Fotografie reis naar IJsland, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 09:42

Precies, dan plakken we er gewoon zoiets aan!
Ik zou eigenlijk nu het al iets concreter wordt wel graag een lijstje willen maken van mensen die dit lezen en denken dat dit wel iets voor hen is. Er worden door sommige organisaties al gerichtere vragen gesteld wat voor soort verblijf we dan willen etc, en als zij iets voor ons gaan regelen wil ik wel zeker weten een groep hebben. Een groep mag uit 8 personen bestaan.

De prijs zal waarschijnlijk rond de €2500 dus uitkomen en het gaat sowieso om de zomervakantie (juli/augustus).

Citaat:
Ik wil mee naar IJsland!
-
-
-
-
..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:49

Marit schreef:
Precies, dan plakken we er gewoon zoiets aan!
Ik zou eigenlijk nu het al iets concreter wordt wel graag een lijstje willen maken van mensen die dit lezen en denken dat dit wel iets voor hen is. Er worden door sommige organisaties al gerichtere vragen gesteld wat voor soort verblijf we dan willen etc, en als zij iets voor ons gaan regelen wil ik wel zeker weten een groep hebben. Een groep mag uit 8 personen bestaan.

De prijs zal waarschijnlijk rond de €2500 dus uitkomen en het gaat sowieso om de zomervakantie (juli/augustus).

Citaat:
Ik wil mee naar IJsland!
- Bagheera_206
-
-
-
..

2.5K is een hoop geld voor 8 dagen en zal vast richting de 3K gaan als we er nog een paar dagen aan vast plakken, maar valt iig nog binnen mijn vakantie-budget.
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 19-09-14 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Re: Ik wil op natuur-fotografie reis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:51

Qua verblijven ben ik voor van alles te porren. Van primitief tot luxe. Enige vereiste voor een fotoreis is wel dat als we keertje ergens hapje gaan eten of even zonder camera het appartement/hotel/B&B verlaten het daar wel veilig kan blijven. :=

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:05

Ik twijfel nog een beetje over de prijs. Ik zou heel graag mee willen! En ik was wel sowieso al van plan om te gaan sparen voor een gave reis voor deze zomer. Maar ik moet even kijken of het nog haalbaar is om dat bedrag te sparen.
Mag ik mezelf dan wel of niet op het lijstje zetten? Want ik moet nog even nagaan of het haalbaar is, maar ik wil wel heel graag!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:06

Ik was er al bang voor maar 2500/3000 euro voor een week wordt me echt te veel. Dus moet dit helaas aan me voorbij laten gaan. Wie weet nog ergens een low budget fotoreisje organiseren :))

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 10:09

Yvettee schreef:
Ik twijfel nog een beetje over de prijs. Ik zou heel graag mee willen! En ik was wel sowieso al van plan om te gaan sparen voor een gave reis voor deze zomer. Maar ik moet even kijken of het nog haalbaar is om dat bedrag te sparen.
Mag ik mezelf dan wel of niet op het lijstje zetten? Want ik moet nog even nagaan of het haalbaar is, maar ik wil wel heel graag!

Mag hoor! Dit waren pas 2 mailtjes van de 15 die ik gestuurd heb, dus wie weet wat er nog komt voor lagere prijzen :D Maar dan heb ik in elk geval een idee met welke mensen ik precies moet overleggen :+

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:14

Okee dan zet ik me alvast erbij!
Moet eigenlijk gewoon heel veel shoots krijgen nu, dan moet het wel lukken met sparen :')
hint hint iemand nog mooie foto's nodig?

Citaat:
Ik wil mee naar IJsland!
- Bagheera_206
- Yvettee (als het haalbaar is)
-
-
..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:41

Sorry Yvette :+

Citaat:
Ik wil mee naar IJsland!
- Bagheera_206
- Grease (Frederieke btw. (nieuwe boktnaam haha), Ik moet ook even kijken of het allemaal haalbaar is)
-
..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 10:43

Mail van Nordic Vision fotoreizen terug - Trip van 10 dagen met een professionele natuur fotograaf (https://www.theobosboom.nl), 's avonds nabespreking foto's, mogelijkheid om terug te keren naar bepaalde locatie om er het beste uit te halen, minder rondreizen. €3250 voor vliegreis etc allemaal inbegrepen.

Flink aan de prijs vind ik deze.. Wel 2 dagen langer dan de andere trips.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:48

MarijeR schreef:
Sowieso is het al leuk om plannen van anderen te volgen, ideeën op te doen enz :)
Van half september tot begin december ben ik heel flexibel met vrije dagen, helaas is het voor mij in de zomerperiode heel lastig om een week of langer van huis te zijn.
Vandaar ook tot nu toe steeds de keuze om naar het zuiden te gaan :D

Groot gelijk heb je hoor, heeeerlijk het warme weer opzoeken <3 Ben al zo koud kleum :') Ik kom net terug van Curaçao en dan in nederland brrrr :brr:

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:57

Ik denk dat zomers het ook fijn is om wat warme en waterdichte kleren mee te nemen. :)

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:15

Citaat:
Ik wil mee naar IJsland!
- Bagheera_206
- Grease (Frederieke btw. (nieuwe boktnaam haha), Ik moet ook even kijken of het allemaal haalbaar is)
-zoetje_ (ligt voornamelijk aan prijs/kwantiteit verhouding)
..

