Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
connie64 schreef:ik snap echt niets van deze vraag?
ik bedoel, je gedraagt je toch als een normaal mens of vallen lesbo's onder een bepaald soort ofzo?
ga je sex hebben op straat of iets in die richting?
connie64 schreef:ik snap echt niets van deze vraag?
ik bedoel, je gedraagt je toch als een normaal mens of vallen lesbo's onder een bepaald soort ofzo?
ga je sex hebben op straat of iets in die richting?
dems75 schreef:Wie zegt dat holebi's hun liefde voor elkaar te pas en te onpas tonen? en wat dan nog? waar moet men "rekening" mee houden? voor de gevoelige zieltjes van hen die daar niet tegen kunnen in NL? we leven bijna in 2015. Als je er niet tegen kan, kijk je de andere kant op. Het heeft niets met provoceren te maken en alles met verliefd zijn/liefde. Wat is er mooier dan liefde voor je medemens en waarom zou je dat in godesnaam moeten verbergen voor kleingeestige zielen?
verootjoo schreef:dems75 schreef:Wie zegt dat holebi's hun liefde voor elkaar te pas en te onpas tonen? en wat dan nog? waar moet men "rekening" mee houden? voor de gevoelige zieltjes van hen die daar niet tegen kunnen in NL? we leven bijna in 2015. Als je er niet tegen kan, kijk je de andere kant op. Het heeft niets met provoceren te maken en alles met verliefd zijn/liefde. Wat is er mooier dan liefde voor je medemens en waarom zou je dat in godesnaam moeten verbergen voor kleingeestige zielen?
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat het in sommige landen niet erg verstandig is om te tonen dat je holebi bent.
Het gaat dan niet om nare opmerkingen, maar om gevangenisstraffen.
Kwanyin schreef:En in een ideale wereld ben je wie je bent en wordt je overal vriendelijk ontvangen en geaccepteerd. Maar helaas, zover zijn we nog lang niet. Er zijn zelfs nog plaatsen in België en zeker weten ook in Nederland waar je niet hand in hand kunt lopen zonder aangesproken, ja soms zelfs aangevallen, te worden op straat. Dat je je dan zorgen maakt over andere landen, waar het misschien ook wel eens van dat kan zijn, is niet meer dan logisch. Zeker als je zelf nog maar pas durft je te outen, dan wil je gewoon onbezonnen hand in hand (ja hand in hand, geen seks op straat) lopen zonder dat je je de hele tijd ongemakkelijk voelt "gaan ze nu iets zeggen? Gaan we nu vervelende opmerkingen krijgen? Moeten we de hele vakantie maar doen alsof we gewone vriendinnen zijn?'
ikke schreef:dems75 schreef:Wie zegt dat holebi's hun liefde voor elkaar te pas en te onpas tonen? en wat dan nog? waar moet men "rekening" mee houden? voor de gevoelige zieltjes van hen die daar niet tegen kunnen in NL? we leven bijna in 2015. Als je er niet tegen kan, kijk je de andere kant op. Het heeft niets met provoceren te maken en alles met verliefd zijn/liefde. Wat is er mooier dan liefde voor je medemens en waarom zou je dat in godesnaam moeten verbergen voor kleingeestige zielen?
Omdat er in sommige buitenlanden anders over gedacht wordt? Waarom zou je je gastheer/vrouw op stang jagen? Welke toegevoegde waarde heeft dat?
Sammie schreef:Ik begin mij langzaam af te vragen waarom dit topic nu zo heeft weten te escaleren. Volgens mij is er niemand hier die lesbiennes als vreemd volk of eng bestempeld. Sterker nog dat doen ze opeens zelf.
En in eerste instantie is het ook een vreemde vraag, dus zelfs die opmerking snap ik. Immers als je homo's en lesbisch als normaal ziet (want daar zit 't 'm in- wat is er immers gek aan een homostel?) dan snap je die vraag ook veel minder. En dan komt er ook nog eens iemand met een verdedigende opmerking over een stel dat een homobar uitliep dus zelfs in België worden ze niet geaccepteerd. Wat een kol.. Dan kan je dus ook in Glasgow niet als voetganger ergens lopen, want voor je het weet wordt je spontaan van je sokken gereden.
De enige tip die gegeven wordt is maak het niet te gek. Een normale tip.. ééntje die ook prima gegeven kan worden aan een net verliefd heterostelletje. Ga niet elkaars huig onderzoeken. Want er zijn ook landen waar dát niet geaccepteerd wordt. Maar dan is er idd de vraag wil je daar überhaupt wel naar toe.
De eerste acceptatie van wie en wat je bent begint bij jezelf. Niet bij een ander. De respect waar hier te pas en te onpas mee wordt gegooid begint bij jezelf. Niet bij een ander. Ga niet als een bang vogeltje over straat lopen, maar gewoon met zelfvertrouwen. Houdt elkaars hand vast (als je dat graag doet) en gedraag je zoals je bent, niet anders en niet bang. Dat het de normaalste zaak van de wereld is begint dus ook bij jezelf. Iemand die zich gedraagt alsof het de normaalste zaak van de wereld is bereikt met dat gedrag veel meer dan iemand die schichtig om zich heen kijkt.
Als je ergens naar toe gaat dan pas je jezelf aan. Je bent te gast in dat land. Hoe kun je nu in één adem roepen dat mensen die hier in Nederland komen wonen, leven etc. zich maar moeten aanpassen en vervolgens wel in andermans land op vakantie gaan en dan verwachten dat jij je niet hoeft aan te passen. Kom op zeg. Dat houdt niet op met voorzichtig zijn met het waterverbruik. Dus wil je naar een bepaald land en je weet dat daar bepaalde regels zijn dan houd je daar rekening mee. En ik denk dat die regels voor vrouwelijke stellen al een stuk soepeler zijn dan voor mannelijke stellen. Wil je je niet aanpassen voor die week of x aantal dagen ga er dan niet naar toe.
linnnh schreef:Sammie heeft inderdaad gelijk, hoe kan het dat er een discussie ontstaat terwijl alle bokkers die reageren tolerant zijn. Ik denk toch dat ik en misschien wel wat met mij zich persoonlijk aangevallen voelen. Er wordt tenslotte gezegd dat je in sommige landen maar even niet verliefd moet doen. Ik wil mijn vriendin overal ter wereld een kus geven als ik daar zin in heb en wordt er boos van als ik daarin niet wordt geaccepteerd. Helaas is het zoals ik daarstraks al aangaf wel de harde realiteit.
Sammie schreef:En in eerste instantie is het ook een vreemde vraag,
Citaat:Immers als je homo's en lesbisch als normaal ziet (want daar zit 't 'm in- wat is er immers gek aan een homostel?) dan snap je die vraag ook veel minder.
ikke schreef:Punt is: als je de lokale medemens op stang jaagt door wel hand-in-hand te lopen; is het dan zo vervelend om dan even niet hand-in-hand te lopen?