Indondesië 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:38

Darah3 schreef:
Al aangekomen Jennifuur :D ?

Sorry, ik was toen goed aangekomen, maar mijn internet werkte niet altijd mee! :D

Heb echt een superreis gehad, veel gedaan, in goede hotels gezeten (4/5sterren, moet dus wel je ding zijn, wie tips wilt hebben, roep maar) en lekker de cultuur op gesnoven :)

_Reneee

Re: Indondesië 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:24

Ik meld me ook! Vertrek over drie weken naar Bali :D

Iemand nog tips?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:53

Leuk!! Ik over 2 maanden alsnog.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:20

Ik mag aanstaande dinsdag eindelijk naar Java en Bali vertrekken, ben echt heeeeel erg benieuwd naar alle indrukken die ik ga meemaken! Heb er bizar veel zin in haha :).

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:50

Jennifuur schreef:
Sorry, ik was toen goed aangekomen, maar mijn internet werkte niet altijd mee! :D

Heb echt een superreis gehad, veel gedaan, in goede hotels gezeten (4/5sterren, moet dus wel je ding zijn, wie tips wilt hebben, roep maar) en lekker de cultuur op gesnoven :)

Haha geeft niet! Goed om te horen dat je een mooie reis hebt gehad :D
Als je leuke tips voor Bali hebt, let me know!

Ik ga zaterdag alvast wat hotelletjes boeken, altijd handig :))

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:24

buiten een hotelletje voor de eerste en laatste nacht, zou ik niet perse je hotels vastleggen Darah..

er zijn zoveel leuke homestay's en hotelletjes, veel meer dan dat je op internet vind..

gebruik dat overbetalen wat je online zou doen (want je betaald veel meer online, dan op de bonnevooi is mijn ervaring geweest) en koop daarvan gewoon een loney planet.. pik daar de plekjes uit waar je wel heen zou willen, kijk bij de hotels/homestays wat je aantrekt en ga er gewoon heen. zitten ze vol (bijna nooit echt) dan pak je de volgende..

afhankelijk van de drukte, kan de prijs zelfs nog lager uitvallen dan de vermelding in de LP.. LP geeft de standaard prijs aan die ze hanteren.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:30

Omdat ik aan beperkte tijd gebonden zit, kies ik ervoor om bepaalde dingen vooraf vast te leggen.
Lonely planet vind ik zonde van het gewicht en de ruimte, vorige keer ook niet gebruikt.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 11:42

Ik had mijn Lonely Planet ook niet mee vanwege het gewicht. Maar ik heb hem erg gemist! Wel handig opgelost uiteindelijk: Genoeg mensen mét LP: dus vaak even gebladerd bij hen en met mijn mobiel foto's gemaakt van interessante pagina's *-:) Zo kon ik later op het gemak terugkijken.
Ook Tripadvisor veel gebruikt :j

Ik heb volgens mij nooit foto's geplaatst? Bij deze dan:

Balinese homestay met waanzinnige binnentuin, vogels, vissen, tempeltjes én natuurlijk iedere dag nieuwe offertjes voor alle kamers:
Afbeelding

Tanah lot, van een afstandje véél mooier dan tussen de mensenmassa!
Afbeelding

Uitzicht vanaf Borobudur, ben met een particulier bedrijfje meegeweest, naar een onbekende heuvel voor zonsopgang. Met 4 man aan de thee met cassave. En nog vóór de massa de tempel op. Alle verdiepingen gelopen, met de tempel aan je rechterschouder, in stilte en in rust. Was prachtig!
Afbeelding

Eten op het marktpleintje van Gili Trawangan. Ga níet naar de restaurants! Dit is zoveel toffer en goedkoper). Gezellig met medereizigers aan de lange picknicktafels.
Afbeelding

Kawa Ijen, een intense ervaring. Pittige klim, gevaarlijk glibberige rotsafdaling in dichte mist. Zwafellucht die prikt in je longen en ogen. Nog wéken te ruiken aan mijn kleren. En draag geen zilver: dat oxideert acuut :')
Maar hier de Blue fire - brandend zwavel bij nacht:
Afbeelding

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:22

Wauw Kelly_Ann! Dit zou zomaar in mijn route kunnen voorkomen over een paar weken. Krijg kippenvel bij het zien van de foto's. Gaaf, je hebt de sfeer goed weten vast te leggen!

