Ik wil graag in het buitenland werken, maar....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:13

Amandavd schreef:
Ik vind anders de toon van een aantal bokkers behoorlijk aanvallend hoor. Er zijn er maar een paar die echt iets bijdragen. Dat je realistisch wilt zijn richting TS snap ik, maar om dan iemand maar zeurderig, lui, verwend etc te noemen gaat te ver.

Lui en verwend zijn totaal niet genoemd en zeurderig maar een keer volgens mij. Je creëert met deze zin een sfeer die er niet is volgens mij.... TS toont volgens mensen die haar topics hebben gevolgd gewoon te weinig doorzettingsvermogen om de harde wereld van het met paarden werken vol te houden. Dat kan toch? We zijn toch niet allemaal hetzelfde? Bovendien lijkt TS fysiek het ook niet aan te kunnen: pijntje hier, pijntje daar..... Kortom ze heeft er een mooier beeld bij dan de werkelijkheid is...

En het is niet leuk dat je antwoorden leest die je liever niet wilt maar je kunt dan op zijn minst goede raad in overweging nemen toch? Mensen in dit topic hebben imo het beste met haar voor....

Een topic na de derde mislukking met als titel: ik zie het niet meer zitten en voel me totaal nutteloos.... En ben totaal te oud om nog iets van mijn leven te maken....daar zitten we toch niet op te wachten?

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:29

fleurtjeuh schreef:
\
In de winter moest ik door de kou naar de douche lopen, die in een buitenhuisje was. Daar zou bijna iedereen wel ziek van worden.

Hierom moet ik toch wel even grinniken.. Dit heb ik namelijk 6 maanden lang gedaan. In Canada. Best wel wat kouder en meer barre weersomstandigheden dan Belgie en Engeland, lijkt mij :D

TS, ik heb jouw topics ook gevolgd, en ik denk net als de rest hier dat je nog maar eens hetzelfde gaat meemaken: een teleurstelling.
Als ik jouw topics vergelijk met mijn werk op een fokkerij in Canada, dan zeur je echt wel om hele kleine dingen :o Natuurlijk krijg je er wel eens mee te maken dat je ziek bent, wat heimwee hebt, minder leuke dingen moet doen... Maar daarom hoef je jezelf nog niet zo zielig te voelen. Zolang je maar een duidelijk doel voor ogen hebt. In mijn geval was dat dus echt bijleren en er ooit wat mee gaan doen.
Wat is dan het verschil, vraag je je af? Dat ik eerst een diploma gehaald heb en kan terugvallen op andere dingen. Ik wens je alle succes van de wereld toe, want het kan allemaal best: dankzij mijn werkervaring kan ik nu zo ongeveer halftijds bezig zijn met wat ik echt graag doe: jonge paarden inrijden. Dus het is allemaal niet onmogelijk, maar het kan ook echt ieder moment weer stoppen :)

Het lijkt me ook gewoon belangrijk dat je echt voor 1 doel gaat. Dus niet "werken met paarden". Dat is gewoon te algemeen om vol te houden. Wat heb je nu al gehad? Western en springen? Dat ligt mijlenver uit elkaar, dus volgens mij weet je zelf niet eens echt goed wat je nou wil leren... :o

Anoniem

Re: Ik wil graag in het buitenland werken, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:32

Ik woonde boven de stallen in een omgebouwde bar, wandje erin gezet en een bed neergeplant. Klein keukentje, of nja een kookplaat met koelkast en dat was buiten het bereik van de kachel dus was t altijd hartstikke koud en ik moest de stal door naar mijn toilet en douche, en dat was 3 winters geleden toen het soms -15 was. Ik vond t helemaal niet erg, omdat ik me had voorbereid op het primitieve leven. :D

Goede vraag trouwens van RavenIris, wat wil je precies doen in de paarden? Wat is je doel?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:43

slimmerik schreef:
Amandavd schreef:
Ik vind anders de toon van een aantal bokkers behoorlijk aanvallend hoor. Er zijn er maar een paar die echt iets bijdragen. Dat je realistisch wilt zijn richting TS snap ik, maar om dan iemand maar zeurderig, lui, verwend etc te noemen gaat te ver.

