op reis als lesbisch koppel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: op reis als lesbisch koppel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:05

Enge mensen.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:23

minikatje schreef:
Enge mensen.

:')

homo
lesbie
biseksueel

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:30

connie64 schreef:
ik snap echt niets van deze vraag?
ik bedoel, je gedraagt je toch als een normaal mens of vallen lesbo's onder een bepaald soort ofzo?
ga je sex hebben op straat of iets in die richting?

De vraag is toch legitiem. Ik was er verbaasd over, maar hoorde dus over een vrouwenstel dat in het hotel hemel en aarde moest bewegen om een tweepersoonsbed te krijgen ipv 2 losse bedden die nadrukkelijk niet tegen elkaar aan geschoven konden worden... En dat was nog niet zo heel lang geleden, en in Parijs.

Tegelijkertijd denk ik dat je met een dosis spontaniteit en vasthoudendheid best ver komt. Maar dat je dat niet mee wilt maken als je je zelf ook nog niet helemaal comfortabel voelt snap ik heel goed.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:45

connie64 schreef:
ik snap echt niets van deze vraag?
ik bedoel, je gedraagt je toch als een normaal mens of vallen lesbo's onder een bepaald soort ofzo?
ga je sex hebben op straat of iets in die richting?

Sommige mensen zien "ons lesbo's" als een bepaald soort helaas. Sex op straat is leukgrapje natuurlijk, maar nee dat zal vast niet gebeuren. Maar daar waar man en vrouw elkaar even vastpakken om van een mooi uitzicht te genieten wordt toch in sommige landen gek gekeken als 2 vrouwen dat doen. Dus de vragen van TS zijn goed te begrijpen. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:35

dems75 schreef:
Wie zegt dat holebi's hun liefde voor elkaar te pas en te onpas tonen? en wat dan nog? waar moet men "rekening" mee houden? voor de gevoelige zieltjes van hen die daar niet tegen kunnen in NL? we leven bijna in 2015. Als je er niet tegen kan, kijk je de andere kant op. Het heeft niets met provoceren te maken en alles met verliefd zijn/liefde. Wat is er mooier dan liefde voor je medemens en waarom zou je dat in godesnaam moeten verbergen voor kleingeestige zielen?

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat het in sommige landen niet erg verstandig is om te tonen dat je holebi bent.
Het gaat dan niet om nare opmerkingen, maar om gevangenisstraffen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:39

Ik snap je vraag zeker TS :j . Zoals een familielid van mij het ooit ook zo mooi kon verwoorden: Homo's? Daar heb ik nieeeets op tegen hoor, echt niet.... maar ze moeten dat nu ook weer niet voor je neus provoceren door elkaars hand te liggen vastnemen op straat...
8)7
Dus, er is niks mis met je geaardheid, zolang je het maar binnen gesloten deuren doet en "niemand anders er last van heeft". Zolang je het maar verbergt voor de buitenwereld mag je zijn wie je wil zijn?
Een heterokoppel dat verstrengeld over straat loopt en elkaar een deftige zoen geeft, daar is niets mis mee. Maar als twee van hetzelfde geslacht denken hand in hand te lopen dan is dat provocerend?

En in een ideale wereld ben je wie je bent en wordt je overal vriendelijk ontvangen en geaccepteerd. Maar helaas, zover zijn we nog lang niet. Er zijn zelfs nog plaatsen in België en zeker weten ook in Nederland waar je niet hand in hand kunt lopen zonder aangesproken, ja soms zelfs aangevallen, te worden op straat. Dat je je dan zorgen maakt over andere landen, waar het misschien ook wel eens van dat kan zijn, is niet meer dan logisch. Zeker als je zelf nog maar pas durft je te outen, dan wil je gewoon onbezonnen hand in hand (ja hand in hand, geen seks op straat) lopen zonder dat je je de hele tijd ongemakkelijk voelt "gaan ze nu iets zeggen? Gaan we nu vervelende opmerkingen krijgen? Moeten we de hele vakantie maar doen alsof we gewone vriendinnen zijn?'

