Wij waren inderdaad met Spirit of the Sea, maar ondanks het zeeziek zijn vond ik het wel erg geslaagd hoor! Ik was ook de enige aan boord die zeeziek werd trouwens De rest had nergens last van. En we hebben erg veel dolfijnen gezien. Prachtig!
Het ging bij mij lange tijd heel goed, tot de boot ging hupsen. Het waren geen hoge golven maar hij gaat dan vrij flink omhoog en omlaag op de golven. Daarbij raakte ik de horizon kwijt en toen ging het mis
briitje
Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-15 21:51
Niet duur zeg !! En vind t wel heel gaaf om walvissen te spotten. Dus als t met n pilletje te doen is, ga ik t overwegen.
Helaas ben ik ook zo snel zeeziek... grrr
Petrichor
Geplaatst: 27-04-15 22:09
Met primatour ga je echt niet ziek worden. Dus als je weet dat je er niet tegen kan gewoon de maximum hoeveelheid innemen en je hebt nergens last van.
Ik zit er nu ook, sinds zaterdag. 10 jaar geleden voor het laatst geweest hier. Toen inderdaad ook de toch met Spirit of the sea gedaan, zelf niet zo'n last van gehad maar anderen helaas wel. Wel een enorme groep dolfijnen gezien toen.
Hier is het inderdaad ook heerlijk rustig. Wel toerisme, veel Nederlanders ook, maar niet zo stampvol als in het echte hoogseizoen. Scheelt dat nog niet alle scholen in NL vakantie hebben en ander landen ook niet direct in een vakantieperiode zitten.
Vandaag trouwens door Maspalomas langs alle bungalowparken en Faro2 gelopen. Waar dat een paar jaar geleden nog mooi en levendig was is het nu allemaal maar een vervallen en verlaten boel zeg! Vorige keer zaten we daar, blij dat we daar nu niet zitten.
Faro2 zijn wij ook geweest en het was helemaal uitgestorven. Spirit of the Sea garandeert trouwens dat je dolfijnen gaat zien en als het niet lukt mag je de volgende keer gratis mee
Ik ga met m'n zus eind augustus ook naar lopesan Costa melonoras! Nu al zin in! Voor de 3e keer naar Gran Canaria wel elke keer ander hotel/appartement.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 28-04-15 14:04
margreet4 schreef:
Ik ga met m'n zus eind augustus ook naar lopesan Costa melonoras! Nu al zin in! Voor de 3e keer naar Gran Canaria wel elke keer ander hotel/appartement.
Daar zaten wij afgelopen januari ook! Prachtig hotel! En het Spa gedeelte is echt een aanrader! Ik zou alleen pas tijdens de 'tweede ronde' gaan eten, want 's ochtends en 's avonds bij het ontbijt en diner zit het wel stampvol Wat later is het altijd rustiger.
We hebben alleen ontbijt erbij gedaan, willen graag verschillende restaurantjes uitproberen, nog tips?? Ja heerlijk relaxen!!! Zit nu al verlekkerd naar de foto's te kijken
Het Italiaans restaurant was echt een aanrader! Die zit ook op het terrein (is wel chique).
Anoniem
Geplaatst: 28-04-15 14:32
Ik meld me hier maar eens. Mijn vriend en ik gaan 5 juni trouwen en we zijn nog op zoek naar een leuke honeymoonbestemming . Gran Canaria ziet er echt super uit! Hebben jullie nog tips voor hotels? We willen gewoon een weekje all-inclusive, zon, strand, zee en niks doen .
