso heen want die kans laten we niet schieten.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:20

Ik zou ook Naar khao san road gaan als je in Bangkok bent. Daarnaast is kings palace heel mooi.

Tijger tempel zou ik niet doen, sneue bedoeling daar.

Weet Je al wat je na Bangkok gaat doen ?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:36

[quote="Ylvy"]Kally, Die plekken ga ik eens bekijken wat mijn vriend daarvan vind, goeie tips :D

Stefanie, Ja hier zijn we zeker van.
De foto's die ik gezien heb kun je het niet echt een appartement noemen want je zit evengoed in een soort flat. We hebben een tweepersoonsbed, een mooie kamer, TV, koelkast, kookplaat en douche en bad. Oh en gratis wifi. Meer hebben we niet nodig als we het meeste buiten het hotel gaan doen :)

airco ???? das wel heel fijn :D , verder zou het mijn keus absoluut niet zijn, bangkok is leuk voor een paar dagen maar druk druk druk en stinkheet :o

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:51

Koningklijk paleis en Wat Pho zijn ook interressant en mooi....eten in Baiyoki Sky Hotel is ook een belevenins, op 300 m hoog buffet en uitkijk over Bangkok.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 06:00

Inmiddels weer een update,
we zitten in Thailand, Bangkok.
we hebben al meer dan de helft van de vakantie erop zitten, en hebben bijna alles gedaan wat we wilden doen.

Enige wat nog rest is anatomie museum, maar daar gaan we vandaag heen, tijger reservaat misschien, en dan gebeurd dat morgen. En overmorgen een dagje spa voordat we teruggaan.

De gevangenis stond ook in dr planning maar die is blijkbaar permanent gesloten :(

Al met al vond ik de drukte in dit gebied meevallen. We waren gisteren bij khao san road en daar was het dus wel retedruk.

Dat het het regenseizoen is merken we lichtelijk. We hebben 3 dagen gehad dat we wat onweer hebben gehad en een beetje regen dus dat valt mee. Alleen ik ben bang voor onweer en het slaat echt dichtbij in. Hier een screenshot van een filmpje van mij:
Afbeelding

maar we hebben het zowiezo enorm naar onze zin :j

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:49

Bij Greenwood Travel staat die excursie nog op de site...Trip To Hell....

Anantomiemuseum was best bizar en je zag veel....

Leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben!
Nog veel plezier....

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 15:19

We hebben uiteindelijk besloten om niet naar de tijgers te gaan. 3 uur reizen van ons vandaan helaas. Vriend vond het zeer spijtig want hij wou tijgertje aaien, dus ik heb hem laten beslissen of hij wou gaan of niet.

anatomie museum hield een extra lang weekend dus voor niks heen gegaan. Doen we morgen opnieuw dus ipv de tijgers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:55

Wow TS, absoluut niet slecht bedoeld, maar het lijkt wel alsof je helemaal geen keuzes mag/kan maken over de reis. :=

Ik hoop dat je een leuke reis hebt!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 17:25

Ik heb 75% van de dingen uitgekozen.
Alleen was hij diegene die naar de tijgers wilde, dus is het logisch als ik hem laat beslissen of hij het er voor over heeft of niet.

dus zo zit het niet in elkaar :=
we hebben de een na laatste dag een dagje spa. Hij heeft niks met spa, maar ik wilde het graag dus past hij zich aan :)

dankjewel in ieder geval :)