Toen ik laatst naar het reisbureau ging met een vriendin (hetero), zei de agente "als je een onbezonnen vakantie wilt als twee vriendinnen en je wilt gewoon in de stad kunnen rondwandelen zonder zwermen vervelende mannen die je als potientiële sekspoppen zien te moeten wegslaan, dan moet je die en die plaats beter mijden." En ik kan mij voorstellen dat als je gewoon hand in hand en met af en toe een brave kus tussendoor wilt kunnen rondlopen op straat, er ook gebieden zijn waar je beter wegblijft.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:43

verootjoo schreef:
dems75 schreef:
Wie zegt dat holebi's hun liefde voor elkaar te pas en te onpas tonen? en wat dan nog? waar moet men "rekening" mee houden? voor de gevoelige zieltjes van hen die daar niet tegen kunnen in NL? we leven bijna in 2015. Als je er niet tegen kan, kijk je de andere kant op. Het heeft niets met provoceren te maken en alles met verliefd zijn/liefde. Wat is er mooier dan liefde voor je medemens en waarom zou je dat in godesnaam moeten verbergen voor kleingeestige zielen?

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat het in sommige landen niet erg verstandig is om te tonen dat je holebi bent.
Het gaat dan niet om nare opmerkingen, maar om gevangenisstraffen.

Wat Dems zegt ben ik het mee eens, zo zie ik het ook het liefst. Echter is het helaas de harde realiteit dat je in sommige landen zelfs de doodstraf kan verwachten voor het "jezelf zijn".

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:50

Kwanyin schreef:
En in een ideale wereld ben je wie je bent en wordt je overal vriendelijk ontvangen en geaccepteerd. Maar helaas, zover zijn we nog lang niet. Er zijn zelfs nog plaatsen in België en zeker weten ook in Nederland waar je niet hand in hand kunt lopen zonder aangesproken, ja soms zelfs aangevallen, te worden op straat. Dat je je dan zorgen maakt over andere landen, waar het misschien ook wel eens van dat kan zijn, is niet meer dan logisch. Zeker als je zelf nog maar pas durft je te outen, dan wil je gewoon onbezonnen hand in hand (ja hand in hand, geen seks op straat) lopen zonder dat je je de hele tijd ongemakkelijk voelt "gaan ze nu iets zeggen? Gaan we nu vervelende opmerkingen krijgen? Moeten we de hele vakantie maar doen alsof we gewone vriendinnen zijn?'

Ja, op sommige plaatsen is verstandiger om "als gewone vriendinnen" rond te lopen, zelfs gewoon in NL.......

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:51

ikke schreef:
dems75 schreef:

Omdat er in sommige buitenlanden anders over gedacht wordt? Waarom zou je je gastheer/vrouw op stang jagen? Welke toegevoegde waarde heeft dat?

Dat is toch juist het hele punt van dit topic, om erachter te komen in welke landen het geen probleem is en waar het niet aanstootgevend is. Dan kan ze daar gewoon naartoe.
Zodat zij ook lekker verliefd kan zijn en zich niet hoeft in te houden. Kan me dat goed voorstellen en vind dit topic dan ook niet raar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:52

Ik begin mij langzaam af te vragen waarom dit topic nu zo heeft weten te escaleren. Volgens mij is er niemand hier die lesbiennes als vreemd volk of eng bestempeld. Sterker nog dat doen ze opeens zelf. :?

En in eerste instantie is het ook een vreemde vraag, dus zelfs die opmerking snap ik. Immers als je homo's en lesbisch als normaal ziet (want daar zit 't 'm in- wat is er immers gek aan een homostel?) dan snap je die vraag ook veel minder. En dan komt er ook nog eens iemand met een verdedigende opmerking over een stel dat een homobar uitliep dus zelfs in België worden ze niet geaccepteerd. Wat een kol.. Dan kan je dus ook in Glasgow niet als voetganger ergens lopen, want voor je het weet wordt je spontaan van je sokken gereden.