Wat betreft de zonsopgang en Borobodur. Hoe ben je bij het particuliere bedrijfje gekomen?
Ik lees namelijk overal dat zonsopgang een aanrader is daar! Alleen dat het terrein gesloten blijft tot een bepaalde tijd en je dan nooit op tijd bent voor de opgang zelf? :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:24

Afbeelding

Dit is de route voor mijn reis in oktober. Deze staat wel vast. Ga alleen heen en ontmoet daar de rest van de groep.

Op Java vond ik de green canyon ook erg mooi. Ligt zuidelijk op Java. En wat eerder gezegd werd. De homestays kunnen ook erg goed zijn en vooral niet duur!!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:59

lovina is best leuk voor een dagje..

even met de tenen door het zwarte zand..
lekker hapje eten bij sea breeze cafe
om daarna de volgende dag weer verder te trekken..

ik moest daar even langs vanwege een kennis die ik online had opgedaan die een bron van informatie was en daar in de buurt woonde.

ubud kun je mooie dansvoorstellingen bekijken, gewoon naar vragen of en wanneer die er zijn.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 06:54

Ik zit een paar daagjes in Lovina :j

Mooie foto's Kelly_ann! Ik heb de zonsondergang Tanah Lot ook niet in de mensenmassa gekeken, gewoon ergens gezeten met een drankje erbij :=
Wat heb je trouwens aan de LP gemist?

Nou, wat hotelletjes geboekt! Heb er wel zin in :D
Hoe hebben jullie het qua vervoer gedaan op Bali? Ik kan namelijk geen scooter rijden (en vind dat niet veilig genoeg).

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:37

Wij hebben 2 weken in Lovina gezeten en daar een auto met chauffeur gehuurd. Wij waren met zn 6en en dat was super goedkoop. Van te voren de routes besproken en zo zijn we leuke dagtochtjes gaan maken :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:05

Darah3 schreef:
Ik zit een paar daagjes in Lovina :j

Mooie foto's Kelly_ann! Ik heb de zonsondergang Tanah Lot ook niet in de mensenmassa gekeken, gewoon ergens gezeten met een drankje erbij :=
Wat heb je trouwens aan de LP gemist?

Nou, wat hotelletjes geboekt! Heb er wel zin in :D
Hoe hebben jullie het qua vervoer gedaan op Bali? Ik kan namelijk geen scooter rijden (en vind dat niet veilig genoeg).

gewoon een bemo gebruiken
of een fiets huren

ik zou aan de lone planet missen:
gewoon lekker bladeren en inspiratie op doen,
net die plekjes vinden waar je anders niet aan denkt.
uitvissen waar de bemo's precies te vinden zijn als je naar een specifieke plek moet (soms staan ze op een plek die je anders niet zo snel gevonden had lol).
de gezelligste b&b's
goede reviews over situatie, vervoer en huisvesting

overigens qua gewicht vind ik het nogal meevallen..
bij ons paste die gewoon in de bagage en wij gingen voor 3 maanden ;).
tis een dikke pil, maar voor mij iedere gram waard.

had eerder teveel kleding en andere meuk bij mij.. binnen een week ging er al een pakket van 3 kilo me overbodige meuk terug per postpakket.. Moeders helemaal blij, die dacht dat het eerste pressentje eruit komt.. maakt ze het open, berg wasgoed :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:08

Oh bali staat op m'n wishlist voor de kerstvakantie. Maar ik heb een hekel aan vliegen :+ . Maar misschien doe ik het wel gewoon! Na het lezen van dit topic is het toch wel weer aangewakkerd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:10

Ik reis overigens altijd met handbagage. Of het nou voor een week of voor een maand is. Alles zit in m'n iPad mini. Goeie databundel en alle info, films, boeken en muziek heb je bij je.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:37

Is lonely planet ook digitaal beschikbaar? Weet iemand dat zo?

