Wintersport 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: Wintersport 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:06

Ik ben van plan om hier even te kijken over 2 weekjes http://www.wintersportbeurs-zeeland.nl

Ze schrijven dat er ook veel collectie is van vorig jaar, is voor mij ook prima dus ik ga wel even langs

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:31

Ik heb inderdaad net nog vorige week hier bij de intersport een nieuwe skibroek gekocht uit de oude collectie, alles mocht weg met 70% korting. Ik zou alleen niet weten hoe lang ze dat laten hangen, de nieuwe collectie hangt er ook al namelijk.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:15

DarkShines schreef:
DieL_Zor schreef:
Na het seizoen kopen kan inderdaad superveel schelen. Heb m'n schoenen toendertijd voor de halve prijs gekocht en m'n board 2 jaar geleden met 200 euro korting _/-\o_

Zo, ik heb voor het eerst(pas) dit seizoen een snowboardfilm thuis aangezet :D

Goede deal zeg!
Welke film had je opgezet? Ik heb sommige al echt te vaak gezien dus nieuwe inspiratie is welkom ;)

Bekend probleem :+ Ik had Picture this aanstaan. Oudje uit 2008 maar best nice.
Alles van Absinthe al gezien? Die van Shepherd cinema zijn ook errug tof (into the mind en all I can). Die van Travis Rice en Jeremy Jones heb je ook al gezien allemaal gok ik zo?
Ik heb nog ergens een link met een hele database vol films, help even onthouden dat ik kijk of ik die nog ergens kan vinden :)

Gaan er nog mensen naar Rock a rail over anderhalve week?

Nice Miekelien! Foto :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:18

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:28

Wij gaan uiteindelijk toch op wintersport! *\o/* Dit jaar Frankrijk, Val Thorens. Nog nooit geweest, maar het schijnt echt een groot gebied te zijn en het ligt lekker hoog. Momenteel al wekelijks bezig op de borstels, maar ik kan niet wachten tot ik de sneeuw voel. :D

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:36

Hier ook 'wintersport' geboekt..... We gaan de week van Oud en Nieuw naar Tsjechie. Niet zo'n heel spectaculair ski-gebied, maar gezien de samenstelling van onze groep (wij gaan met mijn twee stiefzoons en aanhang, die allemaal wel eens geskied hebben, maar niet recent) zal het best wel voldoen.

Hier iemand ervaring met de gebieden in het Reuzengebergte?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 07:44

Adamootje schreef:
Wij gaan uiteindelijk toch op wintersport! *\o/* Dit jaar Frankrijk, Val Thorens. Nog nooit geweest, maar het schijnt echt een groot gebied te zijn en het ligt lekker hoog. Momenteel al wekelijks bezig op de borstels, maar ik kan niet wachten tot ik de sneeuw voel. :D

Heel erg leuk gebied, en Val Thorens is prima om te verblijven.
Vorig jaar ben ik daar nog geweest

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 07:47

Wij gaan met de familie :D
Ik ga dit jaar snowboarden en de rest skien, vind er namelijk niks aan. Wij gaan in feb dan is het lekker weer op te skieen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:59

Ik heb gisteren m'n (helaas noodzakelijke) kniebrace opgehaald, binnenkort maar eens een baan opzoeken om te testen, vind het toch wel een beetje spannend hoor...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:25

DieL_Zor schreef:
De link was nog simpeler als ik dacht :+
http://freesnowboardmovies.com

Deze is trouwens echt heel awesome. Uberhaupt alle effecten etc.
[ Video ]

Tof :D En nog wel van mijn werkgever ;)

That's it that's all hebben we helemaal grijs gedraaid hier. Die sherpa movies ken ik niet, zal ik eens naar kijken. Moet wel zeggen dat bij ons eigenlijk alleen de echte snowboard films op komen te staan, we kunnen niet skiën dus hebben daar ook niet zoveel mee.

Spannend Margreet! Hopelijk helpt de brace goed.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:35

Ja ik meld mij ook, superleuk! :D

Wij gaan in de voorjaarsvakantie wederom naar Alta Badia in Italië (aan de sella ronda, dolimiti superski).
TS vroeg hoe de pistes in Italië zijn; deze zijn perfect! Ze kunnen daar echt als geen ander de pistes onderhouden en het landschap is ook heeel mooi! Bovendien is het eten daar ook erg goed en lekker.

Ik wisselde skiën en snowboarden altijd af, maar ga vanaf dit jaar alleen nog maar skiën. Snowboarden is toch niet helemaal mijn ding haha.