De enige tip die gegeven wordt is maak het niet te gek. Een normale tip.. ééntje die ook prima gegeven kan worden aan een net verliefd heterostelletje. Ga niet elkaars huig onderzoeken. Want er zijn ook landen waar dát niet geaccepteerd wordt. Maar dan is er idd de vraag wil je daar überhaupt wel naar toe.

De eerste acceptatie van wie en wat je bent begint bij jezelf. Niet bij een ander. De respect waar hier te pas en te onpas mee wordt gegooid begint bij jezelf. Niet bij een ander. Ga niet als een bang vogeltje over straat lopen, maar gewoon met zelfvertrouwen. Houdt elkaars hand vast (als je dat graag doet) en gedraag je zoals je bent, niet anders en niet bang. Dat het de normaalste zaak van de wereld is begint dus ook bij jezelf. Iemand die zich gedraagt alsof het de normaalste zaak van de wereld is bereikt met dat gedrag veel meer dan iemand die schichtig om zich heen kijkt.

Als je ergens naar toe gaat dan pas je jezelf aan. Je bent te gast in dat land. Hoe kun je nu in één adem roepen dat mensen die hier in Nederland komen wonen, leven etc. zich maar moeten aanpassen en vervolgens wel in andermans land op vakantie gaan en dan verwachten dat jij je niet hoeft aan te passen. Kom op zeg. Dat houdt niet op met voorzichtig zijn met het waterverbruik. Dus wil je naar een bepaald land en je weet dat daar bepaalde regels zijn dan houd je daar rekening mee. En ik denk dat die regels voor vrouwelijke stellen al een stuk soepeler zijn dan voor mannelijke stellen. Wil je je niet aanpassen voor die week of x aantal dagen ga er dan niet naar toe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:57

Sammie schreef:
Ik begin mij langzaam af te vragen waarom dit topic nu zo heeft weten te escaleren. Volgens mij is er niemand hier die lesbiennes als vreemd volk of eng bestempeld. Sterker nog dat doen ze opeens zelf. :?

En in eerste instantie is het ook een vreemde vraag, dus zelfs die opmerking snap ik. Immers als je homo's en lesbisch als normaal ziet (want daar zit 't 'm in- wat is er immers gek aan een homostel?) dan snap je die vraag ook veel minder. En dan komt er ook nog eens iemand met een verdedigende opmerking over een stel dat een homobar uitliep dus zelfs in België worden ze niet geaccepteerd. Wat een kol.. Dan kan je dus ook in Glasgow niet als voetganger ergens lopen, want voor je het weet wordt je spontaan van je sokken gereden.

De enige tip die gegeven wordt is maak het niet te gek. Een normale tip.. ééntje die ook prima gegeven kan worden aan een net verliefd heterostelletje. Ga niet elkaars huig onderzoeken. Want er zijn ook landen waar dát niet geaccepteerd wordt. Maar dan is er idd de vraag wil je daar überhaupt wel naar toe.

De eerste acceptatie van wie en wat je bent begint bij jezelf. Niet bij een ander. De respect waar hier te pas en te onpas mee wordt gegooid begint bij jezelf. Niet bij een ander. Ga niet als een bang vogeltje over straat lopen, maar gewoon met zelfvertrouwen. Houdt elkaars hand vast (als je dat graag doet) en gedraag je zoals je bent, niet anders en niet bang. Dat het de normaalste zaak van de wereld is begint dus ook bij jezelf. Iemand die zich gedraagt alsof het de normaalste zaak van de wereld is bereikt met dat gedrag veel meer dan iemand die schichtig om zich heen kijkt.

Als je ergens naar toe gaat dan pas je jezelf aan. Je bent te gast in dat land. Hoe kun je nu in één adem roepen dat mensen die hier in Nederland komen wonen, leven etc. zich maar moeten aanpassen en vervolgens wel in andermans land op vakantie gaan en dan verwachten dat jij je niet hoeft aan te passen. Kom op zeg. Dat houdt niet op met voorzichtig zijn met het waterverbruik. Dus wil je naar een bepaald land en je weet dat daar bepaalde regels zijn dan houd je daar rekening mee. En ik denk dat die regels voor vrouwelijke stellen al een stuk soepeler zijn dan voor mannelijke stellen. Wil je je niet aanpassen voor die week of x aantal dagen ga er dan niet naar toe.