Lui en verwend zijn totaal niet genoemd en zeurderig maar een keer volgens mij. Je creëert met deze zin een sfeer die er niet is volgens mij.... TS toont volgens mensen die haar topics hebben gevolgd gewoon te weinig doorzettingsvermogen om de harde wereld van het met paarden werken vol te houden. Dat kan toch? We zijn toch niet allemaal hetzelfde? Bovendien lijkt TS fysiek het ook niet aan te kunnen: pijntje hier, pijntje daar..... Kortom ze heeft er een mooier beeld bij dan de werkelijkheid is...

En het is niet leuk dat je antwoorden leest die je liever niet wilt maar je kunt dan op zijn minst goede raad in overweging nemen toch? Mensen in dit topic hebben imo het beste met haar voor....

Een topic na de derde mislukking met als titel: ik zie het niet meer zitten en voel me totaal nutteloos.... En ben totaal te oud om nog iets van mijn leven te maken....daar zitten we toch niet op te wachten?

Lees je eigen post eens terug. Negativiteit druipt er vanaf. Dan zou.ik als TS zijnde ook niet meer reageren. Het beste met iemand voor hebben of iemand post na post vertellen wat ze fout doen zijn twee verschillende dingen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:03

Ik heb benadrukt dat TS erg wispelturig is, geen doorzettingsvermogen getoond heeft en geen talent is voor de paardensport tot nu toe. Heb haar erop gewezen dat ze er zo niet komt en voor een opleiding moet gaan. Niet alleen in dit topic maar ook eerder al....

TS vraagt om een schop onder d'r...... Nou die geef ik haar... Eigenlijk hou ik haar alleen een spiegel voor.... Dat dat beeld haar niet bevalt, kan ik me voorstellen. Maar als ze hier al niet tegen kan..... Wat moet ze dan in aussie in de Bush Bush....

Maar zoals gezegd.... Het harde leven is niet voor iedereen weggelegd.... Geeft niets maar probeer niet met alle geweld real life te ontwijken...... En wil je dat wel dan kun je beter niet om andermans mening en raad vragen.

Eigenlijk is jouw post hetzelfde als mijn eerdere post

slimmerik schreef:
Besef je wel dat met uitzondering dat je hier en daar wat rondhangt op buitenlandse en binnenlandse paardenbedrijven dit je leven wordt zonder diploma op zak?

Als je niet van plan bent een opleiding af te ronden en een diploma te halen en je eventuele man heeft geen groot inkomen.... dan ziet zo de komende 46 jaar voor jou eruit....

BTW niks mis mee zo'n baan .... Eerlijk werk..... maar dat vergt pas ècht doorzettingsvermogen.....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:12

Dat stuk wat je gequote hebt was ik het ook mee eens, en iemand een schop onder zijn hol geven wanneer nodig is ook goed, maar TS heeft op een paar posts na 4 pagina's lang alleen maar negatieve dingen over zichzelf gehoord, daar zou ik ook niet vrolijk van worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:14

misschien geen positieve berichten maar wel allemaal netjes onderbouwde berichten met tips :) lijkt me dat dat niet per definitie negatieve berichten zijn. Het is maar net hoe je het opvat.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:15

lifaya schreef:
misschien geen positieve berichten maar wel allemaal netjes onderbouwde berichten met tips :) lijkt me dat dat niet per definitie negatieve berichten zijn. Het is maar net hoe je het opvat.

Misschien ben ik dan overgevoelig, maar in mijn ogen werd ze toch behoorlijk negatief neer gezet.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:20

amanda, op het moment dat zij in grootte delen van het topic uit belgië en Engeland heel negatief reageerd, lijkt mij ook dat de tips niet heel positief zijn.

wat moetne we dan zeggen? joh ga lekker? maak er wat van? en dan vervolgens weer als een baksteen zakken en weer terug naar Nederland komen.

ik denk dat velen van ons serieus goede tips geven over hoe men denkt dat het het beste is. Als zij daar niet voor wil gaan of die tips niet aan wil nemen is dat haar zaak, ze komt niet over zoals ze zegt dat ze is. En eerlijk is eerlijk, ondanks dat het 5 jaar geleden is, komt ze nog net zo over als dat ik toen bij haar in de klas zat. ik heb een bepaald beeld bij haar, van ze was zoals toen. en zo komt ze op bokt nog steeds over. op het moment dat ze dan zegt dat ze echt wel veranderd is, maar ze bokt als uitlaatklep gebruikt, ga ik achter mijn oren krabben.