Wauw Cayenne, die ziet er er super uit! Deze ga ik zeker in de groep gooien
_Yasmine_
Geplaatst: 28-04-15 14:56
Ik was naar Sunprima atlantic view, 18+, dus geen kinderen, wat voor mij dus een rustgevende factor was Ik vond het goed verzorgd & betaalbaar. Cocktails all in, eten wat prima, goede sfeer en alles is mooi te doen met de taxi
Wij zitten aan de overkant van Meloneras, vind ik persoonlijk een stuk sfeervoller. Meloneras ben ik vandaag even binnen gaan kijken en is heel chique en "strak". Boabab is in Afrikaanse stijl, heel gezellig en warm hotel en ook echt heerlijk luxe. Had het met een medewerker hier vandaag even over de verschillen, hij gaf aan dat Meloneras groter is (ong. 1100 kamers, Baobab ong. 700) maar de faciliteiten juist kleiner, als zwembad etc. Daar is het dan ook echt heel vol in het zwembad bijvoorbeeld vertelde hij. Baobab is veel ruimer opgezet en echt een resort, alle ruimte met een stuk of 7 zwembaden in allerlei varianten. Ik kijk vanuit m'n kamer hier naar het Meloneras, vind zelf dit Afrikaanse met bamboepaadjes, schilpadden in de vijvertjes en alle Afrikaanse dingetjes hier leuker dan dat strakke witte hier aan de overkant. Zou hier zo heen gaan op huwelijksreis!
Ik blijf hier even meelezen! Wij gaan elk jaar in februari met familie en vrienden naar Gran Canaria. Het is altijd heerlijk weer daar. Eerste 3 jaar dat we gingen zaten we in Puerto Rico en dit jaar zaten we in San Agustin. Ik weet de hotels niet meer precies maar het hotel in San Agustin was het leukste maar daar waaide het heel de week vrij hard. Het wit-blauwe strand (amadores beach geloof ik) van Puerto Rico vind ik echt fantastisch. Daar zit ook het café van de zoon van Marianne Weber, erg gezellig!
Ik heb er trouwens 2 keer paardgereden. Beide keren waren bij The Black Horse Canarias in Las Palmas, echt een aanrader. Hele leuke mensen, leuke route die je rijdt en lieve paarden.
Marrlinde, de drukte op Meloneras valt heel erg mee hoor. Toen wij er waren waren er relatief weinig mensen in het zwembad en alles was prima te doen! Wij hoorden juist dat het op Baobab veel drukker was
_SantOs_
Geplaatst: 28-04-15 18:00
Kwam het topic tegen en heb even een flash back haha Ben er 2 keer geweest, in 2008 en 2011. Beide keren zaten we in Playa Del Ingles in aparthotel RIU Flamingo. Helaas hadden we in 2011 van de 8 dagen, 6 dagen regen. Van de 2 dagen zon, lag ik er 1 op bed met een allergische reactie
In 2008 heb ik met zeeleeuwen gezwommen. Echt super gaaf! Helaas was in 2011 dat er niet meer volgens de reisgids. We hebben ook die dolfijnentocht gedaan in 2008 vanuit Puerto Rico. Ik ben normaal echt niet snel zeeziek.. maar was toen hondsberoerd, wel dichtbij veel dolfijnen gezien (zwommen onder en naast de boot). In 2011 een foto safari gedaan. Was erg mooi, vooral in de bergen. Dat gevoel daar.. ik kan het niet beschrijven.. het was machtig mooi en onbeschrijfelijk groot. Ook naar het vogelpark geweest. Was erg mooi maar was op dat moment niet al te best ter been en dan is het best een ramp.
Bij het zwembad van RIU Flamingo heb ik echt het lekkerste broodje hamburger gegeten wat ik ooit heb gegeten
Inmiddels staat binnen nu en 3 jaar Gran Canaria weer op de planning maar dan samen met vriendlief.
Sardis
Geplaatst: 28-04-15 19:16
Vandaag naar het Palmitos park geweest. Ik verwachtte er niet zoveel van, maar het was toch veel leuker dan gedacht! Je kan daar met dolfijnen zwemmen en oooh wat was dat gaaf! Is wel een flink bedrag, maar dat was het zeker waard!
Eergisteren zijn we ook naar de Roque Nuble gegaan! Echt een machtig mooi uitzicht! Echt een aanrader om heen te gaan als je hier komt! Werd alleen wel aardig misselijk, dat is ook de reden dat ik niet met de bustocht ben meegegaan.