Ja, in de basis heb je gelijk.

Punt is: als je de lokale medemens op stang jaagt door wel hand-in-hand te lopen; is het dan zo vervelend om dan even niet hand-in-hand te lopen?

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:59

ik geloof dat ik mijn opmerking nog eens wil toelichten.....
Als je in een land bent waar regels gelden heb je je aan die regels te houden,wat jouw geaardheid,overtuiging of wat dan ook is.
Anders moet je niet naar dat land gaan!

Ik vind uit de vraagstelling blijken dat ze zichzelf als anders ziet,waarom moet je vermelden dat je lesbisch bent...totaal niet aan de orde m.i.

Wees lekker wie je bent en pas je aan waar je ook bent.
In Nederland zijn er ook plaatsen waar je niet wordt geaccepteerd als je anders bent (lees donker,lesbisch,gehandicapt)

Meer dan triest,helemaal waar,maar dat is de realiteit.

Toevallig van de week een programma gezien van arie boomsma,over 4 jongens die homo zijn en met hun vaders naar Argentinie moeten om begrip te kweken.
Zo achterhaald en vreselijk om te zien!Maargoed, het bestaat blijkbaar nog.
Uiteraard wens ik ts een hele fijne vakantie toe met haar vriendin,maar zoals ik al eerder zei,gedraag je gewoon als mens maar ook als gast in een land en pas je aan aan de normen en waarden van dat land.

Hetero stellen Mogen ook niet zoenen of hand vasthouden in sommige landen,jouw keuze als je daar dus naar toe gaat moet je verder ook geen aanstoot geven.

Is het nu wat duidelijker voor sommigen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:02

Daarom dat ze zich ook afvraagt in welke landen ze best wegblijft als ze gewoon onbezonnen hand in hand wil lopen op straat zonder dat ze de hele tijd vervelende opmerkingen moeten krijgen :D .

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:03

dank je sammie!!Mij maakt het absoluut niet uit wat iemand voor geaardheid etc heeft vandaar dat ik het een heel vreemde vraag vind vanuit die hoek.
Dan wordt ik bestempeld als dat ik geen respect heb,iemand afblaft etc.
Juist ik werd afgeblaft,mensen schieten gelijk in de verdediging terwijl ik absoluut niemand aanval.
Sterker nog,ik walg van intolerant gedrag en stoor me absoluut niet aan hetero s homo lesbisch of weet ik veel wat.

Belangrijker is dat je gelukkig bent in je leven en dat je dat zelf voor mekaar krijgt,hoe moeilijk het soms ook voor je gemaakt wordt.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:18

Ik moet ook toegeven dat ik mijzelf snel aangevallen voel indien het gaat over het dan wel niet uiten van je homoseksualiteit en de intolerantie van sommigen. Vandaar mijn reactie :j Heb helaas zelf vaak genoeg mogen meemaken dat ik op straat ben nagekeken, afgeblaft en zelfs bespuugd ben.

Sammie heeft inderdaad gelijk, hoe kan het dat er een discussie ontstaat terwijl alle bokkers die reageren tolerant zijn. Ik denk toch dat ik en misschien wel wat met mij zich persoonlijk aangevallen voelen. Er wordt tenslotte gezegd dat je in sommige landen maar even niet verliefd moet doen. Ik wil mijn vriendin overal ter wereld een kus geven als ik daar zin in heb en wordt er boos van als ik daarin niet wordt geaccepteerd. Helaas is het zoals ik daarstraks al aangaf wel de harde realiteit. :j

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:21

maar de vraag van ts is toch helemaal niet wat jullie er van vinden hoe holebi stellen zich moeten gedragen op vakantie maar waar ze veilig op vakantie kan gaan zonder zich anders te moeten gedragen als bij een man vrouw stel.