maar goed, het is haar keuze. ik heb nooit de intensie gehad om iets negatief te brengen, maar ik ben gewoon bang dat ze iets anders te horen krijgt als dat ze eigenlijk wou.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:24

JIk vond gewoon de toon van sommige iets te negatief, that's all. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:25

TS, ik heb al je eerdere topics gevolgd en daar ook gereageerd. Ik ga verder niet in op je houding en insteek tijdens je banen, maar bedenk wel dat toekomstige werkgevers ook deze topics kunnen opzoeken en dat een bepaald beeld zal afgeven. En ik zou, wanneer ik erover zou denken om jou een baan aan te bieden, afhaken wanneer ik jouw negatieve houding terug lees in topics.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:26

Ik vond je vaak ook negatief in je reacties en kreeg soms het gevoel over me dat je een flinke schop onder je kont nodig had.
Is niet erg maar het is wel erg als je ergens aan begint en niet afmaakt.
Dan krijgt de buitenwereld inderdaad het beeld van zeur.

Ik wordt ook erg vrolijk als ik op mijn vrije dag bij mijn blondje kan zijn... vind ik geweldig.
Maar.... er zal ook brood op de plank moeten komen en niet alleen nu maar ook in de toekomst.

Ik zou ook graag hele dagen met de paarden bezig zijn maar helaas.

Ik werk ondanks mijn chronische ziekte en andere lijfelijke foutjes 4 dagen in een drukke baan niet omdat ik het leuk vind maar wel omdat ik mezelf een goede toekomst wilde geven.

Waar wil je over 5 jaar staan?

Of vind je het wel prima laat je jezelf straks zwanger tikken en laat je je vent je onderhouden.
of blijf je bij je ouders.
Want zonder opleiding kom je tegenwoordig ook niet ver hooguit als productie medewerkster of een of ander laag geschoold baantje.
Prima als dat je keuze is en als je zo wil blijven leven.

Ik zou zo'n toekomst niet willen hebben ik zou mooi een opleiding gaan volgen en dan de paarden erbij gaan doen

Ik wens je veel wijsheid toe en ik hoop dat als je voor de zoveelste keer je neus stoot je verstandig zal gaan worden.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:00

Ik denk ts na alle reacties dat je echt beter een opleiding kan doen. Al is het maar dierverzorging oid.
Al zou ik je dat niet aanraden.

Ik heb zelf ook op stallen gewerkt en op mijn laatste stal waarvan ik al wist dat ik dit jaar wilde gaan studeren, zei de eigenaar gelijk dat ik dit niet moest blijven doen. Ik was volgens hem veel te slim voor dit werk. En zoals hij ook zei, leuk voor even en de ervaring neemt niemand je meer af, maar als groom werken blijft toch fysiek zwaar en als jij elke keer na 2/3 maanden ontslag neemt zullen zeker grote stallen je niet meer aannemen. De paardenwereld is klein, heel klein.

Heb je inmiddels al bedacht wat je gaat doen nav de reacties hier?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 12:49

Ik ben aan het kijken wat mijn opties zijn.
Opzich wil ik wel een dier of paard gerelateerde opleiding doen, maar ik ben geen schools persoon.
Dus dan zou het een BBL moeten zijn.
Maar gezien zoveel plekken al mega veel gratis stagaires hebben, twijfel ik of er wel een bbl leerplek te vinden is. Gezien ze me dan moeten betalen.
Ook is een BBL hier in het noorden bijna niet te doen.
De enige school die het hier misschien aanbied is het AOC Terra. En dat is echt een slechte school.
Ik heb er al een aantal jaar gezeten, en twijfel of ze mij uberhaupt aan willen nemen als leerling.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:03

fleurtjeuh schreef:
Ik ben aan het kijken wat mijn opties zijn.
Opzich wil ik wel een dier of paard gerelateerde opleiding doen, maar ik ben geen schools persoon.
Dus dan zou het een BBL moeten zijn.
Maar gezien zoveel plekken al mega veel gratis stagaires hebben, twijfel ik of er wel een bbl leerplek te vinden is. Gezien ze me dan moeten betalen.
Ook is een BBL hier in het noorden bijna niet te doen.
De enige school die het hier misschien aanbied is het AOC Terra. En dat is echt een slechte school.
Ik heb er al een aantal jaar gezeten, en twijfel of ze mij uberhaupt aan willen nemen als leerling.