Ik lees al vanaf het begin mee en ben zeker geïnteresseerd, ik wil zelf eigenlijk een wereldreis gaan maken volgend jaar en oa IJsland en Canada staan op mijn lijst om te bezoeken, dus wie weet kan ik combineren ofzo

Voor mij ligt het vooral aan de verhouding wat we moeten betalen en wat we er voor terug krijgen of ik mee ga

Marit; ik weet niet of je toevallig Chris Burkard ook al gemaild hebt, hij doet ook regelmatig tours, misschien nog een optie, hij is zelf nu in Alberta, Canada aan het reizen
http://www.burkardphoto.com

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:16

Safari of Australië spreekt me meer aan dan Alaska :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:23

Ik volg jullie ook, zou het ook heel graag willen maar zoveel geld heb ik helaas niet. :\

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 11:25

Zoetje_ schreef:
Citaat:
Ik wil mee naar IJsland!
- Bagheera_206
..

Ik lees al vanaf het begin mee en ben zeker geïnteresseerd, ik wil zelf eigenlijk een wereldreis gaan maken volgend jaar en oa IJsland en Canada staan op mijn lijst om te bezoeken, dus wie weet kan ik combineren ofzo

Voor mij ligt het vooral aan de verhouding wat we moeten betalen en wat we er voor terug krijgen of ik mee ga

Marit; ik weet niet of je toevallig Chris Burkard ook al gemaild hebt, hij doet ook regelmatig tours, misschien nog een optie, hij is zelf nu in Alberta, Canada aan het reizen
http://www.burkardphoto.com

Nee die ben ik nog niet tegen gekomen! Ziet er ontzettend gaaf uit zeg, al zie ik op zijn website niets over tours. Maar ga ik even naar kijken!

Ga straks even bellen met fototours.nl :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:39

Zou kamperen mss een mogelijkheid zijn om de kosten omlaag te brengen? Maar ja, wie heeft een kampeeruitrusting en wie zien het ook zitten om te gaan kamperen? :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 11:40

Weer een mail terug van Welman Studio, deze keer hebben we uitgebreide keuze uit 12 verschillende routes door IJsland en is de verblijfsduur langer, wel 12 dagen! Ook hele schappelijke prijs met eten, accommodaties en vluchten inbegrepen. Prijs kan veranderen mochten we zelf iets heel anders willen. Goedkoopste tot nu toe met de meeste dagen.

Loulou Beavers (http://www.photo-moments.nl) - 8 dagen voor €2.300/€2.400 pp of zelf regelen en haar erbij huren
Bart Heirweg (http://www.bartheirweg.nl/nl) - 8 dagen voor ongeveer €2.600 pp(gaat wss nog iets af)
Nordic Vision (http://www.fotoreizen.net) - uitgebreide begeleiding, 10 dagen voor €3250 pp
Welman studio (http://welmanstudio.nl/icelandpe14/) - Keuze uit 12 routes, diner en ontbijt inbegrepen. 12 dagen voor €2.550 pp

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:47

12 Dagen voor dat geld met nog een buitenrit of paar dagen Reykyavik er aan vast klinkt super! :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:48

Oeh die van Welman ziet er heel netjes uit! Zeker omdat het daar ook om 12 dagen gaat!

Als ik eerlijk ben vind ik kamperen een minder fijn idee. Maar dat is ook omdat ik zelf niet zo van het kamperen ben haha. Een heel simpel/basic B&B of hotel allemaal geen problemen mee, dat hoeft voor mij niet luxe te zijn. Maar een echt bed en een douche vind ik toch wel fijn. Plus dat lijkt me ook veiliger voor onze apparatuur.
Maar als de rest wel wilt kamperen dan houd ik mij stil haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:50

Kamperen is wel een optie, alleen met al die apparatuur/laptop... hmmm..
Is het misschien niet een mogelijkheid om zelf wat meer te organiseren dan op een georganiseerde reis te gaan? Ik denk dat dat ook flink scheelt. wél een stuk meer geregel..

B&B of hostel vind ik ook prima :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:51

Veel scholen beginnen 1 september weer en dan is het mss lastig de vakantieverlenger in te zetten bij die 12-daagse reis. Ik zou er dan een paar dagen voor moeten plakken. :=

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:52

Misschien is het mogelijk om kampeergerei te huren in IJsland zelf, evenals auto's?

Die laatste prijs is schappelijker dan de rest inderdaad!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:52

Bij Welman Studio heb ik mijn fotocursus(sen) gevolgd. Is mij heel goed bevallen.
Heb je ook een mailtje gestuurd naar Madelon Dielen? Daar heb ik laatst een workshop bij gevolgd. Is ook heel ervaren en is ook een leuke vlotte vrouw (aangezien de groep vrij jong zal zijn is dat niet onbelangrijk lijkt me).

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:05

Citaat:
Ik wil mee naar IJsland!
- Bagheera_206
- Astor (ovb van de prijs)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 12:09

Ik wil er eigenlijk niet teveel meer contacten omdat ik er echt al heel veel in het lijstje heb en het al redelijk chaotisch is hier in mijn mailbox :')
Ik hoop ook redelijk gauw een definitieve keuze te kunnen maken omdat we dan echt een definitieve groep kunnen vormen. Alle organisaties willen ook graag vroeg boeken om de kosten te beperken. Gelukkig zijn we ook redelijk vroeg nu. Ik wacht de overige mailtjes af en dan wil ik de keuze beperken tot 2 of 3 reizen.

Mochten we de optie van Welman serieus overwegen willen zij graag dat we op gesprek komen, dat kunnen Richard en ik dan bijvoorbeeld doen (hij is immers tot nu toe de enige definitieve meereiziger :D ), en dan in overleg een keuze maken welke reis ons het beste lijkt.