Ze wil eigenlijk gewoon plaatsen weten waar het voor haar net zo veilig is om haar verliefdheid te tonen als voor (bijvoorbeeld) mijn vriend en ik

Ze plaatst zichzelf niet in een hokje, dat doet de rest van de wereld wel voor haar :P

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:40

dan is mijn antwoord op haar vraag..nergens!
er is geen enkel LAND in de wereld dat lesbo of homo accepteerd,soms zelfs uitingen van hetero s niet.
Er zijn wel plaatsen in de wereld waar er niet gereageerd worden bv Ibiza of sommige steden in Nederland.Je zal dus per plaats moeten kijken en niet per land.
'
Linnh ik snap je wel hoor, tolerantie heeft iedereen de mond van vol,tot dat t dichtbij huis komt of naast je en ineens heeft iedereen andere normen en waarden.
Ik vind dat ook vreselijk maar het is niet anders.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:47

linnnh schreef:
Sammie heeft inderdaad gelijk, hoe kan het dat er een discussie ontstaat terwijl alle bokkers die reageren tolerant zijn. Ik denk toch dat ik en misschien wel wat met mij zich persoonlijk aangevallen voelen. Er wordt tenslotte gezegd dat je in sommige landen maar even niet verliefd moet doen. Ik wil mijn vriendin overal ter wereld een kus geven als ik daar zin in heb en wordt er boos van als ik daarin niet wordt geaccepteerd. Helaas is het zoals ik daarstraks al aangaf wel de harde realiteit. :j

Maar andersom is het hier "not done" als je als 16-jarige zwanger bent, terwijl het in delen van Afrika de gewoonste zaak van de wereld is, zelfs zeer gewenst (deels ook omdat de levensverwachting amper de helft is van hier).

In dat opzicht is het gezegde: 's Lands wijs, 's Lands eer wel heel erg van toepassing.
Ga daar maar mee om, of je dat nu leuk vindt of niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:31

Sammie schreef:
En in eerste instantie is het ook een vreemde vraag,

Waarom vind je het een vreemde vraag?

Citaat:
Immers als je homo's en lesbisch als normaal ziet (want daar zit 't 'm in- wat is er immers gek aan een homostel?) dan snap je die vraag ook veel minder.

Het gaat niet om iemands eigen visie, het gaat om die van de anderen. Zoals gezegd, ik was enorm verbaasd te horen dat in deze moderne tijden er nog steeds mensen zijn, zoals de hoteleigenaar, die er moeite mee hebben. Maar ik heb bv ook een wandelvakantie in Bulgarije gedaan, en daar was de (lokale) reisleider ook nog niet helemaal bekomen van de schrik toen er in de groep voor ons een vrouwenstel zat :) Hij had niet veel keus behalve het te accepteren, maar hoe normaal wij het ook vinden, voor hem was het toch een opmerkelijke gebeurtenis.

Die vraag is dus volkomen legitiem - er ZIJN nog situaties waarin men het als niet normaal beschouwt, wat je eigen mening erover ook is.

Overigens - die situaties hadden dus niets te maken met openlijke intimiteiten, maar echt met het 'een stel zijn' - het verschil tussen een tweepersoonskamer met losse bedden of een tweepersoonsbed. Daar heeft verder niemand dus iets te zoeken, er gebeurt niets publiekelijks, en toch maakte het uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:39

ikke schreef:
Punt is: als je de lokale medemens op stang jaagt door wel hand-in-hand te lopen; is het dan zo vervelend om dan even niet hand-in-hand te lopen?

Ja, ik denk dat het heel vervelend is. Sowieso als je dat als (kersvers) koppel graag doet. Ik ga ook niet graag naar een land waar ik problemen krijg als ik de hand van mijn man vastpak. Al is het maar omdat ik het vaak doe uit automatisme. Ik zou er dus heel erg op moeten letten en dat lijkt me enorm a-relaxed. Het is ook niet wat ik me voorstel bij een leuke vakantie samen.
Nog vervelender wordt het als er een ongelijke behandeling achter schuilt. Als jij bepaalde dingen niet mag omdat je geliefde toevallig hetzelfde geslacht heeft als jij en anderen mogen dat wel, dan kwetst dat. De relatie die je hebt wordt in feite als inferieur gezien en behandeld. Niet echt ingrediënten voor een fijne vakantie, lijkt me. Al helemaal niet voor een jong stel en een meid die nog uit de kast moet komen.