Gisteren een nieuwe skijas gekocht en nu wil ik nog een nieuwe helm, dan is mijn set compleet! :)
Vorig jaar al een nieuwe broek, ski's en schoenen gekocht.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:42

De Sella Ronda is écht heel mooi. Wij zijn daar vorig jaar geweest en ik had graag nog een keertje terug gegaan, maar door de groep is er gekozen voor Frankrijk (meeste-stemmen-gelden-principe). Dus Frankrijk it is voor dit jaar.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:04

Ja dat klopt! Een erg mooi gebied, bevalt ons ook supergoed.
Wij gaan met ons gezin (dit jaar voor het eerst met aanhang) en we hebben behoorlijk niveauverschil.
Maar in dit gebied kan eigenlijk iedereen terecht en je kunt ook gigantisch veel kanten op, iedereen blij. :)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:16

Ga zelf al heel me leven naar Oostenrijk met me familie. Vorig jaar zijn me ouders gescheiden dus dat gaat hem niet meer worden. Zou samen met me vriend gaan en een groep vrienden, maar me relatie is uit gegaan helaas :( Daar gingen onze plannen.

Gelukkig verraste me moeder vorige week met dat ze toch een zakcentje had gevonden om te gaan, dus we hebben vorige week geboekt voor ons tweetjes!!! We gaan 17 januari naar Kirchberg. Voor ons beiden de eerste keer daarheen. Heerlijk genieten in een hotel!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:13

Fijn dat je alsnog kunt gaan ondanks alle tegenslagen Leprycorn!
Waar in Kirchberg zitten jullie? :)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:24

Zeker!!!! Ook erg blij mee!
Hotel Traublingerhof :j

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:26

Leuk! Midden in het dorp. :)
Ik zit vlakbij de Fleckalmbahn.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:52

Ook ik ga dit jaar weer naar Kirchberg. Ga alleen dit jaar, niemand die mee wilde of durfde te proberen :-(. Maar vermaak me vast ook wel alleen ;-). Ga dezelfde week als jij leprycorn.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:54

Ja zeker! Is voor ons eerste jaar Kirchberg dus ik weet niet hoe als die banen daar heten :+ :') Zijn wel een aantal jaar in Brixen im Thale geweest (ook in andere gebieden maar dit ligt toch echt om de hoek eigenlijk) 1 keer wezen skiën toen bij de Pengelstein, maar me broertje wilt daar nooit meer heen vanwege de gondel over de afgrond :') O:)

O leuk Angelkiss!!! Gedurfd hoor alleen gaan!!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:18

Leuk! Ik ben er ook rond die periode, is nog even de vraag of ik 1 of 2 weken ga. Ga sowieso tot de 17e en hopelijk nog een weekje langer.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:11

Volgend jaar ga ik niet ivm aantal maanden reizen in New-Zeeland ;-). Als ik dit jaar ook niet ga mis ik het echt. Dus dan maar alleen. Scheelt wel dat ik het gebied ken, heb er leren snowboarden een aantal jaar geleden, ken de leraren daar ook nog wel een beetje. De vaste groep iig.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:45

Iemand hier ervaring met een helm met vizier? :)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:22

@Laux, mijn moeder heeft er eentje met vizier i.v.m. haar bril. Ze heeft meerdere skibrillen gehad die over je bril kan, maar ze vond ze allemaal verschrikkelijk zitten. Ze heeft een best grof montuur omdat ze hele sterke glazen heeft (lees, dikke glazen). Hierdoor drukte alle skibrillen haar bril in haar neus/gezicht.

Zij is er erg blij mee maar dat is ook omdat de dus geen andere keuze heeft.
Waarom wil je zelf voor een helm met vizier gaan?

Heb hem zelf ook op gehad maar je krijgt soms nog wel eens wind er onder door vind ik zelf. Al houd mijn bril dat wel weer tegen.

Kan zelf gelukkig lenzen indoen op wintersportvakantie :+

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:58

Hm ik lees inderdaad ook meer negatieve ervaringen dan positieve..
Ik heb zelf lenzen, dus het is niet zo dat ik er persé een met vizier moet hebben, maar ik vind het gewoon erg mooi haha.
Denk dat ik toch voor een ‘normale’ helm moet gaan met een skibril als ik de meeste verhalen zo lees.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:06

Afhankelijk van de weersomstandigheden draag ik een goede zonnebril of een skibril, met een vizier lijkt me dat lastig afwisselen. Let er in ieder geval op dat de UV bescherming voldoende is.