Maar waarom ben je zo negatief???? Echt hoor daar gaan mijn nekharen van overeind staan.. Als je echt goed bent wil een stal je wel betalen..
Maar zoek dan geen bbl.. Dat hoeft niet perse. En ik zou heel eerlijk iets niet paardgerelateerd doen. Het heeft als je echt goed bent geen meerwaarde.
Ik zou iets administratiefs of eventueel sport/vrijetijd gaan doen
Je moet die knop omzetten in je hoofd want je hamert maar op 1 ding terwijl blijkt dat dit niet realistisch is.

Alsjeblieft ts iedereen geeft je een schop onder je kont dus doe wat er mee.. Anders zit je straks echt op de blaren.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:27

Vind je die koks-opleiding niet leuk meer dan?

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:32

Bij elk aangeboden alternatief hoor ik, ja maar... Uit al je post komt weinig doorzettingsvermogen naar buiten. Studeren kan niet, want ja maar... Werken kan niet, want ja maar.... Werken en studeren is niet altijd leuk, maar het is ook wat je er zelf van maakt! Met zo'n houding zal het op een stal in het buitenland ook niet veel soeps worden, want ja maar... Geef jezelf eens een hele grote schop onder je kont en hup, aan de slag *\o/* !

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 13:34

Hoezo werken kan niet?
Ik heb een fulltime baan met wisselende diensten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:40

Ja maar ( :') ) je zegt zelf dat dat je niet bevalt en dat je wat anders wilt.. omdat je dit niet leuk vind. dat is dan toch ook een vorm van geen doorzettingsvermogen? tis lastig, tis vervelend, maar jij hebt tenminste een baan!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 13:50

Wie kiest er niet voor iets anders als ze daar gelukkiger van worden?
Zolang ik niks anders heb zal ik deze baan houden.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:57

Ik zou wat anders kiezen als ik zeker wist dat het wat zou worden :) aangezien ik bij jou zou twijfelen zou ik eerst maar eens heeeel goed nadenken wat ik nou echt wou, voordat ik maar een beslissing neem. wat wij zeggen werkt niet, dus moet je er zelf uit komen. Onthoud dat je iig nu een baan hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:14

Ik werk nu ook bijna 2 jaar (te)lang in de horeca. Het is echt een KLOTE baan en elke dag weer ga ik met tegenzin er heen. Maar de rekeningen moeten worden betaald en een uitkering trekken of op mijn reet zitten wil ik niet. Het gaat erom dat je nog niet eens je eerste salaris strook hebt gekregen en alweer wilt stoppen ;)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 14:44

Ik wil het wel, maar ik DOE het niet.
Daar is een verschil in.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:05

Wennen aan een baan waarin je 40 uur op kantoor of ergens binnen werkt is vaak ontzettend wennen. Ik zou het even een kans geven en opzoek gaan naar een opleiding die je kan gaan volgen.

Net als Jolien zou ik je de tip willen geven om één of meerdere paarden te gaan rijden voor anderen. Sluit je aan bij een club of misschien kom je op een stal terecht waar je ook eens een paard van een ander kan rijden, mee kan op concoursen ect. Zo leer je waarschijnlijk meer dan als je aan het werk gaat als groom, of in ieder geval sluit het beter aan bij wat jij wil: beter leren rijden.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:15

Ik denk altijd, je leeft maar 1 keer en als je niet doet wat je wilt heb je daar straks op 70 jarige leeftijd heel erg spijt van, mocht je die leeftijd halen.
Je doet het voor jezelf en niet zomaar voor iemand anders.
Doe waar je blij en gelukkig van wordt, heb vertrouwen in jezelf want je kunt meer dan je zelf denkt.
Spijt hebben is 1000x minder dan dat je het geprobeerd hebt.