Dat je er uit pragmatisme rekening mee houdt, snap ik. Lijkt mij ook verstandig. Maar het zijn niet de mensen die op vakantie graag hand in hand willen lopen die we provocerende malloten moeten noemen. Die term lijkt me eerder voorbehouden aan de mensen die daar niet mee om kunnen gaan.

TS, misschien heb je wat aan deze kaart en deze tabel:
http://www.ilga-europe.org/content/down ... y+2014.pdf
http://www.ilga-europe.org/content/down ... y+2014.pdf

Geeft een aardig beeld van hoe het gesteld is met de LGBT-acceptatie in Europa.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 15:19

Wil jullie allemaal bedanken voor de zowel onnutige als nuttige reacties. Mijn vraag was enkel welke landen/plaatsen het meest tolerant zijn. Dat ik overal moet uitkijken weet ik zelf wel en nee ik steek mezelf niet in een hokje dat doet de mensheid al genoeg.

Verder snap ik helemaal niet waar de discussies voor nodig zijn en waarom er langs alle kanten aangevallen word op elkaar. Misschien is dat het nare aan sociale media maar ik heb nergens gevraagd hoe ik me wel of niet moet gedragen.

En ten laatste als je de vraag niet snapt of een 'probleem' hebt met hoe ik hem stel kan je me een pb sturen of gewoon noet reageren dan worden er ook meteen discussies vermeden. Zoals het konijn van bambi zegt 'if you can't say nothing nice, dont say nothing at all' :D (nogmaals: dit is tegen niemand aanvallend bedoeld)

Nogmaals bedankt aan iedereen en aan iedereen een fijn kerst.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:54

Welke bestemming is het geworden?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:59

Holebi's :')

Allereerst TS is het vreselijk dat je hier over moet nadenken anno 2014(bijna-15). Dat lijkt me behoorlijk frustrerend.
Hopelijk hebben jullie een fijne bestemming kunnen vinden waar jullie gewoon worden getolereerd zoals het hoort :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:48

Ik denk dat Griekenland echt wel meevalt, rhodos vond ik ontzettend gastvrij en als je naar een groot hotel gaat zit je met heel veel nationaliteiten ! Maar ik zou Arabische landen persoonlijk niet als vakantieland nemen. Wij komen net uit Egypte, eens maar nooit meer. Ik ben blij dat ik een lange sterke man bij me had maar twee vrouwen, laat staan als je van elkaar houd, is niet zo handig. Mannen zijn behoorlijk suggestief en drammerig in het benaderen van vrouwen, ik ben half Caribisch en ze dachten alle allemaal dat ik Egyptisch of Arabisch was, geen hoofddoek dus je bent per definitie "makkelijk" :( In een resort is het allemaal prima maar als je toch wat meet wilt zien en erop uit gaat is een man wel zo handig ;)

Verder zijn katholieke landen zoals zuid Amerika en de Nederlandse Antillen ook niet zo happig op niet hetero stellen. Dus ik zou toch voor een cultuur kiezen in Europa op USA en dan niet heel erg tussen de rednecks gaan zitten. En zeker niet de Arabische landen.

Ik vind echt klote anno 2015 omdat jij niet van een man houd maar van een vrouw dat je hierbij moet nadenken... Maar ik wens je een super vakantie toe waarin je kunt doen en laten wat jullie willen!

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 00:45

We gaan toch voor griekenland gaan dit is financieel voor ons goed te doen we zullen naar 1 van de holebi vriendelijke eilanden gaan lesbos of dat andere (kan de naam nooit onthouden :') )

Bedankt iedereen!