Mijn reis staat voor een deel vast en soms heb je wat vrije tijd. Moet elke dag al veel dingen regelen, doen, aan denken, verantwoording nemen. Vind het wel lekker als tijdens de vakantie een deel van het denken mij uit handen wordt genomen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:39

ik denk het niet lithya.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 13:10

Je kan de Lonely Planet downloaden als ebook, kost wel wat. Maar wel handig.

Ik was op de bonnefooi op reis dus zo'n LP geeft wel wat steun als het weer eens bleu in een stad staat.

Maar daarintegen ben je nooit echt alleen in de bekendere regio van Indonesië. Altijd wel een medereiziger nabij met tips.

Ik ben zelf naar het dorp van de Ijen vulkaan gereisd. Maar dat was absoluut niet toeristisch. Behalve mensen op doorreis. Dat was wel ff confronterend, en onhandig. Amper engels sprekenden, je bent ineens opvallend blank en europees. Je wordt grandioos afgezet. Ik ben gelukkig gered door een engels sprekende student!

Hij heeft me laten overnachten bij familie, en heeft me persoonlijk met zijn scooter rondgeleid en de vulkaan samen beklommen. Zo tof!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 13:30

Droomster schreef:
Hoe ben je bij het particuliere bedrijfje gekomen?
Ik lees namelijk overal dat zonsopgang een aanrader is daar! Alleen dat het terrein gesloten blijft tot een bepaalde tijd en je dan nooit op tijd bent voor de opgang zelf? :')

Ik heb me suf gezocht maar kwam niet verder dan vlakbij mijn hostel in Yogja, zat in de 'drie straatjes' met o.a. het ViaVia hostel.
Maar ik heb ze weer gevonden: kaleidoscopeofjava!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:46

Lithya schreef:
Is lonely planet ook digitaal beschikbaar? Weet iemand dat zo?

Mijn reis staat voor een deel vast en soms heb je wat vrije tijd. Moet elke dag al veel dingen regelen, doen, aan denken, verantwoording nemen. Vind het wel lekker als tijdens de vakantie een deel van het denken mij uit handen wordt genomen.

Als app in de Appstore

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:05

Hoi iedereen!

Ik ga over twee weken een groepsrondreis door Bali maken met mijn vriend en 4 (vreemde) andere!
Ik las op internet dat er gewoon de zelfde stroom-aansluiting is als in Nederland. Klopt dit? Geen wereldstekker nodig dus? :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:40

Heb daar geen wereldstekker gebruikt nee!!

Kimdavincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:42

Heey..
Wat een leuke en boeiende Toppic!
Ik ga begin oktober naar Bali voor 15 dagen, we hebben 1 hotel geboekt met ontbijt. We zijn van plan om deels dingen te doen/zien en deels lekker relaxen.
Mijn fysio therapeut heeft mij een telefoon nummer gegeven van zijn familie daar dus die ga ik bellen of ze me rond kunnen/willen rijden over Bali. Verder doen we alles op eigen houtje en zien we wel waar we uitkomen. Hebben jullie nog mooie en leuke tips?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:07

Mag ik me hier melden? :D

Ik ben rond de kerst van 2011 (?) naar Lombok, Bali (Ubud) en Gili Trawangan geweest en verliefd geworden op het land. Nu wil ik heel graag in 2015, rond april denk ik, met mijn vriend terug. Het probleem is een beetje dat hij erg gewend is aan all inclusive vakanties naar Egypte, Spanje en Turkije etc en dat ik dus een beetje bang ben dat hij het allemaal wat minder kleinschalig zou willen dan ik.
Daarom: heeft er iemand hier de gouden tip voor ons? :) Bali lijkt mij eventueel een goede optie omdat dat toch het meest toeristisch en westers is (lijkt mij?), maar ik ga voor geen goud naar bijv poedersuiker. Ik zoek dus iets waarbij de cultuurschock niet te groot is, waar we een goed zwembad hebben, waar genoeg te doen is maar wat toch ook tot op zekere hoogte authentiek is.